Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    2 (پی در پی 115)
  • صفحات: 

    82-90
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    431
  • دانلود: 

    518
چکیده: 

پیش زمینه و هدف: تغییر در علائم حیاتی بیماران سوختگی یکی از مشکلات شایع در حین تعویض پانسمان می باشد و ما باید به دنبال راهی جهت کاهش درد و اضطراب و به دنبال آن تغییر در علائم حیاتی این بیماران باشیم. آروماتراپی به عنوان یک روش کم هزینه، در دسترس و بی خطر جهت کاهش درد و اضطراب بیماران معرفی شده است. لذا این مطالعه با هدف مقایسه تأثیر رایحه درمانی ماساژی و استنشاقی بر علائم حیاتی بیماران سوختگی انجام شد. مواد و روش کار: مطالعه حاضر یک کارآزمایی بالینی تک سو کور می باشد که بر روی 90 بیمار بستری در بخش سوختگی زنان (دارای سوختگی زیر 20 درصد و درجه 2 با محدوده ی سنی 55-15) بیمارستان سینا تبریز انجام شد، که دارای معیارهای ورود به مطالعه بودند. بیماران به صورت تصادفی در سه گروه رایحه درمانی ماساژی، رایحه درمانی استنشاقی و کنترل قرار گرفتند. علائم حیاتی بیماران در 3 گروه قبل و بعد از مداخله (گروه کنترل هیچ مداخله ای دریافت نکرد) ثبت شده و نتایج داده های به دست آمده با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. یافته ها: در این مطالعه 90 بیمار دچار سوختگی مطالعه شدند که 30 نفر آن ها در گروه کنترل، 30 نفر در گروه رایحه درمانی ماساژی و 30 نفر در گروه رایحه درمانی استنشاقی قرار گرفتند. یافته های این مطالعه نشان داد که رایحه درمانی ماساژی باعث کاهش فشارخون سیستول، تعداد تنفس و ضربان قلب در بیماران سوختگی می شود و رایحه درمانی استنشاقی باعث کاهش فشارخون سیستول در این بیماران می شود. نتیجه گیری: با استفاده از روش های رایحه درمانی می توان منجر به تغییرات کمتر در علائم حیاتی بیماران سوختگی شد و درنهایت مدت زمان بستری و عوارض سوختگی را کاهش داد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 431

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 518 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    2 (پی در پی 115)
  • صفحات: 

    91-101
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    602
  • دانلود: 

    592
چکیده: 

پیش زمینه و هدف: ادراک بیماری مبتنی بر باورهای بیمار و اطلاعات درک شده در مورد شرایط بیماران است و بر سلامت روان فرد و نحوه برخورد بیماران تأثیر می گذارد. هدف از این مطالعه تعیین درک از بیماری افراد با نارسایی قلبی بود. روش پژوهش: این مطالعه مقطعی از نوع توصیفی بر روی 150 بیمار بستری در بخش های مراقبت های ویژه قلبی بیمارستان های منتخب وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال 1396 که به روش مستمر انتخاب شده بودند انجام شد. داده ها به صورت خود گزارش دهی با استفاده از پرسشنامه درک از بیماری خلاصه شده (B-IPQ) جمع آوری شدند. تجزیه و تحلیل داده ها با روش های آماری توصیفی و استنباطی (آزمون تحلیل واریانس و تعقیبی شفه، و ضریب همبستگی پیرسون) در نرم افزار SPSS نسخه 16 انجام شد. یافته ها: کم ترین نمره درک از بیماری در واحدهای موردپژوهش 30 و بیشترین نمره برابر با 76 و میانگین نمرات درک از بیماری با نارسایی قلبی برابر با 86/7 ± 42/59 بود. کم ترین میانگین مربوط به حیطه شناخت بیماری (17/ 3± 58/4) و بیشترین میانگین مربوط به حیطه پیامدها (34/1± 33/9) و پس از آن مربوط به حیطه نگرانی (14/21 ± 79/8) بود. اکثریت واحدهای موردپژوهش (7/54%) استرس و مشکلات روانی را مهم ترین عامل بیماری دانستند. دومین و سومین عامل از دیدگاه آنان سبک زندگی (46 درصد) و مشکلات اجتماعی و اقتصادی (7/30 درصد) بود. نتایج نشان دهنده آن بود که متغیرهای سطح تحصیلات (004/0P=)، کفایت درآمد (002/0 P=)، کسر تخلیه (001/0P=) و شدت بیماری (001/0P<) و نیز انجام فعالیت ورزشی (001/0 P=) با درک از بیماری ارتباط داشتند. نتیجه گیری: با توجه به یافته ها بیماران موردمطالعه تهدید متوسط به بالایی از بیماری شان درک می کردند. نتایج پژوهش حاضر می تواند پایه ای برای پژوهش های بعدی برای انتخاب راهکارهای مناسب جهت بهبود درک افراد با نارسایی قلبی از بیماری خود باشد که نهایتاً می تواند منجر به بهبود مدیریت بیماری توسط آن ها گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 602

