هدف این تحقیق، مقایسه اولویت نیازهای مربوط به هدفهای اختصاصی تربیت بدنی در مدرسه ها از دیدگاه دانش آموزان، معلمان و محققان بود. بدین منظور، 534(405 نفر دانش آموز دوره متوسطه، 72 نفر دبیر تربیت بدنی و 57 نفر محقق تربیت بدنی) به عنوان نمونه آماری تحقیق انتخاب شدند. برای اندازه گیری هدفهای تربیت بدنی و ورزش، از یک پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. پرسشنامه بین 60 نفر از جامعه های آماری تحقیق (هر گروه 15 پرسشنامه) توزیع و میزان اعتبار هر یک از مقیاسها با آزمون آلفای کرونباخ در دامنه 0.98-0.52 برآورد شد. اطلاعات تحقیق نیز با آزمون کروسکال- والیس در سطح P≤0.05 تجزیه و تحلیل شد. یافته های تحقیق نشان دادند که اولویت هدفهای اصلی تربیت بدنی از دیدگاه سه گروه تحقیق، «ارتقای سلامتی و آمادگی جسمانی» است. اولویت نیازهای جسمانی- حرکتی از دیدگاه معلمان و محققان، «بازیهای پرورشی» و از دیدگاه دانش آموزان « تمرینهای مربوط به حفظ وضعیت بدنی و اسکلت طبیعی» است. اولویت نیازهای مهارتی از دیدگاه دانش آموزان و محققان، «آموزش بازیهای مهارتی و ورزشی» و از دیدگاه معلمان، «آموزش دو و میدانی» است. اولویت نیازهای شناختی از دیدگاه دانش آموزان و محققان، «آشنایی با اصول حفظ وضعیت بدنی و اسکلت طبیعی» و از دیدگاه معلمان، آشنایی با آناتومی و فیزیولوژی انسان» است. اولویت نیازهای عاطفی- اجتماعی از دیدگاه معلمان، محققان و دانش آموزان، «داشتن بدنی متناسب و آماده» است. در دیدگاه سه گروه، بین اولویت بندی تمام هدفهای تربیت بدنی با یکدیگر تفاوت معناداری وجود دارد.