نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    209-241
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    561
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

امروزه اهمیت انتخاب تامینکننده مناسب بیش از گذشته مورد تاکید میباشد زیرا سازمانها به خوبی به این مساله واقف هستند که انتخاب تامینکنندههای کارامد موجب بهبود در عملکرد زنجیرههای تامین است. در این مقاله، به منظورانتخاب تامینکننده مناسب، مدلی ترکیبی از تحلیل پوششی دادهها و ماشین بردار پشتیبانی بر اساس امتیاز پیشبینی کارایی تامینکنندگان، توسعه داده شدهاست. در مرحله اول، متغیرهای زبانی فازی به دادههای قطعی تبدیل شده که به عنوان دادههای اولیه برای مدل تحلیل پوششی دادهها مورد استفاده قرار گرفتهاست. سپس امتیازات واقعی برای هر واحد تصمیمگیری با استفاده از مدل سی سی آر محاسبه شدهاند. در مرحله بعد، دادههای مربوط به عملکرد تامینکننده برای آموزش مدل استفاده شد. در انتها، مثالی از کاربرد مدل در مسالهای واقعی ارائه گردید. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 561

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    243-270
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    700
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

این مطالعه برای سنجش انگیزههای قماربازان بورس آنلاین، از شاخص شدت مشکل قمار، به واکنشهای آنها در مورد قمار آنلاین استفاده می کند. هدف اصلی مطالعه حاضر، بررسی تاثیر عوامل انگیزشی است که باعث افزایش استفاده از قمار آنلاین در پاکستان و عوامل رفتاری میشود و میزان اجرای شیوههای قمار مسالمتآمیز با شاخص شدت مشکل قمار را در قماربازان بورس آنلاین در پاکستان بررسی میکند. دادهها با استفاده از پرسشنامه جمعآوری شد و برای تجزیه و تحلیل از SEM، رگرسیون چندگانه و رگرسیون لجستیک چندجملهای استفاده شد. نتایج نشان داد که عوامل انگیزشی که به طور قابل توجهی در شاخص شدت مشکل قمار تاثیر میگذارد، شامل هیجان، انگیزه مالی، فرار و آرامش است و در شرایط مشروط به قمار، شرایط و شفافیت طراحی بازی، عناصر کلیدی عوامل رفتاری است، در حالی که خودمختاری و خودباوری (SE و SH) به عنوان عواملی تاثیرگذار محسوب نمیشود. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 700

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    271-305
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    748
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

این مقاله یک مدل دومرحله ای را در فضای نمایندگی در نظر می گیرد که طی آن زنجیره تامین بطور همزمان وارد بازار بکری می شوند و اقدام به طراحی شبکه زنجیره تامین خود می کنند. کالای تولیدی توسط زنجیره­ ها کاملا یکسان و قابل جایگزین می­ باشد. هر زنجیره نمایندگی دارد. تابع تقاضای مشتری کشسان و وابسته به قیمت می باشد و تابع مطلوبیت وی برمبنای تابع هاف می باشد. در مرحله اول و طی یک بازی همزمان زنجیره ها شبکه خود را طراحی کرده و قیمت ها را مشخص می کنند. در مرحله دوم نمایندگی ها مکان و میزان جذابیت تسهیلات خود را طی یک بازی همزمان مشخص می کنند. تئوری امکان برای مواجه با عدم قطعیت استفاده شده است. در آخر یک مسئله واقعی به صورت مدل پیشنهادی مدل شده است، نتایج بحث شده اند، آنالیز حساسیت انجام شده است و نتایج محاسباتی استخراج شده اند. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 748

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    307-322
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    606
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

در آزمایشهای زیادی از جمله مباحث زیستی و کنترل کیفیت، اندازه نمونه همواره نمی تواند ثابت نگه داشته شود. بنابراین، مساله پیش بینی داده های آینده زمانیکه اندازه نمونه یک متغیر تصادفی است، می تواند یک موضوع مهم باشد. این مقاله مساله پیش بینی آماره های مرتب آینده براساس رکوردهای بالا و پایین مشاهده شده را بررسی می کند. دو حالت مختلف به صورت ثابت و تصادفی برای اندازه نمونه آینده فرض شده است. برای این منظور، در ابتدا یک فرمول کلی را برای احتمال پوشش فاصله پیش بینی ارائه می دهیم. در حالتی که اندازه نمونه یک متغیر تصادفی است، ما دو توزیع متفاوت به صورت توزیعهای دوجمله ای و پواسن را برای اندازه نمونه در نظر می گیریم و جزئیات بیشتر را مطالعه می کنیم. محاسبات عددی نیز در این مقاله ارائه شده اند. یکی دیگر از اهداف این مقاله تعیین فاصله پیش بینی بهینه است. در نهایت، کاربرد روشهای بیان شده در مقاله را با یک مثال واقعی مورد تحلیل قرار می دهیم. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 606

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    323-349
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    656
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

از آنجا که کارکنان شاغل در بخش دولتی احتمالا مکانیزم­ های کمتری برای افزایش احساسات خود نسبت به سازمان داشته­ باشند، صفات شخصیتی و ارتباط آن با هوش هیجانی و مالکیت روان­ شناختی (PO) می­ بایست در سازمان­ های دولتی مورد بررسی قرار گیرد. بنابراین، با توجه به شرایط سازمان­ های دولتی، هنگام بررسی روابط بین صفات شخصیتی، هوش هیجانی و PO، باید توجه و تاکید بیشتری بر شرایط ساختاری و سازمانی صورت گیرد. هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر ویژگی­ های شخصیتی بر مالکیت روان­ شناختی در یک سازمان دولتی با توجه به نقش میانجی هوش هیجانی است. برای آزمون فرضیه­ های پژوهش، از نرم افزار SPSS و Smartpls استفاده شده­ است. داده­ ها از 384 شرکت­ کننده مشغول به کار در یک اداره دولتی جمع­ آوری شدند. نتایج نشان داد که صفات شخصیتی شامل برونگرایی، توافق­ پذیری، وجدان­ گرایی، روان­ رنجوری و گشودگی نسبت به تجربه بر هوش هیجانی تأثیر­ گذار است؛ هوش عاطفی، به نوبه خود و به طور مثبت با مالکیت روان­ شناختی مرتبط است؛ همچنین ویژگی­ های شخصیتی به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق هوش هیجانی با مالکیت روان­ شناختی مرتبط است. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 656

