Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    35
  • صفحات: 

    7-29
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1320
  • دانلود: 

    838
چکیده: 

این تحقیق از نوع توصیفی-پیمایشی است و هدف آن شناسایی آسیبهای روشهای برقراری ارتباط در مقطع متوسطه شهر اصفهان است. جامعه آماری، کلیه دبیران و دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان اصفهان بوده که شامل 8097 دبیر و 140250دانش آموز بوده است. روش نمونه گیری خوشه ای و تصادفی طبقه ای است که با در نظر گرفتن میزان افت آزمودنی، نمونه آماری با استفاده از فرمول حجم نمونه برای دو گروه به ترتیب 110 و 240 نفر برآورد شده است. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته با 21سوال بسته- پاسخ و یک سوال باز- پاسخ بوده که روایی محتوایی آن به تائید صاحب نظران رسیده و روایی سازه آن سنجیده شده است. ضریب پایایی پرسشنامه مربوط به دبیران و دانش آموزان با روش آلفای کرونباخ به ترتیب 0.98 و 0.97 به دست آمده است. یافته های حاصل از تحقیق نشان داد که میزان آسیبهای روشهای برقراری ارتباط ازنظر دبیران و دانش آموزان بیش از میانگین نظری است. ازنظر دبیران بیشترین میانگین موارد آسیب زا بی حوصلگی و کسالت معلم در کلاس، تعارض میان گفتار و عمل معلم و ناامید کردن دانش آموزان از آینده ادامه تحصیل است. دانش آموزان بیشترین میانگین آسیبها را مربوط به تبعیض قائل شدن میان دانش آموزان و برخورد نامناسب معلم با مشکلات انضباطی و درسی دانش آموزان می دانند. همچنین میان دیدگاه دبیران و دانش آموزان درباره آسیب ها تفاوت معنادار وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1320

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 838 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    35
  • صفحات: 

    31-47
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3232
  • دانلود: 

    2197
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر تعیین رابطه طرحواره های ناسازگار اولیه و سبکهای دلبستگی مادران با اختلالات اضطرابی کودکان است. پژوهش حاضر، مطالعه توصیفی از نوع همبستگی بوده و جامعه آماری آن همه دانش آموزان پسر 8 تا 13 ساله مقطع ابتدایی و مادران آنها در منطقه یک شهر تهران در سال تحصیلی 95-1394 بوده است. 140 دانش آموز به همراه مادرانشان به شیوه در دسترس به عنوان نمونه انتخاب و با مقیاس غربالگری اختلالات اضطرابی کودکان و نوجوانان ارزیابی شدند، همچنین مادران با پرسشنامه طرحواره های ناسازگار اولیه یانگ (فرم کوتاه) و پرسشنامه سبکهای دلبستگی هازن و شیور ارزیابی شدند. داده ها با استفاده از روشهای آماری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندمتغیری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها نشان دادند که نمرات حیطه طرد و بریدگی طرحواره های ناسازگار اولیه و سبک دلبستگی ایمن مادران با اختلالات اضطرابی کودکان رابطه دارد و همچنین این دو قابلیت پیش بینی اختلالات اضطرابی فرزندان را دارند. با توجه به یافته های این پژوهش پیشنهاد می شود که متخصصان بالینی به عنوان پیشگیری ثانویه در امور مربوط به مشاوره و روان درمانی به این یافته توجه داشته باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3232

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2197 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    35
  • صفحات: 

    49-64
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2367
  • دانلود: 

    1300
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش ریاضی به کمک رایانه بر بهبود نگرش ریاضی دانش آموزان دختر پایه نهم است. روش این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه گواه است. جامعه آماری پژوهش شامل همهدانش آموزان دختر پایه نهم شهر هشتگرد در سال تحصیلی 95-1394 است که شمار آنها 4141 نفر بوده است. نمونه پژوهش متشکل از 50 دانش آموز پایه نهم تحصیلی است که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شده اند و 25 نفر آنان در گروه آزمایش و 25 نفر در گروه گواه قرار گرفته اند. ابزار پژوهش، پرسشنامه نگرش ریاضی آیکن (1979) تجدید نظر شده از سوییوشاو (2006) بودهاست. در پژوهش زکی (1393)، ضریب آلفای کرونباخ این پرسشنامه 0.81 به دست آمده و در پژوهش حاضر ضریب آلفای کرونباخ آن 0.85 به دست آمده است. نخست از گروه آزمایش و گواه پیش آزمون نگرش سنج ریاضی به عمل آمده، پس از آن متغیر آزمایشی (آموزش ریاضی به کمک رایانه) طی 16 جلسه برای گروه آزمایشی اجرا شده و سپس برای دو گروه پس آزمون اجرا شده است. نتایج تحلیل کواریانس نشان داد که آموزش ریاضی به کمک رایانه سبب بهبود نگرش دانش آموزان پایه نهم به درس ریاضی شده است. بنابراین نتایج پژوهش حاکی از آن است که میان آموزش ریاضی به کمک رایانه و نگرش دانش آموزان رابطه معنادار وجوددارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2367

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1300 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    35
  • صفحات: 

    65-85
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3067
  • دانلود: 

    1143
چکیده: 

