Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    1-11
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1132
  • دانلود: 

    1217
چکیده: 

مقدمه و هدف: بررسی ابعاد سلامت اجتماعی دانشجویان و ارتقای آن منجر به بهبود سلامت آنها می شود. هدف مطالعه حاضر بررسی سلامت اجتماعی دانشجویان علوم پزشکی هرمزگان بود. روش ها: این مطالعه توصیفی – مقطعی روی 390 نفر(62 درصد دختر، 38 درصد پسر) از دانشجویان انجام شد. گروه هدف پژوهش به روش نمونه گیری طبقه ای انتخاب شده و ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه بود که دارای دو بخش بود: بخش سوالات دموگرافی و نسخه ترجمه شده فارسی پرسشنامه سلامت اجتماعی KEYES که در مطالعات مختلف روایی و پایایی آن تایید شده است. داده ها توسط نرم افزار SPSS نسخه 20 با استفاده از آزمون های توصیفی و تحلیلی آنالیز شد. یافته ها: میانگین امتیاز سلامت اجتماعی اکثر دانشجویان در وضعیت متوسط بود. در بین ابعاد سلامت اجتماعی، بعد شکوفایی اجتماعی دارای بالاترین میانگین امتیاز بود. بین متغیرهای دموگرافی سن، جنس، وضعیت سکونت (خوابگاه و غیرخوابگاهی) وضعیت تاهل، وضعیت اشتغال با سلامت اجتماعی رابطه معناداری وجود دارد (001/0 >. (P. Valueبه طوری که دانشجویان با سنین بالاتر دارای سلامت اجتماعی بهتری بودند. سلامت اجتماعی خانم ها در مقایسه با آقایان وضعیت بهتری داشت و دانشجویان متاهل، شاغل دارای امتیاز سلامت اجتماعی بیشتری در مقایسه با دانشجویان مجرد، غیرشاغل بودند، همچنین وضعیت سلامت اجتماعی دانشجویانی که با خانواده زندگی می کردند در مقایسه با دانشجویان خوابگاهی بهتر بود. نتیجه گیری: تقویت ابعاد سلامت اجتماعی که دارای میانگین امتیاز پایین تری هستند(انسجام، پذیرش، مشارکت اجتماعی)، بهبود شرایط سکونت و تامین زمینه ازدواج دانشجویان منجر به بهبود سلامت آنها می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1132

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1217 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    12-21
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    584
  • دانلود: 

    199
چکیده: 

مقدمه و هدف: رسالت وب سایت های دانشگاهی ارایه خدمات به کاربران و طراحی کارآمد محتوای اطلاعاتی است که حاوی اطلاعاتی ارزنده برای اساتید، دانشجویان و سایر کاربران می باشد. بنابراین این مطالعه با هدف تعیین بررسی میزان رضایت مندی دانشجویان از به روز بودن وب سایت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام شد. روش ها: در یک مطالعه توصیفی، شش وب سایت دانشگاه علوم پزشکی، دانشکده های (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، مامایی و پرستاری، بهداشت و پیراپزشکی) در کرمانشاه از نظر به روز بودن با هم مقایسه شدند، همچنین تعداد 650 دانشجو به صورت تصادفی انتخاب شدند و از نظر میزان رضایت مندی از وب سایت های دانشگاه مورد پرسش قرار گرفتند، ارزیابی وب سایت ها از طریق آنالیز محتوا صورت گرفت و برای تعیین رضایت دانشجویان از به روز بودن وب سایت ها از آزمون های T-Test مستقل و آنالیز واریانس با استفاده از نرم افزار SPSS استفاده شد. یافته ها: در این پژوهش در کل 28عنوان اقلام اطلاعاتی موجود در شش وب سایت مورد مطالعه، استخراج شده و در شش گروه اطلاعات اساتید، محتوای اطلاعاتی عملکرد گروه، محتوای اطلاعاتی رشته، محتوای آموزشی و پژوهشی طبقه بندی شدند. میزان رضایت دانشجویان دانشگاه از عناصر اطلاعاتی مانند اطلاعات اساتید و محتوای اطلاعاتی گروه در حد متوسط و از اطلاعات پژوهشی رضایت کمتری دارند (05/0>p). نتیجه گیری: به کارگیری شاخص های استاندارد در طراحی صفحات وب سایت دانشگاه ها و به روزرسانی آن، موفقیت در امر جست و جوی اعضای هیأت علمی، افزایش ظرفیت محتوای وب سایت و صرفه جویی در وقت کاربران نقش مهمی دارد. لذا نیاز است مدیران در این زمینه اقدامات لازم را برای بهبود کیفیت امور انجام دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 584