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    351-378
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1312
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

این مطالعه بر ارائة یک روش نظام مند برای تجزیه وتحلیل ویژگی های رفتار خرید مشتریان درراستای بهبود عملکرد سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، هدف گذاری شده است. بدین منظور و برای تحلیل ارزش طول عمر مشتری، مدل بهبودیافتة LRFM (دربرگیرندة شاخص های طول مدت رابطه، تازگی رابطه، تعداد دفعات خرید، و ارزش پولی خرید) به کار گرفته شد، که در حال حاضر نسبت به مدل پایه ای RFM رایج تر است. از آنجا که مدل RFM وفاداری مشتریان را لحاظ نمی کند، به جای آن مدل اصلاح شدة LRFM مورد استفاده قرار گرفته است. برخلاف غالب مطالعات پیشین که در آنها تکنیک های خوشه بندی آماری در کنار مدل RFM یا LRFM مورد استفاده بوده، مطالعة حاضر امکان تحلیل خوشه بندی با وارد کردن شاخص های LRFM به چارچوب یک سیستم استنتاج فازی را فراهم آورده است. نتایج به دست آمده برای یک شرکت عمده فروشی براساس رویکرد پیشنهادی، نشان داد که در رابطه با چهار شاخص LRFM تفاوت معناداری بین خوشه ها وجود دارد. بنابراین، این رویکرد را می توان به خوبی برای خوشه بندی مشتریان و مطالعة ویژگی های آنها مورد استفاده قرار داد. نقطه قوت این رویکرد نسبت به موارد پیشین انعطاف پذیری آن است؛ چراکه در آن با افزایش یا کاهش تعداد مشتریان، نیازی به خوشه بندی مجدد آنها و تدوین دوبارة استراتژی ها نیست. درنهایت پس از تحلیل خصایص هر خوشه، برای استراتژی های بازاریابی هم ساز با خوشه ها و به طور کلی برای بهبود عملکرد سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، پیشنهاداتی ارائه شد. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1312

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    379-405
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1025
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

در این مقاله یکپارچه سازی تصمیمات مربوط به مدیریت نگهداری و تعمیرات (نت) و کنترل فرایند آماری در یک سیستم تولید سری مورد بررسی قرار می­ گیرد. بنابراین سوال اصلی تحقیق را می­ توان به صورت زیر بیان نمود: در یک سیستم تولید سری، تصمیمات مربوط به نت و کنترل فرایند آماری به چه صورت می­ تواند هماهنگ شود؟ در این راستا، یک مدل یکپارچه نت و کنترل فرایند آماری ارائه می­ شود. با استفاده از تکنیک طرح­ های عاملی، تحلیل حساسیت انجام شده­ است و براساس یک مدل جداگانه نت، عملکرد مدل یکپارچه مورد ارزیابی قرار می­ گیرد. سیستم سری مورد نظر از واحد­ های یکسان تشکیل شده­ است. هر واحد سیستم دارای دو حالت عملیاتی است که شامل یک حالت تحت کنترل و یک حالت خارج از کنترل است. سیستم تحت کنترل در نظر گرفته می­ شود اگر هر دو واحد سیستم تحت کنترل باشد. از طرف دیگر سیستم خارج از کنترل فرض می­ شود اگر حداقل یکی از واحد­ های سیستم در حالت خارج از کنترل فعالیت کند. مکانیسم خرابی برای هر واحد سیستم از یک توزیع کلی پیوسته پیروی می­ کند. نتایج تحلیل­ ها بیانگر این موضوع است که مدل یکپارچه سود سیستم را بهبود می­ بخشد. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1025

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

دیب سوجیت | سینق ران جیت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    407-424
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    834
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

پژوهش حاضر تلاش دارد تا ضمن اندازه گیری میزان درک ریسک کارکنان بانک از سرمایه گذاری در صندوق­ های مشترک، عوامل موثر بر ادراک ریسک را شناسایی و سعی نماید تا تاثیر این عوامل را بر ادراک ریسک کلی بررسی کند. این مطالعه بر اساس داده های اولیه که با استفاده از پرسشنامه توزیع شده بین کارکنان بانک در ایالت تریپورا ( (Tripuraهند جمع­ آوری شده است انجام گرفته­ و برای تجزیه و تحلیل داده ها از آماره ها و روشهای آماری آلفای کرونباخ، تحلیل عاملی، رگرسیون لجستیک، میانگین و انحراف استاندارد و غیره استفاده شده است. نتایج حاصل از تحلیل داده­ ها نشان می­ دهد که میزان ادراک کارکنان از ریسک در سطح متوسطی قرار دارد. همچنین سه عامل اصلی اثر گذارکه بر ادراک ریسک تصمیم­ گیرندگان بانک در تصمیم­ گیری های مربوط به سرمایه­ گذاری درصندوق­ های مشترک سرمایه­ گذاری موثر هستند عبارتند از: ترس، کمبود دانش و عدم وجود اعتماد به نفس کافی در کارکنان. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 834

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button