Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2 (SERIAL NUMBER 6)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    541
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 541

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2 (SERIAL NUMBER 6)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    658
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 658

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2 (SERIAL NUMBER 6)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1005
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1005

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2 (SERIAL NUMBER 6)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1486
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1486

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2 (SERIAL NUMBER 6)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    1191
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1191

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2 (پیاپی 6)
  • صفحات: 

    3-12
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    991
  • دانلود: 

    556
چکیده: 

سابقه و اهداف: حمایت، مشاوره و راهنمایی دانشجویان در طول دوره تحصیل یکی از مهم ترین وظایف دانشگاه ها می باشد. این مطالعه به منظور تعیین دیدگاه دانشجویان نسبت به وظایف و عملکرد اساتید راهنما طراحی شده است.روش بررسی: این پژوهش از نوع توصیفی- تحلیلی می باشد که بر روی 250 دانشجوی پرستاری و مامایی و اتاق عمل که با روش سرشماری انتخاب شده بودند، انجام گرفت. جهت تعیین دیدگاه دانشجویان نسبت به وظایف و عملکرد اساتید راهنما از پرسشنامه استفاده شد. تجزیه و تحلیل یافته ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS ویرایش 17 و آمار توصیفی و استنباطی انجام گرفت.یافته ها: نتایج نشان داد بیش از نیمی از دانشجویان موافق با وظایف فعلی استاد راهنما بودند و از دیدگاه دانشجویان «ارائه راهنمایی در زمینه شغل و ادامه تحصیل»، «ارزیابی وضعیت تحصیلی فعلی دانشجو» مهم ترین وظایف و «مشورت استاد مشاور با سایر کارشناسان در مورد مشکلات موجود» و «معرفی دانشجو به واحدهای مربوطه برای رفع نیازهای وی» کم اهمیت ترین وظایف اساتید راهنما بود. عملکرد اساتید راهنما از دیدگاه 31.6 درصد دانشجویان خوب برآورد شد.نتیجه گیری: نتایج این پژوهش نشان داد که در کل دانشجویان دیدگاه خوب به وظایف اساتید راهنما داشتند که نشان دهنده وجود پتانسیل مناسب جهت ارتقای امر مشاوره دانشجویان می باشد. با توجه به نتایج عملکرد اساتید نیاز به ایجاد تغییرات اساسی در فرایند مشاوره تحصیلی اساتید راهنما می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 991

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 556 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2 (پیاپی 6)
  • صفحات: 

    13-20
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1132
  • دانلود: 

    625
چکیده: 

سابقه و اهداف: نقش آموزش الکترونیکی در علوم پزشکی و سلامت به سرعت در حال گسترش می باشد. پذیرش و احساس رضایت از برنامه های ارائه شده از جانب پزشکان به عنوان قشر مهم سیستم سلامت در گذراندن دوره های آموزشی مداوم پزشکی بسیار حائز اهمیت است. هدف از این مطالعه بررسی میزان رضایتمندی مشمولین آموزش مداوم از برنامه های آموزش الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در سال 1390 بود.روش بررسی: این مطالعه از نوع توصیفی مقطعی می باشد که طی مدت یک سال 90 نفر شرکت کننده، بخش های راهنما، دوره آموزشی، آزمون و نظرسنجی را گذرانده و مورد ارزیابی و مطالعه قرار گرفتند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه متشکل از 28 سوال در دو بخش بود، بخش اول متغیر های دموگرافیک شرکت کنندگان و بخش دوم سطح رضایت شرکت کنندگان را در رابطه با کیفیت دوره و محتوا را می سنجید. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS ویرایش 18 انجام گرفت.یافته ها: نتایج در این پژوهش نشان می دهد بیشترین میزان رضایت از برنامه های الکترونیکی آموزش مداوم به ترتیب از توالی محتوا (74.1 درصد)، روشن بودن اهداف (71.7 درصد)، راهنمای برنامه (69.6 درصد)، کیفیت، ساختار و بیان گفتار مطالب (60.8 درصد) بود.نتیجه گیری: نتایج نشان می دهد اکثر شرکت کنندگان امکان استفاده از برنامه های آموزش الکترونیکی را بدون دغدغه ناشی از ترک محل خدمت، اتلاف زمان، استرس های حاصل از تردد و نیز دسترسی به منابع و محتوا در زمان دلخواه را دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1132