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 199 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    22-32
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    602
  • دانلود: 

    611
چکیده: 

مقدمه و هدف: نظام تعلیم و تربیت هر جامعه زیربنای توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی آن جامعه به شمار می-رود و از طرفی دانشجویان پزشکی به عنوان پزشکانآینده در نظام سلامت کشور نقش مهمی ایفا خواهند نمود، لذا اهمیت شناخت بهتر روابط متقابل ابعاد انگیزشی آنان با ویژگی های شخصیتی شان جهت ارتقا برنامه-هایآموزشی ضروری است. هدف این پژوهش نیز بررسی رابطه ابعاد انگیزش با ویژگی-های شخصیتی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران بود. روش-ها: این پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان پزشکی مقطع علوم پایه شاغل به تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی ایران در سالتحصیلی 97-96 بودند که تعداد 412 نفر به عنوان نمونه به صورت طبقه ای خوشه ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه-های انگیزش کلر (Keller Inventory) و شخصیتنئو (NEO-Five Factor Inventory) بود. داده ها با نرم افزار SPSS با روش-های آمار توصیفی و استنباطی تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: یافته ها نشان داد بین مؤلفه های انگیزش، دو مؤلفه ی توجه و ارتباط دارای رابطه منفی و معنادار با ویژگی روان-رنجوری شخصیت هستند. هم چنین هر چهار مؤلفهانگیزش دارای ارتباط مثبت و معنادار با تجربه پذیری و برون-گرایی و باوجدان بودن هستند. علاوه بر این، تنها مؤلفه های توجه، ارتباط و اعتماد از متغیر انگیزش با مؤلفه یتوافق-پذیری از متغیر شخصیت ارتباط مثبت و معنادار داشتند. نتیجه گیری: می توان گفت که در ایجاد، تداوم یا کاهش انگیزش در افراد، ویژگی-های شخصیتی نقش بارزی دارند؛ بنابراین برای افزایش انگیزش در افراد به خصوص درزمینه پیشرفت تحصیلی لازم است آموزش-ها، متناسب با ویژگی های شخصیتی هر فرد صورت گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 602

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 611 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    33-46
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    611
  • دانلود: 

    537
چکیده: 

مقدمه و هدف: ارزش های افراد که جهت دهنده ترجیحات و رفتار ایشان می باشد، یکسان نیستند؛ و همین امر می تواند منجر به عدم توافق و زمینه ساز تعارض ارزشی شود. پژوهش حاضر با هدف تحلیل تجربه حل تعارضات ارزشی و نحوه رویارویی با تعارضات ارزشی درمدرسان دانشگاه علوم پزشکی کاشان بدلیل نقش کلیدی و الگو بودن آنان انجام گرفت. روش ها: در این مطالعه کیفی، با روش نمونه گیری هدفمند وسپس گلوله برفی با 11 نفر از مدرسان دانشگاه علوم پزشکی کاشان تا اشباع داده ها مصاحبه نیمه ساختارمند انجام وسپس متن مصاحبه ها به روش تحلیل محتوای گراهامن 2004 تحلیل گردید. یافته ها: مشارکت کنندگان پژوهش شش نفر مرد و پنج نفر زن با مدرک فوق تخصص، تخصص، دکتری و کارشناسی ارشد با سابقه کاری سه و نیم سال الی 29 سال بودند. مدل نهایی حاصل از تجربه حل تعارضات ارزشی در قالب 5 تم و طبقه اصلی: 1-مؤلفه های تجارب تعارضات ارزشی سازمانی 2-مؤلفه های تجربه تعارضات ارزشی با فراگیران 3-رتبه بندی ای از ارزش ها در مدرسان 4-مؤلفه های نوع تعارضات ارزشی و 5-سبکهای حل تعارض ارزشی بود. نتیجه گیری: بر اساس نتایج مطالعه، مؤلفه ها وسبک های به کار برده شده درجهت حل تعارضات ارزشی که توسط مدرسان دانشگاه علوم پزشکی کاشان تجربه شده است میتواند به عنوان یک الگو جهت آموزش و توانمندسازی اساتید و همچنین اتخاذ راهبردهای کارآ در برخورد با تعارضات ارزشی و مدیریت این تعارضات در محیط های آموزشی مورد استفاده قرارگیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 611

