Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    72-83
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    750
  • دانلود: 

    548
چکیده: 

با توجه به استفاده گسترده از سوالات چند گزینه ای در ارزیابی دانشجویان پزشکی، پژوهش حاضر به منظور بررسی تحلیلی آزمون های چند گزینه ای گروه ایمنی شناسی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال 1396 انجام گرفت. در این مطالعه توصیفی مقطعی، اطلاعات مربوط به آزمون های چند گزینه ای گروه ایمنی شناسی که با دستگاه OP-Scan. تصحیح شده بود مورد بررسی قرار گرفت(808 سوال). ضریب دشواری، ضریب تمیز و گزینه های انحرافی محاسبه گردید. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و ضریب همبستگی پیرسون تحلیل شد. میانگین ضریب دشواری سوالات 25/0± 59/0 بود و 2/46 درصد سوالات ضریب دشواری مناسب داشتند. میانگین ضریب تمیز سوالات 24/0± 25/. بود و 3/57 درصد سوالات ضریب تمیز مناسب داشتند. تجمیع ضریب دشواری و تمیز سوالات نشان داد که فقط تعداد 248 سوال(7/30 درصد) از سوالات چند گزینه ای ایده آل می باشند. تعداد 1525 گزینه(90/62%) از 2424 گزینه مورد بررسی گزینه انحرافی مناسب (Functional distractor=FD) و 889 0/37%) گزینه انحرافی نامناسب(Non-functional distracters=NFDs) بودند. یافته ها نشان داد که در مجموع سوالات از کیفیت لازم برخوردار نبوده و نیازمند بازبینی و اصلاح می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 750

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 548 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    84-92
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1309
  • دانلود: 

    967
چکیده: 

رضایت شغلی تحت تاًثیر عوامل زیادی است. از مهمترین عوامل تاًثیرگذار بر رضایت شغلی سبک رهبری و تعهد سازمانی می باشد. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه سبک رهبری و تعهد سازمانی با رضایت شغلی پرستاران بیمارستان شهیدصدوقی یزد انجام شد. این پژوهش از نوع توصیفی تحلیلی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه پرستاران بیمارستان شهیدصدوقی یزد می باشد. در کل 140 نفر به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. گردآوری داده ها با استفاده از پرسشنامه های رهبری چند عاملی، تعهد سازمانی و رضایت شغلی انجام شد. داده ها با روش همبستگی پیرسون و رگرسیون و با استفاده از نرم افزار SPSS تحلیل شد. یافته نشان می دهد که سبک رهبری تحول آفرین (001/0 > P و 4/0 = r ) رهبری تبادلی ( 001/0 > P و 32/0 = r ) تعهد عاطفی ( 001/0 > P و 36/0 = r ) تعهد مستمر( 001/0 > P و 22/0 = r ) تعهد هنجاری ( 001/0 > P و 19/0 = r ) با رضایت شغلی رابطه مثبت و معنادار دارد، در مدل پیشبین سبک رهبری تحول آفرین، تعهد عاطفی و سبک رهبری تبادلی توانستند بیشترین نقش در پیش بینی رضایت شغلی نسبت به سایر متغیرها داشته باشند. نتایج بیانگر آن است که سبک رهبری تحول آفرین، تعهد عاطفی و سبک رهبری تبادلی مهمترین پیش بینی کننده های رضایت شغلی بودند بنابراین به مدیران پیشنهاد می شود تا به نتایج متغیرهای تاًثیرگذار توجه کرده و براساس آن ها برنامه هایی برای بهبود رضایت شغلی پرستاران طراحی کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1309

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 967 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    93-100
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    525
  • دانلود: 

