اهمیت بررسی موضوع تحمل آسیب و پژوهش در رفتار پس از تصادف و تلاش در بهبود رفتار سازه و کاهش شتاب های وارده به سرنشینان به کمک جاذب های انرژی، با مشاهده آمار روزافزون تصادفات وسایل نقلیه از جمله خودرو، قطار و هواپیما مشخص می شود. در این پژوهش رفتار جاذب انرژی جدار نازک با مقطع مستطیلی آلومینیومی توسط حل عددی در روش المان محدود و در نرم افزار آباکوس بررسی خواهد شد و برای بهبود پارامترهای جذب انرژی آن، ناپیوستگی هایی بر روی هندسه ایجاد شده که الگوی تاشدگی را منظم کرده است. رویکرد اصلی پژوهش، بهبود رفتار جذب انرژی بدون تغییر اساسی هندسه می باشد. ناپیوستگی ها با اشکال هندسی، اندازه و تعداد متفاوت بر مکان های متفاوتی از مدل گذاشته شده و تا بهترین رفتار جذب انرژی بدست بیاید. پس از ارزیابی و انتخاب ناپیوستگی دایروی میان باقی اشکال هندسی، برای جانمایی مناسب آنها حدس اولیه ای از محل ناپیوستگی ها به کمک پژوهش های مشابه مورد نظر قرار گرفت. سپس از مقادیر ویژه هندسه که از حلگر کمانشی استخراج شده است، برای جانمایی و افزایش تعداد ناپیوستگی ها استفاده شده است.در نهایت با بررسی 43 مدل با تعداد و جانمایی متفاوت ناپیوستگی ها مدلی با بهبود 13 درصدی معیار CFE پیشنهاد شد.