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 592 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    2 (پی در پی 115)
  • صفحات: 

    102-110
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    528
  • دانلود: 

    538
چکیده: 

پیش زمینه و هدف: یکی از جنبه های مهم آموزش عالی، زمینه های روان شناختی مؤثر بر تفکر انتقادی است. تفکر انتقادی و هوش هیجانی از مهارت های ضروری در حرفه های سلامت به منظور ارائه مراقبت مطلوب به بیماران هستند. این مطالعه با هدف بررسی ارتباط مؤلفه های هوش هیجانی با تفکر انتقادی انجام شد. مواد و روش کار: پژوهش حاضر مطالعه ای توصیفی تحلیلی می باشد. درمجموع 100 دانشجوی پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در نیم سال دوم سال تحصیلی 95-96 در این مطالعه شرکت کردند. داده ها با استفاده از آزمون تفکر انتقادی کالیفرنیا فرم ب و پرسشنامه هوش هیجانی بار-آن جمع آوری و با spss نسخه 16 در سطح آمار توصیفی (فراوانی، میانگین، انحراف معیار) و آمار تحلیلی) همبستگی اسپیرمن، همبستگی پیرسون، تی تست، مدل رگرسیون) تحلیل گردید. یافته ها: مطالعه حاضر حاکی از همبستگی مثبت بین نمره کل تفکر انتقادی و نمره کل هوش هیجانی می باشد (05/0>p). این همبستگی در مؤلفه های درون فردی، انطباق و مدیریت استرس معنی دار می باشد (05/0>p). بر اساس مدل رگرسیون، مدیریت استرس به عنوان عامل پیش بینی کننده مهارت های تفکر انتقادی پیشنهاد می گردد. نتیجه گیری: مطالعه حاضر توجه به پرورش مؤلفه های هوش هیجانی درون فردی، انطباق و مدیریت استرس جهت آمادگی دانشجویان در ورود به عرصه عمل حرفه ای را پیشنهاد می کند. دانشجویان در عین مواجهه با موقعیت ها و تصمیم گیری های پیچیده در محیط بالین نیازمند سازگاری و توجه به نیازهای انسانی هستند. در این راستا ادغام تفکر انتقادی با رویکردهای شناختی عاطفی در برنامه های آموزش پرستاری و مامایی پیشنهاد می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 528

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 538 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    2 (پی در پی 115)
  • صفحات: 

    111-119
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    827
  • دانلود: 

    645
چکیده: 

پیش زمینه و هدف: یکی از ابعاد مهم سلامتی، سلامت روان است. انسان ها در طول زندگی برای مقابله با فشارهای روانی از یک سری مکانیسم های دفاعی استفاده می کنند. دفاع ها نقش مهمی در سلامت روان ایفا می کنند. هر اختلال روانی با مکانیسم های دفاعی غیر انطباقی مشخصی همراه است. در این پژوهش به بررسی رابطه سلامت روان با مکانیسم های دفاعی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه پرداخته شده است. مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی از نوع همبستگی می باشد که بر روی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه انجام شده است. 189 نفر از دانشجویان که با نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شده بودند پرسشنامه مکانیسم­ های دفاعی (40-DSQ) و پرسشنامه سلامت روانی (28-GHQ) را تکمیل نموده و داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آزمون تی مستقل و آزمون محاسبه ضریب همبستگی پیرسون مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. یافته ها: سلامت روان و ابعاد آن با مکانیسم دفاعی رشدنیافته رابطه معنی داری در سطح خطای یک درصد دارد (01/0>P) به طوری که افرادی که از سلامت روان پایین تری برخوردارند، بیشتر از مکانیسم دفاعی رشدنیافته استفاده می کنند. در مورد زیر مقیاس نشانه های بدنی می توان گفت با اطمینان 95 درصد ارتباط ضعیف و معکوسی با مکانیسم دفاعی روان آزرده دارد (01/0>p). بحث و نتیجه گیری: درجاتی از اختلال در حیطه های مختلف سلامت روان در دانشجویان موردمطالعه وجود دارد و استفاده از مکانیسم های دفاعی رشدنیافته تأثیر منفی بر سلامت روان آن ها دارد. ارزیابی سلامت روان دانشجویان و انجام مداخلات درمانی و آموزشی مناسب ضروری می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 827

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 645 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    2 (پی در پی 115)
  • صفحات: 

    120-130
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    631
  • دانلود: 

    553
چکیده: 

