نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    7-8
  • صفحات: 

    1-18
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    963
  • دانلود: 

    616
چکیده: 

زمینه: امروزه با پیشرفت تکنولوژی و پیچیده شدن امور، مباحث مسوولیت اجتماعی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است، بگونه ای که عدم رعایت اصول اجتماعی با برخوردهای انسانی و اخلاقی مواجه می شوند. این چنین فعالیت های غیراخلاقی باعث از بین رفتن ارزشهای انسانی و اخلاقی شده و از طرفی موجب ایجاد مشکلات برای سازمان و عدم ارائه خدمات عمومی مناسب از جانب آن می شود.هدف: هدف این پژوهش تحلیل تاثیر مولفه های مسوولیت اجتماعی بر کیفیت ارائه خدمات عمومی در شهرداری شهر اشتهارد می باشد.روش: روش مقاله حاضر توصیفی- پیمایشی است. حجم جامعه آماری 200 نفر از پرسنل این سازمان است که با استفاده از فرمول کوکران 132 نفر بعنوان نمونه تصادفی مورد آزمون قرار گرفتند. برای جمع آوری داده های از پرسشنامه استفاده شده که برای سنجش پایایی آن از ضریب آلفای کرونباخ و برای تعیین روایی آن، سوالات را در اختیار چندتن از استادان صاحبنظر قرار دادیم.نتایج: نتایج نشان داد مولفه های مسوولیت اجتماعی، بر کیفیت ارائه خدمات عمومی، تاثیر مثبت و معناداری دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 963

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 616 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 8
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    7-8
  • صفحات: 

    19-28
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1208
  • دانلود: 

    718
چکیده: 

هدف اصلی از این پژوهش، بررسی رابطه میان فرهنگ سازمانی با بهبود نگهداری و تعمیرات بهره ور فراگیر (TPM) در شهرک صنعتی آمل می باشد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش، توصیفی و از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری در این پژوهش شامل شرکت های شهرک صنعتی شهرستان آمل می باشد که آن شرکت ها به نحوی در زمینه نگهداری و تعمیرات بهره ور فراگیر یا مباحث مرتبط با آن دارای تجربه یا دانش می باشند که تعداد آن ها 110 شرکت است و از این میان 86 شرکت به عنوان نمونه آماری پژوهش انتخاب گردیدند. در این تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است که پایایی آن با استفاده از روش آلفای کرونباخ محاسبه شده است. ضریب آن برای فرهنگ سازمانی معادل 0.865 و برای بهبود نگهداری و تعمیرات بهره ور فراگیر، 0.831 می باشد. همچنین از آزمون همبستگی پیرسون برای بررسی و آزمون فرضیه ها استفاده شده و به منظور تجزیه و تحلیل داده ها نیز از بسته های نرم افزاری Spss16 و Minitab14 استفاده گردیده است. نتایج به دست آمده از آزمون فرضیات در شهرک صنعتی شهرستان آمل نشان می دهد که بین هر یک از چهار مولفه از پنج مولفه فرهنگ سازمانی یعنی تیم سازی، یادگیری، حمایت مدیریت عالی و ارتباطات با بهبود نگهداری و تعمیرات بهره ور فراگیر رابطه مثبت وجود دارد ولی بین دیگر مولفه فرهنگ سازمان یعنی مذاکره و گفتگو و بهبود نگهداری و تعمیرات بهره ور فراگیر رابطه ای وجود ندارد. همچنین نتایج حاصل از آزمون فرضیه اصلی این تحقیق نشان می دهد که بین فرهنگ سازمانی و بهبود نگهداری و تعمیرات بهره ور فراگیر رابطه ای مثبت وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1208

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 718 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    7-8
  • صفحات: 

    29-37
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1697
  • دانلود: 

    1121
چکیده: 

هر سازمانی دارای فرهنگ سازمانی خاص خود است که برای هویت سازمانی کارکنان و برداشت تصویر سازمانی اساسی است. در این مطالعه، هدف درک روابط فرهنگ سازمانی با هویت و تصویر در سازمان سما وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی است. نوع روش انجام مقاله حاضرپیمایشی با زمینه یابی از نوع مقطعی است و سطح تحقیق کاربردی است. اطلاعات مورد نیاز این تحقیق به دو روش کتابخانه ایی و پرسشنامه جمع آوری گردید. جامعه آماری شامل کارمندان (120 نفر) و مشتریان (در یک بازه زمانی یک ماهه 70 نفر) سازمان می باشد که با استفاده از جدول مورگان 90 نفر از کارمندان و 60 نفر از مشتریان به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. در این پژوهش جهت گردآوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. برای توصیف داده ها از جداول توزیع فراوانی و برای پاسخ به فرضیه های پژوهش از ضریب همبستگی پیرسون و همبستگی جزیی استفاده شده است. یافته های این تحقیق نشان می دهد بین فرهنگ سازمانی با تصویر و هویت سازمانی رابطه معناداری وجود دارد، که شدت این رابطه در همبستگی بین مولفه درگیری در کارها و هویت سازمانی بیشترین و در همبستگی بین مولفه ماموریت و هویت سازمانی کمترین است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1697

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1121 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    7-8
  • صفحات: 

    39-49
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1573
  • دانلود: 

    756
چکیده: 

