Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    63
  • صفحات: 

    3-18
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    662
  • دانلود: 

    674
چکیده: 

ارزیابی عملکرد سازمانی یکی از حوزه های حایز اهمیت در مدیریت است. اهمیت ارزیابی عملکرد به حدی است که به باور برخی، از ملزومات اساسی سازمان ها و مدیران است. به عبارتی دیگر، اگر نتوان عملکرد سازمان را مورد ارزیابی قرارداد، نمی توان آن را مدیریت کرد. هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه میان مولفه های ارزیابی عملکرد سازمانی است جامعه آماری این تحقیق اساتید و خبرگان حوزه ارزیابی عملکرد سازمانی، زنجیره تامین و حوزه های آماد و پشتیبانی به تعداد 30 نفر بود. همچنین حجم نمونه به روش سرشماری انتخاب شد. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود و برای جمع آوری اطلاعات از روش دلفی از پرسشنامه محقق ساخته با روایی و پایایی به ترتیب 96/0 و 91/0 استفاده شد. تجزیه وتحلیل داده های استخراج شده با تلفیقی از آمار توصیفی و استنباطی در قالب جداول و نمودارها آمده است. برای تجزیه وتحلیل داده ها، نرم افزار Smart PLS و الگوی معادلات ساختاری مورداستفاده قرار گرفت. در پژوهش حاضر سعی شد تمام عوامل موثر بر ارزیابی عملکرد سازمانی لجستیک بررسی شود بدین منظور 6 مولفه اصلی و 30 مولفه فرعی در 101 آیتم سنجیده شد نتایج نشان داد به ترتیب مولفه های، زیرساخت و ورودی، رشد و یادگیری، نتایج و پیامدها، رضایت ذینفعان، مالی و فرآیندها به عنوان مولفه های اصلی ارزیابی عملکرد سازمانی لجستیک تایید و با توجه به برازش کلی الگو، الگوی نهایی در سطح قوی گزارش شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 662

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 674 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    63
  • صفحات: 

    19-32
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    558
  • دانلود: 

    349
چکیده: 

باتوجه به اهمیت موفقیت برند در کسب و کارهای کوچک و متوسط و بالخصوص در شرکت های دانش بنیان صنعتی، این تحقیق با هدف شناسایی و سطح بندی عوامل اثرگذار بر موفقیت برند شرکت های دانش بنیان صنعتی در واحد های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان، با بکارگیری روش ISM انجام شد. بدین منظور با استفاده از نظرات چهارده نفر از اساتید دانشگاه و کارشناسان سازمان های مورد مطالعه، عوامل اثر گذار موفقیت برند شرکت های دانش بنیان، مورد بررسی قرار گرفتند و پس از پالایش نهایی هشت عامل انتخاب شد. در گام بعدی، این عوامل توسط تکنیک مدلسازی ساختاری تفسیری، سطح بندی شدند. در نهایت از بین عوامل موثر بر موفقیت برند شرکت های دانش بنیان، سابقه شرکت و نوع مالکیت، در سطح اول و به عنوان تاثیرگذارترین عامل قرار میگیرد. در سطح بعدی ویژگی های برند، قرار دارد. سطح سوم شامل سهم بازار، سطح چهارم به اندازه شرکت و سهم بازار اختصاص دارد و در نهایت تاثیر پذیرترین عوامل، ارتباطات و برنامه های بازاریابی می باشند که در سطح پنجم قرار میگیرد. این سطح بندی باعث میشود تا شرکت های دانش بنیان بتوانند بر اساس آن، برای موفقیت برند محصولات خود، استراتژی های لازم را تدوین و گام به گام با پیشرفت در هر سطح، به هدف نهایی خود نزدیک تر شوند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 558

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 349 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    63
  • صفحات: 

    33-50
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    552
  • دانلود: 

    371
چکیده: 

