Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نشریه: 

مدیریت فرهنگی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    18
  • صفحات: 

    1-22
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3017
  • دانلود: 

    915
چکیده: 

مقدمه و هدف پژوهش: نقش رسانه به عنوان یک ابزار تاثیرگذار در افکار عمومی و فرهنگ جوامع را، نمی توان در پیشبرد اهداف دیپلماسی فرهنگی نادیده گرفت؛ لذا این پژوهش با هدف «شناسایی جایگاه و نقش رسانه در دیپلماسی فرهنگی» طراحی و اجرا گردید.روش پژوهش: مطالعه حاضر توصیفی از نوع پیمایشی می باشد؛ ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی آن با روش صوری و اعتبار محتوا و پایایی آن با روش محاسبه ضریب آلفای کرونباخ بررسی و مقدار آن 0.93 به دست آمد. جامعه آماری این پژوهش اساتید حوزه ی علوم ارتباطات، مدیریت امور فرهنگی و علوم سیاسی واحد علوم و تحقیقات به تعداد 40 نفر بودند که همه آن ها از طریق روش سرشماری به عنوان نمونه انتخاب شدند.یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که رسانه در دیپلماسی فرهنگی و نیز در «تبادل فرهنگی، اشاعه فرهنگی و فرهنگ پذیری به عنوان مولفه های اصلی دیپلماسی فرهنگی» نقش موثری داشته است.نتیجه گیری: رسانه توانسته است در تبیین و ترویج ارزش های فرهنگی در سایر کشورها، در توسعه روابط فرهنگی بین المللی و در فراهم آوردن بستر و زمینه ای برای مطالعه آداب و رسوم و سنن فرهنگ ها نقشی عمده داشته باشد. رسانه با گسترش و توسعه روابط مردم با مردم در جهان می تواند باعث اتحاد و یکدلی افکار عمومی جوامع شود و نیز بستر و زمینه ای برای آگاه سازی نسبت به نقاط مثبت سایر فرهنگ ها و نقاط منفی فرهنگ خودی فراهم آورد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3017

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 915 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
نشریه: 

مدیریت فرهنگی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    18
  • صفحات: 

    23-48
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1535
  • دانلود: 

    675
چکیده: 

مقدمه و هدف پژوهش: این مقاله برآمده از پژوهشی که با روش توصیفی پیمایشی انجام شده است، نظر جامعه نمونه در خصوص وضعیت مولفه های هویت ایرانی اسلامی از لحاظ قومی و قبیله ای، ایرانی، دینی (اسلامی)، مذهبی (شیعه) و جهانی جمع آوری، سپس با استفاده از عملیات و محاسبات آماری وضعیت هویت به لحاظ اهمیت و اولویت عضویت در جوامع، ارتباط فرهنگ ایرانی با فرهنگ اسلامی، تعلق خاطر به هویت ایرانی اسلامی در میان جامعه آماری سنجیده شده است.روش پژوهش: پژوهش حاضر را با توجه به ماهیت تحقیق و موضوعیت یک پژوهش توصیفی تحلیلی است. این تحقیق با استفاده از پرسشنامه انجام شده و محقق در گام نخست اعتبار داده های جمع آوری شده را با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ محک زده، سپس اطلاعات جمع آوری شده، دسته بندی و تجزیه و تحلیل گردید. در این تحقیق با آزمون نسبت مولفه های هویت ایرانی اسلامی مورد سنجش قرار گرفت و با آزمون فریدمن مولفه های هویت ایرانی اسلامی بر اساس اهمیت و رتبه درجه بندی گردید.یافته ها: نتایج به دست آمده از تحقیق نشان می دهد اکثر دانشجویان بر این باورند که: فرهنگ ایرانی و فرهنگ اسلامی عجین شده است و گسترش اسلام در جهان باعث رضایت و خشنودی شان می گردد؛ بین فرهنگ ایرانی و فرهنگ شیعه فاصله ای وجود ندارد و شیعه بودن نشانه ایرانی بودن است؛ احساس تعلق به هویت ایرانی–اسلامی دارند.نتیجه گیری: در راستای ارتقا مولفه های هویت ایرانی اسلامی در میان دانشجویان در محورهای اجرای موارد ذیل پیشنهاد می گردد: حفظ و ارتقای یکپارچگی بین هویت ایرانی و اسلامی؛ تاکید بر باورهای اسلامی، ایرانی، منطقه ای، محلی و قومی؛ تاکید متوازن بر تمامی ابعاد هویت ایرانی اسلامی در دانشگاه؛ بسترسازی برای تربیت دانشجویان هویت یاب و هویت جو در دانشگاه.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1535

