Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1 (37)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1560
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1560

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1 (37)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    3185
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3185

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1 (مسلسل 37)
  • صفحات: 

    8-16
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2956
  • دانلود: 

    720
چکیده: 

هدف: بی ثباتی قطعه ای ستون فقرات کمری یکی از زیر گروه های کمر دردهای غیراختصاصی می باشد که هنوز علت و تشخیص قطعی آن با روش های موجود کاملا روشن نیست. هدف از این مطالعه معرفی روشی جدید و تکرارپذیر است که قابلیت ارزیابی کینماتیک ستون فقرات کمری را در صفحه ساژیتال داشته باشد.روش بررسی: در این مطالعه که از نوع اعتبارسنجی و به روش مقایسه ای می باشد، 15 بیمار مشکوک به بی ثباتی قطعه ای ستون فقرات کمری که به صورت ساده و در دسترس انتخاب شده بودند و 15 فرد سالم که با بیماران جور شده بودند، تحت بررسی پارامترهای کینماتیک قطعات حرکتی کمری در حین حرکات فلکسیون و اکستانسیون با استفاده از فلوروسکوپی دیجیتال پالس قرار گرفتند. پارامترهایی همچون جابجایی انتقالی قطعه ای، جابجایی زاویه ای قطعه ای و طول خط مسیر مراکز چرخش لحظه ای (PICR) برای هر قطعه حرکتی محاسبه گردید. همچنین الگوی حرکتی فقرات کمری نیز بین دو گروه مورد مطالعه و مقایسه قرار گرفت. داده های حاصل با استفاده از آزمون های آماری مجذور خی، کولموگروف - اسمیرنوف، تی مستقل و تحلیل واریانس با اندازه گیری های مکرر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: جابجایی انتقالی در حین حرکات فلکسیون و اکستانسیون در بیماران تفاوت معناداری را در قطعه حرکتی L5-S1 نشان داد (p<0.001). طول خط PICR نیز برای مهره های L1 و L5 در حین حرکت اکستانسیون در بیماران تفاوت معناداری را نشان داد (p<0.001). 6 بیمار نیز الگوی حرکتی «ترتیبی - تاخیری» را نشان داده و تفاوت معناداری با سایرین داشتند (p<0.001).نتیجه گیری: در حالی که اغلب مطالعات گذشته نتوانسته اند تفاوت مشخصی بین بیماران دچار بی ثباتی قطعه ای مهره های کمری و افراد سالم گزارش نمایند، در این مطالعه تفاوتهایی بین این بیماران و افراد سالم در منطقه میانی دامنه حرکتی مشخص گردید. به نظر می رسد با استفاده از تجهیزات جدیدی همچون ویدئوفلوروسکوپی دیجیتال تشخیص مشکلاتی همچون ناپایداری قطعه ای مهره های کمری روشن تر شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2956

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 720 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1 (مسلسل 37)
  • صفحات: 

    17-23
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    3203
  • دانلود: 

    942
چکیده: 

هدف: فرآیندهای واجی، تغییراتی است که کودکان به هنگام بیان کلمات در نحوه تلفظ آن ایجاد می کنند تا بیان آن ها برای ایشان راحت تر شود. این پژوهش با هدف بررسی فرآیندهای واجی کودکان عادی فارسی زبان 2 تا 4 ساله صورت گرفت.روش بررسی: این پژوهش از نوع مقطعی و توصیفی - تحلیلی است. آزمودنی های این پژوهش تعداد 128 دختر و پسر 24 تا 48 ماهه تک زبانه فارسی زبان و فاقد هر نوع اختلال شدید شنوایی، بینایی، جسمانی، ذهنی، گفتار و زبان، عاطفی - روانی، ساختاری و کارکردی در تولید کننده های گفتاری هستند که به صورت تصادفی ساده از مهد کودک های مناطق مختلف شهر تهران انتخاب شدند. ابزار این پژوهش، آزمون محقق ساخته فرآیندهای واجی، متشکل از 43 واژه یک تا چهار هجایی شامل تمام واج های زبان فارسی است که توسط آن فرآیندهای واجی کودکان در مقوله های ساخت هجا، جانشینی همخوان، جانشینی واکه، همگونی کامل، جابجایی، و سایر فرآیندها جمع آوری و بررسی می شود. داده های به دست آمده با استفاده از آزمون های آماری تی مستقل، من ویتنی، تحلیل واریانس یک طرفه و کروسکال والیس تحلیل شد.یافته ها: در هیچ یک از فرآیندهای واجی، تفاوت معناداری بین دخترها و پسرها مشاهده نشد (p>0.005)، اما فرآیندهای واجی با افزایش سن روند رو به کاهش داشتند که این کاهش در فرآیندهای ساخت هجا (p<0.001)، جانشینی همخوان (p<0.001)، جانشینی واکه (p=0.003) و همگونی کامل (p=0.031) معنادار بود.نتیجه گیری: نتایج این تحقیق حاکی از آن است که تفاوت جنسی تاثیری بر چگونگی فرآیندهای واجی ندارد. اما با افزایش سن فرآیندهای واجی رو به کاهش می روند که می تواند نشانگر رشد ادراکات واجی و تسلط بیشتر کودکان گروه های سنی بالاتر بر نحوه تلفظ لغات باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3203

