مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

1401 - 1389

دوره(شماره)

مرکز اطلاعات علمی SID1
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    41
  • صفحات: 

    3-15
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1911
  • دانلود: 

    1201
چکیده: 

روش های آموزش مبتنی بر فن آوری آموزشی و راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی، از روش های فعال آموزشی هستند که در پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی تاثیر دارند. این تحقیق با هدف بررسی تاثیر این آموزش ها انجام شد که به روش شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون و گروه آزمودنی و گواه انجام شد. جامعه ی آماری 110 تن دانشجویان رشته کشاورزی گرایش اقتصاد کشاورزی دانشگاه های پیام نور لرستان بود که در نیم سال اول سال تحصیلی 94- 1393 درس روش های تحقیق در اقتصاد کشاورزی را داشتند. شمار نمونه با استفاده از فرمول کوکران 60 تن تعیین شد و با روش نمونه گیری تصادفی ساده برای تحقیق انتخاب شدند و به طور تصادفی در سه گروه (دو گروه آزمودنی و یک گروه گواه) گمارش شدند که در هر کدام از گروه های آزمودنی و گواه 20 دانشجو گنجانده شد. همه ی گروهها آزمون مدرس ساخته ی پیشرفت تحصیلی و پرسشنامه ی خودکارآمدی شرر و همکاران (1982) را به عنوان پیش آزمون، پس آزمون و پی-گیری تکمیل کردند. گروه های آزمودنی به طور جداگانه 10 نشست 80 دقیقه ای با فنآوری آموزشی و راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی، درس روشهای تحقیق در اقتصاد کشاورزی را آموزش دیدند، درس روشهای تحقیق در کشاورزی به صورت تصادفی از بین درسهای همگانی نظری که به صورت نیمه حضوری در دانشگاه پیام نور برگزار می شود برای مطالعه انتخاب شد. داده ها با نرم افزار SPSS نسخه 19 پردازش شدند. یافته ها نشان دادند که بین میانگین رتبه ی نمره های پس آزمون و پی گیری گروه های آزمودنی و گواه در هر دو متغیر پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی تفاوت معناداری وجود داشت. هر دو روش آموزشی توانستند افزون بر ارتقای پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی دانشجویان، توانایی دانشجویان را در انجام پژوهش به صورت عملی بیشتر کرده و کلاس های این درس را از حالت سنتی معمول خارج کرده و یادگیری نظری درس روش تحقیق، دانشجویان را با مرحله های عملی آشنا کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1911

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1201 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    41
  • صفحات: 

    16-27
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    821
  • دانلود: 

    232
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 821

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 232 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    41
  • صفحات: 

    28-40
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1118
  • دانلود: 

    234
چکیده: 

نخود یکی از گیاهان زراعی است که در ایران سطح زیر کشت بالایی داشته و استان کرمانشاه نیز بالاترین سطح زیر کشت و تولید آن را به خود اختصاص داده است. ازآنجاکه آسیب و زیان آفات به کشتزارهای نخود، عملکرد این محصول را پایین می آورد و استفاده از سموم شیمیایی به هیچ وجه تضمین کننده ی موفقیت کنترل آفات آن نیست، لذا کاربرد روش های کنترل غیر شیمیایی ازجمله کاربرد کنترل زیستی (بیولوژیک) توسط نخودکاران، عاقلانه به نظر می رسد. این بررسی به صورت توصیفی - همبستگی و باهدف کلی تبیین عامل های موثر بر پذیرش کنترل بیولوژیک کرم پیله خوار نخود در شهرستان کرمانشاه انجام شد. جامعه آماری این پژوهش نخودکاران دیم شهرستان کرمانشاه به شمار 3000 نفر بودند که 341 نفر آنان بر پایه جدول کرجسی و مورگان و با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده، به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته ای بود که با روش مصاحبه ساختارمند، اقدام به گردآوری اطلاعات موردنظر شد و با استفاده از نرم افزار Spss پردازش و مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. بنا بر یافته ها شمار اعضای خانوار، پیشینه ی فعالیت کشاورزی و سطح زیر کشت نخود در دو گروه پذیرنده و نپذیرنده کنترل بیولوژیک کرم پیله خوار نخود اختلاف معنادار داشت. بنا بر یافته های به دست آمده از رگرسیون لجستیک، نگرش، هنجارهای ذهنی و کنترل رفتاری ادراک شده بر پذیرش کنترل بیولوژیک کرم پیله خوار نخود تاثیرگذار بودند که بیشترین تاثیرگذاری بر پذیرش کنترل بیولوژیک کرم پیله خوار نخود توسط متغیر نگرش ایجادشده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1118

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 234 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    41
  • صفحات: 

    41-52
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    989
  • دانلود: 

    342
چکیده: 

