Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

Journal Issue Information

Archive

Year

Volume(Issue)

Issues

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Journal: 

اندیشه دینی

Issue Info: 
  • Year: 

    1380
  • Volume: 

    3
  • Issue: 

    4-3
  • Pages: 

    3-16
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    925
  • Downloads: 

    0
Keywords: 
Abstract: 

در ادیان توحیدی بزرگ جهان، وجود خدا حقیقتی است که به عنوان یک اصل ایمانی در درجه نخست و پیش از هر چیز دیگر باید آن را پذیرفت و یا واقعیتی است که باید بدان تسلیم شد. ایمان به خدا و تسلیم در برابر او آنچنان اساسی و بنیادی تلقی می شود که گاهی هر تلاشی برای فراتر رفتن از این امر، و خدا وجود او را در مورد تاملات شدید و عمیق فلسفی قرار دادن یا کاملا مردود شناخته می شود و یا حداقل محل تردید قرار می گیرد. هم در اسلام و هم در مسیحیت نمونه هایی از این گرایش را می توان یافت. مثلا در مسیحیت می توان از بیشتر گرایشهای پروتستان نام برد که تنها برایمان تاکید می ورزند. در اسلام نیز مکتب کلامی اشعری در میان اهل سنت قابل ذکر است.با این وجود، در این هر دو دین نمونه های روشنی نیز از نوعی تامل فلسفی می توان یافت که صرفا برخدا و وجود او اکتفا نمی کنند بلکه بر عکس، گاهی حتی به صورت براهین و یا استدلالهای عقلانی محض بر وجود خدا درمی آیند. در اسلام ابن سینا و ملاصدرا نمونه هایی مهم و یا شاید مهمترین نمونه هایی این گرایش محسوب می شوند. در جهان مسیحیت تلاش برای اثبات وجود خدا بدون تردید با نام قدیس آنسلم گره خورده است که غالبا "پدر مدرسیگری" نامیده می شود. مدرسیگری آن نوع از تاملات فلسفی و کلامی است که در قرون وسطی و در اروپای مسیحی، در کلیساها و صومعه ها و سپس در دانشگاهها معمول بود. مدرسیگری بر دو پایه "شرع"و"عقل" استوار است. شرع عبارت است از حقایق مسلم در باب ایمان مسیحی که از کتاب مقدس برمی آید و توسط آباء کلیسا به دست ما رسیده است. عقل عبارت است از ابزاری که در جهت تحلیل این حقایق و در آوردن آنها بصورت نظامی سازوار و جامع بکار می رود.آنچه من در این مقاله در پی آنم یکی طرح این سوال است که قدیس آنسلم و ملاصدرا چه نوع برهانی برای اثبات وجود خدا بکار برده اند و دیگر مقایسه این برهانها با یکدیگر می باشد تا ببینیم آیا همانندی و شباهتی بین آنها می توان یافت. هر چه باشد این دو مرد هرکدام در حوزه خود بسیار تاثیر گذار بوده و هستند.ولی قبل از شروع موضوع بهتر است که شرح حال بسیار مختصری از قدیس آنسلم ارائه دهم. البته این امر را مسلم می گیرم که خوانندگان این مجله از من انتظار ندارند که طرحی ولو ابتدایی از زندگی ملاصدرا بدست دهم.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 925

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Author(s): 

کاکایی قاسم

Journal: 

اندیشه دینی

Issue Info: 
  • Year: 

    1380
  • Volume: 

    3
  • Issue: 

    4-3
  • Pages: 

    79-112
Measures: 
  • Citations: 

    3
  • Views: 

    1491
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

نظریه وحدت وجود همواره به عنوان امری تناقض آمیز و محتوی پارادوکس های بسیار تلقی شده است. ولی عرفا مدعی اند که همین امر متناقض نما را تجربه و شهود کرده اند. اما آیا ایشان توان آن را داشته اند که این امر را برای دیگران تبیین و یا تعبیر نمایند؟ این مقاله برآن است تا نشان دهد که نظریه وحدت وجود را نمی توان تعبیر عقلانی و فلسفی کرد و عرفا ناچارند که این نقیصه را با تمثیل جبران نمایند. در این مقاله ابتدا نسبت بین تجربه و تعبیر وحدت وجود بررسی و سپس علت بیان ناپذیری تجربه عرفانی ذکر شده است. آنگاه تناسب تجربه عرفانی با عالم خیال بیان گشته و سرانجام چند تمثیل معروف که عرفا در مورد وحدت وجود بکار برده اند، بررسی و تحلیل شده است.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 1491