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 942 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1 (مسلسل 37)
  • صفحات: 

    24-31
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2297
  • دانلود: 

    923
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر مداخلات به هنگام روان شناختی و آموزشی خانواده محور بر رشد حرکتی کودکان با نشانگان داون زیر 5 سال در شهر اصفهان انجام گرفت.روش بررسی: در این پژوهش تجربی و مداخله ای، والدین 36 کودک مبتلا به نشانگان داون که به صورت تصادفی ساده انتخاب و به طور تصادفی تعادلی در دو گروه مداخله و کنترل قرار گرفتند، با استفاده از مدل مشاوره ای «هورن بی» تحت مداخلات روان شناختی و با حضور در جلسات آموزشی تحت مداخلات آموزشی قرار گرفتند. برای جمع آوری اطلاعات از نماگر رشد حرکتی ویندرز و مقیاس رشد روانی - حرکتی گزل استفاده شد. داده های حاصل از پژوهش با استفاده از روش های آماری تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: با تحلیل داده های به دست آمده مشخص شد که عملکرد کلی فرزندان با نشانگان داون زیر 5 سال، بین دو گروه مداخله و کنترل در مقیاس های رشد و تحول حرکتی، هم در زمینه رشد روانی - حرکتی و هم در زمینه مهارت های حرکتی درشت، تفاوت معنا داری دارد (001/0> p).نتیجه گیری: مداخلات به هنگام روان شناختی و آموزشی خانواده محور در والدین کودکان مبتلا به نشانگان داون، موجب افزایش رشد روانی – حرکتی و مهارتهای حرکتی درشت فرزندان آنها می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2297

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 923 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

احدی بتول

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1 (مسلسل 37)
  • صفحات: 

    32-36
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2076
  • دانلود: 

    1292
چکیده: 

هدف : این پژوهش به منظور مقایسه مشکلات رفتاری و پیشرفت تحصیلی در کودکان با و بدون مشکلات حرکتی انجام گرفت.روش بررسی: در این تحقیق مقایسه ای هفده کودک با مشکلات حرکتی و بیست و پنج کودک بدون مشکلات حرکتی که مهارتهای حرکتی آنان بر اساس مقیاس رشد حرکتی لینکلن - اوزرتسکی سنجیده شده بود، به طور تصادفی انتخاب و وضعیت رفتاری و تحصیلی آنها مورد مقایسه قرار گرفت. از فرم والد چک لیست رفتاری کودک برای ارزیابی مشکلات هیجانی و رفتاری کودکان استفاده شد. داده های حاصل با استفاده از آزمون تی مستقل تحلیل شدند.یافته ها: نتایج نشان داد کودکان دچار مشکلات حرکتی در مقایسه با کودکان بدون مشکلات حرکتی پیشرفت تحصیلی ضعیف تری دارند (0.001>p). همچنین نتایج نشان داد که کودکان دارای مشکلات حرکتی، مشکلات کلی، درونی، بیرونی و اجتماعی، شکایات جسمانی، عدم توجه و گوشه گیری بیشتری نسبت به کودکان بدون مشکلات حرکتی دارند (p<0.001)، ولی بین دو گروه از نظر اضطراب / افسردگی، مشکلات تفکر و جنسیت و رفتار بزهکارانه و پرخانشگرانه اختلاف معناداری وجود ندارد (p>0.05).نتیجه گیری: مطابق نتایج حاصل، کودکان دارای مشکلات حرکتی خطرپذیری بیشتری برای ابتلا به مشکلات در زمینه های رفتاری و تحصیلی دارند. از این رو در ارزیابی این کودکان (صرفنظر از میزان و یا شدت این مشکلات) می بایست دامنه وسیعی از کنش های آنان علاوه بر کنش حرکتی مورد بررسی قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2076