این تحقیق با هدف شناسایی عوامل موثر بر بهبود خرید آنلاین با توجه به فرایند تصمیم گیری مشتری انجام گرفته است. بدین منظور از روش کتابخانه ای و بررسی ادبیات موجود و همچنین تکنیک تحلیل محتوی کیفی برای شناسایی عوامل موثر بر بهبود خرید آنلاین استفاده شده است. در مرحله بعد با استفاده از تکنیک مدل سازی ساختاری تفسیری ISM، روابط بین شاخص های موثر بر بهبود خرید آنلاین تعریف شده است. برای تعریف این روابط، از نظرات 16 نفر خبره در زمینه مدیریت و فناوری اطلاعات کمک گرفته شد. این افراد بر اساس روش نمونه گیری گلوله برفی شناسایی شدند. نتیجه تحقیق نشان داد که مدل بدست آمده شامل 7 متغیر کیفیت کانال، کیفیت وب سایت، ویژگی های محصول، تبلیغات، کیفیت معامله، رضایت مشتریان الکترونیکی و بهبود خرید آنلاین می باشد، که در این میان متغیرهای کیفیت وب سایت، ویژگی های محصول و کیفیت معامله به دلیل توان نفوذ بالا و وابستگی کم در کسب وکار آنلاین نقش بنیادین دارند و بعد از آن، متغیرهای کیفیت کانال، تبلیغات و رضایت مشتریان الکترونیکی در مرکز توجه قرار می گیرند. در نهایت متغیر هدف مطالعه یعنی بهبود خرید آنلاین در سطح سوم با کمترین توان نفوذ و بیشترین وابستگی قرار دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 552

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 371 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    63
  • صفحات: 

    51-72
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    320
  • دانلود: 

    345
چکیده: 

تحولات سریع علم و فناوری در دنیای امروز موجب شده تا دانش به عنوان راهبردی ترین منبع و واجد بیشترین ارزش در سازمان ها به ویژه مراکز دانشگاهی گردد. از طرفی دانش زمانی می تواند موجب مزیت رقابتی شود و بر عملکرد سازمانی تاثیر گذار باشد که با مفهوم نوآوری باز همراه شود. به کارگیری نوآوری باز در مراکز دانشگاهی به منظور جمع آوری داده های ناب از محیط داخلی و خارجی و تبدیل آن به دانش به منظور بقا در محیط بسیار متغیر امروزی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و در چنین وضعیتی، یکی از ابزارهایی که می تواند دانشگاه ها را در تحقق اهداف خویش یاری کند به کارگیری مدیریت دانش با رویکرد نوآوری باز است. درراستای هدف تحقیق یعنی طراحی الگوی مدیریت دانش مبتنی بر رویکرد نوآوری باز برای مراکز دانشگاهی، با استفاده از روش تحقیق کیفی، اطلاعات مصاحبه های نیمه ساختار یافته با چهارده نفر از خبرگان این حوزه تحلیل و با بهره مندی از ادبیات موضوع و نتایج به دست آمده از تحلیل اطلاعات، ابعاد و مولفه های کلیدی مدیریت دانش با رویکرد نوآوری باز در مراکز دانشگاهی مشتمل بر چهار بعد فناوری، فرآیند و ساختار، فرهنگ، سرمایه انسانی و کار، دوازده مولفه و چهل وچهار شاخص احصاء گردیده و با برقراری ارتباط منطقی میان این ابعاد و مولفه ها، الگوی تحقیق مشخص شد. سپس الگو، ازطریق پرسشنامه طراحی شده و مبتنی بر نظرات پنجاه و شش نفر از افراد آگاه به موضوع به منظور اعتبار سنجی مورد آزمون قرار گرفت. نتایج آزمون های آماری انجام گرفته بیانگر تایید مدل مدیریت دانش مبتنی بر رویکرد نوآوری باز در مراکز دانشگاهی توسط خبرگان می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 320

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 345 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    63
  • صفحات: 

    73-86
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    739
  • دانلود: 

    765
چکیده: 

