مقدمه: تمایل به ترک خدمت، تحت تأثیر عوامل مختلفی در درون سازمان می باشد. هدف کلی این مطالعه تعیین همبستگی ادراک از سیاست های ارزیابی عملکرد با رضایت شغلی و تمایل به ترک شغل در کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان است. روش کار: روش مطالعه حاضر توصیفی-همبستگی می باشد. جامعه آماری مورد پژوهش، کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان به تعداد 693 نفر است. با در نظر گرفتن تعداد کل جامعه آماری و با توجه به جدول مورگان، 248 نفر به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای اندازه گیری متغیرها از "پرسشنامه سیاست های ارزیابی عملکرد پون" (Poon Performance Appraisal Policies Questionnaire) و "پرسشنامه تمایل به ترک شغل لونگو و مونرا" (Longo & Mura Employee’ s Intention to Turnover Questionnaire) و"پرسشنامه تمایل به ترک شغل جن کینز و تاملینسون" (Jenkeins and Thomlinson Employee’ s Intention to Turnover Questionnaire) و پرسشنامه رضایت شغلی مینه سوتا" (Minnesota Job Satisfaction Questionnaire) استفاده شده است. سنجش روایی از طریق روایی محتوا، مورد تأیید قرار گرفت. داده ها با نرم افزار اس پی اس اس نسخه 19 و نرم افزار SMARTPLS2 تحلیل شد. یافته ها: ادراک از سیاست های ارزیابی عملکرد با رضایت شغلی همبستگی مثبت و معنی دار (768/0 = β ) و با تمایل به ترک شغل همبستگی منفی و معنی داری (358/0-= β ) دارد. همچنین رضایت شغلی با تمایل به ترک شغل کارکنان همبستگی منفی و معنی داری (436/0-= β ) دارد. نتیجه گیری: درک کارکنان از سیاست های انگیزشی ارزیابی عملکرد، همبستگی مستقیم با رضایت شغلی و رابطه معکوس با ترک شغل دارد. همچنین رضایت شغلی بیشتر، منجر به کاهش ترک شغل کارکنان می شود. لذا پیشنهاد می شود تا مسئولین برای افزایش رضایت شغلی کارکنان توجه بیشتری به فرصت های ارتقاء و توانمندسازی و شرایط کاری آنان داشته باشند.