    592
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر هوش استراتژیک بر پیاده سازی دانش در میان اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و در سال 1396 انجام پذیرفت. روش پژوهش توصیفی_پیمایشی با ماهیت کاربردی بوده و جامعه ی آماری 550 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه بودند که بر اساس جدول مورگان، 226 نفر از آنها به طور تصادفی انتخاب شدند که در نهایت پس از توزیع پرسشنامه ها، تجزیه و تحلیل بر پایه ی 217 پرسشنامه عودت شده انجام پذیرفت. جهت گردآوری داده ها از دو پرسشنامه استاندارد هوش استراتژیک کروگر و مدیریت دانش کنراد و نیومن استفاده شد که روایی آن ها به روش روایی محتوا به تأیید متخصصان رسید و پایایی پرسشنامه ها از طریق محاسبه آلفای کرونباخ به ترتیب برای پرسشنامه ی هوش استراتژیک 918/0 و پرسشنامه ی مدیریت دانش 942/0 برآورد شد. همچنین طبقه بندی اطلاعات جمع آوری شده با روش های آماری توصیفی (فراوانی، درصد، انحراف معیار، جدول، نمودار و غیره) در نرم افزار Spss16 و بررسی فرضیه های پژوهش در نرم افزار معادلات ساختاری لیزرل انجام پذیرفت. نتایج کلی تحقیق حاکی از آن بود که هوش استراتژیک بر کاربرد دانش تأثیر مثبت داشته و اعضای هیأت علمی دانشگاه می توانند با به کارگیری هوش استراتژیک در فرایند تصمیمات سازمانی جهت تولید و توزیع دانشِ به روز، حفظ دانش، تبادل و به اشتراک گذاری آن، زمینه ساز اجرای موفق سیستم های مدیریت دانش در دانشگاه ها شوند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 525

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 592 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    101-109
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    799
  • دانلود: 

    746
چکیده: 

هدف از این تحقیق بررسی چالش های هوشمندسازی در دانشگاه فرهنگیان مبتنی بر عناصر برنامه درسی از نظر استادان، مجریان و کارشناسان فناوری بود. روش پژوهش توصیفی-پیمایشی و جامعه آماری پژوهش استادان، مجریان (روسا، معاونین) و کارشناسان فناوری دانشگاه فرهنگیان در سال 1394بودند که از بین جامعه مذکور، پردیس های منطقه 9 کشور شامل سه استان قزوین، زنجان و گیلان به شیوه تصادفی انتخاب شدند. تمامی مجریان و کارشناسان فناوری پردیس های مذکور (42 نفر) به شیوه سرشماری مورد مطالعه قرار گرفتند. 93 نفر از استادان نیز با روش تصادفی طبقه ای از زنجان، قزوین و گیلان انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته مبتنی بردیدگاه کلاین بود. روایی صوری محتوایی از طریق شاخص نسبت روایی محتوایی (CVR) 99/0 بدست آمد. پایایی پرسشنامه نیز با روش آلفای کرونباخ 91/0 محاسبه شد. نتایج آزمون t تک نمونه ای نشان داد که از نظر استادان، مجریان و کارشناسان فناوری میزان چالش های هوشمند سازی در دانشگاه فرهنگیان در عناصر محتوا، زمان، فضا و ارزشیابی زیاد و در عنصر هدف کم است. نتایج آزمون tگروه های مستقل نشان داد که بین دو گروه استادان، مجریان و کارشناسان فناوری در میزان چالش های هوشمند سازی تفاوت معناداری وجود ندارد. نتایج آزمون فریدمن نشان داد که بین رتبه بندی چالش ها از نظر از نظر استادان، مجریان و کارشناسان دانشگاه فرهنگیان تفاوت معناداری وجود دارد، به طوری که عنصر ارزشیابی دارای بالاترین رتبه و پس از آن به ترتیب عناصر، فضا و محتوا و پایین ترین رتبه مربوط به عناصر زمان و هدف است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 799

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 746 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    110-119
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1604
  • دانلود: 

    846
چکیده: 

