Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    1-22
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1242
  • دانلود: 

    988
چکیده: 

امروزه دستیابی به مزیت رقابتی به عنوان یکی از مهم ترین گام های اولیه شرکت ها برای ورود به بازارهای جهانی و گسترش فعالیت های بین المللی و موفقیت در این بازارها محسوب می شود. از طرفی، با بین المللی شدن روزافزون اقتصاد جهانی، توجه به مزیت رقابتی افزایش پیدا کرده است. در دنیای امروز، توسعه بازار صنایع پوشاک از یک سو و افزایش رقابت پذیری بین شرکت های پوشاک و توقع مشتریان از سوی دیگر، این شرکت ها را ترغیب نموده تا به ارتقای کیفیت کالای خود و دستیابی به مزیت رقابتی در بازارهای متحول امروزی مبادرت ورزند. پژوهش حاضر با هدف مطالعه و بررسی تاثیر مدیریت کیفیت جامع بر مزیت رقابتی از طریق نقش میانجی عملکرد نوآوری (عملکرد نوآوری تدریجی و بنیادین) در میان شرکت های صادرکننده صنایع پوشاک انجام پذیرفته است. تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ روش تحقیق و نحوه گردآوری داده ها، از نوع توصیفی-پیمایشی می باشد. جامعه آماری مشتمل بر شرکت های فعال صادرکننده پوشاک بود که تعداد 250 پرسشنامه استاندارد که برای روایی آن از روایی صوری و همچنین برای پایایی آن از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده بود، به شیوه نمونه گیری تصادفی ساده در میان شرکت ها توزیع شد که از این تعداد تنها 214 پرسشنامه مورد تحلیل قرار گرفت. از رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری مبتنی بر کواریانس (LISREL) برای بررسی فرضیه ها و تایید مدل مفهومی تحقیق استفاده شده است. نتایج به دست آمده نشان می دهد، مدیریت کیفیت جامع بر مزیت رقابتی، عملکرد نوآوری تدریجی و بنیادین تاثیر مثبت معناداری دارد، همچنین عملکرد نوآوری تدریجی و بنیادین نیز تاثیر مثبت معناداری بر مزیت رقابتی دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1242

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 988 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

سیدکلالی نادر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    23-41
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    609
  • دانلود: 

    683
چکیده: 

براساس نظریه قابلیت محور بنگاه، مزیت رقابتی پایدار ریشه در قابلیت های پویای سازمانی دارد. در پژوهش حاضر با مقایسه تعدادی از شرکت های مشاوره مدیریت ایرانی و آلمانی که از عملکرد نسبتا پایداری طی چند سال برخوردار بوده اند، تلاش شده تا شباهت ها و تفاوت های آن ها از حیث قابلیت های پویا تبیین و فرآیند تاثیر این قابلیت ها برای گشایش مسیرهای نوین سازمانی و ساخت مزیت های رقابتی جدید تشریح شود. برای انجام تحقیق از روش مطالعه موردی چندگانه بهره گرفته شده است. چهار شرکت ایرانی و چهار شرکت آلمانی موردهای مطالعه بودند. در مجموع با هفده نفر از مدیران ارشد شرکت ها مصاحبه شد و اسناد سازمانی از جمله صورتجلسات، گزارشات عملکرد، برنامه های استراتژیک و مندرجات وبسایت شرکت ها نیز بررسی شدند. یافته های پژوهش نشان می دهد که اگرچه میکروفونداسیون های قابلیت های پویا ممکن است از جهاتی با یکدیگر شباهت داشته باشند، خود قابلیت های پویا که به طرز پیچیده ای در تصمیم گیری های مدیریتی و روتین های سازمانی تعبیه شده اند منحصر به فرد هستند. به بیان دیگر، الگوی برتری برای قابلیت های پویا وجود ندارد بلکه آن ها متناسب با نیازهای محیطی و تاریخچه متفاوت هر شرکت شکل گرفته و تکامل پیدا می کنند. شناخت پیچیدگی های لازم برای موفقیت در بازار مشاوره کشورهای توسعه یافته می تواند به شرکت های مشاوره ایرانی کمک کند تا با درکی بهتر نسبت به ورود به بازار این کشورها اقدام کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 609

