Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    26
  • شماره: 

    137
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    9
  • بازدید: 

    679
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 679

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 9 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    26
  • شماره: 

    137
  • صفحات: 

    1-10
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    553
  • دانلود: 

    730
چکیده: 

مقدمه و هدف در سال های اخیر استفاده افراطی از وسایل دیجیتال در خردسالان افزایش چشمگیری داشته است و این استفاده افراطی پیامدهای نامناسب جسمانی، شناختی، هیجانی، اجتماعی و روانی از جمله تضعیف رابطه والد-کودک را به دنبال داشته است. مطالعه حاضر با هدف بررسی اثربخشی مداخله جیره عاطفی بر غنی سازی رابطه والد-کودک و کاهش استرس والدینی در مادران خردسالان در معرض دایه گری دیجیتالی انجام شد. مواد و روش ها طرح پژوهش شبه تجربی از نوع پیش آزمون-پس آزمون-پیگیری بدون گروه کنترل بود. 12 نفر از خردسالان در معرض دایه گری دیجیتالی با علائم اتیسم که به مرکز اتیسم آوا مراجعه کردند به صورت در دسترس به عنوان گروه نمونه انتخاب شدند و به مدت 2 ماه مداخله جیره عاطفی دریافت کردند. برای ارزیابی اثربخشی مداخله از فرم کوتاه مقیاس رابطه والد-کودک (1994) و فرم کوتاه مقیاس استرس والدینی (1990) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS25 استفاده شد. نتایج نتایج آزمون تحلیل واریانس اندازه گیری مکرر نشان داد که شرکت در مداخله جیره عاطفی سبب کاهش میزان مواجهه خردسالان با وسایل دیجیتال، افزایش نزدیکی و کاهش تعارض در رابطه بین والد-کودک، کاهش استرس و آشفتگی والدین و نیز بهبود تعاملات ناکارآمد بین والدین و کودک شده است. اندازه اثر مداخله بر کاهش میزان استفاده از وسایل دیجیتال بزرگ و بر مولفه های استرس والدینی و نزدیکی-تعارض رابطه بین والد-کودک متوسط بود و اثربخشی پس از گذشت دو ماه از اتمام مداخله پایدار بود. نتیجه گیری بر اساس یافته ها، آموزش به والدین برای غنی سازی عاطفی رابطه با کودک در معرض دایه گری دیجیتالی با کاهش میزان مواجهه با وسایل دیجیتال، بهبود رابطه والد-کودک و کاهش استرس والدینی همراه بود؛ بنابراین از این روش می توان برای غنی سازی زندگی خردسالانی که در معرض دایه گری دیجیتالی بوده اند، استفاده کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 553

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 730 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    26
  • شماره: 

    137
  • صفحات: 

    11-18
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    816
  • دانلود: 

    743
چکیده: 

مقدمه و هدف تغیر سبک زندگی انسان ها باعث کاهش سلامت جسم و روان آن ها و به تناسب آن افزایش بار مراجعات و هزینه های سنگین درمان و ایجاد مشکل برای دولت ها برای تامین هزینه های درمان شهروندان خود شده است. لذا این مطالعه با هدف بررسی آموزش حفظ الصحه بر هزینه های درمان بیمه شدگان بیمه سلامت که هزینه بالا (صدک 50 تا 70) داشتند، انجام پذیرفته است. مواد و روش ها این مطالعه تجربی دو گروهی با هدف بررسی آموزش حفظ الصحه بر هزینه های درمان بیمه شدگان بیمه سلامت در شهر تهران (ایران) طی سال 1396 انجام پذیرفته است. در این مطالعه گروه مداخله بصورت حضوری و مجازی مورد آموزش حفظ الصحه بر پایه طب سنتی ایرانی مبتنی بر مدل اعتقاد بهداشتی قرار گرفتند. گروه کنترل نیز آموزش خاصی را طی زمان مطالعه دریافت ننمودند. نتایج این مطالعه بر روی 101 نفر از بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت (50 نفر مرد و 51 زن) در دو گروه 50 و 51 نفری انجام گردید. دو گروه از نظر ویژگی های دموگرافیک با یکدیگر یکسان بودند. نتایج نشان داد که گروه مداخله در هزینه های آزمایشگاه (72/26-%، 38/2-% 001/0 P<)، رادیولوژی (92/27-%. 02/5-% 001/0 P<)، داروخانه (64/23-%. 88/3% 001/0 P<)، ویزیت (52/30-%. 16/16-% 001/0 P<) و همچنین هزینه کل (52/36-%. 16/1-% 001/0 P<) نسبت به گروه کنترل دارای کاهش معنی دار بوده است. نتیجه گیری با توجه به نتایج این مطالعه می توان آموزش حفظ الصحه را به عنوان راهکار مناسب در کنترل هزینه های درمان توصیه نمود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 816

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 743 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    26
  • شماره: 

    137
  • صفحات: 

    19-30
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1202
  • دانلود: 

    928
چکیده: 