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 625 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2 (پیاپی 6)
  • صفحات: 

    21-30
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    662
  • دانلود: 

    139
چکیده: 

سابقه و اهداف: نظام آموزش عالی عهده دار مسوولیتهای مهمی در زمینه رشد و توسعه جوامع است و در صورتی از عهده وظایف خود بر می آید که از نظر کیفیت آموزشی در وضعیت مطلوبی باشد. هدف از این مطالعه سنجش میزان رضایت مندی کارورزان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از کیفیت خدمات آموزشی ارائه شده به آنان است.روش بررسی: این مطالعه به صورت توصیفی-تحلیلی وبه روش مقطعی، در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 1389 انجام شد. جامعه آماری دانشجویان رشته پزشکی بودند که در پایان دوره کارورزی قرار داشته و بخش های داخلی، جراحی، اطفال و زنان را گذرانده بودند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه ای مبتنی بر ابزار SERVQUAL بود که کارورزان با پاسخ به این پرسشنامه نظرات خود را در پنج بعد کیفیت خدمات که شامل، اطمینان، تضمین، پاسخگویی، همدلی و ملموس تعیین نمودند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های فریدمن و من ویتنی استفاده شد.یافته ها: نتایج نشان داد که مقایسه میانگین نمره نظرات کارورزان موردمطالعه در بخشهای مختلف برحسب جنس و بومی و غیر بومی بودن، تنها در بعد تضمین ازنظر آماری معنی دار است، و در سایر ابعاد کیفیت، از نظر آماری اختلاف معنی داری وجود نداشت.نتیجه گیری: برای بهبود وضع کیفیت خدمات آموزشی ارائه شده بهتر است با توجه به عبارات مربوط به هر یک از ابعاد پنج گانه، هنگام تخصیص منابع به این تفاوت ها توجه گردد. همچنین لازم است بخش هایی که از نظر کیفیت خدمات در سطح پایین تری قرار دارند، در اولویت برنامه ریزی جهت بهبود کیفیت قرارگیرند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 662

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 139 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2 (پیاپی 6)
  • صفحات: 

    31-40
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1898
  • دانلود: 

    671
چکیده: 

سابقه و اهداف: سوپروایزران آموزشی می بایستی با بکارگیری اصول فرآیند آموزش و مترتب نمودن آن بر فرآیند مدیریتی و نظارتی خویش، به برنامه ریزی و اجرای برنامه های بهسازی پرستاران در مراکز مراقبت درمانی مبادرت ورزند. این پژوهش با هدف تعیین اثربخشی عملکرد سوپروایزران آموزشی از دیدگاه مدیران پرستاری رده های مختلف و پرستاران بالینی انجام شد.روش بررسی: این مطالعه به صورت توصیفی تحلیلی با مشارکت 97 نفر از پرستاران بالینی و 33 نفر از مدیران رده های مختلف پرستاری در یکی از بیمارستان های آموزشی شهر یزد که به صورت تصادفی انتخاب شده بود، انجام شد. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه پژوهشگر ساخته مشتمل بر 56 گویه مرتبط با صلاحیت های حرفه ای مورد انتظار سوپروایزر آموزشی تهیه و روایی صوری و محتوایی آن مورد تایید قرار گرفت. ضریب همبستگی آلفای کرونباخ ابزار (r=0.97) و ابعاد آن در محدوده 0.77-0.96 بود.یافته ها: 42.3% پرستاران، عملکرد سوپروایزر آموزشی بیمارستان خود را اثربخش دانسته، 52.6% غیر اثربخش و 5.2% آنان نیز اثربخشی عملکرد را تا حدودی اثربخش ذکر نمودند. 100% مترون ها عملکرد سوپروایزر آموزشی را اثربخش دانستند. همه سوپروایزران آموزشی در خود ارزیابی عملکرد، فعالیت های خود را اثربخش بیان نمودند. نمونه های پژوهش گزارش نمودند که همه معیارهای فهرست شده به میزان 100-70% در اثربخشی عملکرد سوپروایزر آموزشی نقش دارد.نتیجه گیری: جهت اثربخشی عملکرد سوپروایزران آموزشی بایستی صلاحیت های مدیریتی و رهبری آنان را ارتقا بخشید، لذا کاربرد رویکرد صلاحیت محور در آماده سازی سوپروایزران آموزشی جهت اجرای فرآیند آموزشی از دیدگاه حل مساله پیشنهاد می گردد تا پیامدهای مطلوب آن مورد توجه مدیرانی قرار بگیرد که خواهان پیشبرد محیط های کاری خود به سمت سازمان آموزشی و یادگیرنده می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1898

