مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

نجات سیدامیررضا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    63
  • صفحات: 

    9-38
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    132
  • دانلود: 

    130
چکیده: 

زمینه و هدف: امروزه ارزش پایدار سازمان ها از طریق دارایی های نامشهود خلق و حفظ می شود که این دارایی ها در ترازنامههای حسابداری لحاظ نمی شوند. سرمایه انسانی دانش ضمنی کارکنان سازمان که از مهمترین بخش های دارایی های دانشی یا فکری در سازمان است، از عوامل حیاتی اثر گذار بر عملکرد و منبع خلاقیت به شمار می رود، لذا تعیین نقش این بخش از سرمایه های فکری که در خلق ارزش و تحقق اهداف کلان سازمان موثر است از دغدغه های محقق در این پژوهش بوده است. روش شناسی: روش تحقیق از نظر هدف کاربردی، روش تحقیق توصیفی-تحلیلی از نوع پیمایشی، از نظر روش جمع آوری اطلاعات توصیفی و نوع داده ها کمی بوده است. جامعه آماری از بین مدیران، کارشناسان ارشد و پژوهشگران حوزه تحقیقات و مطالعات ناجا، تعداد نمونه های این تحقیق با استفاده از روش کوکران 172 نفر تعیین و با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. برای سنجش پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده و مقدار آن براساس 20 پرسشنامه اولیه 959/0 بدست آمده است که نشان دهنده پایایی مناسب برای پرسشنامه است. یافته ها: با استفاده از تحلیل عاملی و مدل سازی معادلات ساختار یافته فرضیه های تحقیق درباره مؤلفه ها و شاخص های تشکیل دهنده سرمایه انسانی مورد بررسی قرار گرفت. آزمون های آماری همبستگی نشان دهنده آنست که مولفه ها و شاخص ها در سطح معناداری تبیین کننده سرمایه انسانی بوده است. همچنین سرمایه انسانی دارای تاثیر معناداری در ارتباط با تحقق اهداف کلان توسعه دانش انتظامی می باشد. نتیجه گیری: الگوی ارائه شده نشان داد که سرمایه انسانی از طریق سه مولفه دانش، مهارت و انگیزش به همراه شاخص هایش قابل تبیین است و همچنین بیانگر تفسیری از تحقق اهداف کلان توسعه دانش، تحقیقات و مطالعات انتظامی توسط سرمایه انسانی می باشد. تازه های تحقیق

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 132

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 130 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    63
  • صفحات: 

    39-60
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    362
  • دانلود: 

    1704
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسی مشکلات و چالش های توسعه حرفه ای مدیران و ارائه راهکارهایی برای بهبود آن انجام شد. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی؛ نوع داده ها، آمیخته و از نظر نحوه اجرا، توصیفی از نوع پیمایشی بوده است. در بخش کیفی، داده ها از طریق مصاحبه نیمه ساختارمند و در روش کمّی از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش از دو گروه شامل مدیران ستادی و مدیران مدارس مقطع متوسطه دوم تشکیل شده است. در بخش کیفی حجم نمونه 19 نفربوده اند. در بخش کمی، از بین 250 نفر جامعه آماری مدیران مدارس مقطع متوسطه دوم منطقه 5 آموزش و پرورش شهر تهران، بر اساس فرمول کوکران نمونه ای به حجم 151 نفر به روش نمونه گیری طبقه ای نسبتی انتخاب شدند که با در نظر گرفتن احتمال ریزش 200 پرسشنامه در بین مدیران مدارس مقطع متوسطه دوم توزیع شد. روایی صوری پرسشنامه از طریق اجرای آزمایشی و اعمال اصلاحات مقدماتی و روایی محتوایی پرسشنامه با استفاده از قضاوت خبرگان تأیید شد. پایایی پرسشنامه بر مبنای محاسبه ی ضریب آلفای کرونباخ برای بخش مشکلات و چالش های توسعه حرفه ای مدیران مدارس 937/0 و برای بخش راهکارهای بهبود آن 951/0 بدست آمد. داده های بدست آمده با استفاده از آزمون t تک نمونه ای و تحلیل عاملی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان دهنده وجود مشکلات و چالش هایی در توسعه حرفه ای مدیران مدارس از دیدگاه مدیران می باشد. در نهایت، بر اساس مشکلات و چالش های استخراج شده راهکارهای پیشنهادی ارائه شد.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 362

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1704 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    63
  • صفحات: 

    61-80
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    156
  • دانلود: 

    99
چکیده: 

فناوری اطلاعات یکی از دستاوردهای تحول برانگیز بشری است که باعث تسریع روند افزایش بهره وری در سازمان ها می-شود و این ویژگی می تواند تاثیر بسیاری از متغیرهای سازمانی در ارتباط با بهره وری نیروی انسانی را تقویت نماید. یکی از این متغیرهای موثر بر بهره وری، وجدان کاری است. مطالعه حاضر با هدف بررسی رابطه بین وجدان کاری با بهره وری نیروی انسانی با توجه به نقش تعدیل کننده فناوری اطلاعات انجام گرفته است. این پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی و به لحاظ ماهیت از نوع همبستگی است. در قالب یک پیمایش، تعداد 324 نفر از کارکنان فرماندهی انتظامی استان کرمان به عنوان نمونه آماری به روش طبقه ای تصادفی انتخاب و سه پرسشنامه استاندارد در میان آنان توزیع گردید. برای تجزیه وتحلیل داده ها از تحلیل عاملی تاییدی و مدل سازی معادلات ساختاری به کمک نرم افزار smart PLS استفاده گردید. نتایج نشان داد که وجدان کاری رابطه مثبت و معناداری با بهره وری نیروی انسانی دارد. همچنین فناوری اطلاعات در رابطه بین وجدان کاری و بهره وری نیروی انسانی به صورت تعدیل کننده ظاهر می شود. به این معنی که فناوری اطلاعات می تواند اثر وجدان کاری در ارتقای بهره وری کارکنان را افزایش دهد.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 156