این تحقیق با هدف طراحی برنامه درسی غیرمتمرکز آموزش ابتدایی ایران انجام شده است. روش تحقیق کیفی از نوع تحلیل محتوا نظام مقوله بندی قیاسی می باشد. طراحی عناصر برنامه درسی استخراج شده بر اساس الگو گیری از عناصر برنامه درسی کلاین انجام شده با این تفاوت که کلاین عناصر برنامه درسی را به 9 عنصر تقسیم نموده اما محقق از بین عناصر نه گانه کلاین، مبنای طراحی الگوی پیشنهادی خود را بر اساس 4 عنصر اصلی(اهداف-محتوا-روش های یاددهی و یادگیری-ارزشیابی) قرار داده است. حوزه ی پژوهش شامل کلیه کتب و منابع نوشته شده در حوزه ی برنامه درسی غیرمتمرکز بوده که با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شده اند. به دلیل کثرت و تنوع منابع چاپی و دیجیتال در دسترس محدوده ی سال های2000تا 2015 استفاده شده است. ابزار جمع آوری اطلاعات و داده ها فیش ها و جداول محقق ساخته است. برای روایی ابزار از نظرات اساتید راهنما و مشاور و صاحب نظران برنامه درسی استفاده شد. پس از اعلام نظرات، تجدید نظر لازم انجام و چارچوب های نهایی تدوین شد. برای افزایش اعتبار؛ در تهیه فیش ها حداکثر دقت مدنظر قرار گرفت. در بخش کیفی از 467 کدمفهوم استخراج شده، 23 مولفه اصلی به دست آمد که در تدوین و ارائه ی مدل برنامه درسی غیرمتمرکز از آن ها استفاده شد. . تحقیق حاضر به عنوان یک مدل برنامه درسی غیرمتمرکز آموزش ابتدایی ایران برای برنامه ریزان برنامه درسی و مسئولین که گام هایی برای تفویض اختیارات بیشتر به استان ها برداشته اند مفید و موثر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1604

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 846 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    120-128
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    651
  • دانلود: 

    569
چکیده: 

مدیریت دانش در دانشگاه به عنوان سازمانی که به دنبال پیشرفت و حفظ مزیت رقابتی می باشد، حیاتی است. پژوهش حاضر با هدف بررسی وضعیت مدیریت دانش و عوامل مؤثر بر آن در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انجام گردید. مطالعه ی حاضر توصیفی-تحلیلی با استفاده از فرمول کوکران و به روش تصادفی ساده بر روی 83 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز انجام گردید. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه بود. روایی پرسشنامه توسط صاحب-نظران و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ و به مقدار 86/0مورد تأیید قرار گرفت. تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی (فراوانی، درصد و غیره) و ضریب همبستگی اسپیرمن در سطح معناداری 05/0 و با به کارگیری نرم افزار SPSS 16انجام شد. به طور کلی نتایج نشان داد که مدیریت دانش در وضعیت خوب با نمرات (16/3M =، 41/0SD =) بود. همچنین بین مدیریت دانش و عوامل فرهنگ سازمانی، فناوری اطلاعات، منابع انسانی و آموزش ارتباط معناداری وجود داشت (05/0P≤ ). بالاترین و کمترین همبستگی به ترتیب مربوط به فرهنگ سازمانی با (747/0) و اشتراک گذاری با (349/0) بود. با توجه به نتایج این پژوهش ارتباط مستقیمی میان مدیریت دانش و عوامل فرهنگ سازمانی، فناوری اطلاعات، منابع انسانی و آموزش وجود دارد، لذا اجرای موفق مدیریت دانش توجه ویژه به زیر ساختارهای شناسایی شده را می طلبد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 651

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 569 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    129-136
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    718
  • دانلود: 

    559
چکیده: 