مقدمه و هدف مطابق با "فرضیه ی حرکت"، مسئله ی مهم در رشد و تعدیل مولفه های ادراک بینایی، حرکات فعالانه و یا غیر فعالانه فرد نیست، بلکه توجه فرد به اشیاء و محرک های مهم در اطراف خود است. بر این اساس هدف از پژوهش حاضر، بررسی "فرضیه حرکت" در ارتباط با مولفه های ادراک بینایی وابسته به حرکت در کودکان دارای تنبلی چشم بود. مواد و روش ها روش تحقیق در این پژوهش نیمه تجربی و در آن از طرح پیش آزمون-پس آزمون استفاده شده است. نمونه های این پژوهش شامل 30 نفر از کودکان 5 تا 8 سال دارای تنبلی چشم بودند که به صورت تصادفی از میان تمام کودکان مبتلا به تنبلی چشم شهرستان سبزوار در سال 1394 انتخاب شدند. سپس آزمودنی ها بر اساس پیش آزمون ها، به صورت تصادفی در سه گروه مختلف قرار گرفتند. گروه آزمایشی یک (تمرینات بینایی) و گروه آزمایشی دو (تمرینات بینایی – حرکتی) تمرینات خود را به مدت 4 هفته، 3 جلسه در هفته و به مدت 30 دقیقه در هر روز انجام دادند. گروه کنترل نیز در این مدت به فعالیت های رومزه خود مشغول بود. در پایان نیز کلیه آزمودنی ها در پس آزمون شرکت کردند. نتایج نتایج آزمون تحلیل کوواریانس و آزمون تعقیبی LSD نشان داد که بین گروه های آزمایشی و کنترل در مولفه های ادراک عمق، تیزبینی پویا و تعقیب بینایی تفاوت معنی دار آماری وجود دارد، ولیکن تفاوتی بین گروه های آزمایشی یافت نشد. نتیجه گیری به طورکلی با توجه به نتایج تحقیق حاضر می توان نتیجه گرفت که تمرینات بینایی از قبل طراحی شده (فعالانه، غیر فعالانه) موجب بهبود مولفه های ادراک عمق، تیزبینی پویا و تعقیب بینایی می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1202

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 928 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    26
  • شماره: 

    137
  • صفحات: 

    31-36
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    700
  • دانلود: 

    707
چکیده: 

مقدمه و هدف سازمان بهداشت جهانی تغذیه انحصاری با شیر مادر را در طی شش ماه اول زندگی کودک مورد تائید قرار داده است. هدف مطالعه حاضر تعیین ارتباط شیردهی انحصاری با سواد سلامت و عوامل موثر دیگر در زنان نخست زا است. مواد و روش ها این بررسی یک مطالعه تحلیلی است. جامعه مورد پژوهش شامل زنان نخست زا واقع در سنین باروری مراجعه کننده به مراکز بهداشتی درمانی شهر تهران است که دارای کودک با سن دو سال تمام تا پنج سال بودند. اطلاعات به وسیله پرسشنامه و مصاحبه با مادران جمع آوری شده و با استفاده از مدل رگرسیون لجستیک تحلیل شد. نتایج شیردهی انحصاری در 5/50 درصد از مادران گزارش گردید. از نظر آماری رابطه بین شیردهی انحصاری و متغیرهای سطح سواد سلامت در سطح کافی (001/0>P)، سن مادر (001/0>P)، اولین زمان شیردهی برای سطح بیش تر از یک ساعت و سطح بعد از یک ساعت (001/0>P)، روش زایمان (05/0 >P) و شغل (05/0>P) معنی دار شد. مناسب بودن مدل با آزمون هاسمر-لمشو تائید شد. نتیجه گیری سطح سواد سلامت و متغیرهای زمان اولین شیردهی، سن مادر، روش زایمان و شغل بر شیردهی انحصاری تاثیر گذار بودند لذا با توجه به عوامل فوق به ویژه افزایش سطح سواد سلامت مادران از طریق برگزاری کارگاه های آموزشی می تواند موثر باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 700

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 707 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    26
  • شماره: 

    137
  • صفحات: 

    37-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    578
  • دانلود: 

    680
چکیده: 

مقدمه و هدف یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر انتخاب روش زایمان طبیعی در زنان باردار خودکارآمدی زایمان است. هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی افزایش خودکارآمدی زایمان به شیوه واقعیت درمانی بر انتخاب روش زایمان واژینال در زنان باردار نخست زا بود. مواد و روش ها روش پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل است. جمعیت تحت مطالعه شامل 39 زن باردار ساکن شهرستان نوشهر بودند که سن حاملگی 4 هفته و بالاتر داشتند، روش سزارین انتخابی را جهت زایمان برگزیده و برای مراقبت مامایی طی دی ماه تا اسفندماه 96 به مراکز بهداشت شهری و روستایی مراجعه کردند. نمونه به شیوه غیر تصادفی هدفمند انتخاب و در دو گروه مداخله (20) و کنترل (19) نفر تصادفی گمارده شدند. واقعیت درمانی در 8 جلسه 5/1 ساعته دو بار در هفته برای گروه مداخله اجرا شد. از پرسشنامه خودکارآمدی زایمان لویی (CBSEL) برای جمع آوری داده ها و برای تحلیل داده ها از تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج بعد از واقعیت درمانی، خودکارآمدی زایمان در افراد گروه مداخله در مقایسه با گروه کنترل افزایش معنی داری نشان داد (01/0>P). نمره خودکارآمدی زایمان زنانی که پس از واقعیت درمانی تصمیم به انجام زایمان واژینال گرفتند به طور معناداری بیشتر از افرادی بودند که همچنان انجام زایمان به روش سزارین را برای ختم حاملگی در نظر داشتند (05/0>p). نتیجه گیری واقعیت درمانی را می توان برای افزایش خودکارآمدی زایمان به کاربرد که خود می تواند بر انتخاب شیوه زایمان واژینال تاثیر مثبت داشته باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 578

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 680 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button