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 99 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    63
  • صفحات: 

    81-102
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    139
  • دانلود: 

    144
چکیده: 

در عصر دانایی محور کنونی، کارکنان دانشی مهم ترین سرمایة دانشگاه ها محسوب می شوند و هدف اصلی این تحقیق نیز شناسایی شرایط کاری و شیوه های کاری مؤثر بر بهره وری کارکنان دانشی است. پژوهش حاضر از لحاظ هدف، از نوع کاربردی و از لحاظ روش مورد استفاده، از نوع توصیفی-پیمایشی بوده که در واقع جزء پژوهش های غیرآزمایشی است و در آن از روش همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه استفاده شد. داده های موردنیاز با مطالعات آرشیوی و ابزارهایی مانند پرسشنامه و مصاحبه گردآوری شد. جامعة آماری این پژوهش را کارکنان دانشی-اعضای هیئت علمی دانشگاه بیرجند-تشکیل داده اند. نمونة آماری بر اساس جدول مورگان شامل 140 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه بیرجند بوده که با کمک نرم افزارهای PLS و SPSS تحلیل داده ها صورت پذیرفت. در سطح اطمینان 95%، شرایط فیزیکی محل کار، شرایط اجتماعی محل کار، خود مدیریتی، خود کنترلی، خود سازماندهی بر بهره وری اعضای هیئت علمی تأثیر معنی داری دارد و با توجه به سطح معنی داری به دست آمده برای متغیرهای شرایط کاری و شیوه های کار، این متغیرها در مدل، معنی دار می باشند. متغیرهای شرایط کاری و شیوه های کار اثر مستقیم و معناداری بر بهره وری اعضای هیئت علمی دارند. ضریب تعیین بهره وری در مدل نیز بیان می کند که 5/63 درصد از تغییرات متغیر بهره وری تحت تأثیر شرایط کار و شیوه های کار کارکنان دانشی می باشد.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 139

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 144 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    63
  • صفحات: 

    103-114
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    215
  • دانلود: 

    125
چکیده: 

می توان گفت رضایت شغلی یعنی احساس خرسندی و خشنودی که فرد از کار خود می کند و از آن لذت می برد در نتیجه، به شغل خود دلگرمی و وابستگی پیدا می کند. رضایت شغلی یکی از مفاهیم تعیین کننده در بازدهی شغلی و بسیاری از عوامل مرتبط با آن است. در نتیجه هر سازمانی به دنبال افزایش رضایت شغلی در پرسنل خود است. بسیاری از عوامل همچون حقوق و علاقه به نوع شغل در رضایت شغلی تاثیر گذارند. این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین سبک های هویت و رضایت شغلی کارکنان اداره تشخیص هویت تهران به اجرا درآمده است. به منظور دسترسی به هدف فوق از بین کارکنان 70 نفر به صورت تصادفی ساده برای پاسخگویی به پرسشنامه های تحقیق انتخاب شدند. در این تحقیق از دو پرسشنامه استفاده شد که عبارت بودند از پرسشنامه سبک هویت ساخته علی اکبر صلاحی و پرسشنامه رضایت شغلی(JDI). داده ها به وسیله ضریب همبستگی پیرسون مورد بررسی قرار گرفت. نتیجه حاصله نشان داد که بین سبک های هویت با رضایت شغلی رابطه معنی داری وجود دارد.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 215

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 125 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    63
  • صفحات: 

    115-140
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    582
  • دانلود: 

    889
چکیده: 

مقاله حاضر به بررسی تاثیر استراتژیهای انسانی و حمایت سازمانی ادراک شده بر عملکرد سازمانی در سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح پرداخته است. روش تحقیق حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ شیوه گردآوری داده ها توصیفی از نوع پیمایشی است، همچنین این تحقیق از لحاظ ماهیت داده ها، جزء تحقیقات کمی به شمار می رود. در این مقاله پرسشنامه های استاندارد از مقالات سلیمان ابراهیم و همکاران (2017) به جهت عملکرد سازمانی، سانفورد و همکاران (2009) برای استراتژی منابع انسانی و پرسشنامه آیزنبرگر و همکاران (1989) برای متغیر حمایت سازمانی ادراک شده تطبیق یافته استفاده شده است که از نظر روایی و اعتبار مورد تحقیق قرار گرفته و روایی بالا را نشان داده است. تخمین مدل با توجه به اینکه متغیرها از لحاظ آماری دارای توزیع نرمال نمی باشند از روش معادلات ساختاری صورت پذیرفته است و نتایج حاکی از تاثیر معنادار استراتژیهای منابع انسانی و حمایت سازمانی ادراک شده بر عملکرد سازمان را در سطح اطمینان 95 درصد دارد.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 582

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 889 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button