Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نشریه: 

اندیشه آماد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    74
  • صفحات: 

    1-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    538
  • دانلود: 

    479
چکیده: 

زمینه و هدف: سرویس ایاب و ذهاب به عنوان یکی از ارکان امور رفاهی کارکنان محسوب می گردد. نیاز به شناخت مولفه ها و شاخص های موثر بر سرویس ایاب و ذهاب و وجود مدلی در این زمینه بسیار ضروری می باشد. پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل موثردر بهینه سازی سرویس ایاب و ذهاب کارکنان بیمارستان ولی عصر(عج) ناجا جهت بهره برداری مسیولین برای برنامه ریزی و ارتقاء ارایه خدمت در زمینه سرویس ایاب و ذهاب کارکنان مراکز درمانی ناجا اجرا شده است. روش: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و به لحاظ روش پیمایشی می باشد. و از نظر نوع مطالعه به صورت آمیخته (کمی و کیفی) می باشد در بخش کیفی ازروش داده بنیاد استفاده و در بخش کمی نیز با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته که روایی محتوایی آن توسط خبرگان تایید و از ضریب الفای کرونباخ برای سنجش پایایی آن استفاده گردید. مشارکت کنندگان روش کمی از مدیران میانی و عالی مراکز درمانی ناجا به تعداد 46 نفر بوده که از روش تمام شمار استفاده گردید. به منظور تحلیل داده ها از معادلات ساختاری استفاده شد. مدل تحقیق بر اساس الگوی پارادایمی استراوس و کوربین طراحی گردید. یافته ها: مولفه های شناسایی شده خودرو، نقشه مسیر حرکت، حمل و نقل سبز، مدت زمان سفر، رضایتمندی، راننده، راهبرد اجرایی، مدیریت ترابری، ملاحظات سازمانی می باشند که با توجه به خروجی تحلیل داده کلیه مولفه ها بر بهینه سازی سرویس ایاب و ذهاب کارکنان مراکز درمانی ناجا تاثیر مطلوبی دارند. نتیجه گیری: با توجه به نتایج مولفه ها با توجه به ضریب تاثیر ارایه شده مولفه رضایتمندی بیشترین تاثیر و مولفه ملاحظات سازمانی، کمترین تاثیر را بر انتخاب سرویس ایاب و ذهاب کارکنان بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) ناجا را دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 538

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 479 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

اندیشه آماد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    74
  • صفحات: 

    25-55
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    244
  • دانلود: 

    441
چکیده: 

زمینه و هدف: ارزیابی سامانه های اطلاعاتی ضرورتی راهبردی در حیات سازمان ها و انجام فعالیت های کاری دارد. این پژوهش با هدف ارزیابی میزان موفقیت سامانه جامع اطلاعاتی در زیر شاخه تامین و توزیع اقلام تخصصی یک سازمان نظامی-انتظامی انجام شده است. روش: تحقیق از نوع توصیفی-تحلیلی و از نظر روش از نوع پیمایشی می باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل 114 نفر مدیران شعبات سازمان بوده و روش نمونه گیری به صورت تمام شماری می باشد. ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامه محقق ساخته است که روایی پرسشنامه با تایید استادان راهنما و مشاور انجام گرفت و برای سنجش پایایی آن از ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید که پایایی آن 0. 962 بدست آمد. برای توصیف داده ها از میانگین، انحراف معیار و. . . استفاده و برای تحلیل داده ها از آزمون تی و آزمون رتبه بندی فریدمن و برای اندازه گیری رابطه بین ابعاد از آزمون همیستگی پیرسون استفاده شده است. یافته ها: یافته ها نشان می دهد میانگین نظرات پرسش شوندگان در خصوص ابعاد شش گانه مدل (کیفیت سامانه، کیفیت اطلاعات، کیفیت سرویس، استفاده، رضایت، مزایای خالص) و 31مولفه در سطح 0. 05 معنادار بوده و همگی مورد تایید پرسش شوندگان قرار گرفتند. نتیجه گیری: نتایج رتبه بندی آزمون فریدمن نشان داد بعد "کیفیت اطلاعات" بالاترین رتبه و بعد "کیفیت سرویس" پایین ترین رتبه را دارد. با توجه به ضریب تعیین بعد" کیفیت اطلاعات" بیشترین میزان تاثیر و بعد "کیفیت سرویس" کمترین میزان تاثیر در موفقیت سامانه را دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 244

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 441 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

اندیشه آماد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    74
  • صفحات: 

    57-86
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1164
  • دانلود: 

    792
چکیده: 