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 675 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نشریه: 

مدیریت فرهنگی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    18
  • صفحات: 

    49-59
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    5519
  • دانلود: 

    1009
چکیده: 

مقدمه و هدف پژوهش: پرسش از کیستی و هویت افراد و ملت ها از دغدغه های فکری بشر در طول تاریخ بوده است. در عصر جهانی شدن و ارتباطات تاکید بر هویت ملی و دینی اهمیت ویژه ای دارد. هدف از این مقاله بررسی تاثیر نقش خانواده در حفظ هویت ملی و دینی جوانان در جامعه مورد مطالعه و در سال 1390 می باشد.روش پژوهش: با توجه به ماهیت موضوع و اهداف مقاله، تحقیق حاضر توصیفی از نوع همبستگی و علی مقایسه ای می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل جوانان 25 18 ساله منطقه 1 و 5 شهر تهران بود که با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای نسبتی، نمونه ای به حجم 71 نفر انتخاب شد و با بهره گیری از تکنیک پرسشنامه هویت ملی و دینی و استفاده از روش های آماری تحلیل همبستگی و رگرسیون چندگانه و تحلیل مسیر، نتایج حاصل از پرسشنامه ها، بررسی شدند و هویت مطرح شده با ویژگی های فردی و خانوادگی آنان در ارتباط قرار داده شد.یافته ها:.با توجه به یافته های حاصل از آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن، می توان گفت در سطح معنی داری 0.05 ارتباط بین هویت ملی و دینی تایید شده و مقدار ضریب همبستگی بین این دو متغیر 0.43 شده است همچنین با توجه به یافته های حاصل از تحلیل مسیر می توان گفت تاثیر متغیر پایبندی ملی والدین بر هویت ملی تایید میشود که دارای ضریب استاندارد 0.22 می باشد و نیز تاثیر متغیر عملکرد آموزشی دینی والدین بر هویت دینی تایید شده و این متغیر دارای ضریب استاندارد 0.42 می باشد.نتیجه گیری: بین هویت ملی و دینی جوانان ارتباط معنی دار و مستقیم وجود دارد. عملکرد آموزشی والدین در زمینه مسائل دینی تاثیر مستقیم و معنی دار بر هویت دینی جوانان دارد. پایبندی خانواده ه ها به مسائل ملی تاثیر مستقیم و معنی دار بر هویت ملی جوانان دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5519

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1009 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 9
نشریه: 

مدیریت فرهنگی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    18
  • صفحات: 

    61-80
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1789
  • دانلود: 

    1095
چکیده: 

مقدمه و هدف پژوهش: در جامعه ما نیز امروزه مفهوم کج روی دارای مصادیق و موارد متعدد و متنوعی است که یکی از آنها پدیده وندالیسم و یا رفتارهای وندالیستی نام دارد. که در این پژوهش به نقش مدیریت فرهنگی در مواجهه با این مفهوم، انواع، زمینه ها، علل و راهکارهای مهار یا کنترل آن پرداخته خواهد شد. اهداف پژوهش حاضر عبارتاند از 1) تبیین نقش مدیریت فرهنگی در مواجهه با وندالیسم؛ 2) ارائه راهکارهای مدیریت فرهنگی در حوزه مدیریت شهری جهت مواجهه با مساله وندالیسم.روش پژوهش: این پژوهش از حیث هدف کاربردی است و از نظر روش نیز تحقیق همبستگی می باشد که در پی توصیف ابعاد، مولفه ها و شاخص های موثر بر مدیریت فرهنگی در مواجهه با وندالیسم می باشد.یافته ها: مولفه مدیریت فرهنگی به عنوان ضعیف ترین مولفه ارزیابی می گردد که نشان از ضعف نقش مدیریت فرهنگی در مواجهه با پدیده وندالیسم دارد که این به معنای عدم کارایی مدیریت فرهنگی نمی باشد بلکه به معنی دور بودن از وضعیت مطلوب است که با به کار بستن تمهیدات لازم به سمت آن نیل می کنیم.نتیجه گیری: نتایج تحقیق نشان می دهد در بین مولفه های پنج گانه مدیریت فرهنگی، برنامه ریزی فرهنگی با 0.36 تاثیرگذارترین مولفه فرهنگی محسوب می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1789