پیش زمینه و هدف: معنویت بعد مهمی از پرستاری کل نگر بوده و مراقبت معنوی جهت حصول اطمینان از دستیابی به اهداف آموزشی در حرفه پرستاری، ارائه مراقبت مطلوب و کسب حداقل استانداردهای صلاحیت حرفه ای و حفظ و ارتقاء آنضروری است. این پژوهش باهدف بررسی نگرش پرستاران و دانشجویان پرستاری به معنویت و مراقبت معنوی انجام شد. مواد و روش کار: این مطالعه از نوع توصیفی – مقطعی است و جامعه پژوهش آن شامل کلیه دانشجویان دانشکده علوم پزشکی لارستان و پرستاران شاغل در مراکز آموزشی-درمانی لارستان بودند. در این تحقیق 221 نفر با روش تصادفی ساده از بین افراد موردنظر انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه اطلاعات جمعیت شناختی و مقیاس سنجش معنویت و مراقبت معنوی (Spiritual Care Perspectives Scale) طراحی شده توسط رید[1](1986) بود. داده ها با استفاده از جداول یک بعدی (تعداد و درصد)، محاسبه ی شاخص های عددی (میانگین و انحراف معیار)، آزمون آماری تی تست مستقل و با کمک نرم افزار SPSS نسخه شماره 25 مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. یافته ها: از مجموع 221 نفر افراد شرکت کننده در تحقیق 93 نفر (1/42 درصد) پرستار و 128 نفر (9/57 درصد) دانشجوی پرستاری بودند. ارزیابی نمره کل کسب شده نشان می دهد اکثریت پرستاران (5/49 درصد) دارای نمره بین 92-63 (وضعیت مطلوب) و دانشجویان پرستاری (100 درصد) دارای نمره بین 62-32 (وضعیت متوسط) بودند. همچنین یافته های این پژوهش حاکی از آن بود که بین میانگین نمرات نگرش به معنویت و مراقبت معنوی و متغیر جنسیت و وضعیت شغلی اختلاف معنی داری وجود داشت. (P<0. 05). نتیجه گیری: وجود نگرش مطلوب به مراقبت معنوی در بین پرستاران و دانشجویان پرستاری می تواند بستر مناسبی برای ارائه مراقبت های معنوی به بیماران فراهم آورد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 631

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 553 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    2 (پی در پی 115)
  • صفحات: 

    131-140
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    398
  • دانلود: 

    494
چکیده: 

پیش زمینه و هدف: قومیت یکی از بسترهای مهم اجتماعی و فرهنگی رفتارهای باروری و فرزندآوری است. هدف از این مقاله، بررسی تفاوت های قومی زنان کرد و ترک در ترجیح جنسی و ارزش گذاری فرزندان در شهر ماکو است. مواد و روش: روش مطالعه، پیمایشی و داده ها با استفاده از ابزار پرسشنامه و در حجم نمونه 384 نفر از زنان متأهل 49-15 ساله کرد و ترک در شهر ماکو با استفاده از روش نمونه گیری چندمرحله ای گردآوری گردید. یافته ها: نتایج نشان داد ارزش داشتن فرزند زیاد (سه فرزند و بیشتر) در بین کردها بیشتر از ترک ها می باشد. در بین زنان هر دو گروه قومی هنوز ترجیح جنسی فرزند پسر وجود دارد اما این ترجیح در بین زنان کرد بیشتر از زنان ترک می باشد. نتایج تحلیل چندمتغیره، تأثیر مستقل قومیت بر میزان ترجیح جنسی و ارزش گذاری فرزندان را نشان داد. ازاین رو، باوجود کنترل اثر متغیرهای جمعیتی، قومیت همچنان تأثیر معنی داری بر ترجیح جنسی و ارزش گذاری فرزندان دارد. بحث و نتیجه گیری: رفتارهای باروری زنان از زمینه های اقتصادی اجتماعی، فرهنگی و جمعیتی جامعه تأثیر می پذیرد. در این میان، قومیت به عنوان سازه ای اجتماعی و فرهنگی، نقش تعیین کننده ای در شکل گیری رفتارهای فرزندآوری دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 398

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 494 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نویسندگان: 

شهبازی شهلا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    2 (پی در پی 115)
  • صفحات: 

    141-153
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    389
  • دانلود: 

    522
چکیده: 