این تحقیق با هدف ارزیابی اثربخشی برنامه های درسی ضمن خدمت معلمان دوره ابتدایی در تحقق بخشیدن به هدف کلی برنامه های درسی و تربیتی دوره ابتدایی ایران انجام شده است. پژوهش حاضر با توجه به هدف مطالعه، در زمره پژوهشهای ارزشیابی است که بر اساس پرسشهای مطرح شده در آن، از روشهای گوناگون کتابخانه ای، تحلیل محتوای کیفی – قیاسی و توصیفی- پیمایشی استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق را سند برنامه درسی ملی، سند مبانی نظری تحول بنیادین، متون مرتبط با برنامه ریزی درسی و ارزشیابی آموزشی، معلمان ابتدایی شهرستان رفسنجان که حدود نود درصد از دوره های ضمن خدمت را به منظور انطباق با تغییرات انجام شده در برنامه های درسی دوره ابتدایی گذرانده بودند (در مجموع 321 معلم) و نیز 21 مدرس دوره های ضمن خدمت تشکیل داد. روش نمونه گیری در زمینه اسناد تمام شماری، متون تخصصی نمونه گیری در دسترس و در زمینه جامعه آماری تمام شماری بود. ابزار گرد آوری داده ها برگه (فیش) و نمون برگ (چک لیست) محقق ساخته، مصاحبه و دو پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی و پایایی این ابزارتایید شده است. در پاسخ به سوالهای فرعی پژوهش، نه عنصر برنامه درسی کلاین به عنوان ملاک ارزیابی برنامه های درسی ضمن خدمت در نظر گرفته شد و برای تعیین وضعیت ملاکها 106 نشانگر از متن اسناد بیرون کشیده شد و نظر متخصصان معیار قضاوت میزان مطلوبیت نشانگرها ودر نهایت ملاکها قرار گرفت. نتیجه ارزیابی وضعیت نسبتا مطلوب برنامه ها در راستای تحقق بخشیدن به هدف کلی برنامه های درسی و تربیتی دوره بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3067

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1143 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    35
  • صفحات: 

    87-103
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1426
  • دانلود: 

    1238
چکیده: 

هدف از این تحقیق، تعیین رابطه و سهم مدیریت دانش و سرمایه فکری در یادگیری معلمان بود. نوع تحقیق کاربردی و روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری تحقیق معلمان آموزش و پرورش شهر تهران بود که با استفاده از جدول مورگان نمونه آماری برابر با 550 نفر برآورد شده است. روش نمونه گیری تصادفی ساده بود و ابزار تحقیق پرسشنامه سنجش میزان یادگیری جرزگومز (2005)، مدیریت دانش رضایی ملک، رادفر و رشادت جو (1391) و پرسشنامه سرمایه فکری بختیاریان شهری و فرجی (1393) بوده است. روایی و پایایی پرسشنامه ها از طریق بررسی روایی محتوایی، عاملی و محاسبه آلفای کرونباخ انجام شده است. مقدار KMO بزرگ تر از 0.6 و برابر با 0.735 و مقدار ضریب آلفای کرونباخ نیز برابر با 0.935 حاصل شد که با توجه به مطلوب بودن هر دو مقدار روایی و پایایی تائید گردید. به منظور تحلیل داده ها از روش رگرسیون خطی استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان داد که مدیریت دانش و سرمایه فکری با یادگیری معلمان رابطه مثبت و معنادار دارد. بر اساس نتایج تحقیق ابعاد متغیر سرمایه فکری شامل سرمایه ساختاری، انسانی و ارتباطی هر یک به ترتیب به میزان 29، 28 و 27 درصد و ابعاد مدیریت دانش شامل شناسایی و ایجاد، به کارگیری، هدفمندسازی و انتقال دانش هریک به میزان 20، 39 و 26درصد از متغیر ملاک، یادگیری را پیش بینی می کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1426

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1238 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    35
  • صفحات: 

    105-124
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2092
  • دانلود: 

    1174
چکیده: 

سکوت سازمانی پدیده ای متداول در سازمانها و واقعیتی موجود برای مدیران و کارکنان است. سکوت سازمانی مفهومی ناشناخته است که پژوهشهای علمی اندکی درباره آن انجام شده است.پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطهمیان رهبری اخلاقی و سکوت سازمانی با نقش میانجی سرمایه روانشناختی انجام شده است. این پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی است و جامعهآماری آن را همه مدیران مدارس شهرستان خرم آباد در سال تحصیلی95-1394به تعداد 364نفرتشکیل داده است. نمونه آماری187تن بوده که بااستفاده ازفرمول کوکرانوبه روش طبقه ای باحجم متناسب انتخاب شدها ست. برای تجزیه وتحلیل داده ها از مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار آماری LISREL استفاده شده است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که رهبری اخلاقی به صورت مستقیم (b=0.34) وغیرمستقیم (b=0.48) بر سکوت سازمانی اثرگذاراست (درمجموع b=0.82). رهبری اخلاقی به صورت مستقیم (b=0.74) و غیر مستقیم (b=0.001) بر سرمایهروان شناختی اثرگذار است (درمجموع b=0.74). سرمایهروان شناختی نیز به صورت مستقیم (b=0.65) و غیرمستقیم (b=0.001) بر سکوت سازمانی تاثیرگذار است (درمجموع b=0.65). در این رابطه زمانی که سرمایه روانشناختی به منزله متغیر میانجی وارد معادله می شود دارای قدرت بیشتری است. به عبارت دیگر می توان گفت که رهبری اخلاقی (b=0.74) با نقش میانجی سرمایه روانشناختی (b=0.65) موجب کاهش سکوت سازمانی (b=0.34) مدیران مدارس می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2092

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1174 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button