Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    32
  • شماره: 

    4 (پیاپی 110)
  • صفحات: 

    3-58
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    386
  • دانلود: 

    661
چکیده: 

از عوامل مهم موفقیت سازمان های بخش د ولتی مشارکت د اوطلبانه و شهروند محوری است که مورد تاکید پاراد ایم خد مات عمومی نوین است. هد ف پژوهش حاضر، معرفی پاراد ایم خد مات عمومی نوین و تاکید بر نقش حیاتی ابعاد خد مات عمومی نوین به عنوان زمینه سازان مشارکت شهروند ی در چرخه خط مشی گذاری شهرد اری تهران است، و ماتریسی متشکل از ابعاد خد مات عمومی نوین در محور X و مراحل چرخه خط مشی گذاری در محور Y را با هد ف تعیین اهمیت و اولویت انواع مشارکت شهروند ی در تلاقی د و محور ماتریس ارایه می دهد. در این راستا، الگوی مفهومی بر اساس روش نمونه گیری هد فمند توسط 10 خبره مبتنی بر تکنیک د لفی فازی در دو مرحله به صورت مصاحبه ساختاریافته مورد تحلیل قرار می گیرد. همچنین، با توزیع 392 پرسشنامه در میان کارکنان ستاد ی شهرد اری تهران به روش نمونه گیری تصاد فی، نتایج تحلیل ما نشان می د هد که مشارکت از نوع ارتباط یک سویه، و د یالوگ و گفتگوی عمیق در شش مرحله، مشارکت از نوع مشاوره اجتماعی در پنج مرحله، و مشارکت از نوع شراکت کاری در سه مرحله چرخه خط مشی گذاری موثر است و ابعاد خد مات عمومی نوین در هر چهار نوع مشارکتی (ارتباط یک سویه، مشاوره اجتماعی، د یالوگ و گفتگوی عمیق، و شراکت کاری)، در چرخه خط مشی گذاری وضعیت مطلوب ندارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 386

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 661 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    32
  • شماره: 

    4 (پیاپی 110)
  • صفحات: 

    59-91
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    467
  • دانلود: 

    712
چکیده: 

هدف اصلی این پژوهش، تدوین مدل شایستگی های ارتباطی مد یران منابع انسانی بانک کشاورزی با استفاده از روش کیفی مبتنی بر نظریه داده بنیاد است. ابزار گرد آوری داده ها، مصاحبه نیمه ساختاریافته با 15 نفر از مد یران منابع انسانی در سطح ستاد ی اد اره های مرکزی و سرپرستی های کل کشور است که با روش نمونه گیری گلوله برفی انتخاب می شوند. کد ها و مولفه های شایستگی (80 مفهوم کلید ی، 29 زیرمقوله، و 12 مقوله اصلی)، از مصاحبه ها به د ست می آید و در قالب مدل مفهومی داده بنیاد تدوین می شود. با توجه به مقوله محوری (شایستگی های ارتباطی مد یران منابع انسانی)، با ابعاد ساختار و محتوای مناسب رفتاری و همچنین، سایر مقوله ها اعم از شرایط علی (عوامل فردی و سازمانی)، شرایط زمینه ای (برنامه جامع اصلاحات دولت)، شرایط میانجی (رفتارهای سیاسی، شرایط محیطی، مد یریت ویترینی، و هوش فرهنگی مد یران منابع انسانی)، راهبرد ها (راهبرد هماهنگی و همدلی، و راهبرد تحول آفرینی سازگار)، و پیامد ها (محیط کار شاد و تسهیل ارتباطات) مدل نهایی تدوین می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 467

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 712 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    32
  • شماره: 

    4 (پیاپی 110)
  • صفحات: 

    93-118
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    648
  • دانلود: 

    811
چکیده: 

دانشگاه ها به عنوان موتور محرک در دستیابی جوامع به ابعاد گوناگون توسعه نقش کلیدی ایفا می کنند. مهم ترین سرمایه و مزیت رقابتی هر سازمانی نیروی انسانی آن است و در دانشگاه نیز کارکنان نقش اثرگذاری در چگونگی عملکرد دانشگاه دارند. هدف پژوهش حاضر، تبیین روابط بین سکوت سازمانی و تعهد سازمانی بر مسیولیت پذیری اجتماعی کارکنان است که با توزیع 132 پرسشنامه میان کارمند ان د انشگاه، نتایج ما مبتنی بر روش معادله های ساختاری نشان می دهد که سکوت سازمانی بر مسیولیت پذیری اجتماعی، و مسیولیت پذیری اجتماعی بر تعهد سازمانی اثر مثبت و معناد اری دارند. همچنین نتایج بیانگر این است که سکوت سازمانی بر تعهد سازمانی از طریق متغیر میانجی مسیولیت پذیری اجتماعی اثر منفی و معناداری دارد. در پایان پژوهش پیشنهاد های پژوهشی و اجرایی بیان می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 648

