Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    73-88
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    808
  • دانلود: 

    358
چکیده: 

هدف کلی این پژوهش بررسی چالش های پیش روی دانش آموختگان کشاورزی و اشتغال آنان و پیش بینی روند مشکل آفرینی آن در آینده است. روش تحقیق از لحاظ گردآوری اطلاعات به صورت پیمایشی و از نظر ماهیت از نوع کمی است. جامعه آماری تحقیق را مدیران و اعضای هیأت علمی موسسه ها و مراکز تحقیقاتی و آموزشی وابسته به وزرات جهاد کشاورزی واقع در استان تهران (327 تن) تشکیل دادند. حجم نمونه آماری بر پایه فرمول کوکران 135 تن برآورد شد که برای بالا بردن ضریب بازگشت پذیری پرسشنامه، 147 تن به صورت تصادفی به عنوان نمونه آماری گزینش شدند. ابزار تحقیق، پرسشنامه محقق ساخته ای بود که روایی و پایایی آن به ترتیب با نظر اعضای هیات علمی دانشکده های کشاورزی، دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت مدرس و استفاده از یک بررسی راهنما و محاسبه تتای ترتیبی معادل 0.85 بررسی و تایید شد. نتیجه تحقیق نشان داد که از نظر مدیران اجرایی تنگناها و چالش های دانش آموختگان کشاورزی که می تواند در نهایت در دامن زدن به بیکاری آنان نقش بسزایی داشته باشد، به چهار عامل گرایش منفی به انجام کار خصوصی، نبود گزینش عقلایی، بار منفی جامعه در تعیین موقعیت های اجتماعی و تنگناهای جذب دانش آموختگان دسته بندی می شوند که در مجموع این چهار عامل 69 درصد از واریانس عامل ها و چالش های موجود را تبیین می کند. یافته ها گویای آن است که پاره ای از این چالش ها با عنایت به سیاست های جدید بخش آموزش و کشاورزی روندی کاهنده داشته و بهبودی آنها مورد انتظار پاسخگویان می باشد، مانند مدرک گرایی دانش آموختگان، روحیه پشت میز نشینی در میان آنان، نداشتن شناخت کافی از رشته های کشاورزی پیش از ورود به دانشگاه و نبود روحیه خود اشتغالی نزد دانش آموختگان. همچنین مشخص شد که بحران های نظام آموزش کشاورزی در آینده عبارتند از: جذب پایین دانش آموختگان کشاورزی در سازمان های دولتی، مهاجرت دانش آموختگان روستایی به مناطق شهری، اشتغال دانش آموختگان در مشاغل غیر مرتبط و نداشتن گرایش دانش آموختگان به انجام کارهای کشاورزی.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 808

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 358 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

صفا لیلا | منگلی نسرین

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    3-15
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2003
  • دانلود: 

    1138
چکیده: 

با توجه به اهمیت کارآفرینی در ارایه فرصت های شغلی جدید و کمک به ایجاد شغل های پایدار از یک سوی و در نظر گرفتن اهمیت قصد کارآفرینانه دانشجویان کشاورزی به عنوان مهم ترین عامل پیش بینی کننده رفتارهای کارآفرینانه آنان از سوی دیگر، بررسی عامل های تاثیرگذار بر قصد کارآفرینانه امری ضروری به نظر می رسد. بر این پایه، هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر خودکارآمدی کارآفرینانه بر قصد کارآفرینانه دانشجویان رشته های کشاورزی بود. جامعه آماری تحقیق 469 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان در سال تحصیلی 1393-1394 بود که با توجه به جدول بارتلت و همکاران (2001)، 285 تن از آنان با روش نمونه گیری طبقه ای با انتساب متناسب گزینش شدند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد دی نابل و همکاران (1999) و مک گی و همکاران (2009) برای اندازه گیری قصد کارآفرینانه و لینان و چن (2009) و لورز (2011) برای سنجش خودکارآمدی کارآفرینانه استفاده شد. روایی محتوایی پرسشنامه با نظر کارشناسان و متخصصان مورد تایید قرار گرفت و روایی سازه و پایایی ترکیبی ابزار تحقیق نیز با برآورد مدل اندازه گیری و پس از اعمال اصلاح های لازم به دست آمد. داده های گردآوری شده با استفاده از مدل سازی معادله های ساختاری تجزیه و تحلیل گردید. نتایج تحقیق گویای آن بود که قصد کارآفرینانه و خودکارآمدی کارآفرینانه بیشتر دانشجویان مورد بررسی در حد پایین و متوسط بود و خودکارآمدی کارآفرینانه تاثیر مثبت و معنی داری بر متغیر وابسته قصد کارآفرینانه داشته و 40 درصد از واریانس آن را تبیین کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2003