با توجه به اهمیت بنگاه های کوچک و متوسط و نقش بی بدیل آن ها در توسعه ی اقتصادی، بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، ایجاد و حمایت از این بنگا ه ها را یکی از اولویت های اساسی خود قرار داده اند. برای پیدایش فعالیت های کارآفرینانه، وجود زمینه ها و شایستگی های مناسب ضروری هستند. این تحقیق با هدف اصلی بررسی وشناسایی متغیرهای موثربر گرایش به راه اندازی بنگاه های کوچک و متوسط  (SMEs)با تمرکز بر شایستگی های کارافرینانه مورد نیاز دانشجویان انجام شد. جامعه آماری تحقیق شامل 198 تن از دانشجویان ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا همدان بود، که با استفاده از جدول پتن، 164 تن از آنان به روش نمونه گیری سهمیه ای انجام شد. ابزار اصلی تحقیق پرسشنامه بود، پایایی پرسشنامه با محاسبه ی ضریب آلفای ترتیبی به کمک نرم افزار R (a=88%) محاسبه شد. گردآوری شده با نرم افزارهای SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. با استفاده از رگرسیون لجستیک مشخص شد 26 درصد از تغییرات گرایش به راه اندازی کسب و کارهای کوچک و متوسط را تبیین می کند مهم ترین متغیر اثرگذار بر گرایش دانشجویان به راه اندازی بنگاه های کوچک و متوسط، شایستگی های راهبردی است. نتایج آزمون من ویت نی برای بررسی تاثیر جنس بر شایستگی های کارافرینانه نشان داد که تفاوت معناداری بین دانشجویان دختر و پسر در شایستگی فرصت جویانه، شایستگی ارتباطی و شایستگی ذهنی وجود دارد وتنها 17درصد از دانشجویان دارای گرایش بالا در راه اندازی کسب و کارهای کوچک می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 989

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 342 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    41
  • صفحات: 

    53-67
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    518
  • دانلود: 

    165
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 518

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 165 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    41
  • صفحات: 

    68-78
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    783
  • دانلود: 

    267
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 783

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 267 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

موحدی رضا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    41
  • صفحات: 

    79-95
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1294
  • دانلود: 

    461
چکیده: 

این پژوهش از نوع کیفی بوده که در آن از رویکرد نظریه پایه ور بهره گرفته شده است. برای گردآوری داده ها از ابزار مصاحبه به صورت عمیق استفاده شد. روش نمونه گیری تحقیق از نوع هدفمند نظری بوده که به شیوه گلوله برفی انجام پذیرفت. بر همین مبنا با انجام مصاحبه با 21 نفر از دانش آموختگان کشاورزی و 9 نفر از کارفرمایان و استادان بخش کشاورزی داده ها به اشباع نظری رسید. ملاک انتخاب دانش آموختگان گرایش به شرکت در مصاحبه، داشتن اطلاعات کافی نسبت به موضوع تحقیق، دست کم دو سال بیکار بودن پس از دانش آموختگی و همچنین جویای کار بودن در نظر گرفته شده است.تحلیل داده ها در فرایندهای کدگذاری باز، محوری و گزینشی برای شناسایی مقوله ها و بر پایه الگوی اشتراوس و کوربن (1998) با برقراری ارتباط میان مقوله ها با شرایط علی، شرایط زمینه ای، شرایط مداخله گر یا واسطه ای، راهبردها و پیامدها انجام شدند. بر پایه یافته های تحقیق مهم ترین چالش ها و بازدارنده های دانش آموختگان کشاورزی در زمینه اشتغال عبارت بودند از: کیفیت پایین و محتواهای نامناسب برنامه های درسی دانشگاه ها، نبود مهارت مدرسان دانشگاه، نداشتن آشنایی کافی با کارآفرینی در دوران تحصیل، کمبود خدمات و حمایت های مشاوره ای به دانش آموختگان، نبود زیرساخت های کافی، چالش های فردی و مهارتی مانند نداشتن اعتماد به نفس و روحیه کار و مهارت های لازم بین دانشجویان و دانش آموختگان، نبود اعتبارات و امکانات مالی کافی، نبود زمینه ارتباط و هماهنگی بین سازمان های مرتبط با کشاورزی، نبود قوانین مناسب اداری، چالش های فرهنگی – اجتماعی و چالش های ساختاری اقتصاد کشاورزی کشور.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1294

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 461 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

مردانشاهی محمدمهدی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    41
  • صفحات: 

    96-109
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    603
  • دانلود: 

    302
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 603

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 302 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    41
  • صفحات: 

    110-129
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    881
  • دانلود: 

    227
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 881

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 227 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

صفا لیلا | آذرنژاد کریم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    41
  • صفحات: 

    130-146
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    997
  • دانلود: 

    369
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 997

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 369 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button