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 537 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    47-59
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    627
  • دانلود: 

    610
چکیده: 

مقدمه و هدف: اعضای هیئت علمی سرمایه های اساسی یک دانشگاه بوده و ارتقاء توانمندی آموزشی آنان منتج به توانمندی سیستم آموزشی و تربیت نیروی انسانی با مهارتو تبحر می باشد. لذا نیاز سنجی آموزشی در جهت توا نمندسازی بیشتر انان جزئی جدائی ناپذیر از برنامه ریزی آموزشی محسوب می شود. روش ها: پژوهش حاضر مطالعه ای توصیفی به روش مقطعی است که در آن 65 درصد از اساتید دانشگاه به روش سرشماری وارد مطالعه شدند و از پرسشنامه-ایپژوهشگر ساخته با روایی و پایایی تایید شده به عنوان ابزار جمع آوری اطلاعات استفاده کردند و نتایج حاصل از طریق نرم افزار SPSSتجزیه و تحلیل گردید. یافته ها: در این مطالعه بیشترین الویت از نظر اساتید به ترتیب شامل: حیطه ی روش های نوین و فنون تدریس (68%)، حیطه-ی راهنمایی و مشاوره ی آموزشی(62%)، حیطه ی روش های ارتقائ حرفه ای(61%)، حیطه ی ضوابط ومقررات دانشگاهی(3/58)، حیطه-ی کاربرد رایانه در آموزش(55%)، حیطه ی عملکرد مبتنی بر شواهد(47%)، حیطه یروش های ارزیابی دانشجو (43%)بود. همچنین در این مطالعه بین مرتبه ی علمی اساتید و تمایل آنان به برگزاری گارگاه-ها به صورت مجازی یا حضوری تفاوت معنی داریمشاهده نشد043/0p= و بین گروه-های پایه و بالینی و تمایل آنان به برگزاری کارگاه ها به شکل های حضوری و مجازی نیز تفاوت معنی داری وجود نداشت 053/0p= و می-توان گفت تمایل به برگزاری کارگاه ها به شکل حضوری در همه ی مرتبه های علمی از دو گروه پایه و بالینی بیشتر از شکل مجازی بود. نتیجه-گیری: برگزاری دوره های آموزشی توانمندسازی اساتید بصورت کاربردی ضروری به نظر می رسد و در برگزاری کارگاه ها باید اولویت های آموزشی در نظر گرفته شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 627

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 610 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    60-73
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1159
  • دانلود: 

    426
چکیده: 

مقدمه و هدف: شواهد نشان می دهند با وجود افزایش تمایل دانشجویان پرستاری برای اشتغال به کاردانشجویی، هنوز بسیاری از مسائل مرتبط با آن ناشناخته باقیمانده است. هدف از این مطالعه مروری بر کاردانشجویی در دانشجویان پرستاری است. روش ها: این مطالعه در سال 1396 با مرور منابع و مقالات منتشرشده و در دسترس داخلی و خارجی مرتبط با کاردانشجویی در دانشجویان پرستاری و جستجو در بانکهایاطلاعاتی Google Scholar، Elsevier، Proquest، Scopus، Pubmed، SID و بانک مقالات پزشکی ایران انجام گردید. محدوده زمانی انتخاب مقالات سال های 1999 تا 2017 بود. مقالاتی که زبان اصلی آنها غیر از زبان فارسی یا انگلیسی بود، از مطالعه خارج گردید. یافته ها: تجربه کاردانشجویی، اجتماعی شدن دانشجویان پرستاری برای ورود به حرفه را تحت تأثیر قرار داده و مزایایی از قبیل کاهش نسبی مشکلات مالی، افزایش مهارتهای پرستاری، تجربیات بالینی، اعتماد به نفس و استقلال و کاهش سطح استرس دارد. کاردانشجویی می تواند اثرات منفی نظیر عدم تمرکز، خستگی، فرسودگی، کاهش پیشرفت تحصیلی و استرس داشته باشد. عواملی نظیر انگیزه مالی، داشتن رفاه و زندگی اجتماعی مناسب، رضایت فردی، افزایش تجربه و مهارتهای عملکردی و آشنایی با دوستان جدید سبب جذب دانشجویان به سمت کاردانشجویی می گردد. نتیجه گیری: کاردانشجویی و پیامدهای مثبت و منفی آن مسئله ای مهم در آموزش پرستاری می باشد و به راحتی می تواند عملکرد آکادمیک دانشجویان و حتی وضعیت جسمی و روانی آنها را تحت تأثیر قرار دهد. اثرات مثبت قابل پذیرش هستند، ولی لازم است اثرات منفی مورد ارزیابی قرار گرفته و تا حد امکان برطرف گردند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1159

