هدف: مربی گری کارآفرینانه، پشتیبانی,کننده افراد به منظور تقویت و توسعه مهارت, های آنان از طریق یادگیری کارآفرینانه جهت شناسایی و تشخیص فرصت, ها است. هدف تحقیق حاضر طراحی برنامه مربی, گری کارآفرینانه است. روش: روش تحقیق توسعه,ای-کاربردی و گردآوری داده ها کیفی است. در این تحقیق از روش نمونه,گیری هدفمند و به,طور مشخص از تکنیک گلوله برفی، تعداد 16 مصاحبه نیمه ساخت یافته با مدیران ارشد و کارشناسانی که درگیر مربی گری در کسب و کارهای کوچک و متوسط بودند، صورت پذیرفت. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش کدگذاری باز و محوری استفاده شده است. یافته ها: تجزیه و تحلیل پژوهش نشان دهنده , ی استخراج بالغ بر 212 خرده مقوله از مصاحبه,ها، 48 مقوله فرعی و 8 زیر مقوله اصلی و 7 مقوله اصلی است که عبارتند از: اهداف پایه و پیشرفته، ویژگی, ,های متربی (ویژگی,های کارآفرینی، عمومی شخصیتی)، ویژگی,های مربیان (دانش و مهارت, های مربی گری، خصوصیات شخصیتی، توانایی,ها، مساله گشا) شرایط سازمانی (ساختاری، مدیریتی، فرهنگی)، اقدامات مربی گری کارآفرینانه (مفاهیم مشترک دوطرف، وظایف مربی، وظایف متربی)، نتایج و دستاوردها شامل: مزایای فردی، مزایای سازمانی). نتایج: این مدل مربی گری کارآفرینانه می,تواند در تعیین اجزای برنامه های مربی گری کارآفرینانه از جمله اهداف پایه و اهداف پیشرفته برنامه مربی گری کارآفرینانه، ویژگی های مورد نیاز متربی و مربی، شرایط و الزامات سازمانی، اقدامات مربی گری و نتایج و دستاوردها مورد استفاده قرار گیرد.