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 683 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

زارعی عظیم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    43-60
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    505
  • دانلود: 

    822
چکیده: 

شرکت ها برای بقا و موفقیت در فعالیت های صادراتی به شناسایی عوامل موثر بر عملکرد صادراتی خود نیازمندند. در این راستا هدف از انجام پژوهش حاضر، واکاوی نقش رفتارهای برندساز کارکنان بر ارزش ویژه برند و عملکرد شرکت های صادراتی در استان سمنان می باشد. پژوهش از نظر هدف کاربردی بوده و از لحاظ شیوه گردآوری داده ها توصیفی از نوع پیمایشی به شمار می رود. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه شرکت های فعال در شهرک های صنعتی استان سمنان می باشد که 239 عدد با روش نمونه گیری تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه و برای تجزیه و تحلیل داده ها از مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که مشارکت، تبلیغات دهان به دهان مثبت، رفتار درون نقش برندسازی و تمایل به ادامه همکاری بر ارزش ویژه برند تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین، بین ارزش ویژه برند و عملکرد شرکت های صادراتی تاثیر مثبت و معناداری یافت شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 505

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 822 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    61-80
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1241
  • دانلود: 

    725
چکیده: 

بدون شک سرمایه گذاری یکی از ابزارهای مهم و تاثیرگذار در رشد و توسعه اقتصاد است. بر همین اساس، سرمایه گذاری همواره به عنوان یکی از عوامل اساسی در توسعه اقتصادی جوامع مطرح بوده و در راستای دستیابی به یک اقتصاد توسعه یافته همواره در کانون توجه سیاست گذاران اقتصادی قرار گرفته است. بطور کلی عوامل زیادی بر روند سرمایه گذاری اثرگذارند که در این بین محیط نهادی فضای کسب و کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ضعف در این بخش از موانع مهم سرمایه گذاری در کشورهای درحال توسعه به شمار می آید. لذا، بهبود فضای کسب و کار گامی مثبت و اساسی در جهت تقویت جنبه مشارکت بخش خصوصی در عرصه اقتصاد محسوب می شود. در نتیجه توجه به بهبود فضای کسب و کار امری است ضروری که می تواند با گسترش جذب سرمایه گذاری زمینه را برای رشد اقتصادی فراهم آورد. بنابراین، هدف مطالعه حاضر بررسی تاثیر فضای کسب و کار بر سرمایه گذاری در کشورهای منتخب حوزه منا طی دوره زمانی 2016-2007 است. نتایج حاصل از مطالعه بیانگر اثر مثبت و معنادار شاخص کلی فضای کسب و کار بر سرمایه گذاری است. همچنین شاخص های شروع کسب و کار، حمایت از سرمایه گذاران خرد، سهولت پرداخت مالیات و تجارت فرامرزی اثر مثبت و معناداری بر سرمایه گذاری داشته اند در حالی که ضرایب تخمینی شاخص های شرایط و مقررات اخذ مجوز، دسترسی به برق، ثبت مالکیت، اخذ اعتبارات، اجرای قراردادها و ورشکستگی و پرداخت دیون از نظر آماری بی معنا بوده است. بر اساس نتایج مطالعه حاضر متغیرهای کنترلی درآمد سرانه، توسعه مالی و واردات اثر مثبت و معناردار و همچنین متغیر نرخ سود بانکی اثری منفی و معنادار بر سرمایه گذاری کشورهای منتخب مورد مطالعه داشته اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1241

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 725 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    81-101
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2082
  • دانلود: 

    1914
چکیده: 