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 671 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2 (پیاپی 6)
  • صفحات: 

    41-53
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    546
  • دانلود: 

    585
چکیده: 

سابقه و اهداف: نیاز سنجی اولین گام در طراحی برنامه های آموزش مداوم پزشکی می باشد. به منظور جلب رضایت مددجویان از خدمات پرستاران به عنوان بزرگ ترین گروه ارائه دهنده خدمات بهداشتی-درمانی، طراحی و اجرای برنامه های آموزشی متناسب با نیاز واقعی ایشان امری ضروری است. از همین رو، مطالعه حاضر با هدف تعیین اولویت های آموزش مداوم پرستاران شاغل در مراکز آموزشی- درمانی شهرستان کاشان و حومه در سال 89 انجام شد.روش بررسی: این مطالعه با طراحی مقطعی بر روی 238 پرستار انجام شد. برای هر یک از پرسشنامه ای جداگانه طراحی گردید. هر یک از موضوعات آموزشی در مقیاس لیکرت از صفر تا ده نمره گذاری شد. داده های فرم اطلاعاتی استخراج و طبقه بندی و با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی مورد تحلیل قرار گرفت.یافته ها: در بخش های داخلی (9.18±1.44)، جراحی (9.40±1.63) و اورژانس (9.32±1.79) بیشترین میانگین نمرات مربوط به موضوع احیاء قلبی-ریوی پیشرفته بوده است. در بخش های مراقبت ویژه، دیالیز، کودکان و مراقبت ویژه نوزادان، به ترتیب: موضوعات ترومبوز ورید عمقی و آمبولی ریه (9.02±1.53)، بیماری های متابولیک استخوان (9.91±0.28)، احیاء قلبی- ریوی (9.29±0.91) و آسفیکسی (9.78±0.41) بیشترین میانگین نمرات را به خود اختصاص داد.نتیجه گیری: مهم ترین اولویت های آموزش مداوم در زمینه مشکلات سلامت از دیدگاه اکثریت پرستاران، موضوعاتی همچون کسب مهارت های بالینی در خصوص اداره بیماران با شرایط ناپایدار و نیز کاربرد صحیح تجهیزات پزشکی است که با حوزه عملکرد ایشان مرتبط است. ضروری است برنامه ریزان و مجریان در طراحی برنامه های آموزش مداوم، دایره فعالیت پرستاران شاغل در بخش های مختلف را مورد توجه قرار دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 546

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 585 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2 (پیاپی 6)
  • صفحات: 

    55-65
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1010
  • دانلود: 

    515
چکیده: 

سابقه و اهداف: ارزشیابی یکی از جنبه های مهم در فرایند فعالیت های آموزشی است و این امکان را فراهم می سازد تا بر اساس نتایج آن نقاط قوت و ضعف آموزش مشخص شود و با تقویت جنبه های مثبت و رفع نارسایی ها در تحول و اصلاح نظام آموزشی گام های مناسب برداشته شود.هدف از این تحقیق، ارزیابی اعتبار صوری آزمون های چند گزینه ای دروس تخصصی دندانپزشکی در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد در نیم سال دوم 1386-1385 بود.روش بررسی: در این مطالعه برای تعیین اعتبار صوری سوالات چند گزینه ای، آزمون پایان ترم طرح شده توسط اساتید دانشکده دندانپزشکی با فرم پرسشگری که از قبل تهیه شده بود تطبیق داده شد و نتیجه به صورت درصدی از میزان رعایت قواعد اعتبار صوری بیان گردید. همچنین ارتباط بین رعایت تهیه قواعد سوالات و شرکت در کارگاه طرح درس مورد بررسی قرار گرفت. سپس داده ها آنالیز شدند.یافته ها: برگه راهنما، نام استاد و یا اساتید و زمان آزمون در تمام برگه ها موجود بود. مستقل بودن هر سوال از سایر سوالات و عدم وجود کلمات مبهم در ریشه سوال در 100% موارد رعایت شده بود. تفکیک نمره هر استاد و یکسان بودن طول گزینه ها به ترتیب در 8.7% و 27.7% موارد رعایت شده بود.نتیجه گیری: اعتبار صوری سوالات اساتید %92-%99.7 بود و شرکت در کارگاه طرح سوال برای بعضی از اساتید پیشنهاد می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1010

