پیاده سازی دانش زنجیره تامین و مدیریت آن یکی از مراحل مهم در چرخه تولید و مصرف توسط مصرف کننده نهایی یک محصول یا خدمت می باشد. هدف از این مطالعه بررسی عوامل موثر بر مدیریت هزینه های بین سازمانی در زنجیره تامین در شرکت ایران خودرو می باشد. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی-پیمایشی می باشد. جامعه آماری عبارت است از مدیران و سرپرستان ایران خودرو که از بین آنان تعداد 285 نفر به روش تصادفی ساده نمونه گیری گردید. داده ها پس از جمع آوری از طریق پرسشنامه با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. مدیریت هزینه، نوعی حسابداری مدیریتی است که از طریق کاهش دادن احتمال اضافه شدن بودجه، هزینه ها را پیش بینی کند. بسیاری از کسب و کارها از برنامه های مدیریت هزینه برای پروژ های خاص و مدل های کلی کسب و کار بهره می گیرند. مدیریت هزینه، به شناسایی، جمع آوری، طبقه بندی و اختصاص اطلاعاتی کمک می کند که در برنامه ریزی، کنترل و تصمیم گیری برای حفظ محدوده مطلوب هزینه ها استفاده می شوند. یافته ها نشان می دهد که تعهد عرضه کننده، اعتماد عرضه کننده، مدیریت هزینه های داخلی، ظرفیت جذب و یکپارچگی سیستم های داخلی بر مدیریت هزینه بین سازمانی تاثیر دارد. مدیریت هزینه های داخلی و یکپارچگی سیستم های داخلی بر ظرفیت جذب تاثیر دارد. مدیریت هزینه های داخلی و یکپارچگی سیستم های داخلی با نقش میانجی ظرفیت جذب بر مدیریت هزینه های بین سازمانی تاثیر دارد.