زمینه و هدف: صنایع به کمک اینترنت اشیاء می تواند در افزایش تولید سهم چشم گیری داشته باشد. قابلیت های های اینترنت اشیاء صنعتی وابسته به قابلیت تجهیزات صنعتی در اتصال به شبکه است؛ با این قابلیت است که می توان داده جمع آوری و تحلیل کرد. روش: این تحقیق به موضوع اولویت بندی قابلیت ها و چالش های پیش روی اینترنت اشیاء صنعتی پرداخته است. سیوال اساسی تحقیق عبارت است از اینکه از میان قابلیت های اصلی اجزای اینترنت اشیای صنعتی (هوش مصنوعی، ارتباط، حسگرها، اشتغال فعال و استفاده از تجهیزات کم)، کدام یک موثرتر و با اهمیت تر از دیگر قابلیت ها است و نیز از میان چالش های اینترنت اشیای صنعتی (امنیت، حریم شخصی، پیچیدگی، سازگاری و انعطاف پذیری، محدوه اتصال)، کدام یک موثر تر و با اهمیت تر از دیگر شاخص ها است. در این تحقیق پس از بررسی ادبیات تحقیق و جمع آوری شاخص ها و قابلیت ها ابتدا با استفاده از روش تحلیل شبکه ای اقدام به رتبه بندی و وزن دهی به این شاخص ها شده و از تکنیک تجزیه و تحلیل شبکه ای برای دستیابی به هدف پژوهش استفاده شده است. یافته ها: اولویت بندی مطلوب این قابلیت ها و چالش ها، امکان پیاده سازی هموارتر را برای این حوزه ی نو و نوآور را فراهم می سازد. از این رو، دراین مقاله محقق به دنبال پاسخ به این پرسش است که اولویت بندی قابلیت های اینترنت اشیاء صنعتی در بهبود فرآیندهای سازمانی در سازمان چگونه است و نیز قابلیت ها، مزایا و چالش ها در این مقاله مورد ارزیابی قرار گرفته و جایگاه و اهمیت هر یک مشخص گردیده است. نتیجه گیری: تایج نشان می دهد که شاخص امنیت از بیشترین اهمیت برخوردار است. هوش مصنوعی در اولویت دوم است. بهینه سازی فناوری در جایگاه سوم اهمیت قرار دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1164

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 792 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

اندیشه آماد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    74
  • صفحات: 

    87-126
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    490
  • دانلود: 

    620
چکیده: 

زمینه و هدف: امروزه مهم ترین مشخصه محیط های سازمانی تغییرات سریعی است که سبب پیچیدگی و کاهش قدرت سازمان ها در پیش بینی رویدادهای آینده شده و آن ها را در مسیر کسب موفقیت دچار چالش نموده است. در چنین شرایطی یک سازمان به تنهایی از عهده پیچیدگی و رقابت های موجود بر نمی آید. شبکه همکاری با ترسیم فضایی جدید، زمینه تقویت نوآوری و افزایش توان رقابت و بقا در محیط را برای سازمان فراهم نموده و هزینه و ریسک موجود را کاهش می دهد؛ اما یک شبکه همکاری چه تصویری دارد. روش: پژوهش حاضر به دنبال طراحی الگوی شبکه همکاری اثربخش در موسسه تحقیقات صنایع دفاعی، ابعاد، مولفه ها و عناصر تاثیرگذار را شناسایی نموده است. در این راستا با بهره برداری از پیشینه ادبیات موجود در زمینه شبکه ها، مفاهیم اولیه شناسایی شده و با استفاده از روش نظریه پردازی داده بنیاد و مصاحبه با خبرگان، اساتید و مدیران بخش دفاعی مرتبط با موضوع، کدگذاری های باز، محوری و گزینشی انجام گرفته است. یافته ها: بر اساس کدگذاری های صورت گرفته، عوامل و عناصر الگو شناسایی گردید. الگوی استخراج شده از پژوهش حاضر نسبت به تحقیقات پیشین، با نگاهی جامع تر به بررسی بخش های گوناگون پرداخته است. نتیجه گیری: در نهایت ابعاد عملکرد و دستاورد اثربخش شبکه شامل ساختار شبکه، فرایند شبکه، کارکرد شبکه، اعضای شبکه، ماهیت و موضوعات همکاری، شرایط محیط کلان همکاری، انگیزه بنیان گذاران شبکه و انگیزه همکاران شبکه پرداخته است و شبکه همکاری را به لحاظ گستره عناصر مورد توجه در صنعت دفاعی توسعه داده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 490

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 620 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

اندیشه آماد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    74
  • صفحات: 

    127-156
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    525
  • دانلود: 

    602
چکیده: 