اگر بخواهیم دنیای مشاغل امروز را با یک جمله توصیف کنیم، باید بگوییم که دنیای امروز دنیای مشاغل موقت است. در دنیای مشاغل موقت، افرادی که در مشاغل پروژه ای مشغول به کار هستند، برای تضمین موفقیت مسیر شغلی خود، همواره باید توانمندی-ها، مهارت ها و قابلیت های خود را با استفاده از مدیریت استعداد آینده محور و رفتارهای مسیر شغلی آینده نگر، به روز نگه دارند. از-این رو پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر مدیریت استعداد آینده محور بر موفقیت مسیر شغلی کارکنان با نقش میانجی رفتارهای مسیر شغلی آینده نگر انجام پذیرفت. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و در زمره پژوهش های توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش 384 نفر از کارکنان مشاغل پروژه ای شرکت های نفت و گاز جنوب هستند که با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونه گیری طبقه ای در دسترس، اعضای نمونه آن انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه استاندارد است که روایی آن با استفاده از روش اعتبار محتوا و پایایی آن با استفاده از روش آلفای کرونباخ تایید شد. در این پژوهش برای بررسی و آزمون فرضیه ها از رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری و نرم افزارهای Smart Pls2 و Spss 19 استفاده شد. نتایج بررسی فرضیه ها حاکی از تایید فرضیه های پژوهش و نتیجه کلی به این صورت است که افرادی که در مشاغل پروژه ای و موقت به مانند کارکنان پروژه های شرکت های نفت و گاز جنوب مشغول به کار هستند، باید با تکیه بر مدیریت استعداد آینده محور و بروز رفتارهای مسیر شغلی آینده نگر، موفقیت مسیر شغلی و قابلیت استخدام در پروژه های بعدی را تضمین نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 739

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 765 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    63
  • صفحات: 

    87-108
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    384
  • دانلود: 

    537
چکیده: 

پژوهش حاضر باهدف فراترکیب ادبیات گسترده در مورد ارتقاء مزیت رقابتی کسب وکارها از طریق آموزش عالی انجام گرفته تا چارچوب جامعی از نقش آموزش عالی در ارتقاء مزیت رقابتی کسب وکارها ارایه نماید. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی است و با روش کیفی فراترکیب یا سنتز پژوهی انجام شده است. جامعه آماری، کلیه مطالعات انجام شده در بازه زمانی 1991-2018 است. در زمینه موضوع مورد نظر 150 پژوهش ارزیابی و در نهایت 28 مقاله به صورت هدفمند انتخاب گردید، پس از تحلیل محتوا و ترکیب ادبیات مربوطه با روش کدگذاری باز، محوری و انتخابی در مجموع 200 کد، 82 مفهوم و 17مولفه کلیدی طی فرایند جست وجو و ترکیب نظام مند انتخاب و مورد تحلیل قرار گرفت و اعتبار آن از طریق آزمون معادلات ساختاری تایید گردید. نتایج تحلیل نشان داد مهمترین مولفه های کلیدی جامعه یادگیری، محیط سیاسی، محیط اقتصادی، محیط حقوقی، تولید دانش، سرمایه انسانی، تحقیقات، فناوری اطلاعات، سرمایه اجتماعی، اجرای قراردادها، نظام مالیات، رژیم نهادی، جذب دانش، حکمرانی خوب، بهره وری کل نهاده ها، کیفیت محصولات، نوآوری است که در سه رده عوامل زمینه ای، میانی و مستقل دسته بندی شدند و در نهایت پس از طی 6 مرحله پژوهش الگوی ارتقاء مزیت رقابتی کسب وکارها از طریق آموزش عالی ارایه گردید. مراکز آموزش عالی رقابت پذیر در بستری از جامعه یادگیری پویا، نظام اقتصادی آزاد و نظام سیاسی مردم سالار، از طریق کمک به تولید دانش، انباشت سرمایه انسانی، انباشت سرمایه اجتماعی و تعاملات نوآورانه با صنعت، دولت و جامعه مدنی، به ارتقاء مزیت رقابتی و رقابت پذیری کسب وکارها کمک می کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 384

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 537 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    63
  • صفحات: 

    109-122
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    534
  • دانلود: 

    264
چکیده: 

