روسازی های آسفالتی در طول زمان به دلایل مختلف دچار خرابی می شوند. خرابی های رطوبتی یکی از اصلی ترین عوامل خرابی روسازی های آسفالتی می باشد. روش های زیادی برای بالا بردن مقاومت مخلوط های آسفالتی در برابر رطوبت بررسی شده است، یکی از این روش ها استفاده از افزودنی های مختلف در مخلوط آسفالتی و قیر می باشد. در این تحقیق ابتدا روش بهینه اختلاط قیر با پودر کربن توسط آزمایش زاویه تماس تعیین شده و سپس اثر پودر کربن آمورف بر کاهش حساسیت رطوبتی مخلوط آسفالتی گرم مورد بررسی قرارگرفته است. پودر کربن هم به صورت ماده افزودنی به قیر (5 و 10 و 15 درصد وزن قیر) و هم به صورت جایگزین بخشی از فیلر مصرفی (25، 50، 75 و 100 درصد وزنی فیلر) در مخلوط آسفالتی مورد استفاده قرار گرفت. برای بررسی اثر این پودر، از نسبت مقاومت کششی مرطوب به خشک بر اساس استاندارد AASHTO T283 و آزمایش آب جوشان ASTM D3625 استفاده شد. نتیجه هر دو آزمایش نشان دهنده کاهش حساسیت رطوبتی مخلوط آسفالتی حاوی پودر کربن آمورف نسبت به نمونه شاهد بود. همچنین، استفاده از این پودر به صورت جایگزین بخشی از فیلر مصرفی، عملکرد بهتری نسبت به حالت مصرف به عنوان افزودنی به قیر، در کاهش حساسیت رطوبتی نشان داد. پودر کربن آمورف به دلیل داشتن خاصیت آبگریزی می تواند مانع از نفوذ آب به درون مخلوط آسفالتی شده و حساسیت رطوبتی مخلوط را کاهش دهد.