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1292 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1 (مسلسل 37)
  • صفحات: 

    37-41
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1566
  • دانلود: 

    685
چکیده: 

هدف: این پژوهش با هدف طراحی و ساخت نوع جدیدی از اسپلینت عنکبوتی و مقایسه تاثیر آن با اسپلینت فلزی معمول بر بهبود عملکرد دست بیماران دارای آسیب عصب رادیال انجام شد.روش بررسی: در این مطالعه شبه تجربی از بیماران دارای آسیب عصب رادیال که به درمانگاه بیمارستان های سینا و امام خمینی تهران مراجعه کرده بودند، 24 نفر به طور تصادفی انتخاب و پس از تخصیص تصادفی تعادلی به دو گروه، تحت درمان به دو روش استفاده از اسپلینت جدید و اسپلینت فلزی معمول قرار گرفتند. میزان دامنه حرکات مفصلی مفاصل مچ، کف دستی - انگشتی، بین انگشتی نزدیک، بین انگشتی دور و همچنین میزان راحتی و اگزمای پوستی بیماران قبل از مداخله و 4 ماه پس از استفاده از اسپلینت ها ارزیابی و نتایج حاصل با استفاده از آزمون های آماری مجذور خی و تی مستقل مورد تحلیل قرار گرفت.یافته ها: میانگین دامنه حرکتی مفاصل مچ (p<0.001)، کف دستی - انگشتی (p=0.003) و بین انگشتی نزدیک (p=0.029) بین دو گروه تفاوت معناداری داشت، ولی دامنه حرکتی مفصل بین انگشتی دور دو گروه تفاوت معناداری نداشت (p=0.054)، اگر چه نتایج بهبودی گروه اسپلینت عنکبوتی در این مفصل نیز بهتر از گروه دیگر بود.نتیجه گیری: اسپلینت جدید طراحی شده و اسپلینت فلزی معمول هر دو در بهبودی عوارض ناشی از آسیب عصب رادیال (عدم اکستنشن انگشتان، افتادگی مچ و بدشکلی ثانویه) موثر می باشند، ولی اسپلینت جدید به مراتب بهتر از اسپلینت قدیمی عملکرد دست را بهبود می بخشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1566

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 685 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1 (مسلسل 37)
  • صفحات: 

    42-51
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1129
  • دانلود: 

    698
چکیده: 

هدف: از این مطالعه به بررسی تجربیات، انتظارات و نیازهای والدین کودکان ناتوان، در ارتباطشان با ارایه دهندگان خدمات تخصصی و همچنین نقش این افراد در روند تطابق والدین با ناتوانی فرزندشان می پردازد.روش بررسی: این مطالعه به صورت کیفی و به شیوه پدیدار شناسانه انجام گرفته است. والدین 9 کودک مبتلا به ناتوانی های مختلف، به صورت هدفمند انتخاب شده و مورد مصاحبه نیمه ساختار یافته عمیق قرار گرفتند. مصاحبه ها ضبط شده و سپس به صورت کتبی پیاده می شدند. یافته ها داده های حاصل با استفاده از روش ون مانن تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: تجربیات والدین در رابطه با خدمات تخصصی ارایه شده به فرزندان ناتوان شان آنها در چهار حوزه ظهور یافتند قابل طرح و دسته بندی است. این چهار حوزه عبارتند بودند از: خدمات پزشکی، مشاوره، توانبخشی و آموزشی. در حوزه خدمات پزشکی، مهارت برقراری ارتباط، تشخیص به موقع و بیان واقعیت به ظهور رسیدند نمود داشت. خدمات مشاوره مشتمل بر مشاوره حمایتی و آموزشی بود. خدمات توانبخشی، پیشرفت عملکردی کودک، امکان مشاهده و مقایسه دیگر کودکان با شرایط مشابه و نگرش درمانگران را در بر داشت. خدمات آموزشی شامل آموزش کنونی و آینده می گردید.نتیجه گیری: نتایج این مطالعه بر مسایل و چالشهای مختلفی که والدین در زمینه برخورداری از خدمات با آنها مواجه بودند هستند، دلالت داشتند دارد. این نتایج این مطالعه نشان دادند می دهد که با تشخیص و مداخله به موقع، ارتباط همدلانه و مشاوره سودمند، می توان به والدین در تطابق و کنار آمدن با معلولیت فرزندشان کمک کرده تا بتوانند با ایجاد یک نگرش مثبت به مراقبت و پرورش کودکشان بپردازند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1129