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Journal: 

اندیشه دینی

Issue Info: 
  • Year: 

    1380
  • Volume: 

    3
  • Issue: 

    4-3
  • Pages: 

    113-130
Measures: 
  • Citations: 

    2
  • Views: 

    824
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

در گذشته بیشتر فیلسوفان بر این باورند که در فرایند ادراک حسی، مدرک بی واسطه (معلوم یا متعلق مستقیم آگاهی) صور ذهنی اشیاء و نه خود اشیائند. این صور را داده حسی (sense-datum) می نامیدند. اما امروزه بسیاری از فیلسوفان، به خصوص فیلسوفان تحلیلی، وجود چنین صوری را انکار می کنند و برآنند که آگاهی ما از جهان مادی آگاهی ای حضوری و بی واسطه است. مهم ترین برهان بر وجود داده های حسی برهان خطای حسی است. در این مقاله ضمن بررسی این برهان، از آن در برابر نقدهای وارد دفاع می کنیم.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 824

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Journal: 

اندیشه دینی

Issue Info: 
  • Year: 

    1380
  • Volume: 

    3
  • Issue: 

    4-3
  • Pages: 

    27-42
Measures: 
  • Citations: 

    1
  • Views: 

    915
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

حق تعالی به عنوان "وجود مطلق" مطرح است و منظور از اطلاق همان اطلاق سعی است که عنوان حاکی برای آن وجود بی قید است. در این مقاله پاره ای از ادله اثبات وجوب"وجود مطلق" مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و معلوم شده است که در این ادله بین مفهوم و مصداق؛ حمل اولی و حمل شایع؛ اطلاق مفهومی و اطلاق سعی؛ امکان ماهوی و امکان فقری خلط شده است. دلیلی هم که در این مقاله برای اثبات مدعای عارف پیشنهاد شده است، در صورتی تام خواهد بود که وجود واجب الوجود با برهانی اثبات شود که بر کثرت حقیقت وجود یا وحدت تشکیلی آن مبتنی نباشد تا با عارف (وحدت شخصی وجود) سازگار باشد و تنها برهانی که این خصوصیت را دارد، برهان صدیقین به تقریر علامه طباطبایی است که بر هیچ مساله فلسفی مبتنی نیست، لکن این برهان بی اشکال نیست، زیرا واقیتی که ملاک صدق قضیه "واقعیت نابود است" ،می باشد، همان عدم محض است و عدم محض است و عدم محض در خارج منشا انتزاع ندارد.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 915

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Journal: 

اندیشه دینی

Issue Info: 
  • Year: 

    1380
  • Volume: 

    3
  • Issue: 

    4-3
  • Pages: 

    43-68
Measures: 
  • Citations: 

    1
  • Views: 

    645
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

بحث از هماهنگی میان عقل و دین یکی از مباحث مهم و بسیار اساسی در شناخت فلسفه و کلام اسلامی است.اندیشمندان اسلامی با شیوه های خاص خود هریک در اثبات این هماهنگی بسیار کوشیده و در این راه متحمل مشقات فراوان شده اند ولی این مساله در حکمت متعالیه بویژه در نظر صدرالمتالهین شیرازی از رنگ و صبغه ای دیگر و از مرتبه و منزلتی ویژه برخوردار است. اثبات معاد جسمانی (عینیت بدن اخروی با بدن دنیوی) بر پایه اصول فلسفی و در عین حال مطابق با نظر شریعت، یک نمونه روشن و جالب توجه در اثبات هماهنگی عقل و دین در فلسفه اوست که موضوع مورد بحث ما در این مقاله است. این نوشتار به نقد و بررسی آرای متکلمان و فیلسوفان مسلمانان درباره مساله یاد شده بر مبنای نظریه صدرالمتالهین و تبیین مبانی نظریه او در این باره می پردازد.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 645

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Author(s): 

پایا علی

Journal: 

اندیشه دینی

Issue Info: 
  • Year: 

    1380
  • Volume: 

    3
  • Issue: 

    4-3
  • Pages: 

    17-32
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    855
  • Downloads: 

    0
Keywords: 
Abstract: 

سه دین ابراهیمی در قرون گذشته تقریبا روابط تشویق آمیزی داشته اند. حتی امروزه نیز بسیاری از نزاعها در چهار گوشه جهان ریشه در دیدگاههای متعارض پیرامون پیروان این سه دین بزرگ دارد. علی رغم چنین پیشینه ای،من اثبات خواهم کرد که التماس یک همزیستی مسالمت آمیز، در کنار یکدیگر و در جامعه ای مشترک هم در سطح همزیستی هم در سطح نظری و هم در سطح عملی بطور معقول در دسترس پیروان این ادیان می باشد. بحث من هم بر امکان همزیستی مسالمت آمیز متمرکز خواهد بود و هم بر مطلوبیت تلاشهای خالصانه برای دستیابی به آن.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 855

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Author(s): 

AHMADI SADI A.