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 426 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    74-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    940
  • دانلود: 

    509
چکیده: 

مقدمه و هدف: امروزه اهمیت مهارت های حل مسئله بر کسی پوشیده نیست و فراگیران هرچقدر که به مراحل بالاتر یادگیری از جمله آموزش عالی نزدیک تر می شوند باید مهارت های یادگیری و حل مسائل خود را به طور مستقل به دست بیاورند و بتوانند به قضاوت های مهم و دقیق دست بزنند. از اینرو مطالعه ای با هدف بررسی رابطه مهارت های حل مسئله و جرأت ورزی دستیاران جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شد. روش ها: این مطالعه از نوع توصیفی مقطعی است. جامعه آماری پژوهش، 46 نفر از دستیاران جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بودند که در بیمارستان 15 خرداد و شهید مدرس فعالیت می کردند. روش نمونه گیری به صورت سرشماری بود. در این پژوهش از پرسشنامه Heppner and Peterson استفاده گردید. داده ها نیز با نرم افزار SPSS V. 22و با استفاده از آزمون آنووا و ضریب همبستگی پیرسون، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: براساس نتایج تفاوت معناداری در مهارت حل مسئله و جرأت ورزی دستیاران جراحی پلاستیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در دو بیمارستان مدرس و 15 خرداد مشاهده نشد (05/0P >). همچنین بین مهارت حل مسئله و مهارت جرأت ورزی همبستگی نسبتاً قوی وجود دارد (65/0-=. (r نتیجه گیری: با افزایش مهارت حل مسئله در دستیاران جراحی پلاستیک، مهارت جرأتورزی آنان نیز بیشتر می شود. از اینرو برنامه های آموزشی باید با فراهم کردن فرصتتعلیم و تمرین مهارت های مختلف زندگی نظیر مهارت جرات ورزی، توانمندی های مختلف آنها از جمله مهارت حل مسئله افزایش دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 940

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 509 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    85-98
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    511
  • دانلود: 

    512
چکیده: 

مقدمه و هدف: امروزه کیفیت را بر پایه خواسته دریافت کننده خدمت تعریف می کنند. دانشجویان از صاحبان عمده فرآیند آموزش عالی هستند. این پژوهش به بررسی گویه های مرتبط در کیفیت خدمات آموزشی از منظر دانشجویان میپردازد. روش ها: این مطالعه مقطعی در سال تحصیلی 1394-1395 در شش دانشکده تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد. 507 نفر از دانشجویان مقاطع دکترای عمومی و کارشناسی با روش نمونه گیری تصادفی-چندمرحله ای وارد مطالعه شدند. پرسشنامه استاندارد سرواکال (SERVQUAL) که دارای 27 جفت گویه برای بررسی کیفیت خدمات آموزش است، تکمیل شد. تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 24 انجام شد. یافته ها: 60 درصد شرکت گنندگان خانم(303 نفر) و 60 درصد نیز در دوره آموزش تئوری پایه اولیه بودند. در تمامی گویه ها در تمامی دانشکده ها شکاف منفی وجود داشت. در تمامی دانشکده ها "ظاهر آراسته و حرفه ای اساتید و کارکنان" دارای کمترین شکاف بود (از 6/0-تا 1/0-). بیشترین شکاف در دانشکده های پزشکی (1/0± 7/1-) و بهداشت(2/0± 8/1-) مربوطه به گویه "آماده نمودن دانشجویان برای شغل آینده با ارائه آموزش های لازم نظری و عملی مناسب"، در دانشکده دندانپزشکی(1/0 ± 0/2-) "انعطاف پذیری اساتید در مواجهه با شرایط خاص" و در دانشکده های داروسازی (1/0 ± 5/1-) و پرستاری(1/0 ± 2/1-) "فضا و امکانات فیزیکی"، در دانشکده پیراپزشکی(1/0 ± 5/1-) "امکان اعمال نظر دانشجو جهت ارائه نظر در برنامه های آموزشی" و "مناسب بودن زمان برگزاری کلاس ها" بود. نتیجه گیری: گویه های دارای بیشترین شکاف در دانشکده های مختلف متفاوت است. تمرکز در گویه هایی که دارای شکاف منفی بیشتری در کیفیت خدمات هستند، اکیدا توصیه می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 511

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 512 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button