امروزه نقش مهم نوآوری در رشد شرکت ها، بخش ها و کشورها موجب ایجاد علاقه گسترده به تحقیقات در این زمینه شده است. در این پژوهش به بررسی اثر بررسی تاثیر نوآوری در محصول و بازاریابی، بر بین المللی شدن محصول به واسطه عملکرد نوآورانه، عملکرد بازار و تولید و صادرات محصول در استارت آپ ها و شرکت های نوپا پرداخته شده است. پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش تحقیق در زمره ی تحقیقات توصیفی پیمایشی قرار می گیرد. جامعه آماری پژوهش، مدیران شرکت های نوپا شهر اصفهان است. روش نمونه گیری این پژوهش در دسترس می باشد. در تعیین تعداد نمونه پژوهش از جدول مورگان استفاده گردید و نمونه آماری این پژوهش 155 نفر تعیین شد. تحلیل های آماری نیز با استفاده از نرم افزار SPSS و Amos انجام و در آزمون تحلیل مسیر فرضیه ها نیز از روش رگرسیونی استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان داد، نوآوری در محصول بر نوآوری در بازاریابی و عملکرد نوآورانه اثر مثبت و معناداری دارد، همچنین نوآوری در بازاریابی بر عملکرد نوآورانه تاثیر مثبت و معناداری دارد و عملکرد تولید بر عملکرد بازار اثرگذار است و صادرات محصول بر بین المللی شدن محصول اثرگذار می باشد؛ بنابراین قابلیت نوآوری یکی از عوامل مورد نیاز برای مدیران جهت تقویت شرکت است تا محصولات برتر، خدمات و مدل کسب وکار را هدایت کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2082

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1914 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    103-119
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    776
  • دانلود: 

    672
چکیده: 

افزایش تولید و صادرات محصول گوجه فرنگی که ایران در تولید آن دارای مزیت نسبی است می تواند دستیابی به درآمدهای ارزشی بیشتر را امکان پذیر سازد. علاوه براین؛ توسعه بالقوه صادرات این محصول، به منظور صادرات محصولات غیر نفتی، اهمیت بسیاری دارد. هدف از مطالعه حاضر شناسایی و اولویت بندی بازارهای هدف صادراتی گوجه فرنگی ایران است، همچنین در این پژوهش از روش تاکسونومی عددی برای انتخاب بازارهای هدف صادراتی بالقوه استفاده شده است. داده های مورد استفاده مربوط به مقطع 2001 الی 2017 می باشد. در این مطالعه از پنج ضریب نوسان رتبه، ضریب نزدیکی، ضریب میانگین رتبه، ضریب میانگین سهم و ضریب نوسان سهم استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که با توجه به تعیین اولویت های صورت گرفته، کشور عراق در اولویت اول کشور هدف صادراتی گوجه فرنگی قرار دارد و پس از آن کشور افغانستان رتبه دوم و روسیه رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. کشورهای حوزه خلیج فارس به ترتیب رتبه شامل امارات متحده عربی، عمان، بحرین، کویت، عربستان سعودی و قطر رتبه آخر را به خود اختصاص داده اند. به استثناء کشور امارات متحده عربی مابقی کشورهای حوزه خلیج فارس در رتبه های آخر قرار دارند. به این ترتیب با توجه به وضعیت صادرات فعلی گوجه فرنگی به کشورهای مختلف، تفاوت قابل ملاحظه ای بین بازارهای بالقوه و بالفعل وجود دارد. پیشنهاد مشخص این تحقیق اتخاذ سیاست های مناسب قیمتی و تولیدی جهت توسعه صادرات و شناخت بازار های هدف صادراتی می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 776

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 672 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