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1138 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    16-27
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    776
  • دانلود: 

    578
چکیده: 

کیفیت آموزشی از دغدغه های اصلی نظام های آموزش عالی در اغلب کشورهای جهان است. این تحقیق نیز با هدف تعیین نقش عامل های موثر بر کیفیت آموزش های کاربردی فنی وحرفه ای کشاورزی انجام شد. این تحقیق به لحاظ هدف کاربردی که از طریق روش پیمایش و با بهره گیری از پرسشنامه به عنوان ابزار گرد آوری داده ها اجرا شد. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از جهت الگوی تحقیق علی و ارتباطی است. در این تحقیق همه دانشجویان آموزشکده کشاورزی اهواز به شمار450 Â تن ب ;ه عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شدند. برای نمونه گیری از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای استفاده شد که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان شمار نمونه آماری 208 تن تعیین شد. ابزار این تحقیق پرسشنامه ای محقق ساخته بوده است که برای گردآوری داده های مورد نیاز استفاده شد. روایی پرسشنامه بر پایه نظر گروهی از اعضای هیات علمی و کارشناسان ترویج و آموزش کشاورزی تامین و پایایی آن نیز با محاسبه ضریب تتای ترتیبی از طریق نرم افزار R برابر(q=0.87) تعیین شد. برای تجزیه و تحلیل داده های گردآوری شده از نرم افزار SPSS19 بهره گرفته شد. بنابر نتایج به دست آمده، 54.3 درصد از پاسخگویان، کیفیت آموزش های کاربردی را در حد متوسط برآورد کردند و بین علاقه به رشته تحصیلی، انگیزه ادامه تحصیل، کیفیت محتوی و روش های آموزشی، کیفیت فعالیت و چگونگی روش تدریس آموزشگران، درآمد دانشجو، معدل، کیفیت امکانات و زیرساختها با کیفیت آموزش های کاربردی در سطح 1 درصد رابطه معنی داری مشاهده شد. بر پایه شاخص Nagelkerke R2 در رگرسیون ترتیبی 65 درصد از احتمال تغییرپذیری های متغیر وابسته از طریق متغیرهای پیشگو قابل تبیین خواهد بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 776

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 578 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    28-46
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    694
  • دانلود: 

    241
چکیده: 

این تحقیق با هدف بررسی دیدگاه دانشجویان و دانش آموختگان درباره برنامه های درسی رشته های کشاورزی انجام شده است. جامعه آماری تحقیق را دانشجویان دانشگاه های تهران، تربیت مدرس و زابل و دانش آموختگان دانشگاه های تهران و تربیت مدرس تشکیل می دادند که به ترتیب 394 دانشجو (از بین 1200 دانشجو) با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای متناسب و 76 دانش آموخته (از بین 100 دانش آموخته) با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده گزینش شدند و مورد بررسی قرار گرفتند. در این تحقیق از الگوی سیپ به عنوان الگوی ارزشیابی و از پرسشنامه به عنوان ابزار پژوهش استفاده شد و دیدگاه دانشجویان درباره چهار ملاک هدف، محتوا، روش و ارزشیابی و دیدگاه دانش آموختگان درباره ملاک های هدف، محتوا و رضایت از رشته و نقاط قوت و ضعف، تهدیدها و فرصت های رشته های کشاورزی از دیدگاه هر دو گروه مورد بررسی قرار گرفتند. روایی محتوایی ابزار تحقیق با استفاده از نظرسنجی از متخصصان و قابلیت اعتماد آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ (a=0.87-0.90) مورد تائید قرار گرفت. نتیجه ی تحقیق نشان داد که دانشجویان وضعیت چهار ملاک هدف، محتوا، روش و ارزشیابی را به نسبت مطلوب و دانش آموختگان وضعیت ملاک های هدف، محتوا و رضایت از رشته را به نسبت مطلوب ارزیابی کردند. براساس تحلیل SWOT، پاسخگویان پذیرش چندین برابری دختران نسبت به پسران، کمبود واحدهای عملی و پایین بودن مهارت های عملی دانشجویان، تکراری بودن درس ها، نبود ارتباط بین بخش های نظری و عملی درس ها و کمبود امکانات برای برگزاری واحدهای عملی را به عنوان مهم ترین نقاط ضعف رشته های کشاورزی ذکر کرده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 694

