Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    108-116
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    1902
  • دانلود: 

    1148
چکیده: 

زمینه و هدف: کیفیت بالای زندگی کاری از عوامل اساسی توانمندسازی منابع انسانی مورد نیاز سیستم مراقبت بهداشتی شناخته شده است و بهبود رضایت شغلی کارکنان را نیز به دنبال دارد. از آنجا که پرستاران جزء بسیار مهم سیستم مراقبت درمانی کشور محسوب می شوند، لذا این مطالعه با هدف تعیین کیفیت زندگی کاری پرستاران استان اردبیل انجام گرفت.روش کار: این پژوهش، یک مطالعه توصیفی- مقطعی بود که به روش سرشماری روی تمامی پرسنل پرستاری شاغل در بیمارستان های استان اردبیل انجام گرفت. در کل 812 نفر از آن ها پرسشنامه را عودت دادند. جمع آوری داده ها با روش خودگزارشی و با استفاده از پرسشنامه دو قسمتی ویژگی های دموگرافیگ و پرسشنامه کیفیت زندگی کاری والتون صورت گرفت. داده ها پس از ورود به نرم افزار SPSS-15 با استفاده از آمار توصیفی و آزمون آماری ضریب همبستگی پیرسون و مجذور کای، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: سطح کیفیت زندگی کاری پرستاران مورد مطالعه در حد متوسط بود(%83.7) و تنها 4.9 درصد آن ها کیفیت زندگی کاری خود را مطلوب گزارش نمودند. همچنین همبستگی معناداری بین کیفیت زندگی کاری و وضعیت استخدامی، نوبت کاری، بیمارستان محل کار و رضایت از رشته تحصیلی افراد مشاهده شد(p<0.0001).نتیجه گیری: با توجه به نتایج این مطالعه آگاهی مدیران و برنامه ریزان از سطح کیفیت زندگی کاری پرستاران و انجام اقدامات اصولی جهت ارتقاء سطح کیفیت زندگی کاری امری ضروری است تا شرایط لازم جهت بهبود کیفیت ارائه خدمات پرستاران را فراهم سازند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1902

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1148 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    117-124
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    3009
  • دانلود: 

    3101
چکیده: 

زمینه و هدف: افزایش شادکامی پرستاران می تواند منجر به کاهش استرس و ارتقای سلامتی، کیفیت زندگی، عزت نفس و عملکرد شغلی شود. این مطالعه با هدف تعیین تاثیر برنامه آموزش شادکامی فوردایس بر میزان شادکامی پرستاران انجام شد.روش کار: این مطالعه یک کارآزمایی بالینی تصادفی شده بود که در سال 1393 در بخش های مختلف بیمارستان سیدالشهداء شهر اصفهان انجام شد. 52 پرستار شاغل در بخش های مختلف به صورت تصادفی در دو گروه آزمون و کنترل قرار گرفتند. برنامه آموزش شادکامی فوردایس در 6 جلسه و هر هفته یک جلسه برگزار گردید و پرسش نامه شادکامی آکسفورد قبل، بلافاصله و یک ماه بعد از مداخله در هر دو گروه تکمیل گردید. از نرم افزار آماری SPSS-18 و آزمون های آماری کای اسکوئر، تی مستقل و آنالیز واریانس جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات استفاده شد.یافته ها: میانگین نمره شادکامی قبل از انجام مداخله در دو گروه، تفاوت معنی داری نداشت (p=0.94). در حالی که نمره شادکامی در گروه آزمون، بلافاصله بعد از مداخله (p=0.03) و نیز یکماه بعد از مداخله (p=0.001) به طور معنیداری نسبت به گروه کنترل افزایش نشان داد.نتیجه گیری: بر اساس یافته های پژوهش، برنامه آموزش شادکامی فوردایس می تواند میزان شادکامی پرستاران را افزایش دهد، لذا روان پرستاران، مشاوران و روانشناسان می توانند جهت افزایش شادکامی پرستاران از این برنامه استفاده نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3009

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3101 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    125-135
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1504
  • دانلود: 

    1092
چکیده: 

