Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    27 (ویژه مدیریت)
  • صفحات: 

    12-42
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1235
  • دانلود: 

    505
چکیده: 

سنجش عملکرد سازمانی موضوعی است که همه سازمان ها فارغ از ماهیت دولتی یا خصوصی بودن آن ها، و در سطح خرد و کلان با آن مواجه هستند. یکی از ابعاد سنجش عملکرد موضوع کنترل سازمانی است که برای سازمان ها این موضوع را با اهمیت تر می کند. سنجش عملکرد سازمانی در مسیر تکامل خود مراحل مختلفی را پیموده است. در سیستم های عملکرد سنتی معیارها بیشتر بر اساس سیستم های حسابداری سنتی، سود محور و با نگرش کوتاه مدت بوده است. این معیارها نمی توانند به خوبی همه ابعاد عملکرد سازمان را تحت پوشش قرار دهند. پیدایش مدل های نوین سنجش عملکرد به دنبال نیازهای جدید برای تحت پوشش قرار دادن ابعاد مختلف عملکرد سازمان و برطرف کردن ضعف های سیستم سنتی سنجش عملکردی پایین است. سیستم های نوین سنجش عملکرد سازمانی بیشتر بر استراتژی های سازمان، مشتری محوری و نگرش بلند مدت تاکید دارند.در این تحقیق تلاش می شود تا با شناسایی مهم ترین ابعاد عملکرد بانک های تجاری و هم چنین با مرور تحقیقات مربوط به موضوع، مهم ترین ابعاد عملکرد شناسایی شود و پس از آن مورد بررسی و آزمون قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1235

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 505 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    27 (ویژه مدیریت)
  • صفحات: 

    43-62
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    1217
  • دانلود: 

    496
چکیده: 

این مقاله، تحقیقی برای شناسایی و رتبه بندی عوامل زمینه ساز و محرک توسعه بانکداری الکترونیک و نیز شناسایی و رتبه بندی کردن چالش ها و تنگناهای محیط برونی نظام بانکداری الکترونیکی در کشور است. جامعه آماری تحقیق، بانک رفاه می باشد. سه گروه جامعه و نمونه آماری تحقیق را مدیران، کارشناسان و مشتریان تشکیل می دهند.روش آماری تحلیل سوالات پژوهش شاخص های آمار توصیفی است، در حالی که برای آزمون ها از آماره c2, Z و F در سطح معناداری پنج درصد آمار استنباطی استفاده به عمل می آید. رتبه بندی عوامل و چالشها و تنگناها بر اساس ضریب تغییرات و آنتروپی است. نتایج تحقیق نشانه ضرورت تدوین برنامه های راهبردی توسط هر بانک در چارچوب زیر ساخت های الکترونیک کشور برای توسعه بانکداری جهت افزایش چابکی در ارایه خدمات و ارتقای موقعیت رقابتی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1217

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 496 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    27 (ویژه مدیریت)
  • صفحات: 

    63-80
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2616
  • دانلود: 

    2227
چکیده: 

امروزه رشد فزاینده فناوری های اطلاعات و ارتباطات این فرصت را پیش روی دولت ها قرار داده است تا با تغییرات بنیادی در بدنه خود راه را برای ارایه هر چه بهتر خدمات به شهروندان فراهم سازند. از این رو، بیش از یک دهه است که پروژه های ایجاد دولت الکترونیکی در کشورهای مختلف کلید خورده است. در ایران نیز دولت در قالب طرح تکفا جهت گیری استراتژیک خود را برای معماری دولت آغاز کرده است.در این پژوهش میزان تحقق دولت الکترونیکی در ایران با توجه به ویژگی های دیدارگاه وب سایت های دستگاه های اجرایی مورد ارزیابی قرار گرفته است. برای ارزیابی ویژگی های دیدارگاه های دستگاه های اجرایی مدل مراحل دولت الکترونیکی سازمان ملل به کار گرفته شده است. یافته های پژوهش حاکی از آن است که در مجموع وزارتخانه ها و موسسه های دولتی در مراحل اولیه تحقق دولت الکترونیکی قرار دارند، اما تحقق دولت الکترونیکی از یک الگوی خطی پیروی نمی کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2616