رشد، بقا و توسعه کسب وکار بانک های امروزی، نیازمند تمرکز آن ها بر کارکنان به عنوان مشتریان داخلی و رضایت مشتری و شناخت نیازها، خواسته ها و تقاضایشان می باشد، از اینرو مولفه هایی مانند جو سازمانی مطلوب و مدیریت دانش می توانند در ایجاد تعامل مناسب کارکنان با یکدیگر و ارتباط صحیح با مشتریان نقش موثری را ایفا نمایند.هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین کاربرد مدیریت دانش و جو سازمانی با رضایت مشتریان در شعب منطقه شرق بانک سپه تهران از دیدگاه کارکنان است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه شعب منطقه شرق بانک سپه تهران به تعداد 528 نفر بوده که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی در دسترس و طبق جدول مورگان 237 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده اند. از روش های آمار توصیفی و استنباطی همچون ضریب همبستگی پیرسون، آزمون های تی تک متغیره، تی مستقل و همچنین رگرسیون گام به گام استفاده شده است.یافته های تحقیق نشان می دهد که بین مدیریت دانش و جو سازمانی با رضایت مشتریان رابطه معنی داری وجود دارد و وضعیت کارکنان از نظر کاربرد مدیریت دانش در وضعیت نسبتا مطلوبی قرار داشته و بین سه بعد از ابعاد مدیریت دانش (خلق دانش، تسهیم دانش و بکارگیری دانش) با رضایت مشتریان رابطه معناداری وجود دارد. از طرفی بین مولفه دیگر مدیریت دانش (ذخیره دانش) با رضایت مشتریان رابطه معناداری وجود نداشته و ابعاد مدیریت دانش بجزء مولفه (ذخیره دانش) توانایی پیش بینی رضایت مشتریان را دارند. از اینرو بطور کلی می توان نتیجه گیری نمود که کاربرد مدیریت دانش و همچنین جو سازمانی مناسب و باز، می تواند در ایجاد انگیزش برای کارکنان، بهبود روحیه کارکنان و در نتیجه ارتقاء رضایت مشتریان گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1573

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 756 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    7-8
  • صفحات: 

    51-61
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1226
  • دانلود: 

    826
چکیده: 

هدف مقاله حاضر بررسی نقش تعدیل کننده فضای سازمانی بر رابطه بین رفتار شهروندی سازمانی و عملکرد سازمان می باشد. رفتار شهروندی سازمانی مجموعه رفتارهای سودمندی است که در شرح وظایف شغلی قید نشده است اما کارکنان برای کمک به دیگران طی انجام وظایف سازمانی به نحو مشهود این دسته از رفتارها را از خود بروز می دهند. نوع روش انجام مقاله حاضر پیمایشی با زمینه یابی از نوع مقطعی است و سطح تحقیق کاربردی است. اطلاعات مورد نیاز این تحقیق به دو روش کتابخانه ایی و پرسشنامه جمع آوری گردید. جامعه آماری مقاله کارکنان اداره تربیت بدنی استان تهران (472 نفر) بوده که از میان آن ها به روش نمونه گیری تصادفی و با استفاده از فرمول نمونه گیری کوکران، 147 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده است پس از جمع آوری اطلاعات برای تجزیه و تحلیل آن ها از نرم افزار Spss و برای بررسی روابط علی بین متغیرها از تحلیل مدل رگرسیون سلسله مراتبی استفاده شده که پس از جمع آوری اطلاعات و انجام تجزیه و تحلیل نتایج نشان داد که اولا بین رفتار شهروندی سازمانی و عملکرد سازمانی رابطه معناداری وجود دارد، ثانیا فضای سازمانی رابطه بین رفتار شهروندی سازمانی و عملکرد را تعدیل می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1226

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 826 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    7-8
  • صفحات: 

    63-72
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    689
  • دانلود: 

    165
چکیده: 

هدف این پژوهش، بررسی عوامل سازمانی و عوامل شخصی بر گرایش به ترک خدمت پیش کسوتان ورزشی، از دیدگاه هیات شنای بخش بانوان می باشد. روش این تحقیق، توصیفی- پیمایشی و از نوع کاربردی است. جامعه آماری تحقیق، کلیه مدیران، کارشناسان و کارکنان خانم هیات شنای استان تهران است که با استفاده از نمونه گیری تصادفی طبقه ای، تعداد نمونه 132 نفر به دست آمد. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته بود که پس از تهیه در اختیار اساتید و کارشناسان ورزش شنا قرار گرفت و آن ها روایی آن را تایید کردند. ضریب پایایی آن نیز از طریق شاخص آلفای کرونباخ 0.87 محاسبه گردید. اطلاعات جمع آوری شده از طریق پرسشنامه، به وسیله آمار توصیفی و آمار استنباطی (آزمون های تی تک متغیره، آزمون تی همبسته زوجی) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش بیان گر این است تاثیر حقوق ومزایا، امنیت شغلی، شرایط کار، تنش ناشی از ماهیت کار، مسوولیت خانوادگی، سن و تحصیلات در ماندگاری پیش کسوتان بیشتر از سطح متوسط بوده و در این میان شرایط کار بیشتر از همه عوامل و بعد از آن به ترتیب حقوق و مزایا، تحصیلات، امنیت شغلی، سن، مسوولیت خانوادگی و تنش ناشی از ماهیت کار موثر بر ماندگاری پیش کسوتان در مشاغل ورزشی بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 689

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 165 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button