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1095 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نشریه: 

مدیریت فرهنگی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    18
  • صفحات: 

    81-101
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1309
  • دانلود: 

    969
چکیده: 

مقدمه و هدف پژوهش: طراحی الگوی اسلامی–ایرانی مدیریت پوشش از دیدگاه مدیریت ارزش است. تحقیق از نوع مطالعات غیر تجربی و کاربردی است.روش پژوهش: 1) در مرحله وزن دهی به مدل مفهومی تحقیق از نظرات 289 کارشناس (شامل: طراحان، تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی و صاحب نظران حوزه و دانشگاه)، در خصوص ارزیابی وضعیت موجود مدیریت پوشش استفاده شده؛ 2) در مرحله اولویت بندی ارزش های تحقیق، نظرات 44 نفر از خبرگان توسط پرسشنامه محقق ساخته طراحی مدل بررسی شده و برای تعیین اولویت ارزش ها از تکنیک دلفی استفاده گردید. مدل (AGIL)  پارسونز را به عنوان چهار بعد مدل تحقیق انتخاب شد و سپس ارزش های بلانچارد و اوکانر را با توجه به کسب نظر از خبرگان، بومی نموده به عنوان شاخص های مدل جا نمایی شده است.نتیجه گیری:1) بر مبنای الگوی طراحی شده پژوهش می توان فعالیت های مدیریت پوشش در کشور را ارزیابی نمود و بهبود بخشید.2) اهداف مطرح شده مبتنی بر شناسایی و دستیابی جهت مدیریت پوشش در کشور، مولفه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در بهبود مدیریت پوشش تا حد امکان محقق شده است.3) ارزش شادابی با 30.7 درصد، ارزش سودآوری با 28.2 درصد، ارزش هویت 23.2 درصد و ارزش سلامت با 17.9 درصد به ترتیب چهار ارزش برتر مدل طراحی شده قرار گرفتند

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1309

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 969 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
نشریه: 

مدیریت فرهنگی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    18
  • صفحات: 

    103-117
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1317
  • دانلود: 

    729
چکیده: 

مقدمه و هدف پژوهش: در میان عوامل موثر بر بهره وری سازمانی، نیروی انسانی از نقش موثر و تعیین کننده ای برخوردار است. بالطبع هر سازمانی برای دستیابی به چشم انداز و اهداف توسعه ای خود باید به کیفیت و ارتقاء و بهسازی نیروی انسانی خود اهتمام ویژه ای نماید. با توجه به اهمیت موضوع بهره وری در مدیریت و تنوع و اهمیت نقش زنان در بهره وری، هدف اصلی این مقاله، بررسی وضعیت بهروه وری زنان در بانک کشاورزی می باشد.روش پژوهش: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه اجرا توصیفی–پیمایشی می باشد. در این تحقیق جامعه آماری عبارت است از کلیه کارکنان زن شاغل در ادارات مرکزی بانک کشاورزی که تعداد آنها 384 نفر می باشد. حجم نمونه این پژوهش از طریق جدول کرجکسی و مورگان حدود 195 نفر محاسبه گردید که نمونه مورد نظر به صورت تصادفی ساده از میان جامعه مورد نظر انتخاب شدند. ابزار پژوهش در این مقاله پرسشنامه استاندارد مقیمی (1388) می باشد.یافته ها: با توجه به بار عاملی هر عامل و ادبیات موضوع بهره وری و محتوای گویه های پرسشنامه، عامل های به دست آمده را به این صورت می توان نام گذاری کرد: عامل اول: بهره وری نیروی انسانی، عامل دوم: بهره وری از نظر مدیریت صحیح، می باشد.نتیجه گیری: نتایج حاصل از اجرای پژوهش نشان داد، از نظر افراد نمونه مورد پژوهش، مولفه های بهروری زنان در بانک کشاورزی در حد بالا ارزیابی می گردد. ولی در مولفه بهره وری نیروی انسانی چون میانگین تجربی با میانگین نظری تفاوت معناداری ندارد، می توان چنین استنباط کرد که وضعیت بهره وری نیروی انسانی زنان شاغل در بانک کشاورزی در حد متوسط می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1317

