Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نشریه: 

حرکت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    پیاپی 15
  • صفحات: 

    89-99
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    3663
  • دانلود: 

    1277
چکیده: 

هدف از این تحقیق، بررسی و مقایسه وضعیت آمادگی جسمانی دانش آموزان مقطع ابتدایی مدارس دارای معلم تربیت بدنی با مدارس فاقد معلم تربیت بدنی بوده است. بدین منظور آمادگی جسمانی 128 دانش آموز پسر کلاس پنجم ابتدایی که 64 نفر آنها دارای معلم تربیت بدنی و 64 نفر دیگر فاقد معلم تربیت بدنی بودند، با استفاده از آزمونهای دو 540 متر، دراز و نشست، کشش بارفیکس، دو 9×4 متر و انعطاف پذیری، مورد سنجش و مقایسه قرار گرفت. میانگین سنی، قد و وزن دانش آموزان دارای معلم تربیت بدنی به ترتیب 0.58±11.72 سال و 0.40±1.41 متر و 7.24±30.82 کیلوگرم ودانش آموزان فاقد معلم تربیت بدنی0.61±11.41 سال، 0.27±1.41 متر و 5.06±31.72 کیلوگرم بوده است. نتایج بررسی حاکی است: در خصوص متغیرهای استقامت عضلانی شکم (P=0.005)، چابکی (P=0.035) بین دانش آموزانی که از معلم ورزش برخوردار بودند و دانش آموزانی که معلم ورزش نداشتند، اختلاف معنی داری وجود داشت. در مورد سایر شاخصهای مورد اندازه گیری مثل استقامت قلبی - تنفسی (P=0.472)، استقامت عضلات کمربند شانه ای (P=0.181) و انعطاف پذیری (P=0.472)، این اختلاف بارز و معنی دار نبود. با وجود این، آمادگی عمومی بدنی دانش آموزان با معلم ورزش نسبت به دانش آموزان بدون معلم ورزش بهتر بود (P=0.028).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3663

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1277 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نشریه: 

حرکت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    پیاپی 15
  • صفحات: 

    115-129
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    853
  • دانلود: 

    230
چکیده: 

در این مطالعه به منظور بررسی آثار حضور تماشاگران و کیفیت حضور (تعامل و عدم تعامل) آنان بر یادگیری تکالیف حرکتی ظریف و زمخت، 114 نفر از دانشجویان پسر غیرورزشکار دانشگاه تبریز به روش تصادفی انتخاب شدند. سپس کل آزمودنیها در دو گروه (تکلیف حرکتی ظریف و زمخت) جایگزین شده و به سه زیر گروه تقسیم شدند تا هر گروه آزمودنی، تکلیف حرکتی ظریف یا زمخت را در یکی از سه شرایط تماشاگر (در حضور تماشاگر فعال، در حضور تماشاگر غیرفعال و بدون تماشاگر) تمرین کرده و یاد بگیرند. هر گروه از آزمودنیها پس از شرکت در جلسه پیش آزمون، مهارت مورد نظر را به مدت چهار روز و هر روز 20 بار تحت شرایط خاص تکرار کردند و پس از اتمام دوره یادگیری، در آزمون یادداری حضور یافتند. داده های حاصل به روش آماری آنالیز واریانس یک راهه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت ومشخص شد که: الف - حضور یا عدم حضور تماشاگران و تعامل یا عدم تعامل آنان، اثر معنی داری بر یادگیری تکلیف حرکتی زمخت (تعامل) با اطمینان 95% ندارد. ب - حضور یا عدم حضور تماشاگران، اثر معنی داری بر یادگیری تکلیف حرکتی ظریف (رسم ستاره از آینه) با اطمینان 95% دارد، بدین صورت که حضور تماشاگران آثار منفی بر یادگیری این گونه مهارتها بر جا میگذارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 853

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 230 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

حرکت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    پیاپی 15
  • صفحات: 

    101-113
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    971
  • دانلود: 

    223
چکیده: 