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 698 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1 (مسلسل 37)
  • صفحات: 

    52-59
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3983
  • دانلود: 

    1333
چکیده: 

هدف این مقاله مروری، ارایه شواهد علمی در خصوص آنکه چگونه تمرینات مقاومتی و هوازی کلید اصلی سلامتی، آمادگی جسمانی و طول عمر است و دلایلی که چرا هر دو نوع تمرین موجود در برنامه فعالیت جسمانی جهت افزایش ظرفیت تمرینی بیماران قلبی - عروقی مناسب است، می باشد.هم اکنون بیماری های قلبی – عروقی از دلایل اصلی مرگ و میر و بیماریزایی در سراسر دنیا هستند. هر چند که عوامل ژنتیکی و سن از عوامل تعیین کننده مهم و خطر ساز این بیماریها هستند، لیکن سایر عوامل شامل فشار خون، افزایش کلسترول خون ، مقاومت در برابر انسولین ، دیابت و مشکلات موجود در شیوه زندگی نظیر سیگار کشیدن و رژیم غذایی نیز جزء عوامل خطر ساز مرتبط با بیماری محسوب می شوند. پژوهش ها نشان می دهند که نوتوانی قلب در کاهش خطر مرگ پس از سکته قلبی مهم بوده و تجویز انواع تمرینات موجب بهبود حداکثر اکسیژن مصرفی می گردد و احتمالا کیفیت زندگی بیماران قلبی - عروقی را بهبود می بخشد.یافته ها بیانگر آن است که بیماران عروق کرونر دچار کاهش حداکثر توان هوازی، قدرت عضلانی، کیفیت زندگی و فعالیت بدنی هستند که منجر به افزایش خطر شیوع عوامل خطر ساز این بیماری می شود که با افزایش سن افزایش می یابند. تمرینات بدنی موجب افزایش حداکثر اکسیژن مصرفی و قدرت عضلانی شده و ممکن است موجب بهبود کیفیت زندگی شوند. امروزه تمرینات بدنی جزء مهم درمان بیماری عروق کرونری محسوب می شود که موجب افزایش ظرفیت عملکردی ، کیفیت زندگی و پیش آگهی بیماری می گردد و به طور روز افزون در برنامه های درمانی این بیماران مورد استفاده قرار می گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3983

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1333 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1 (مسلسل 37)
  • صفحات: 

    60-65
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    817
  • دانلود: 

    702
چکیده: 

نشانگان لهجه خارجی (FAS) اختلال گفتاری کمیابی است که در اثر ضایعات وارده بر نیمکره چپ مغز ایجاد می گردد. در این نشانگان عموما ترکیب انحرافات زنجیری و زبرزنجیری در تولید سبب ایجاد لهجه خارجی می گردد. جدا از مشکلات تلفظی زنجیری، خطاهای زبرزنجیری غالبا مختصه اصلی نشانگان لهجه خارجی در نظر گرفته می شوند. در این مقاله گزارشی از یک زن فارسی زبان 53 ساله ارایه می شود که پس از سکته مغزی و وقوع انفارکتوس های کانونی در مرکز نیمه بیضی نیمکره چپ، با لهجه خارجی صحبت می کند. بر اساس اطلاعات محققان و پیگیری های صورت گرفته، احتمالا این بیمار اولین مورد نشانگان لهجه خارجی گزارش شده در ایران می باشد. ویژگی ها ی زبرزنجیری گفتار این بیمار در مقایسه با مختصه های گفتاری سخنگویان طبیعی زبان فارسی و با استفاده از نرم افزارPraat  نسخه 9-1-4 مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج به دست آمده در راستای یافته های تحقیقات پیشین و نشانگر آن هستند که انحرافات عمده در ویژگی های زبرزنجیری گفتار این بیمار در ارتباط با تکیه، سرعت گفتار و درنگ رخ می دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 817

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 702 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button