Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    39
  • صفحات: 

    1-18
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    473
  • دانلود: 

    679
چکیده: 

هدف این مقاله، تأثیر نگرش مشتریان در مورد هتل های سبز بر تمایل آنها به پرداخت و نیت مراجعه مجدد می باشد. طراحی/ متدولوژی/ روش: روش تحقیق کمی با استفاده از پرسشنامه است. ما برای تست مدل توسعه یافته، از روش مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) استفاده نموده ایم. همان طور که عنوان شد، تمامی گویه ها با استفاده از مقیاس 5 امتیازی لیکرت ارزیابی شده است. یافته ها: مشتریانی که از خدمات هتل استفاده می کنند، از فعالیت های حمایت از محیط زیست در ایران آگاهی دارند. آنها تمایل به استفاده از هتل هایی دارند که فعالیت های سبز انجام می دهند، هرچند ممکن است به لحاظ کیفیت خدمات، عالی نباشند. مشتریان ترجیح می دهند از امکانات اقامتی استفاده کنند که بر اساس فعالیت های سبز است و حتی حاضر هستند بابت این خدمات، مبالغ اضافه ای نیز بپردازند. به علاوه، نگرش مشتریان در مورد هتل های سبز بر گفتارهای شفاهی مثبت و نیت مراجعه مجدد، مؤثر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 473

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 679 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    39
  • صفحات: 

    19-36
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1387
  • دانلود: 

    1266
چکیده: 

امروزه بحث نقش درک مدیریت تجربه مشتریان، به عنوان یک ابزار استراتژیک در توسعه سازمان های تولیدی و خدماتی انکار ناپذیر شده است. باتوجه به اهمیت روزافزون آن، هدف پژوهش حاضر ارائه مدل مفهومی مدیریت تجربه مشتریان از وابستگی به برند براساس نظریه داده بنیاد است. پژوهش حاضر با رویکردی کیفی و روش نظریه مبتنی بر داده انجام شده است. در این پژوهش با استفاده از روش نمونه گیری نظری، با 15 نفر از خبرگان در پژوهش مصاحبه صورت گرفته، سپس داده ها تحلیل شدند. و 152گزاره ی مفهومی اولیه از کدگذاری باز، 28 گزاره مقوله ای از کدگذاری محوری، و 6 عامل اصلی از کدگذاری انتخابی، شناسایی شدند. براساس نتایج پژوهش، پدیده ی اصلی این پژوهش، فرآیند مدیریت تجربه مشتریان از وابستگی به برند در نظر گرفته شده که با توجه به شرایط علی (حل مشکلات مشتری در اسرع وقت، هم خوانی شعار تبلیغاتی با عملکرد، ارتباط برند با مشتری، رضایت مشتری از عملکرد محصول، رضایت از ویژگی های اضافی محصول)، عوامل زمینه ای (اطمینان به برند، صداقت برند، ارزیابی برند، قیمت گذاری مناسب)، عوامل مداخله گر (ایجاد امنیت سخت افزاری، تضمین برگشت پول به مشتری در صورت عدم رضایت، طراحی کاربر پسند محصول، مرکز پشتیبانی از خرید) شکل گرفته است و از طریق راهبردهای کاربرد تکنیک های بازار یابی، تعیین چارچوپ استاندارد عملکرد، از طریق راهبردهای قیمت گذاری مناسب، تلاش برای وفاداری به برند، پایش خواسته های جدید مشتریان، پاسخگو بودن کارکنان، تلاش برای ایجاد خلق تجربه خوشایند، به هشت دسته پیامد اعتماد به برند، باورپذیری برند، قصد خرید مجدد، تصویر ذهنی بهتر از برند، افزایش سودآوری، تبلیغات شفاهی، ادراک بهتر از کیفیت برند و وفاداری به شرکت منجر می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1387

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1266 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    39
  • صفحات: 

    37-53
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    885
  • دانلود: 

    1003
چکیده: 