در هر برنامه آموزشی ارزشیابی رکنی اساسی بوده که میتواند آموزش را به مسیر صحیح هدایت نماید. استفاده از آزمون خوب پیشرفت تحصیلی، مستلزم در نظرگرفتن تمامی هدفهای آموزشی و همه محتوای برنامه درسی است. دراین تحقیق، با توجه به اهمیت دروس تخصصی نظری پرستاری، محققین به ارزشیابی امتحانات پایان ترم دروس تخصصی نظری پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پرداخته اند. متغیرهای مورد بررسی درسوالات امتحانی شامل نوع سوالات، سطح سوالات براساس طبقه بندی بلوم، ضریب دشواری و شاخص تمیزسوالات، روایی، پایایی آزمونها و تعداد سوالات برای محتوای هر درس بود. نتایج پژوهش حاضر نشان داد که 209 سوال چند گزینه ای(56 درصد) در سطح یک حیطه شناختی طبقه بندی بلوم قرار داشتند. 197سوال آسان (6/58 درصد) بود و 121سوال (36 درصد)دارای ضریب تمیز مناسب بودند. بر اساس آزمون پیرسون بین تعداد سوالات به ازای هر محتوای آموزشی در امتحانات با برآورد تعداد سوالات مناسب برای هر محتوای آموزشی، همبستگی معنی دار بود(p<0. 001). در بررسی سوالات آزمون های دروس تخصصی نظری پرستاری از نظر تعداد سوالات و ضریب تمیز نامناسب بود که میتواند منجر به تمایز نادرست و نتیجه گیری اشتباه از یادگیری دانشجویان شود. این در حالی است که ارزشیابی باید چنان باشد که بتواند سنجش درستی ازمیزان یادگیری دانشجویان در تمام سطوح آموزشی باشد اما متاسفانه به دلایل مختلف به این مهم توجه نشده بود و بیشتر سوالات آسان و در سطح شناختی طراحی شده بودند. شناخت این نواقص ارزشیابی ازسوی مسئولین آموزشی وکمیته ارزشیابی دانشکده ها و اقدام جهت رفع آن ضروری به نظرمی رسد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 718

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 559 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    137-147
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    505
  • دانلود: 

    574
چکیده: 

آموزش های الکترونیکی عرصه مناسبی برای ظهور و بروز استعدادها بوده و موجب افزایش کارایی فرآیندهای آموزش می شوند. از این رو، موج رو به گسترشی از آموزش الکترونیکی در ایران در حال شکل گیری است. هدف از پژوهش حاضر ارائه مدلی برای استقرار آموزش الکترونیکی در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران بوده است. این پژوهش از نوع پژوهش های کیفی بود که با استفاده از رویکرد مبتنی بر نظریه داده بنیاد انجام شد، . جامعه آماری شامل اساتید و مدیران دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران که با استفاده از رویکرد نمونه گیری هدفمند در مجموع تعداد 15 نفر به عنوان مشارکت کنندگان در پژوهش انتخاب شدند. داده ها به روش مصاحبه با روش هدایت کلیات و به صورت نیمه ساختار یافته در سال 1395 گردآوری شد. نتایج تحلیل داده ها طی سه مرحله، کدگذاری باز، محوری و انتخابی انجام گرفت که حاکی از 7 مقولة کلی بود که در قالب مدل پارادایمی شامل: شرایط علی (مدیریت و رهبری)، مقولة کانونی (عوامل فنی و تکنولوژی و عوامل پداگوژی)، کنشها و تعاملها (عوامل انسانی)، زیرساخت ها و پیامدها ارائه گردید. با پذیرش آموزش الکترونیکی در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و برنامه ریزی برای اجرای مدل زمینه ای طراحی شده براساس رویکرد داده بنیاد، به نظر می رسد آماده کردن زیرساخت ها و تجهیزات مورد نیاز دیگر این فناوری در سطح سازمانی و دانشگاهی به عنوان مکمل های این سیستم نقش بسزایی در پیشرفت آن خواهد داشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 505

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 574 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button