زمینه و هدف: هدف اصلی این پژوهش، شناسایی و اولویت بندی شاخص های موثر بر انتخاب تامین کنندگان در زنجیره تامین لارجت می باشد. روش: داده ها با استفاده از روش ترکیبی اکتشافی، در دو مرحله (کیفی و کمی) جمع آوری شد. در ابتدا، از طریق مصاحبه با 11 نفر از خبرگان که با روش نمونه گیری نظری انتخاب شدند، مولفه ها مورد شناسایی قرار گرفت. در بخش کیفی، با استفاده از روش دلفی، تعداد 18 نفر از پانلیست ها پس از چهار راند، به اتفاق نظر دست یافتند و اعتبار بخش کیفی نیز از طریق ضریب هماهنگی کندال (k=0. 79) مورد تایید قرار گرفت. روش تجزیه و تحلیل اطلاعات در بخش کمی، در دو سطح توصیفی و استنباطی از طریق نرم افزارهای «SPSS» و «Lisrel» اجرا شد. یافته ها: بر مبنای یافته های حاصل از مرحله کیفی، پرسش نامه بخش کمی طراحی و پس از سنجش روایی (عاملی) و پایایی، از طریق مشارکت 120 نفر از مدیران صنعت مواد غذایی شهرکرد که با روش نمونه گیری تصادفی 102 نفر از آن ها انتخاب شدند، اجرا گردید. خبرگان، مولفه های کلیدی را در قالب 85 مفهوم کلیدی و 5 معیار اصلی که شامل: معیار ناب، چابک، تاب آوری، سبز و استعداد پایدار می باشد را مورد شناسایی قرار دادند، که بیشترین امتیاز فریدمن مربوط به معیار «سبز» با مقدار 44. 72 و کمترین امتیاز مربوط به معیار «چابک» با مقدار 40. 65 می باشد. نتیجه گیری: استفاده همزمان از این پنج رویکرد موجبات پوشش دادن نقاط ضعف رویکردها را فراهم می نماید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 525

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 602 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

اندیشه آماد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    74
  • صفحات: 

    157-177
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    940
  • دانلود: 

    806
چکیده: 

زمینه و هدف: در دنیای رقابتی امروز، شرکت ها به دنبال کسب مزیت رقابتی و عملکرد بالا هستند. همچنین عملیات مرتبط با زنجیره تامین به دنبال بهینه ترین وضعیت می باشند. هدف اصلی از پژوهش حاضر، بررسی تاثیر عملیات مدیریت زنجیره تامین بر مزیت رقابتی و عملکرد شرکت ماموت است. روش: روش تحقیق میدانی است. از پرسشنامه برای جمع آوری داده ها استفاده گردید. جامعه آماری این پژوهش را مدیران و خبرگان آشنا به سامانه مدیریت زنجیره تامین تشکیل می دهند. روش نمونه گیری پژوهش تصادفی ساده است. قابلیت اطمینان پرسشنامه با روش آلفای کرونباخ و روایی آن با روش روایی صوری و همگرا (روش تحلیل عامل تاییدی) ارزیابی شده است، در نهایت برای تحلیل های چند متغیره از نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده گردید. یافته ها: عملیات مدیریت زنجیره تامین برمزیت رقابتی و عملکرد مجتمع صنعتی ماموت تاثیرمثبت دارد. نتیجه گیری: نتایج نشان می دهند که: 1. عملیات مدیریت زنجیره تامین بر مزیت رقابتی مجتمع صنعتی ماموت تاثیر مثبت دارد. 2. عملیات مدیریت زنجیره تامین بر عملکرد مجتمع صنعتی ماموت تاثیر مثبت دارد. 3. مزیت رقابتی بر عملکرد مجتمع صنعتی ماموت تاثیر مثبت دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 940

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 806 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

اندیشه آماد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    74
  • صفحات: 

    179-210
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    593
  • دانلود: 

    635
چکیده: 

زمینه و هدف: زعفران به عنوان یک کالای استراتژیک و مزیت رقابتی در توسعه تجارت کشور عزیزمان همیشه مورد توجه متخصصین و عاملان اجرایی بوده است اما با این وجود در بسیاری از قسمت های زنجیره تامین این کالای باارزش مشکلاتی دیده می شود. هدف اصلی پژوهش حاضر شناسایی و رتبه بندی چالشهای پیش روی زنجیره تامین زعفران و ارایه راه حل های پیشنهادی بود روش: این پژوهش توصیفی و از حیث هدف کاربردی و ماهیت آن از نوع همبستگی می باشد. جامعه مورد مطالعه خبرگان و نخبگان در امر تولید و فروش زعفران است. نمونه های مورد مطالعه 100 نفر و روش نمونه گیری هدفمند و در دسترس بود. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه بود. روایی آن توسط اساتید و صاحبنظران تایید شد. برای بررسی پایایی پرسشنامه ها از الفای کرونباخ استفاده شد که برای کل پرسشنامه 0. 911 بدست آمده است. داده های پژوهش با نرم افزار spss و pls مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. یافته ها: تحلیل ها نشان می دهند که چالشهای زنجیره تامین زعفران عبارتند از چالش های مشتری نهایی، چالش های تولید کنندگان و چالش های توزیع کننده. این چالشها به ترتیب ناشی از مشکلات قیمت گذاری، نوآوری، بسته بندی، کیفیت مواد اولیه، بازاریابی، رقبا و. . . می باشند. نتیجه گیری: نتایج نشان می دهند که با توجه به ضریب مسیر می توان بیان نمود که مهمترین چالش زنجیره تامین زعفران چالش های توزیع کننده می باشد و بعد از ان چالش های تولید کنندگان و چالش های مشتری نهایی می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 593

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 635 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0