به منظور تعیین روش مناسب در آموزش مهارتهای پاس و شوت بسکتبال، در این تحقیق از روش آگاهی از اجرا و آگاهی از نتیجه و هدف گزینی استفاده شد. برای این منظور، پژوهشگر از جامعه آماری دختران دانش آموز (255 نفر بین سنین 2±15) و 75 نفر را به صورت تصادفی ساده انتخاب و سپس براساس آزمون اصلاح شده جانسون - متنی سه گروه 25 نفری را به صورت یکسان همتاسازی انتخاب کرد. آزمودنیها به صورت سه جلسه و به مدت 8 هفته تمرین کردند و در پایان جلسه هشتم آزمون اجرا و پس از دو هفته بی تمرینی آزمون یادداری به عمل آمد. آزمونهای پاس سینه و شوت بدین ترتیب اجرا شد: هر آزمودنی به مدت 30 ثانیه به هدفی که شامل 3 دایره متحدالمرکز به فاصله سه متری از آن قرار داشت، پاس می داد. گروه آگاهی از اجرا، در مورد شیوه و وضعیت صحیح بدن و اندامها و گروه آگاهی از نتیجه و هدف گزینی در مورد امتیازاتی که پس از هر اجرا دریافت میکردند، بازخورد میگرفتند و در هر گروهی که ترکیبی از هر دو بود، بازخورد از هر گروه دریافت میکردند. مهارت شوت بسکتبال نیز شامل 5 پرتاب پنالتی بود. نتایج پژوهش نشان داد که در هر دو مهارت پاس و شوت بسکتبال، گروه آگاهی از اجرا، ضعیف ترین عملکرد را چه در آزمون اجرا و چه در آزمون یادداری داشتند و گروه ترکیبی، بهترین میزان میانگین را به خود اختصاص دادند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 971

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 223 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

حرکت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    پیاپی 15
  • صفحات: 

    5-26
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1165
  • دانلود: 

    720
چکیده: 

به منظور بررسی تغییرات احتمالی در یادگیری حرکتی پس از آسیب یکطرفه گردش خون قدامی مغز، 40 آزمودنی که حدود دو سال از سکته یک طرفه گردش خون قدامی مغز (20 آزمودنی با ضایعه سمت چپ و 20 آزمودنی با ضایعه سمت راست) آنها می گذشت، به عنوان گروه تجربی و 40 آزمودنی راست دست که از نظر سن و جنس و استفاده از اندام فوقانی با گروه تجربی همسان شده بودند، به عنوان گروه شاهد انتخاب شدند و به تمرین روی یک برنامه سریع فضایی - زمانی تحت یکی از دو شرایط بازخورد افزوده 100% و بازخورد افزوده حذف شده پرداختند. پس از 198 کوشش، اکتساب، اکتساب مجدد و یادآوری آزمودنیها ارزیابی و مشاهده شد. هر دو گروه بهبود زیادی در ثبات و دقت اجرا در طی فاز اکتساب کسب کردند. لیکن تفاوت معنی داری در الگوهای اجرایی آزمودنیهای دو گروه در سه فاز اکتساب، یادآوری و اکتساب مجدد مشاهده نشد. به علاوه، تغییرات معنی داری بین دو شرایط ارائه بازخورد افزوده به جز در فاز اکتساب ملاحظه نشد. در تعامل شرایط بازخورد با گروه نیز تفاوت چشمگیری بین دو گروه شاهد و تجربی مشاهده نگردید. این نتایج نشان میدهد سکته یک طرفه گردش خون قدامی مغز در مناطق اولیه حسی حرکتی، فرایندهای متضمن کنترل و اجرای مهارتهای حرکتی را تحت تأثیر قرار میدهد، اما بر یادگیری مهارت بی تأثیر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1165

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 720 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

نوربخش مهوش

نشریه: 

حرکت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    پیاپی 15
  • صفحات: 

    27-41
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    859
  • دانلود: 

    509
چکیده: 