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2227 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    27 (ویژه مدیریت)
  • صفحات: 

    81-104
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1787
  • دانلود: 

    281
چکیده: 

مدیریت ارتباط با مشتریان به عنوان ابزاری قدرتمند برای شناسایی نیازها و خواسته های مشتریان سازمان ها ظهور کرده است و فناوری اطلاعات به عنوان توانمندساز استقرار این سیستم در سازمان ها ایفای نقش می کند. دانشجویان مهم ترین ذینفع دانشگاه ها و دانشکده ها به شمار می روند؛ بنابراین استفاده از مدیریت روابط با دانشجویان از الزامات اساسی نظام آموزش عالی و دانشگاه ها است. استفاده از این سیستم در درجه اول مستلزم شناخت نیازهای دانشجویان است. از این رو در این مقاله تلاش شده است تا با استفاده از مدل چرخه عمر روابط با دانشجویان و مدل یان چاستان، نیازهای دانشجویان از یک سیستم SRM شناسایی شود. مطالعه انجام شده نشان می دهد که نیازهای دانشجویان را در مرحله دوم چرخه عمر روابط آنان می توان به سه دسته اصلی نیازهای اطلاعاتی، مبادله ای و ارتباطی تقسیم کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1787

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 281 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    27 (ویژه مدیریت)
  • صفحات: 

    105-120
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    3008
  • دانلود: 

    2317
چکیده: 

هدف این مطالعه بررسی ارتباط بین خود مدیریتی و رفتار نوآورانه در سازمان ها از دیدگاه مدیران و کارکنان است، که به صورت پیمایشی انجام شده است.افراد شرکت کننده در این مطالعه، کارکنان و مدیران مشغول به کار در شش شرکت در استان کرمان بوده اند و داده های لازم از طریق پرسشنامه از نظر کارکنان و مسوولان آن ها جمع آوری شده است که در مجموع 175 پرسشنامه بازگشت داده شد.نتایج نشان می دهد که نوآوری و نحوه نظارت بر آن در سازمان بر روی خود مدیریتی تاثیر مثبت دارد. هم چنین درآمد و طول دوره تصدی شدیدا به رفتار نوآورانه در کار بستگی دارد. نتایج این تحقیق بیان کننده آن است که اگر سازمان ها می خواهند نوآوری را در کارکنانشان پرورش دهند، باید به وجود افراد خود مدیریتی اهمیت دهند؛ زیرا چنین افرادی موفقیت زیادی در برآوردن انتظارات و نیازهای موجود در ارتباط با نوآوری دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3008

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2317 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1386
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    27 (ویژه مدیریت)
  • صفحات: 

    121-140
تعامل: 
  • استنادات: 

    5
  • بازدید: 

    4282
  • دانلود: 

    1483
چکیده: 

این مقاله به بررسی دیدگاه های مدیران و سرپرستان شرکت پالایش نفت اصفهان درباره افزایش توانمندی های شغلی کارکنان از طریق آموزش های ضمن خدمت می پردازد. روش این تحقیق از نوع توصیفی - پیمایشی است. جامعه آماری آن را مدیران و سرپرستان رسمی مشغول به خدمت شرکت پالایش نفت اصفهان تشکیل داده اند و نمونه گیری آن به شیوه طبقه ای متناسب با حجم صورت پذیرفته است. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. به منظور تجزیه تحلیل داده اه از آزمون های t تک متغیره، T هتلینگ، تحلیل واریانس و تعقیبی توکی استفاده شده است. نتایج نشان داد از دیدگاه مدیران افزایش توانمندی های کارکنان از طریق آموزش های ضمن خدمت تنها در مولفه های مسوولیت پذیری، راهبرد گزینی، سازگاری، رقابت و یادگیری صورت پذیرفته و در سایر مولفه ها این افزایش کمتر از حد متوسط بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4282

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1483 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 5 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button