هدف: پرستاری از جمله مشاغلیست که در شرایط بحران کووید-19 لازم است مدیران سازمان های بهداشت و درمان برای افزایش تعهد کارکنان، استرس ایجاد شده را مدیریت کنند. در این مطالعه ارتباط مدیریت استرس با تعهد سازمانی پرستاران با نقش واسطه ای آموزش مهارت های ارتباطی، مورد بررسی قرار گرفت. روش ها: جامعه آماری این پژوهش توصیفی-همبستگی شامل 108 نفر از مدیران و پرستاران بیمارستان فارابی شهرستان بستک در استان هرمزگان طی سال 1399 می-باشد که به روش تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه محقق ساخته است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS در بخش استنباطی و از نرم افزار LISREL8. 8 برای برازش ضریب مسیر استفاده شد. نتایج: نتایج نشان داد که مدیریت استرس رابطه مثبت و معناداری با تعهد سازمانی پرستاران دارد، این رابطه با ضریب مسیر (19/0) و ضریب معناداری (92/2) مورد تأیید قرار گرفت. همچنین آموزش مهارت های ارتباطی به عنوان متغیر میانجی، بین مدیریت استرس و تعهد سازمانی پرستاران رابطه مثبت و معناداری ایجاد کرده است. به این صورت که رابطه مدیریت استرس با آموزش مهارت های ارتباطی با ضریب مسیر (5/0) و ضریب معناداری (46/6) مورد تأیید قرار گرفت و همچنین رابطه آموزش مهارت های ارتباطی با تعهد سازمانی پرستاران با ضریب مسیر (66/0) و ضریب معناداری (01/10) مورد تأیید قرار گرفت، این رابطه بیشترین ضریب مسیر و ضریب معناداری را دارا می باشد. نتیجه گیری: یافته های پژوهش نشان می دهد، با توجه به بحران کووید-19 مدیریت استرس در بیمارستان ها و آموزش مهارت های ارتباطی می تواند به بهره وری و بهبود عملکرد کل پرسنل علی الخصوص پرستاران کمک کند و بر تعهد سازمانی آن ها تأثیرگذار باشد.