هدف از تحقیق حاضر، بررسی رابطه بین فعالیتهای جسمانی و برخی عوامل خطرساز قلبی - عروقی مدیران مرد دانشگاه شهید چمران اهواز بود. آزمودنیهای تحقیق عبارت بود از 89 مدیر و 68 غیرمدیر داوطلب با دامنه سنی 25-66 سال. آزمودنیها به دو گروه مدیران و غیرمدیران و مدیران به دو گروه فعال و غیرفعال تقسیم شدند. برخی از عوامل خطرساز قلبی - عروقی مانند کلسترول تام (C-T) و لیپوپروتئینهای خون (VLDL-C,LDL-C,HDL-C)، تری گلیسرید (TG)، عامل خطرساز (RF)، ضربان قلب (HR)، فشارخون سیستولی و دیاستولی، قندخون غیرناشتا (G)، درصد چربی (Fat%) و شاخص توده بدن (BMI)، اندازه گیری شد. برای مقایسه دو گروه مدیران و غیرمدیران و مدیران فعال و غیرفعال، از آمار توصیفی و آزمون t مستقل در سطح α=0.05 استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد میزان α=0.008)C-T) و α=0.012)LDL-C) و α=0.021)VLDL-C) و α=0.001)TG) و α=0.001)RF) و( Fat%(α=0.002 مدیران به طور معنی داری بیشتر از گروه غیرمدیران بود و در بقیه موارد، بین این دو گروه تفاوتی دیده نشد. همچنین بین مقادیرα=0.026)C-T) و α=0.046)LDL-C) و α=0.005)VLDL-C) و α=0.007)TG) و α=0.018)RF)و HR استراحتی (α=0.014) گروه مدیران فعال و غیرفعال تفاوت معنی داری مشاهده شد و در بقیه موارد تفاوتی ملاحظه نشد. نتایج کلی این پژوهش پیشنهاد می کند که مدیران برای کاهش و جلوگیری از آثار عوامل خطرساز بیماریهای قلبی - عروقی، باید از فعالیتهای جسمانی منظم استفاده کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 859

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 509 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نشریه: 

حرکت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    پیاپی 15
  • صفحات: 

    43-54
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1561
  • دانلود: 

    765
چکیده: 

هدف از تحقیق حاضر، بررسی آثار ساختار سازمانی بر میزان تعهد سازمانی مدیران و اعضای هیأت علمی دانشکده های تربیت بدنی دانشگاه های سراسر کشور است. برای بررسی تعهد سازمانی، از پرسشنامه استاندارد Mowdy, strees & porter استفاده شد و وضعیت الگوی ساختاری دانشکده های تربیت بدنی با استفاده از پرسشنامه استاندارد Sashkin & morris مورد مطالعه قرار گرفت. تعداد 61 نفر از مدیران و اعضای هیأت علمی و پرسشنامه های ارسالی پاسخ دادند. بین الگوی ساختار سازمانی و تعهد سازمانی اعضای هیأت علمی دانشکده های تربیت بدنی، ارتباط مثبت در سطح 0.0001 وجود دارد. به طوری که هر چه ساختار سازمانی دانشکده ها از نظر مدیران و اعضای هیأت علمی ارگانیکی تصور شده است، آنها میزان بالایی از تعهد سازمانی را احساس کرده اند. بیشترین تعهد سازمانی در بین مدیران و اعضای هیأت علمی دانشکده های تربیت بدنی دانشگاه شهید باهنر کرمان و کمترین میزان در بین اعضای هیأت علمی دانشگاه های تربیت بدنی دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت معلم تهران احساس شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1561

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 765 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نشریه: 

حرکت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    پیاپی 15
  • صفحات: 

    55-70
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1322
  • دانلود: 

    519
چکیده: 

تحقیق حاضر، به بررسی تأثیر تمرینات زیربیشینه شنای کرال سینه در شرایط هایپوکسی روی آنزیمهای CPK و LDH خون، ظرفیت هوازی و رکورد مردان جوان شناگر با دامنه سنی 20 تا 25 سال میپردازد. 38 نفر از دانشجویان رشته تربیت بدنی که با فن شنا آشنایی داشتند، به طور تصادفی انتخاب و به دو گروه کنترل و تجربی تقسیم شدند. گروه تجربی به مدت 2 ماه، سه جلسه در هفته و 45 تا 60 دقیقه در هر جلسه به تمرینات تناوبی زیر بیشینه با شدت 60 تا 65% حداکثر ضربان قلب ذخیره در شرایط هایپوکسی ( هر 6 تناوب دست یک نفس گیری) پرداختند. گروه کنترل همان تمرینات را با الگوی تنفس طبیعی (هر 2 تناوب دست یک نفس گیری) انجام دادند. در ابتدا و پس از اتمام دوره تمرین، آنزیمهای CPK و LDH توسط دستگاه اتوآنالایزر، توان هوازی به طور غیرمستقیم (آزمون استراند) و رکورد شنای 30 متر اندازه گیری شد. به منظور مقایسة داده ها در هر گروه، از آزمون t وابسته و مستقل استفاده شد. نتایج نشان داد تمرین در شرایط هایپوکسی، افزایش معنی داری (P<0.05) در آنزیمهای CPK و LDH به ترتیب 16.45 و 16.12% توان هوازی به مقدار 13.07% و بهبود رکورد 30 متر شناگران به میزان 14.95% نسبت به تمرین در شرایط طبیعی در بردارد. یافته های این تحقیق نشان داد، این شیوه تمرین تغییرات مثبتی در قابلیتهای بی هوازی، ظرفیت هوازی و بهبود عملکرد شناگران ایجاد میکند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1322

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 519 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نویسندگان: 

FARAHANI A.