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 515 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2 (پیاپی 6)
  • صفحات: 

    67-74
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1202
  • دانلود: 

    675
چکیده: 

سابقه و اهداف: امروزه درکنار آموزش سنتی و معمول، انواع آموزش الکترونیک در حال توسعه در سیستم های آموزشی کشورهای مختلف است. در ایران نیز آموزش الکترونیک یک نیاز شناخته شده است. این پژوهش با هدف بررسی نگرش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یزد نسبت به بکارگیری آموزش الکترونیکی در تدریس بیوشیمی بالینی انجام شده است.روش بررسی: مطالعه حاضر ار نوع توصیفی -مقطعی است که طی آن پژوهشگران به بررسی نگرش 150 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یزد نسبت به آموزش الکترونیکی مجازی در سال 1390 پرداختند. ابزار سنجش نگرش دانشجویان پرسشنامه محقق ساخته بود.یافته ها: نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد دانشجویان مورد مطالعه که دو جلسه آموزش الکترونیکی بیوشیمی شامل مکانیسم بیماریهای مرتبط را در کنار آموزش حضوری تجربه کرده بودند، نگرش مثبتی نسبت به این نوع شیوه آموزشی داشتند.نتیجه گیری: با توجه به نگرش مثبت دانشجویان نسبت به بکارگیری آموزش الکترونیکی، پیشنهاد می گردد با توجه به مباحث گسترده و پیچیده دروس پزشکی، روش آموزش الکترونیکی نیز در کنار آموزش حضوری در دانشگاههای علوم پزشکی کشور مورد توجه قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1202

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 675 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2 (پیاپی 6)
  • صفحات: 

    75-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1505
  • دانلود: 

    603
چکیده: 

سابقه و اهداف: پاورپوینت نرم افزاری است که جزء اصلی ارائه در سالن های سخنرانی، اتاق های کنفرانس و کلاس های دانشگاه شده است.مطالعات زیادی درباره پاورپوینت در کلاس انجام شده است. با توجه به نتایج متناقض و ادعاهای آنها این مطالعه نگرش دانشجویان درباره نقش پاورپوینت در آموزش را بررسی کرده است.روش بررسی: این مطالعه مقطعی بر روی 196 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد انجام شد. اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامه جمع آوری شد. داده ها با نرم افزار SPSS و آزمون های من ویتنی، کروسکال والیس و همبستگی پیرسون آنالیز شدند. یافته ها: این مطالعه نشان داد که 81.6% دانشجویان خلاصه نویسی در پاورپوینت را مفید می دانند، ضمنا 53.6% دانشجویان مایل بودند برخی اسلایدها به صورت خلاصه و برخی با جزییات کامل تهیه شوند. 49.5% دانشجویان با این نقد که این جلسات دانشجو را به عدم فعالیت تشویق می کنند با استفاده از این نرم افزار مخالف بودند، البته 68.4% دانشجویان تمایل به بحث بیشتری در کلاس ها داشتند.دانشجویان این مطالعه (46.9%) با این ادعا که جلسات پاورپوینت از پیش تعیین شده هستند با استفاده از آن مخالف بودند. آنالیز همبستگی نشان داد با افزایش سن و نیز افزایش تعداد ترم های گذرانده شده دانشجویان بیشتر معتقدند که پاورپوینت یادگیرنده را به عدم فعالیت تشویق می کند.نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد دانشجویان با انتقادات موجود درباره پاورپوینت مخالف بودند. اما با توجه به امکانات و شرایط باید در پی تهیه پاورپوینت های مناسب برای ارائه آموزش موفق و اثربخش بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1505

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 603 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button