مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

1401 - 1388

دوره(شماره)

مرکز اطلاعات علمی SID1
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    99
  • صفحات: 

    1-14
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1468
  • دانلود: 

    668
چکیده: 

اینترنت به عنوان یک کانال جدید برای مبادلات اقتصادی، منابع جدیدی برای ایجاد درآمد و فرصت در اختیار کسب و کارها قرار داده و به طور اساسی انتظارات مشتریان را در مورد سرعت، دقت، قیمت و خدمات تغییر داده است. امروزه آگاهی از انتظارات و خواسته های مشتریان الکترونیکی، نقش کلیدی در تامین رضایت آنها و بقای چنین کسب و کارهایی دارد. از این رو در تحقیق حاضر معیارهای موثر در زمینه خرید الکترونیکی با استفاده از مطالعات کتابخانه ای، بررسی پژوهش های قبلی انجام گرفته و انجام مصاحبه ها شناسایی شده و سپس به کمک روش دلفی فازی کلیدی ترین آنها انتخاب شدند و به صورت پرسشنامه ای با طیف لیکرت 5 تایی در اختیار مشتریان یک فروشگاه اینترنتی قرار داده شدند که با استفاده از داده های جمع آوری شده از 120 پرسشنامه، معیارهای موثر بر خرید الکترونیکی از نگاه مشتریان با کمک روش تاپسیس فازی اولویت بندی شدند و در انتها نیز، بر اساس نتایج حاصله، پیشنهاداتی در راستای ارتقاء سطح رضایت مندی و تمایل به خرید مشتریان ایرانی از فروشگاه های الکترونیکی ارایه گردیده است. امید است انجام چنین تحقیقاتی در ایران زمینه ساز گسترش روز افزون کسب و کارهای اینترنتی شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1468

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 668 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    99
  • صفحات: 

    15-29
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1494
  • دانلود: 

    913
چکیده: 

امروزه تعارض بین کار و زندگی مساله اغلب افراد، سازمان ها و جوامع است. یکی از مهم ترین تعارضات در این رابطه طولانی شدن ساعات کار به علت تغییر شرایط اجتماعی و در نتیجه کاسته شدن از وقتی است که می توان در اختیار خانواده گذاشت (گیدنز، 1387: 925). این تعارض منجر به عدم رضایت و استرس شغلی برای کارکنان می شود. علاوه بر این، افزایش میزان غیبت، اخراج و نرخ بیماری های جسمی و روانی کارکنان و کاهش انگیزه، بهره وری و کیفیت زندگی آنان از دیگر پیامد های این تعارض است. برای فائق آمدن بر این مشکلات، باید به بدنبال اجرای سیاست هایی بود که ضمن پاسخگویی به نیاز سازمان ها، فشار روحی کمتری را بر کارکنان تحمیل نماید و منجر به ارتقاء میزان بهره وری آنان گردد. در تحقیق حاضر به دنبال بررسی نقش استراتژی تسهیم شغل به عنوان یکی از الگو های منعطف کاری در ایجاد توازن بین کار و زندگی کارکنان وزارت کار و امور اجتماعی هستیم. حجم نمونه آماری این پژوهش 276 نفر است که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه بندی شده انتخاب شده اند. همچنین از روش تحقیق کمی و ابزار پرسشنامه به منظور جمع آوری داده ها استفاده شده است.با توجه به پیشینه تحقیقات انجام شده برای سنجش توازن بین کار و زندگی که متغیر وابسته این تحقیق بود، چهار مولفه رضایت شغلی، انگیزش شغلی، استرس شغلی و کیفیت زندگی در نظر گرفته شد. فرضیات تحقیق از طریق کای اسکویر تک نمونه ای آزمون شدند. به طور کلی، نتایج به دست آمده تاثیر تسهیم شغل بر ایجاد توازن بین کار و زندگی کارکنان را مورد تایید قرار داد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1494

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 913 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    99
  • صفحات: 