Dehghani Soltani Mahdi | AZAR ADEL

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2020
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    121-151
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    205
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Today, achieving competitive advantage is regarded as one of the most important first steps for companies to enter global markets and expand their international operations and succeed in these markets. On the other hand, with the increasing internationalization of the global economy, the focus on competitive advantage has increased. In today's world, the development of the apparel market, on the one hand, and the increased competitiveness between apparel companies and the expectation of customers, on the other hand, have encouraged these companies to improve the quality of their goods and gain competitive advantage in today's evolving markets. Take action. The present study aimed to study the impact of comprehensive quality management on competitive advantage through the mediating role of innovation performance (incremental and fundamental innovation performance) among apparel exporting companies. The research is applied in terms of purpose and in terms of research method and data collection, it is descriptive-survey type. The statistical population consisted of active apparel exporting companies with 250 standard questionnaires which were used for face validity and Cronbach's alpha coefficient for its reliability, Simple random sampling was distributed among companies, out of which only 214 questionnaires were analyzed. The covariance-based structural equation modeling (LISREL) approach has been used to investigate hypotheses and confirm the conceptual model of research. The results show that total quality management has a significant positive effect on competitive advantage, incremental and fundamental innovation performance, Also, incremental and fundamental innovation performance has a significant positive effect on competitive advantage.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 205

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

عیسوی هیرو | نظری محسن

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    121-151
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    456
  • دانلود: 

    597
چکیده: 

مشتریان بر اساسی ادراک خود از قیمت، ویژگی­ های محصول و سایر عناصر آمیختة بازاریابی تصمیم می­ گیرند. بنابراین نکتة مهم برای تصمیم­ گیران بازاریابی ادراک مصرف­ کنندگان از قیمت است و نه قیمت واقعی آن­ ها. ادراک قیمتی مصرف­ کنندگان تحت­ تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. از جمله عواملی که در شکل­ گیری ادراک قیمتی موثر است، عوامل فرهنگی می­ باشد. در این پژوهش در صدد تبیین فرایند ادراک قیمتی و بررسی متغیرهای اثرگذار بر ادراک قیمت در مشتریان ایرانی هستیم و سپس به مقایسة ادراک قیمتی مصرف­ کنندگان ایرانی با سایر کشورها پرداخته خواهد شد. پژوهش حاضر از نظر هدف در گروه تحقیقات توسعه­ ای قرار می­ گیرد. از نظر ماهیت داده­ ها و سبک تحلیل در گروه تحقیقات کیفی و با مرور سیستماتیک و مصاحبه­ های عمیق با مشارکت­ کنندگان داده­ ها جمع­ آوری می­ شود. از منظر روش انجام پژوهش، تحلیلی-توصیفی است و داده­ های پژوهش با روش تحلیل محتوی، تحلیل می­ شوند. برای تحلیل داده­ ها از نرم­ افزار مکس­ کیودا استفاده می­ گردد. در این پژوهش درمرحلة اول با مطالعة سیستماتیک به بررسی عوامل ادراک قیمتی در پیشینة نظری و تجربی در سایر کشورها می­ پردازیم و در مرحلة دوم مصاحبه­ های انجام شده در ایران از طریق روش تحلیل محتوی تحلیل می­ شوند و سپس نتایج مقایسه می­ شوند در این پژوهش بعد از روش فراترکیب و انجام مصاحبه از مشارکت­ کنندگان ایرانی و تحلیل محتوی مصاحبه­ ها به چارچوبی دست یافتیم که از 6 عامل اقتصادی، اجتماعی، موقعیتی، خدمات؛ عوامل بازاریابی و ویژگی خریدار تشکیل شده است. در نهایت از مجموع 14 تم یا مضمون شناسایی شده، 12 مضمون مربوط به مفاهیم موجود در پیشینه­ پژوهش بوده و 2 مضمون نیز به عنوان مفاهیم جدید شناسایی شدند. این مضمون­ ها شامل خدمات و توزیع­ کننده می­ باشد. تعداد 8 کد در پیشینه­ پژوهی یافت شد که در مصاحبه­ های انجام شده تکرار نگشت. این کدها عبارتند از تعصب به کالای داخلی، ارزش ادراک شده، دوام، کارایی، کوپن، چانه­ زنی حین خرید، سبد محصولات، روش پرداخت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 456

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 597 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button