شرکت هایی که در زمینه بازاریابی بسیار موفق بوده اند، اهمیت کیفیت محصول و ارائه خدمات به مشتریان را درک کرده اند. این شرکت ها می دانند که کیفیت بیش از یک ویژگی محصول و ارائه خدمات به مشتریان بیش از پاسخ دادن به شکایت های آنهاست. امروزه تمرکز بر نیازهای مصرف کنندگان عامل اصلی گرایش بازاریابی است. تمرکز بر نیازهای مشتریان به معنی توجه به کیفیت محصول و ارائه خدمات به مشتریان است و بسیاری از شرکت ها که زمانی از نظر تکنولوژی و یا قیمت پایین پیشتاز بودند، اکنون با توجه به کیفیت محصول و ارائه خدمات بهتر به مشتریان رقابت می کنند. درهمین راستا، بعد از معرفی چارچوب کلی تحقیق درفصل اول، داده ها از طریق میدانی گردآوری گردید. برای جمع آوری میدانی پرسشنامه ای شامل 29 سوال طراحی و در جامعه آماری تحقیق توزیع گردید. این جامعه مشتریان رستوران های شهر اراک می باشد. در ادامه پرسشنامه تکمیل شده با بهره گیری از فن تی استیودنت درمحیط نرم افزار LISREL تجزیه و تحلیل گردید. نتایج نشان داد که تأثیر کیفیت محیط فیزیکی، کیفیت غذا و کیفیت خدمات بر تصویر ذهنی رستوران، کیفیت محیط فیزیکی بر ارزش ادراک شده، ارزش ادراک شده بر رضایت مشتری و رضایت مشتری بر نیات رفتاری مشتری تأیید می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 885

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1003 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

موسوی سیدعلیرضا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    39
  • صفحات: 

    55-66
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    389
  • دانلود: 

    557
چکیده: 

هدف از این پژوهش بررسی نقش جذابیت نام تجاری بر هویت یابی نام تجاری مشتری در هواپیمایی آسمان می باشد. ابزار اندازه گیری داده ها در این پژوهش پرسشنامه استاندارد می باشد که با استفاده از نرم افزار لیزرل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. به منظور تجزیه و تحلیل داده های پژوهش از مدل معادلات ساختاری جهت تأیید و یا رد فرضیه های تحقیق استفاده شد. یافته ها نشان می دهد پرستیژ نام تجاری، تمایز نام تجاری و تجارب به یادماندنی بر جذابیت نام تجاری تأثیر مثبت و معناداری دارد. جذابیت نام تجاری و تمایز نام تجاری بر هویت یابی نام تجاری تأثیر مثبت و معناداری دارد. اما برخلاف انتظار مزایای اجتماعی نام تجاری بر جذابیت و هویت یابی نام تجاری تأثیر معنادار ندارد. همچنین پرستیژ و تجارب به یادماندنی نام تجاری بر هویت یابی نام تجاری تأثیر معنادار ندارد. به طورکلی، نتایج حاکی از آن است که جذابیت نام تجاری تنها به ساخت قابلیت اعتماد در مدیریت نام تجاری هواپیمایی نیست بلکه، با در نظر گرفتن اهمیت تأثیر مستقیم و میانجی آن بر هویت یابی مشتری، ساختی مهم در درک آن که مشتریان چگونه ارتباط با نام تجاری را توسعه می دهند می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 389

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 557 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    39
  • صفحات: 

    68-79
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    524
  • دانلود: 

    679
چکیده: 

برندسازی شخصی، فرد را در رسیدن به اهدافش کمک می کند و با آن می توان به جایگاه سازی فردی رسید و به جایگاه یابی رقبا پرداخت. برند شخصی زمانی معتبر می باشد که در رفتارهای افراد وحدت رویه وجود داشته باشد. نداشتن چشم انداز شخصی، دانش شخصی، یادگیری فردی، تفکر، اعتماد و علاقه، مساوی با نداشتن برند شخصی است. بنابراین، برند شخصی برای مدیران می تواند به عنوان یک شایستگی مورد توجه قرار گیرد. موضوعی که در مورد مدیران بانک ها با توجه به رقابت بین بانک ها از اهمیت بسزایی برخوردار است. از این رو، هدف اصلی این مطالعه بررسی تأثیر برند شخصی مدیران بر ایجاد رهبران سطح پنجم می باشد. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوة گردآوری اطلاعات توصیفی و از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری تحقیق حاضر روسای شعب بانک های دولتی در استان آذربایجان شرقی می باشد. حجم نمونه با استفاده از روش خوشه ای به تعداد 128 نفر انتخاب گردید. روش گردآوری اطلاعات از طریق پرسشنامه ای محقق ساخته جمع آوری شده است. پایایی این پرسشنامه با استفاده از روش آلفای کرونباخ 85/0 محاسبه شده است. در نهایت مدل مفهومی با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل برازش شده است. نتایج پژوهش نیز بیانگر تأثیر معنی دار برند شخصی مدیران و ابعاد آن (دانش، نگرش و مهارت) بر ایجاد رهبران سطح پنجم به همراه شاخص های آن (تلاش، مهارت، استعداد، تواضع و فروتنی، اراده، حرفه ای بودن، بانفوذ بودن و انگیزه) است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 524