تنوع روش هایی که مشتریان از طریق شبکه های اجتماعی با برند درگیر می شوند به چالشی برای مدیران برند تبدیل شده است. چالشی که چگونه شبکه های اجتماعی با رویکردی استراتژیک بکار گرفته شده و چه مقدار تولید محتوا صورت گیرد تا تعاملات شرکت و مشتری به ایجاد ارزش برای سازمان منجر شود. به همین دلیل، این که برندها می بایست تا چه حد روی رضایت تعامل در رسانه اجتماعی و نقش آن بر روی ایجاد ارزش برای سازمان تمرکز نمایند سوال مهمی است. در این پژوهش محققین به منظور یافتن پاسخ برای این سوال، از آمارهای توصیفی و استنباطی جهت تحلیل داده های جمع آوری شده از استفاده پرسشنامه بهره خواهند برد. همچنین تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی در کنار مدل معادلات ساختاری به منظور تحلیل استنباطی داده ها مورد استفاده قرار گرفته است. نتایج این مطالعه حاکی از آن بوده است که رضایت بالای مصرف کنندگان در تعاملات نام تجاری در رسانه های اجتماعی بر ایجاد ارزش طول عمر مشتری بالاتر برای نام تجاری به طور معناداری موثر است. همچنین، رضایت بالای مصرف کنندگان در تعاملات نام تجاری در رسانه های اجتماعی بر ایجاد ارزش نفوذ مشتری بالاتر برای نام تجاری، بر ایجاد ارزش دانش مشتری بالاتر برای نام تجاری و در ایجاد ارزش دانش مشتری موثر بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 534

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 264 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    63
  • صفحات: 

    123-144
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    567
  • دانلود: 

    576
چکیده: 

هدف پژوهش، طراحی مدل توسعه کارآفرینی شهری زنان سرپرست خانوار شهر تهران است. پژوهش حاضر رویکردی کیفی دارد و از نظریه برخاسته از داده استفاده می کند. پس از انتخاب 14 نفر از خبرگان حوزه کارآفرینی شهری و زنان با روش نمونه گیری هدفمند و مصاحبه نیمه ساختاریافته، داده ها گردآوری و سپس در سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی تحلیل شدند و در نهایت 4 شاخص اصلی به همراه 41 زیر شاخص شناسایی و نتایج تایید می کند مقوله اصلی فرآیند مدل از عوامل علی: نبود تبعیض، حمایت خانواده، ارزش ها و هنجارهای اجتماعی، تدوین قوانین حمایت کننده، توسعه آموزش های فنی و حرفه ای، ارایه تسهیلات و ترویج فرهنگ کارآفرینی، زیرساختها، روش ها و فرآیندها و نوآوری های اجتماعی و عوامل مداخله گر: حمایت بخش خصوصی و دولت، حضور رسانه، نظام تعلیم و تربیت، رفع موانع و مجوزها، انجمن های مردم نهاد، مشوق های بیرونی و حمایت از ایده ها و افکارهای نو، موازی کاری های نهادهای حمایتی، نوسانات اقتصادی، سرمایه های اجتماعی، بازاریابی خدمات و تبلیغات و عوامل زمینه ای: رفتار کارآفرین، اعتماد و باور به توانایی زنان، تجربه و مهارت، مشوق درونی، فرهنگ جامعه، نظارت و ارزیابی، تدوین بخش نامه های حمایتی، هماهنگی بین بانوان، شبکه و مهارتهای ارتباطی و مردمی شکل گرفته و از طریق راهبردهای تدوین سیاست ها و برنامه های آموزشی، برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازی بانوان، تشکیل واحد حمایت از بنگاه های اقتصادی، توسعه و شکوفایی فرصت ها و تدوین قوانین حمایت کننده، آموزش و توسعه کارآفرینی و ایجاد ثبات اقتصادی دولت به پیامدهای توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، اشتغال بانوان، انگیزه و اشتیاق به کارآفرینی، راه اندازی و توسعه کارآفرینی و امنیت سرمایه گذاری در بین زنان منجر می شود. نتایج پژوهش اطلاعات محققان را در زمینه اهداف، چالش ها و پیامدهای مدل توسعه کارآفرینی شهری زنان سرپرست خانوار افزایش می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 567

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 576 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    63
  • صفحات: 

    145-158
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    350
  • دانلود: 

    214
چکیده: 