زمینه و هدف: رژیم غذایی ناکافی در دوران بارداری میتواند باعث کمبودهای مختلف تغذیه ای شود. یک رژیم غذایی متعادل به حفظ سلامت در سراسر بارداری کمک خواهد کرد. مطالعه حاضر با هدف تعیین آگاهی، نگرش و عملکرد تغذیه ای زنان باردار تحت پوشش مراکز بهداشتی درمانی شهری دانشکده علوم پزشکی ساوه انجام شد.روش کار: این مطالعه توصیفی- تحلیلی در سال 1394 روی 260 زن باردار مراجعه کننده به مراکز بهداشتی درمانی شهری دانشکده علوم پزشکی ساوه انجام گرفت. نمونه ها با روش نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه چندقسمتی اطلاعات دموگرافیک، آگاهی و نگرش و بسامد تغذیه ای بود. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS-18 و آزمون های کای اسکوئر، تی مستقل و آنوا تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: دامنه سنی زنان مورد مطالعه 40-19 سال با میانگین سن حاملگی 5.5±2.4 ماه بود. 26 درصد از نمونه ها آگاهی خوب، 46 درصد آگاهی متوسط و 28 درصد آگاهی ضعیف در مورد تغذیه دوران بارداری داشتند. نگرش 35 درصد از نمونه ها، ضعیف، 41 درصد متوسط و 24 درصد خوب بود. 64 درصد از مادران باردار مصرف کم نان و غلات، 75 درصد مصرف کم گوشت و حبوبات، 68 درصد مصرف کم شیر و لبنیات و 38 درصد مصرف کم میوه و سبزیجات داشتند. همچنین بین عملکرد تغذیه ای با وضعیت اشتغال و سواد ارتباط معنی داری دیده شد(p<0.05). نتیجه گیری: با توجه به نتایج حاصل از مطالعه، حمایت و آموزش تغذیه ای به منظور بهبود آگاهی، نگرش و تغذیه زنان باردار ضروری است. همچنین تاکید در مورد اهمیت تغذیه صحیح از طریق اتخاذ سیاست مناسب برای ارتقای آگاهی، نگرش و عملکرد تغذیه ای زنان باردار توصیه می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1504

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1092 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    136-146
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1020
  • دانلود: 

    818
چکیده: 

زمینه و هدف: مقیاس بررسی علایم ادمونتون (ESAS) ابزاری است که به بررسی مشکلات ذهنی و عینی بیماران مبتلا به سرطان در مراحل مختلف بیماری می پردازد. این پژوهش با هدف ترجمه و تعیین ویژگی های روان سنجی «مقیاس بررسی علایم ادمونتون» در جامعه ایران انجام شد.روش کار: پژوهش حاضر به روان سنجی مقیاس بررسی علایم ادمونتون ESAS در 246 بیمار مبتلا به سرطان در بیمارستان امام خمینی (ره) شهر اردبیل در سال 1395 پرداخت که این تعداد نمونه با توجه به اینکه برای انجام روانسنجی 3 تا 20 نمونه به ازای هر آیتم و برای آزمون- آزمون مجدد حداقل 50 نمونه ضرورت داشت، انتخاب شد. پس از ترجمه ابزار به زبان فارسی، به منظور روان سنجی ابزار، از بررسی روایی محتوایی و صوری، روایی افتراقی، روایی سازه (تحلیل عاملی تاییدی)، پایایی همسانی درونی و پایایی ثبات استفاده گردید. جهت بررسی سازه عاملی ابزار، از تحلیل عاملی تاییدی با استفاده از نرم افزار لیزرل نسخه 8.8 و برای سایر موارد از SPSS-15 استفاده شد.یافته ها: با توجه به مناسب بودن شاخص های نیکویی برازش از جمله شاخص برازش تطبیقی، شاخص مناسب افزایشی، شاخص تناسب هنجار شده ساختار عاملی یک بعدی، ابزار با تمام 9 آیتم آن مورد تایید قرار گرفت. با توجه به اینکه نمره ESAS بطور معنی داری در گروه بیماران بدحال بالاتر از بیماران با حال عمومی خوب بدست آمد، روایی افتراقی ابزار نیز تایید گردید. ضریب آلفا برای کل ابزار 0.88 و همبستگی بین دو بار اجرای آزمون با فاصله 4 الی 6 ساعت، 0.86 به دست آمد (p<0.0001، r=0.86).نتیجه گیری: پژوهش حاضر نشان داد که نسخه فارسی ESAS از قابلیت کاربرد برای اندازه گیری علائم آزاردهنده در بیماران مبتلا به سرطان برخوردار است. پژوهش حاضر می تواند گامی برای کاربرد وسیع این مقیاس در تمام مراکز درمانی، توانبخشی و مراقبت تسکینی مرتبط با بیماران مبتلا به سرطان باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1020

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 818 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    147-157
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2234
  • دانلود: 

    1521
چکیده: 