Issue Info: 
  • Year: 

    2001
  • Volume: 

    2-3
  • Issue: 

    4-1
  • Pages: 

    3-26
Measures: 
  • Citations: 

    1
  • Views: 

    1194
  • Downloads: 

    0
Keywords: 
Abstract: 

The foundation of Mulla Sadra"s thought in transcendental theosophy has been created by his intuitive knowledge. In Islamic religious - philosophical tradition, human"s soul is ready to receive the realities from the transcendent universe. Therefore, rational intuition is possible. In this essay, while discussing different sorts of intuition, it is mentioned that Mulla Sadra has had a kind of rational intuition. Rational intuition is similar to mystical intuition in preliminaries and speculative results. Mulla Sadra has made a commitment to clarify his inner perception; it seems that he has been faithful to his promise.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 1194

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 3
Author(s): 

TER HAAR J.G.J.

Issue Info: 
  • Year: 

    2001
  • Volume: 

    2-3
  • Issue: 

    4-1
  • Pages: 

    3-16
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    275
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

In the great monotheistic religions of the world the existence of God is first and foremost a fact to be accepted in faith or a reality to surrender to. Faith in God and surrender to Him are considered to be so basic and fundamental that attempts to go further and to make God and His existence the object of speculation of a highly philosophical nature are sometimes either outright rejected or at least viewed with suspicion. In both Islam and Christianity examples of this tendency can be detected. In the former e.g. in most Protestant Churches with their emphasis on faith alone, and in the latter in the Ashcarite theological school in Sunni Islam. And yet, in both these religions we find also very clear examples of a kind of philosophical speculation that does not stop short at God and His existence. On the contrary, this speculation sometimes takes even the form of drawing up rational arguments or proofs for His existence. As far as Islam is concerned both Ebn Sina and Molla Sadra are important, or perhaps even the most important representatives of this tendency. In Christianity the attempt to proof the existence of God is inextricably bound up with the name of Saint Anselm of Canterbury, the "Father of Scholasticism", as he is often called (1, p: 291). Scholasticism is that kind of philosophical and theological speculation that in the Middle Ages in Christian Europe was practised in the schools attached to cathedrals and monasteries, and later in the universities. Scholasticism rests on two pillars, auctoritas (authority) and ratio (reason). The authority is provided by the indisputable truths of the Christian faith, deriving from the Bible and handed down through the Church Fathers. The reason is the instrument used to analyse these truths and to bring them together into a coherent and comprehensive system (4, pp: 396-9). What I would like to do in this article, is to raise the question what kind of argument or arguments Anselm of Canterbury and Molla Sadra have used to prove God"s existence and to compare these arguments in order to find out if a certain resemblance or analogy is to be detected. After all, these two men, each in his own right, have been very influential and they are still influential. But before going into this matter, let me first give a very short biography of Anselm of Canterbury. I take it for granted that in view of the readership of this magazine, I am not expected to draw even a rudimentary sketch of Molla Sadra"s life.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 275

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Author(s): 

PAYA A.

Issue Info: 
  • Year: 

    2001
  • Volume: 

    2-3
  • Issue: 

    4-1
  • Pages: 

    17-32
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    240
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

The Three Abrahamic faiths have had a rather uneasy relationship in the past centuries. Even today, many of the major conflicts in the four quarters of the globe have their origins in the conflicting views of the followers of these three major faiths. Against such a background, I shall be arguing that the ground for a peaceful coexistence, both at a theoretical level and at the practical level of living together in the same society, is reasonably within the reach of the adherents of these faiths. My argument will be concentrated on both the possibility of an honorable and peaceful coexistence and the desirability of genuine efforts to achieve it.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 240

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Author(s): 

ARSHAD RIAHI A.