نشریه: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2003
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    71-88
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    220
  • دانلود: 

    359
چکیده: 

The student"s readiness to learn educational aims is called "entry behavior". Research findings reveal that some entry behavior indices playa significant role in educational performance. The aim of this research is to study the role of entry behavior indices including age, sex, method of covering educational expenses, employment and marital status in educational performance of physical Education students at state universititesof the countryduring2000-2001.The research results show that students aged 21-25 have more academic success than other age groups. Moreover, the educational performance is jobless students and those who can afford their tuition fees in comparison with others higher and this difference is statistically significant. The results of the research have not shown any statistical significant difference between the educational performance of men and women or single and married students. The method of this research is causative-comparative. The statistical sample includes 460 physical education students at BA level from state and Azad universities, selected through random-cluster method. The statistic regression analysis, t student Correlation, Chi square and Kolmogorov-Smirnov tests have been used for data analysis.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 220

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 359 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

GAEINI A.A. | HEMAYATTALAB R.

نشریه: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2003
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    89-100
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    225
  • دانلود: 

    359
چکیده: 

The purpose of this study was to compare the physical fitness level between elementary school students under the supervision of a physical education (PE) teacher and those without PE teacher. For thi~ reason 128, elementary-school male students were selected randomly.They performed 540m and 4x9 m run, (with the average of 11.72±0.58 years, 1.41±0.40 m height and 30.83±7.24 kg weight) under the supervision of a PE teacher. Other 64 students (with the average of 11.41±0.61 years, 1.41±0.27 m height and 31.72±5.06 kg weight) did not have a PE teacher. Analyzing the data showed: There was a significant difference in abdominal muscle endurance (P=0.005) and agility (P=0.035) variables between the two groups, while authors could not find any significant difference in cardiovascular endurance (P=0.472), shoulder muscle endurance (P=0.181) and flexibility (P=0.472). However, the physical fitness level in students with PE teachers was in a better condition than those without a PE teacher (P= 0.028).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 225

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 359 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

EHSANI M. | MALEKI M.

نشریه: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2003
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    101-114
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    211
  • دانلود: 

    359
چکیده: 

The aim of this study is to determine an effective method to teach simple and complex skills of pass and shoot in basketball among three different methods: Knowledge of performance, Knowledge of result and goal setting, and both combined. For this purpose, 75 female students were selected (aged between 13 and 17) in the area of study. They were tested by Johnson Modified Test, a passage to make equal groups in view of moving ability. Based on test results, three groups with 25 subjects each were selected. Samples trained for 8 weeks, 3 days a week. At the end of the eighth week, their performance was tested and then they had no training for two weeks and again they were tested for remaining. Pass and shoot were tested as follows: They were passing for 30 seconds to the eccentric circles, 3 meters far away from them. Research gave feedback to knowledge of performance grop on their body status and correct technique. For knowledge of result and goal setting group, feedback was given on their score. Finally, for combined group, feedback from both groups was given. Shooting skills included 5 penalties each subject. The result of the study showed that in both skills and shooting, the combined group was the highest mean scores and the knowledge of performance group was the least mean scores in both performance and remaining tests.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 211

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 359 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2003
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    15
  • صفحات: 

    115-128
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    360
  • دانلود: 

    359
چکیده: 

In this study, we examined the effects of other peoples presence and qulities of presence (interactive and noninteractive spectators) on fine and gross motor skills learning in the subjects of tabriz university nonathletics students. We selected 114 students randomly and divided them into two groups a) fine motor skills group, b) gross motor skills group. Then subjects were divided into three condition subjects involving: a) alone, b) with interactive audience, c) with noninteractive audiences. Each group of subjects trained in a specific conditions 80 trials in four separate days and participated in the retention test. Data were analized by ANOVA oneway method. The results obtained are as follows: a) They presence or absence of intractive and noninteractive audience have no significant effect on learning the gross motor skills. b) They presence or absence of audience have significant effect on fine motor skills learning. In other word"s presence of spectators inhibited the learning of fine motor skills.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 360

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 359 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0