تشخیص و بهره برداری فرصتهای فناورانه بین المللی فرایند محوری در کارآفرینی فناوری بین الملل میباشد. بخاطر تغییرات رادیکال در فناوری های پیشرفته مانند فناوری اطلاعات، ایجاد و توسعه قابلیتهای پویا یکی از عوامل مهم و ضروری برای استارتاپهای فناوری پیشرفته برای خلق ارزش بین المللی موفق از طریق بهره برداری از فرصتهای فناورانه در بازارهای بین المللی است. ایجاد و توسعه قابلیتهای پویا در کارآفرینی فناورانه مخصوصا در حوزه بین الملل یکی از حوزه های تحقیقاتی مهم و در حال رشد میباشد و سوالات بسیاری در مورد چگونگی اثر گذاری و ایجاد و توسعه این قابلیتها در پیشینه تحقیقات کارآفرینی بین الملل و فناورانه برای تحقیقات آتی مطرح شده است. با استفاده از روش مطالعه موردی چندگانه و تحلیل داده های کیفی برگرفته از 12 مصاحبه نیمه ساختار یافته با استارتاپهای حوزه فناوری اطلاعات که در بازارهای بین الملل وارد شده اند این تحقیق نشان داد که قابلیت شناختی مدیریتی و ذهنیت بین المللی مدیریتی، سرمایه اجتماعی و قابلیت شبکه سازی مدیریتی و قابلیت یادگیری و سرمایه انسانی مدیریتی که شکل دهنده قابلیت پویای مدیریتی میباشد دارای اثر مهمی در تشخیص و بهره برداری از فرصتهای فناورانه بین الملل توسط استارتاپهای حوزه فناوری اطلاعات دارد و استارتاپهای این حوزه باید به این قابلیتها توجه ویژه نمایند. نتیجه گیری و پیشنهاداتی برای مدیران و سیاست گذاران حوزه استارتاپهای فناوری اطلاعات در جهت حضور در بازارهای بین الملل و پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی در انتهای مقاله نیزارایه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 350

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 214 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    63
  • صفحات: 

    159-168
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    368
  • دانلود: 

    477
چکیده: 

امروزه حرکت به سوی فن آوری های نوین برای سازمان ها امری انکارناپذیر است. اما سازمان ها می بایست پیش از انتقال فن آوری، همه جوانب ورود فن آوری به سازمان خود را مورد بررسی قرار دهند. پژوهش حاضر به بررسی عوامل پذیرش فن آوری اطلاعات در بخش سلامت پرداخته و در این میان استقرار سیستم های برنامه ریزی منابع بیمارستانی (HRP) در بیمارستان های دولتی استان سمنان به عنوان مطالعه موردی بررسی می شود. لذا جامعه آماری پژوهش حاضر، کارکنان بیمارستان های دولتی استان سمنان بوده که طی یک سال گذشته از سیستم اطلاعات منابع بیمارستانی استفاده کرده اند. تعداد کل افراد جامعه آماری مورد مطالعه حدود 600 نفر می باشد. با استفاده از فرمول کوکران و با لحاظ خطای 7% اندازه نمونه 147 برای انجام تحقیق حاضر بدست آمد. لذا تعداد 200 پرسش نامه بین افراد حایز شرایط توزیع و در نهایت تعداد 150 پرسش نامه کامل و سالم دریافت شد. توصیف داده ها از طریق نرم افزار SPSS و برای آزمون معادلات ساختاری از نرم افزار Smart PLS 3 استفاده شد. نتایج پژوهش حاضر، یک مدل بومی شده پذیرش فن آوری را در حوزه سلامت ارایه می کند. ضمن آنکه تحلیل عاملی در فاصله اطمینان 95% نشان داد که روان سازی فرآیندهای بیمارستانی بر سودمندی درک شده و تمایل به استفاده از فن آوری اطلاعات و سیستم های برنامه ریزی منابع بیمارستانی موثر است. همچنین تسهیل کننده های سازمانی می توانند موجب افزایش سهولت استفاده درک شده از این سیستم ها می شوند. در نهایت امنیت این سیستم ها نیز منجر به افزایش تمایل کارکنان به استفاده از آن خواهد شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 368

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 477 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    63
  • صفحات: 

    169-186
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    623
  • دانلود: 

    791
چکیده: 