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 729 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 10
نویسندگان: 

, ,

نشریه: 

مدیریت فرهنگی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    18
  • صفحات: 

    119-134
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1304
  • دانلود: 

    1292
چکیده: 

مقدمه و هدف پژوهش: هدف از اجرای پژوهش حاضر بررسی میزان اثربخشی دوره های آموزشی پرسنل نمایندگی شرکت گواه (ایران خودرو دیزل) با استفاده از مدل ارزشیابی «کریک پاتریک» می باشد.روش پژوهش: این پژوهش به لحاظ ماهیت جزء پژوهش های توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه مدیران و کارکنان شرکت گواه (480 نفر) در سال (91-90) تشکیل می دهند. برای انتخاب نمونه آماری از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای استفاده شده است و حجم نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان 214 نفر تعیین شد. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته بر اساس مقیاس لیکرت استفاده شده است که پایایی آن با استفاده از روش آلفای کرونباخ %0,97 حاسبه شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون t تک گروهی و آزمون t گروه های مستقل استفاده شده است.یافته ها: یافته های حاصل از پژوهش نشان می دهد که از دیدگاه مدیران و کارکنان دوره های آموزشی شرکت گواه در مراحل چهارگانه «واکنش»، «یادگیری»، «رفتار» و «نتایج» اثربخش می باشد و بین دیدگاه مدیران و کارکنان درباره اثربخشی دوره های آموزشی تفاوت معناداری وجود ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1304

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1292 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نشریه: 

مدیریت فرهنگی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    18
  • صفحات: 

    135-150
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    5964
  • دانلود: 

    1403
چکیده: 

مقدمه و هدف پژوهش: ایران از نظر جاذبه های فرهنگی بسیار غنی است و از لحاظ پتانسیل های فرهنگی در بین ده کشور اول دنیا قرار دارد. هنگامی که منابع گردشگری فرهنگی به خوبی شناسایی شود، اثرات مثبتی چون حفظ و پایدار ماندن میراث فرهنگی، هنرها، سنت ها و آداب و رسوم ملت ها در اجتماع و محیط فرهنگی به دنبال خواهد داشت. هنر برنامه ریزان و مدیران گردشگری در بخش دولتی و خصوصی آن است که با اعمال شیوه ای صحیح ضمن افزایش اثرات مثبت توسعه گردشگری فرهنگی، اثرات منفی آن را به حداقل برسانند. هدف از تحقیق حاضر تاثیر عوامل موثری همچون عوامل فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، تبلیغاتی، زیرساختی، مدیریتی و آموزشی بر گسترش جذب گردشگری فرهنگی شهر کرمانشاه است.روش پژوهش: این تحقیق از نظر هدف از نوع تحقیقات توسعه ای و از نظر جمع آوری داده ها، توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعه آماری در این تحقیق 118 نفر از بین پرسنل اداره میراث فرهنگی و گردشگری، آژانس های مسافرتی، کارکنان موزه ها و مسافرین تشکیل شده است.یافته ها: یافته های این تحقیق نشان داده است که در حال حاضر سهم کرمانشاه از صنعت گردشگری فرهنگی چشمگیر نبوده و در این راستا عوامل سیاسی، تبلیغاتی، فرهنگی، بالاترین رتبه و عوامل اقتصادی پایین ترین رتبه را در جذب گردشگری فرهنگی به خود گرفته است.نتیجه گیری: با توجه به اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا به همگام طراحی و تدوین سیاست های کلان و اجرای برنامه های خود به گردشگری به عنوان ابزارهای موثر در ادامه روند توسعه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی توجه خاصی مبذول می شود، توسعه گردشگری فرهنگی موجب سازماندهی منابع فرهنگی می شود. یعنی اینکه در فرایند توسعه گردشگری فرهنگی ما شاهد خواهیم بود که منابع فرهنگی ما به طور خودکار سازماندهی، نمونه برداری و ثبت می شوند که در این صورت در بودجه اختصاص یافته برای این امر، صرفه جویی قابل توجهی صورت می گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5964

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1403 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button