پیش زمینه و هدف: مدل پرسپتورشیپ به منظور حمایت از پرستاران مبتدی جهت یادگیری آن ها در محیط بالینی در سطح جهانی بکار گرفته شده است. موفقیت مدل پرسپتورشیپ تا حد زیادی بر درک پرسپتورها از نقش پرسپتوری استوار است. پژوهش حاضر باهدف تعیین درک پرسپتورها از حمایت، پاداش و تعهد به نقش پرسپتوری در یک برنامه پرسپتورشیپ پرستاران جدید انجام گرفت. مواد و روش کار: طی یک مطالعه توصیفی در یک بیمارستان آموزشی سطح سه در شمال غرب ایران 45 نفر از پرسپتورهای پرستاران جدید از بخش های بستری به روش در دسترس انتخاب شدند. یک پرسشنامه چهارقسمتی استاندارد شامل مقیاس درک پرسپتورها از پاداش، مقیاس درک پرسپتور از حمایت، مقیاس درک پرسپتور از تعهد به نقش پرسپتوری و قسمت اطلاعات دموگرافیک و حرفه ای استفاده شد. داده ها در اسفندماه 1394 جمع آوری و با استفاده از نرم افزار SPSS v. 21 و آمار توصیفی شامل فراوانی، درصد و میانگین و انحراف معیار تجزیه وتحلیل شد. یافتهها: یافته های مطالعه نشان داد که پرسپتورها نسبت به نقش خود تعهد متوسطی را گزارش کردند (M=4/49, SD=0/75). آن ها همچنین نقش حمایتی مدیران پرستاری و همکاران خود را اساسی تلقی کردند. نتیجه گیری: پرسپتورها جزو لاینفک حمایت آموزشی برای پرستاران جدید در محیط بالینی محسوب می شوند. مدیران پرستاری و سوپروایزران آموزشی باید اطمینان حاصل کنند که پرسپتورهای پرستاران جدید در ایفای نقش خود از پاداش و حمایت کافی برخوردار هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 389

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 522 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
نویسندگان: 

بشارتی رضا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    2 (پی در پی 115)
  • صفحات: 

    154-167
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    874
  • دانلود: 

    627
چکیده: 

پیش زمینه و هدف: برنامه ریزی عملیاتی فرایندی است که به وسیله آن مدیران، فعالیت ها را در راستای رسیدن به اهداف تنظیم می کنند. یکی از مشکلات و کمبودهای موجود در مدیریت بیمارستان های ایران کمبود الگوهای بومی برای برنامه ریزی عملیاتی می باشد. این پژوهش به منظور طراحی الگوی برنامه ریزی عملیاتی برای بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران انجام گرفته است. مواد و روش ها: در این پژوهش کاربردی که در مراحل مختلف آن از روش های مروری، تطبیقی، کمی و کیفی برحسب ضرورت استفاده شده است، الگوهای مختلف برنامه ریزی عملیاتی با روش مطالعات کتابخانه ای و بررسی متون جمع آوری شدند و پس از تعیین متغیرهای الگوهای برنامه ریزی عملیاتی و اعتبارسنجی اولیه، ابعاد الگوی برنامه ریزی عملیاتی برای بیمارستان های ایران مشخص گردید. داده های موردنیاز از طریق پرسشنامه ی پژوهشگر ساخته با نظرخواهی از 176 نفر متخصص و صاحب نظر جمع آوری و با نرم افزار spss22 تحلیل شد. سپس با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی الگوی نهایی پژوهش ارائه گردید. برای شناسایی عوامل مؤثر بر برنامه ریزی از روش تحلیل مقادیر ویژه و چرخش به روش واریمکس و نیز محاسبه درصد تجمعی واریانس استفاده شده است. به منظور تأیید صحت تحلیل عاملی انجام شده بر روی داده ها و نیز کفایت حجم نمونه از شاخص کیزر-مایر – الکین و آزمون کرویت بارتلت و برای اعتبارسنجی و تأیید الگوی نهایی از نرم افزارAmos22 و جهت بررسی مدل به دست آمده از شاخص های برازش مدل استفاده شده است. یافته ها: عوامل مؤثر بر برنامه ریزی عملیاتی در بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران هشت عامل بودند. اندازه گیری درصد تجمعی واریانس مشخص کرد که درمجموع، این هشت عامل استخراج شده 98/68 درصد کل مدل را تبیین می کنند. عوامل استخراج شده با تحلیل عاملی تائیدی و شاخص های برازش مورد تأیید قرار گرفت. این عوامل به ترتیب میزان تأثیر آن ها در مدل عبارت بودند از: " هدایت عملیات برنامه ریزی و ایجاد هماهنگی (916/0)، "مدیریت اهداف (912/0)، " سیاست گذاری و خط مشی های سازمانی (878/0)، " قوانین برنامه ریزی (846/0)، " گزارشات آماری و ارزشیابی (837/0)، " مدیریت مشکلات و اولویت ها (830/0)، " سازمان دهی تیم برنامه ریزی (761/0). بحث و نتیجه گیری: "هدایت عملیات برنامه ریزی و ایجاد هماهنگی " و " مدیریت اهداف " در امر برنامه ریزی عملیاتی در بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران از مؤثرترین عوامل محسوب می شوند که به کارگیری آن ها به همراه سایر ابعاد الگوی نهایی می تواند سبب بهبود مراحل تدوین و اجرای برنامه ریزی عملیاتی گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 874

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 627 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button