    31-40
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1031
  • دانلود: 

    201
چکیده: 

اگر چه واژه هوش معنوی آشنا به نظر میرسد، اما بیشتر افراد، هرگز چنین واژه ای را نشنیده و ممکن است، معنای هوش معنوی را با معنویت اشتباه بگیرند. مقاله حاضر که به یکی از جدیدترین مفاهیم در حوزه علوم انسانی پرداخته است در نوع خود منحصر به فرد است، چرا که نه تنها نگاهی جدید به مفهوم معنویت دارد، بلکه مفهوم هوش معنوی (SQ) را برای اولین بار در ایران با مفاهیم مدیریتی مرتبط کرده است. در این تحقیق سعی بر آن شد تا رابطه میان هوش معنوی کارکنان شرکت گاز استان خراسان رضوی با میزان تعهد سازمانی آنها مورد بررسی قرار گیرد.اطلاعات جمع آوری شده از این سازمان با استفاده از نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شد و فرضیه های مبتنی بر مدل تحقیق مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج تحلیل تجربی نشان داد که هوش معنوی کارکنان با تعهد عاطفی آنها همبستگی مثبت دارد.لازم به ذکر است که مدل مورد استفاده برای تبیین فرضیات و ارائه پرسشنامه در خصوص هوش معنوی، مدل ISIS (شاخص جامع هوش معنوی ارائه شده در سال 2007) بوده، همچنین در رابطه با تعهد سازمانی از مدل آلن و می یر استفاده شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1031

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 201 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    99
  • صفحات: 

    41-54
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1627
  • دانلود: 

    576
چکیده: 

تحقیق حاضر، به منظور بررسی تاثیر تعهد سازمانی بر ترک خدمت کارکنان صورت گرفته است. جامعه آماری این تحقیق کارکنان شرکت مهر کام پارس تهران می باشد. نمونه آماری متشکل از 196 نفر کارکنان شرکت مهر کام پارس تعیین شده است. جهت بررسی تعهد سازمانی از مدل آلن و می یر و برای بررسی ترک خدمت از مدل تحقیق تاملینسون و جنکینز استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه های تحقیق از آزمون همبستگی رتبه ای اسپیرمن و روش تحلیل مسیر، مولفه های سنجش متغیرها با «مدل اندازه گیری» یا تحلیل عاملی تاییدی و آزمون رابطه بین متغیرها با استفاده از «معادلات ساختاری» یا مدل علی از طریق نرم افزار Lisrel یافته های تحقیق بدست آمد. با توجه به نتایج حاصل از فرضیه اول تحقیق مشخص شده بین تعهد سازمانی و ابعاد آن (تعهد عاطفی، تعهد مستمر و تعهد هنجاری) با ترک خدمت همبستگی معکوس و معناداری وجود دارد. به علاوه نتایج حاصل از فرضیه دوم نشان دهنده این است که در بین ابعاد تعهد سازمانی، تعهد عاطفی بیشترین تاثیر را بر ترک خدمت دارد و تعهد هنجاری و مستمر در رتبه های بعدی قرار دارند. در ضمن در بین متغیرهای تعدیل گر، متغیرهای پست سازمانی و سنوات خدمتی تعدیل گر نسبتا قوی و متغیرهای نوع استخدام و جنسیت تعدیل گر نسبتا ضعیفی می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1627

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 576 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    99
  • صفحات: 

    55-70
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4553
  • دانلود: 

    2367
چکیده: 