زمینه و هدف: استفاده از بازی های آنلاین در سال های اخیر به یک سرگرمی پرطرفدار در بین نوجوانان تبدیل شده است. جذابیت بالای بازی های آنلاین در کنار شیوع قابل توجه اعتیاد به آن ها موجب شده این بازی ها در کانون توجه متخصصان قرار گیرند. مطالعه حاضر با هدف تعیین نقش انگیزه های استفاده از بازی های آنلاین در بروز اعتیاد به آن ها انجام شده است.روش کار: در این مطالعه توصیفی مقطعی، 409 نوجوان استفاده کننده از بازی آنلاین جنگ قبیله ها، از دبیرستان های شهر کرج که به روش نمونه گیری چندمرحله ای انتخاب شده بودند، پرسشنامه های اعتیاد به بازیهای آنلاین و انگیزههای استفاده از بازی ها را تکمیل کردند. داده های به دست آمده به کمک نرم افزار SPSS-21 و لیزرل و با استفاده از تحلیل رگرسیون چندگانه و مدل سازی معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج نشان داد میل به کسب تجربه شیفتگی در بازی و همکاری با دیگران به ترتیب دارای بالاترین و پایین ترین توانایی پیش بینی اعتیاد به بازیهای آنلاین بودند. همچنین نتایج بررسی مدل نقش انگیزه های روانشناختی در اعتیاد به بازی های آنلاین نشان داد این مدل توانست 0.77 واریانس این متغیر را تبیین کند.نتیجه گیری: نتایج مطالعه حاضر نشاندهنده نقش مهم انگیزه های روانشناختی در بروز اعتیاد به بازی های آنلاین است. بنابراین توجه به این انگیزه ها در پیشگیری از اعتیاد به بازی های آنلاین ضروری است. در حقیقت، در نظر گرفتن این متغیرها می تواند در جهت اثربخشی اقدامات پیشگیرانه سودمند واقع شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2234

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1521 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    158-167
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    871
  • دانلود: 

    751
چکیده: 

زمینه و هدف: یکی از نقش های مهم آموزش، تربیت نیروی انسانی بانزاکتی است که بتواند با دیگران ارتباط سازنده ای برقرار نماید. تعامل بین فراگیر و فراده عامل پیش نیاز فرایند یادگیری بوده و آن را تسهیل میبخشد. این مطالعه کمی با هدف بررسی بی نزاکتی فراگیران از دیدگاه فراگیران و فرادهندگان در آموزش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل انجام شد.روش کار: مطالعه توصیفی- مقطعی حاضر در نیمسال دوم سالتحصیلی 95-1394 در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل انجام شد. با استفاده از نمونه گیری سرشماری، پرسشنامه بی نزاکتی در آموزش عالی در اختیار همه اعضای هیئت علمی و مربیان قرار گرفت که 74 نفر پرسشنامه ها را برگرداندند. بعلاوه، از طریق نمونه گیری تصادفی طبقه ای، 540 فراگیر همان پرسشنامه فوق الذکر را تکمیل کردند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه فوق الذکر استفاده شد. جهت تحلیل داده های از آمار توصیفی و آزمون های آماری تی تست و آنوای یک طرفه در SPSS-24 استفاده شد.یافته ها: میانگین و انحراف معیار نمره نگرش فراگیران و فرادهندگان در مورد بی نزاکتی فراگیران در دانشگاه به ترتیب 2.97±0.35 و 3.05±0.61 بود. بعلاوه، این مقادیر در مورد تجربه فراگیران و فرادهندگان به ترتیب 2.50±0.35 و 3.08±0.41 بود. اختلاف آماری بین نمره نگرش فراگیران و فرادهندگان در مورد رفتارهای بی نزاکتی فراگیر از نظر آماری معنی دار بود (p<0.001). در مقابل، اختلاف نمره تجربه فراگیران و فرادهندگان از رفتارهای بی نزاکت فراگیران از نظر آماری معنی دار نبود (p<0.21).نتیجه گیری: بر اساس یافته های این مطالعه، فراگیران و فرادهندگان رفتار های بینزاکتی را از سوی فراگیران در سطح متوسطی درک و تجربه میکنند. بنابراین لازم است برای بهبود رفتار های فراگیران اقداماتی از قبیل برگزاری دوره های آموزشی در مورد رفتارهای حرفه ای و آکادمیک، اخلاق و مهارت های ارتباطی انجام پذیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 871

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 751 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    168-181
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1002
  • دانلود: 