Issue Info: 
  • Year: 

    2001
  • Volume: 

    2-3
  • Issue: 

    4-1
  • Pages: 

    27-42
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    242
  • Downloads: 

    0
Keywords: 
Abstract: 

In Sufism, Allah is the "Absolute Being", and by "Absolute" it is meant that there is no restriction for His Existence. In this article some of arguments regarding the affirmation of the "Absolute Being" have been analyzed, and it has been demonstrated that there has been a confusion between notion and applicability, primary prediction and common technical prediction, absoluteness of notion and absoluteness of being, and essential possibility and poverty possibility regarding this issue. The argument proposed in this article to affirm the Sufi"s claim is complete only when the existence of the necessary Being is affirmed by a proof which is not based on the multiplicity of the reality of being or the graded unity of being. It is, then, compatible with the Sufi"s belief of individual unity of being. And the only proof, which benefits from such a characteristic is the argumentation of Seddighin by Allama Tabatabaie which is not based on any philosophical issue. However, even this argumentation is not without faults because the reality, which is a criterion for the truthfulness of the proposition "Reality is annihilated", is the same as pure non - existence, and non- existence has no origin outside.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 242

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Author(s): 

BADAKHSHAN N.

Issue Info: 
  • Year: 

    2001
  • Volume: 

    2-3
  • Issue: 

    4-1
  • Pages: 

    43-68
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    242
  • Downloads: 

    0
Keywords: 
Abstract: 

The issue of correlation between intellect and religion has been one of the fundamental issues in Islamic theology and philosophy. Islamic thinkers have gone through many difficulties and have tried their own specific methods in a affirming this correlation. However, in transcendental philosophy, specially from Sadr al Mota"ellehin"s point of view, this issue takes on a new dimension. The affirmation of the corporeal resurrection, based on both philosophical principles and Divine laws, is a clear and interesting evidence in affirming the correlation between intellect and religion in his philosophy. This article deals with the analysis of Muslim theologians" and philosophers" opinions about this issue from Sadr al - Mota"ellehin"s point of view and the explication of his relevant theories.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 242

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Author(s): 

FATEMI A.

Issue Info: 
  • Year: 

    2001
  • Volume: 

    2-3
  • Issue: 

    4-1
  • Pages: 

    69-78
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    1113
  • Downloads: 

    0
Keywords: 
Abstract: 

This paper deals with the following issues while comparing two terms, i. e., and being in Illuminative Philosophy. 1-Equality or uneqality of light and being in Illuminative Philosophy. 2- The explanation of Suhravardi"s reasoning about the simplicity of light and its sufficiency of definition and Mulla Sadra"s criticism of those reasonings. 3- The Suhravardi"s argument about the analyticity (tashkik) of lights and an analysis of the contradiction between the analyticity of lights and mentally- posited being. 4- The kinds of lights in illuminative philosophy and Mulla Sadra"s points of view regarding this categorization. 5- The opposition between light and darkness in the Illuminative Philosophy. 6- The process of understanding the truth of light.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 1113

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Author(s): 

KAKAEI GH.

Issue Info: 
  • Year: 

    2001
  • Volume: 

    2-3
  • Issue: 

    4-1
  • Pages: 

    79-112
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    274
  • Downloads: 

    0
Keywords: 
Abstract: 

The Theory of the unity of Being has often been considered :a paradoxical and contradictory issue. However, the Sufis proclaim that they have experienced this paradoxical issue. But have they been able to illustrate this issue for others as well? This article points out to the fact that the theory of the unity of Being cannot be intellectually or philosophically explained, and the Sufis have to resort to allegory. This article first studies the relationship between the experience and the explanation of the Unity of Being, and then deals with the reasons for the inexpressibility of the mystical experience. The appropriateness of mystical experience with the imaginal world is, then, examined, and finally, some well- known allegories used by Sufis to refer to the Unity of Being have been analyzed.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 274

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Author(s): 

KASHFI A.

Issue Info: 
  • Year: 

    2001
  • Volume: 

    2-3
  • Issue: 

    4-1
  • Pages: 

    113-130
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    257
  • Downloads: 

    0
Keywords: 
Abstract: 

In the past the Majority of philosophers believed that in the process of perception one is aware of some thing, called sense- datum, which is other than the physical object itself. But today, the majority of philosophers, specially the analytic philosophers deny that one needs to postulate such entities and affirm that we are normally: and directly aware of the external world. In this research, using an argument called "argument from illusion", it is argued that sense- datum theory is correct and that we are not directly aware of the external world.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 257

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button