هدف از استقرار دولت الکترونیک ارائه آسان و سریع خدمات دولتی به شهروندان و کسب و کارها می باشد. لذا مقتضی است دولت ها به مثابه نخستین گام برای استقرار دولت الکترونیک، سیستم های اینترنتی و گروه افزارها و سیستم های جمعی را ایجاد و از آن حمایت نمایند به عبارتی ایجاد ارتباط آسان تر و سریع تر مشتریان و کسب و کارها به خدمات الکترونیکی و پرداخت هزینه های دریافت خدمات از سوی ایشان مستلزم ایجاد و توسعه بانکداری الکترونیک به مثابه یکی از مهمترین زیرساخت های دولت الکترونیک است. این پژوهش بر آن است تا کارکردهای استقرار دولت الکترونیک در بخش بانکداری الکترونیک را از منظر مجریان ارائه کننده خدمات در ابعاد شفافیت خدمات الکترونیکی، میزان پاسخگویی به انتظارات شهروندان، تشریفات اداری و میزان اعتماد شهروندان در بهره گیری از خدمات الکترونیکی بررسی نماید. در این مقاله از روش پیمایش استفاده شده است و 92 نفر از مدیران پایه بانک رفاه کارگران به عنوان نمونه آماری جهت نظرسنجی انتخاب شده اند. یافته های پژوهش حاکی از آنست که، اولا با توسعه بانکداری الکترونیک میزان پاسخگویی دولت به شهروندان، میزان اعتماد شهروندان به دولت افزایش یافته و میزان تشریفات اداری کاهش می یابد ولیکن افزایش شفافیت در سیستم ارائه خدمات دولتی مورد تایید قرار نگرفت و ثانیا میان کاهش تشریفات اداری و افزایش سطح اعتماد مردم به دولت رابطه معنی داری وجود دارد و ثالثا میان شفافیت در سیستم ارائه خدمات و سطح اعتماد مردم به دولت و نیز میان پاسخگویی دولت به شهروندان و سطح اعتماد مردم به دولت رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4553

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2367 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

نیازآذری کیومرث

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    99
  • صفحات: 

    71-82
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1363
  • دانلود: 

    258
چکیده: 

اعتبارسنجی مکانیسمی است که با استفاده از آن وضعیت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی [ii] از نظر وضعیت آموزشی، پژوهشی و خدماتی با زبانی کمی و کیفی مشخص شده است. در بسیاری از کشورهای جهان اصلاحات دانشگاه ها و موسسات آموزشی بعنوان یک تحول در آموزش عالی به حساب آمده و بعنوان یک نوسازی و تجدید نظر در مدیریت و اداره موسسات، مورد توجه قرار گرفته است. خود تنظیم کنندگی، استقلال، نظام تامین اعتبار مبتنی بر اندازه گیری بازده و تضمین کیفیت برخی از عناصر تشکیل دهنده اصلی این اصلاحات بشمار می روند که افزایش این عوامل و نیاز به ارزشیابی و اعتبارسنجی واحدهای دانشگاهی را بیش از بیش مورد تاکید قرار داده است. در این پژوهش الگویی جهت اعتبارسنجی دانشگاه آزاد اسلامی مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت و روش پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی بود. جامعه آماری را روسای دانشگاه ها، معاونین آموزشی، روسای دانشکده ها، مدیران گروه آموزشی و اعضای هیات علمی شاغل در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که 796 نفر بودند، شامل شدند. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان، 260 نفر تعیین گردید. روش نمونه گیری، تصادفی طبقه ای بود. ابزار پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته بود که با مقیاس هفت گزینه ای لیکرت طراحی و پایایی آن 0.83 محاسبه گردید. در تحلیل داده های مستخرجه از پرسشنامه ها، در سطح آمار توصیفی از شاخص های آماری فراوانی، درصد، میانگین و انحراف معیار و در سطح آمار استنباطی از آزمونهای آماری همبستگی، T، تحلیل واریانس و رگرسیون بهره گیری و از نرم افزار آماری spss جهت تجزیه و تحلیل داده ها استفاده گردید. بر اساس تجزیه و تحلیل داده ها، الگو از نظر جامعه آماری (91 درصد) بسیار مناسب تشخیص داده شد و برای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ارسال گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1363

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 258 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    99
  • صفحات: 

    83-107
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    6165
  • دانلود: 