    673
چکیده: 

زمینه و هدف: باتوجه به تغییر سبک زندگی، بیماریهای قلبی عروقی درحال افزایش هستند. آگاهی از وضعیت سلامتی و بررسی پراکنش بیماری، نقش اساسی در برنامه ریزی سلامت دارد. این پژوهش باهدف تعیین نرخ بستری به علت بیماری عروق کرونر در استان اردبیل توسط GIS انجام گرفت.روش کار: این مطالعه توصیفی- مقطعی روی 60156 بیمار بستری به علت بیماری عروق کرونر که از سال 1390 تا 1394 در بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بستری شده بودند انجام شد، نرخ بستری پس از طبقه بندی از نظر محل و تاریخ بستری محاسبه شد. داده ها با استفاده از آمار توصیفی، آنالیز واریانس و اندازه گیری مکرار با نرم افزار SPSS-23 مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند. با استفاده از تحلیل خودهمبستگی فضایی، تمرکز بیماری در سطح استان بررسی و با ابزار تحلیل خوشه- ناخوشه و تحلیل لکه های داغ، محل های تمرکز بیماری مدلسازی شدند.یافته ها: بررسی الگوی توزیع بیماری، حاکی از وجود توزیع تصادفی بیماری در استان اردبیل بود. در تحلیل خوشه -ناخوشه، در شهرستان های خلخال و کوثر ناخوشه مشاهده شد بدین معنا که توزیع بیماری در شهرستان خلخال نسبت به شهرهای اطراف بیشتر و در شهرستان کوثر نسبت به شهرهای اطراف کمتر بود. در تحلیل لکه داغ نیز وجود لکه سرد در شهرستان های اردبیل و نیر، توزیع کم بیماری را در مقایسه با سایر شهرستان های استان نشان داد.نتیجه گیری: نتایج نشان داد که علیرغم توزیع تصادفی بیماری عروق کرونر در استان اردبیل، این بیماری در شهرستان خلخال از شیوع بیشتری برخوردار می باشد. شناسایی نواحی پرخطر، خوشه بندی فضایی و تعیین لکه داغ و سرد به روشن شدن جنبه های فضایی همبستگی داخلی و خارجی بیماری های قلبی عروقی و ارزیابی و کنترل عوامل خطر فضایی و غربالگری مناسب آن کمک می کند. این مساله در برنامه ریزی سیاست های بهداشت ودرمان و اجرای خدمات بهداشتی درمانی و شناسایی اولویت مناطق برای پیشگیری از بیماری ها موثر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1002

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 673 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    182-194
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1455
  • دانلود: 

    1032
چکیده: 

زمینه و هدف: سازگاری زناشویی حالتی از تطابق در رابطه همسری است که طی آن زوجین به مقتضیات رابطه، واکنش سازنده نشان می دهند. موفقیت زندگی زوجین وابسته به موفقیت آن ها در سازگاری زناشویی بوده و ناسازگاری منجر به تنش می گردد. هدف این مطالعه تعیین ابعاد سازگاری زناشویی در زوج های ایرانی بود.روش: مطالعه به روش کیفی بین سال های 1395-1394 انجام شد. شرکت کنندگان شامل 17 زن و شوهر مراجعه کننده به مرکز مشاوره یاوران رشد تبریز بودند که با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. داده ها به صورت مصاحبه نیمه ساختاریافته، گردآوری شدند. متون مصاحبه و یادداشت های میدانی با روش تحلیل محتوی کیفی سنتی در مدت 16 ماه مورد تحلیل مضمون قرار گرفت.یافته ها: تحلیل داده ها منجر به استخراج 643 کد باز، 196 مفهوم اولیه، 31 مفهوم متمرکز، 13 مضمون فرعی و 4 مضمون (مسوولیت پذیری، تفاهم، ساختار ارتباطی و حل تعارض) به عنوان ابعاد سازگاری زناشویی زوج های ایرانی گردید.نتیجه گیری: سازگاری زناشویی زوج های ایرانی را می توان بر اساس مسوولیت پذیری (تعهد، بهسازی زندگی)،تفاهم (ارزیابی واقع بینانه، پذیرش، همدلی، تصمیم گیری مشارکتی، توافق)، ساختار ارتباطی (رابطه برابر، سلسله مراتب متعادل، حفظ مرزها) و تعارض (مدارا، حل تعارض جرات مندانه، ترک پرخاشگری) توصیف نمود؛ که در ارزیابی زوج ها می تواند به کار گرفته شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1455

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1032 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button