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 241 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    47-55
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    559
  • دانلود: 

    521
چکیده: 

هدف این پژوهش بررسی عوامل موثر بر انگیزش دانش آموختگان کشاورزی برای خدمت در مناطق روستایی بود. این تحقیق از نظر روش، از نوع تحقیقات تحلیلی بوده که با استفاده از روش پیمایش اجرایی شد. جامعه آماری این پژوهش، 300 تن از دانش آموختگان دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز در سال 1392 بودندکه با استفاده از جدول مورگان و نمونه گیری تصادفی 80 تن از آن ها انتخاب شدند. ابزار سنجش این پژوهش پرسشنامه نیمه ساختارمند بود که روایی صوری آن به وسیله متخصصان و پایایی آن به وسیله ضریب کرنباخ آلفا بین a=0.8-0.85 برای متغیرهای مختلف مورد تایید قرار گرفت. نتایج بدست آمده از آزمون من وایتنی نشان داد که اختلاف معنی داری بین انگیزه مردان و زنان برای کار در روستا وجود دارد. همچنین یافته های حاصل از آزمون کروسکال والیس نشان دهنده وجود تفاوت معنی دار بین انگیزه دانش آموختگان با گرایش های گوناگون کشاورزی برای خدمت در مناطق روستایی بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 559

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 521 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    27-56
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    762
  • دانلود: 

    534
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 762

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 534 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ZOLALI N. | KHOSRAVIPOUR B. | ZARE A.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2015
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    73-83
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    313
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

The aim of this study was to investigate the employment problems of agricultural graduates and foreseetrends in the future. A survey research methodology was conducted in this research. The Research instrument (questionnaire). face validity was confirmed by a panel of Tarbiat Modarres and Tehran Universitiesagricultural extension and education experts and its reliability was calculated (θ=0.85) using ordinal theta.The target population included administrators and faculty members at the research and educational institutions of Jehad-Keshavarzi in Tehran Province (N=327) from them 147 members were selected by usingrandom sampling method. The results indicate that Executive Administrators were summarized agriculturegraduates problems in four factors: Negative attitude to do private jobs, non- rational choice of major, negative social status and graduates employment problems. These four factors explained 69% of variablesvariance factors and present problems. Results showed that some of these problems, according to the neweducational and agricultural policies, have decreasing trend and at the same time improvement is expectedin resolving them by respondents such as in credentiality and desk mindset of graduates, lack of knowledge of agricultural fields before entering the university and the lack of self-employment intention amongthe graduates. The results showed that crises of agricultural education system in the future includes; lowemployment opportunity for agricultural graduates in public organizations, migration of rural graduates tourban areas, employment of graduates in unrelated jobs The wandering challenge however, is the unwillingness of agricultural to getting involved in graduates agriculture.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 313

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

زارع عادل | زلالی نعیمه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    84-96
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    516
  • دانلود: 

    767
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 516

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 767 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    97-110
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    958
  • دانلود: 

    689
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 958

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 689 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    111-121
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    680
  • دانلود: 

    777
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 680

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 777 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    122-136
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    841
  • دانلود: 

    618
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 841

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 618 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button