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 811 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    32
  • شماره: 

    4 (پیاپی 110)
  • صفحات: 

    119-152
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    279
  • دانلود: 

    493
چکیده: 

امروزه دانش به عنوان یک منبع ارزشمند قلمد اد می شود که باید به طور پویا و هوشمندانه توسط هر سازمانی که در پی کسب مزیت رقابتی است، د نبال شود. هدف از پژوهش حاضر شناسایی و د سته بند ی منافع حاصل از استقرار مد یریت دانش است که با استفاده از روش فراترکیب به شناسایی و د سته بندی آن ها پرد اخته می شود. بد ین منظور، با جستجو در پایگاه های داده بین سال های 2000 تا 2019 و پس از ارزیابی مرحله ای آن ها، در نهایت 34 پژوهش کیفی مورد تایید نهایی قرار گرفت. در ادامه، منافع پیشنهادی در قالب سه سطح منافع کسب وکار، منافع کارکنان، و منافع مشتری و بازار دسته بندی گردید. سپس با استفاده از تحلیل عاملی تایید ی به عنوان زیرشاخه ای از مدلسازی معادله های ساختاری چارچوب پیشنهادی مورد بررسی و تایید قرار گرفت. بر اساس نتایج به دست آمده منافع سطح کسب وکار دارای بالاترین بار عاملی در مد ل است و پس از آن، منافع سطح کارکنان و سپس منافع سطح مشتری و بازار در جایگاه دوم و سوم قرار می گیرند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 279

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 493 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    32
  • شماره: 

    4 (پیاپی 110)
  • صفحات: 

    153-188
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    335
  • دانلود: 

    549
چکیده: 

انتقال فناوری و استفاده از آن توسط کارکنان همیشه به راحتی انجام نمی شود و همواره با مقاومت هایی از طرف آنان مواجه است. هدف پژوهش حاضر، ارایه مدلی برای تسهیل پذیرش فناوری توسط کارکنان از راه بکارگیری سبک های رهبری است. این پژوهش به صورت مقطعی در دو بررسی برنامه ریزی می شود. در بررسی نخست با نظر 10 خبره از استادان د انشگاه و کارشناسان صنعت د فاعی کشور ایران، ابتدا معیارهای پذیرش فناوری با روش بهترین بد ترین وزن دهی می شوند؛ سپس بر اساس وزن های به دست آمده، شاخص های سبک های رهبری با استفاده از تکنیک مولتی مورا اولویت بندی می شوند. در بررسی دوم، با مراجعه مجد د به همان خبرگان، شاخص هایی با اولویت بالاتر به روش مدل سازی ساختاری تفسیری سطح بند ی و روابط میان آن ها تعیین می گردد. یافته های پژوهش نشان می د هد که شاخص های جهت د هی راهبرد ی رهبری، توانایی برقراری ارتباطات رهبر، و قاطعیت رهبر بیش ترین پیش برندگی را در تسهیل پذیرش فناوری کارکنان د ارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 335

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 549 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    32
  • شماره: 

    4 (پیاپی 110)
  • صفحات: 

    189-216
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    332
  • دانلود: 

    736
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف افزایش یادگیری مستمر بر پایه سازه گرایی و دوره های همگانی آموزش آزاد برخط (موک ها) صورت می گیرد. سازه گرایی یک رویکرد یادگیری است. موک ها د وره های آموزشی برخطی هستند که د سترسی آزاد برای یاد گیری را در مقیاس وسیع تسهیل می کنند. بر پایه خوداظهاری، از میان دانشجویان کارشناسی ارشد و د کتری با د ست کم یک بار تجربه حضور در محیط های یاد گیری الکترونیک، تعد اد 161 نفر با روش تصادفی انتخاب می شوند. ابزار سنجش، پرسشنامه 67 سنجه ای شامل سازه گرایی (A)، موک (B)، و یاد گیری مستمر (C) است. با استفاد ه از تحلیل عاملی اکتشافی، واریانس کل پرسشنامه ها تبیین و روایی هر یک از سازه ها تایید می شود. اجرای مدل تحلیل مسیر نشان می د هد که سازه گرایی از طریق موک اثر مثبت و معناد ار بر یاد گیری مستمر د ارد، اما سازه گرایی اثر مستقیم و معناد اری بر یاد گیری مستمر ندارد. افزون بر آن ر مدل نهایی، نااطمینانی از متغیر سازه گرایی (A)، مدیریت زمان از متغیر موک (B)، و راهبرد های یاد گیری انطباقی از متغیر یاد گیری مستمر (C) حذف می شوند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 332

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 736 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button