    3404
چکیده: 

مقدمه و هدف پژوهش: این نوشتار- پژوهش یک سوال بسیار روشن دارد: «آینده مدیریت رسانه چگونه خواهد بود ؟» که با یک سوال کمکی می توان آن را روشن تر کرد: «مدیریت رسانه های آینده چگونه خواهد بود ؟» چراکه رسانه های کنونی پیوسته درحال دیگرگونه شدن اند چه رسد به رسانه های سنتی که به تاریخ پیوسته اند. و این دو سوال، بی درنگ ما را با این اندیشه به چالش خواهند کشید که «رسانه های آینده، خود چگونه خواهند بود ؟» سپس با تعمق در این اندیشه و همچنین از طریق معماری سازمانی درخواهیم یافت که این چگونگی دربرگیرنده «فرم، محتوا، و زیرساخت خواهد بود؟».به عبارت واضح تر، چگونگی آینده مدیریت رسانه یا چگونگی مدیریت رسانه های آینده، با روشن شدن چگونگی فرم، محتوا، و زیرساخت رسانه های آینده روشن شده است.روش پژوهش: بر حسب روش مطالعه، این پژوهش در زمره پژوهش های توصیفی قرار می گیرد و برای انجام آن از متدلوژی مطالعات کتابخانه ای و منابع اینترنتی و میدانی، یعنی روش دلفی استفاده شده است. در این روش، دیدگاه های حدود 500 تن از برترین اندیشه ورزان و متخصصان حوزه ارتباطات، رسانه، آینده پژوهی، و ICT اخذ شد.یافته ها: در این پژوهش، با بازتعریف رسانه و نشان دادن رابطه رشد رسانه های اجتماعی و جمعی و شش مرحله «دگرگونی رسانه» و تکمیل رسانه های سنتی با ابعاد دیجیتالی، وچگونگی تولید رسانه های جدید با فرم و محتوای جدید، و نیازها و انتظارهای مخاطبان رسانه ها، مشخص شده که «امکان ادامه حیات برای رسانه های سنتی وجود ندارد» و «در رسانه های آینده باید فرم/ شکل ومحتوای تازه ای شکل بگیرد» و «مشخصات این شکل و محتوای تازه در رسانه های آینده ارایه گردیده است».از جمله مشخصات یافته شده کلیدی این پژوهش می توان اشاره کرد به: «تغییر مداوم اجباری و نابودی قطعی فرم ومحتوا کنونی در رسانه های سنتی، مولتی فرمت و هایپرشدن همه محصولات رسانه ای، حذف زمان و مکان پخش و دریافت، تولید دلخواه و پخش دلخواه یا کاد COD و پاد POD، همراه شدن یا موبایلی شدن، تعاملی، سایبری، سایبرگی، سایبهورگی، اجتماعی، هوشمند و اپلیکیشنی شدن و ده ها مورد دیگر از ویژگی های استخراج شده در حوزه فرم و محتوا بود. افزون بر این ها، مفاهیمی مانند خدمت/ PGPC (که فرم و ساختار پیشنهادی برای مالکیت رسانه های آینده به شکل خصوصی دولتی ملی تعاونی، مدل معماری محتوانگاری، رسانه همراه جهانی/ GMM، رسانه جمعی- اجتماعی/ SMM».نتیجه گیری: در این پژوهش با بهره گیری از مدل های مختلف معماری سازمانی و مدل های مختلف کسب و کار، کاراترین مدل ممکن پیشنهاد گردیده و مشخص شده که آینده رسانه به معنای آینده «فرم، محتوا، و زیرساخت» است، و از این رو، به وضوح نشان داده شده که مدیریت رسانه به معنای مدیریت این سه حوزه است. درنتیجه، چگونگی آینده مدیریت رسانه ها با حدود 100 ویژگی در حوزه های فرم، محتوا، و زیرساخت ترسیم گردیده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6165

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3404 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button