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 679 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    39
  • صفحات: 

    81-95
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    733
  • دانلود: 

    635
چکیده: 

با توجه به بازار گسترده و تقاضای رو به رشدی که در صنعت بازی های رایانه ای در کشور وجود دارد قابلیت های بسیار بالایی برای سرمایه گذاری و سودآوری در این بخش در مقابل سرمایه گذاران و صاحبان سرمایه قرار دارد. هدف پژوهش حاضر مشخص کردن رابطه بین بازاریابی بازی های رایانه ای و تمایل به خرید با نقش میانجی فرهنگ سازی بوده است. این پژوهش از نوع همبستگی است و برای گردآوری داده ها از پرسشنامه استفاده شده است. روایی محتوایی آن با نظر متخصصان، استادان دانشگاهی و کارشناسان خبره تأیید شد. پایایی ابزار با محاسبه آلفای کرونباخ در سطح مناسبی قرار داشت. تعداد 400 نفر از شهروندان منطقه 6 شهر تهران نمونه آماری این پژوهش را تشکیل دادند و روش نمونه گیری در این پژوهش در دسترس بوده است. یافته های پژوهش، پس از تحلیل مسیر نشان داد که بازاریابی بازی های رایانه ای بر فرهنگ سازی و همچنین فرهنگ سازی بر تمایل به خرید اثر دارد اما بازاریابی بازی های رایانه ای بر تمایل به خرید اثر ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 733

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 635 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    39
  • صفحات: 

    98-111
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    698
  • دانلود: 

    608
چکیده: 

هدف پژوهش: هدف از انجام این پژوهش، بررسی ارزش ویژه ی برند از منظر خدمات (از جمله، خدمات فنی، شخصی و عملیاتی) با در نظر گرفتن متغیر خدمات ارزش افزوده است. روش پژوهش: از این تحقیق برای حل مسائل موجود استفاده می شود، لذا با در نظر گرفتن مواردی مانند یافتن مسئله و پاسخ آن، ماهیت این تحقیق را میتوان کاربردی در نظر گرفت و چون مسیر پیشبرد مقاله از طریق جمع آوری اطلاعات به دست آمده از پرسشنامه است، می توان آن را پژوهشی پیمایشی دانست. همچنین، پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی است. جامعه ی آماری این تحقیق، عمده فروشان نوشابه گازدار در سطح شهر اصفهان بود. به منظور تعیین پایایی آزمون، روش آلفای کرونباخ با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس به کار گرفته شد. نتایج پژوهش: نتایج حاصل از این پژوهش، نشان دهنده رابطه مثبت و معنادار بین کلیه خدمات (فنی، شخصی و عملیاتی) و کیفیت خدمات ارزش افزوده برند بر ارزش ویژه ی برند است؛ همچنین، این نتایج، نقش بارز خدمات فنی در کسب رضایت مشتریان را نیز برجسته ساختند. در مقابل، در مقوله ی خدمات شخصی، نقاط ضعفی در کسب رضایت مشتریان مشاهده شد. محدودیتهای پژوهش: از محدودیت های این پژوهش می توان به محدودیت های تعمیم یافته ها، هزینه بر و زمان بر بودن مطالعات مربوطه و بی میلی برخی پاسخ دهندگان در ارائه ی اطلاعات مورد نظر اشاره کرد. کاربردهای مدیریتی پژوهش: پیشنهاد می شود تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات، خدمات شخصی خود را به منظور کسب رضایت مشتریان، ارتقا داده که این امر، به نوبه ی خود به افزایش سطح سودآوری شرکت خواهد انجامید. با توجه به محدودیت استفاده از خدمات اینترنتی، سفارش آنلاین و عدم تمایل مشتریان باید بستری مناسب را برای استفاده مشتریان از اینترنت فراهم نمود تا بتوان از این گزینه به عنوان ارزش افزوده با درجه بالا استفاده نمود. نوآوری پژوهش: این پژوهش بر نحوه ی ارائه ی خدمات توسط یک تولیدکننده، تمرکز کرده که جنبه ای ناملموس بوده و کمتر توسط پژوهشگران، مورد ارزیابی قرار گرفته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 698

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 608 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button