زمینه: امروزه نظام های مختلف اجتماعی با چالش های پیچیده و فزاینده ای رو به رو هستند؛ تغییرات با سرعت زیادی روی می دهند، شکل های متفاوتی از رقابت در حال پیدایش است. یکی از رویکرد های سازمان ها برای پاسخ به چالش های فزاینده، کارآفرینی است. کارآفرینی در سازمان محصول مدیریت موثر منابع انسانی در داخل سازمان است. هدف: هدف این پژوهش، بررسی تاثیر کارکرد مدیریت منابع انسانی بر کارآفرینی درون سازمانی با نقش میانجی توانمندسازی کارکنان است. روش شناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از منظر جمع آوری داده ها توصیفی-پیمایشی می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل مدیران و سرپرستان سازمان های دولتی مستقر در شهر بوشهر می باشد و برای جمع آوری داده ها از نمونه گیری در دسترس استفاده شد. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه است. تعداد 163 پرسشنامه از جامعه آماری پژوهش گردآوری و مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. روش تجزیه وتحلیل داده های پژوهش نیز مدل سازی معادلات ساختاری به کمک نرم افزار پی ال اس است. یافته ها: یافته های پژوهش نشان می دهد که متغیر مدیریت منابع انسانی بر توانمندسازی کارکنان تاثیر مثبت و معناداری دارد و متغیر توانمندسازی کارکنان نیز بر کارآفرینی درون سازمانی تاثیر مثبت و معناداری دارد. از سوی دیگر متغیرهای آموزش، پاداش، روابط کار و مدیریت ارزیابی عملکرد بر توانمندسازی کارکنان تاثیر مثبت و معناداری دارند ولی متغیر استخدام با دارا بودن ضریب کم بر متغیر توانمندسازی کارکنان تاثیر مثبت اندکی دارد و این تاثیر معنادار نمی باشد. نتیجه گیری: نتایج پژوهش نشان داد که آموزش، جبران خدمات، روابط کار و مدیریت ارزیابی عملکرد با نقش میانجی توانمندسازی کارکنان بر کارآفرینی درون سازمانی تاثیر دارند. لذا مدیران سازمان ها برای افزایش کارآفرینی درون سازمانی بایستی به کارکردهای مدیریت منابع انسانی بیشتر توجه و دقت کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 623

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 791 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    63
  • صفحات: 

    187-202
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    460
  • دانلود: 

    549
چکیده: 

مشارکت عمومی-خصوصی (PPP) روشی جدید برای گسترش خدمات عمومی از طریق بخش خصوصی است. PPP در تامین زیرساخت های باکیفیت بالا در بسیاری از کشورهای جهان رایج می باشد. یکی از دلایل اصلی استفاده از توافق نامه های PPP، بهبود بهره وری و کیفیت در ارایه خدمات عمومی و همچنین تقویت سرمایه گذاری در پروژه های گران است؛ که این مهم باید در ایران موردتوجه بیشتری قرار گیرد. این تحقیق باهدف شناسایی عوامل موثر در موفقیت مشارکت عمومی-خصوصی در پروژه های زیرساختی عمران شهری در شهرداری تهران و ارایه الگوی آن انجام شده است. روش تحقیق در این پژوهش کاربردی، میدانی، اکتشافی، توصیفی و علی است. جامعه آماری این پژوهش کلیه ذینفعان داخلی و خارجی می باشند که به نحوی در سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های زیرساختی عمران شهر تهران تاثیرگذار هستند. در این مطالعه، با استفاده از پرسشنامه مبتنی بر نظرات کارشناسان و ادبیات تحقیق داده ها جمع آوری و از طریق تکنیک تحلیل عاملی اکتشافی تحلیل شدند. عوامل موثر بر مشارکت عمومی-خصوصی در پروژه-های زیرساخت عمران شهری تهران و مدل مربوط به آن استخراج شد. نتایج تحلیل عاملی نشان می دهد که هفت عامل در موفقیت مشارکت دولتی و خصوصی در مدل ما موثر است که عبارت اند از: 1-فرآیندها و رویه های شفاف 2-دانش، مهارت و حمایت مدیران 3-حمایت و مشوق های قانونی 4-سلامت نظام اداری 5-ثبات و حمایت سیاسی 6-ظرفیت سازی 7-خط مشی و سیاست گذاری.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 460

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 549 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    63
  • صفحات: 

    203-216
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    518
  • دانلود: 

    596
چکیده: 

امروزه، صنایع به ویژه صنعت بانکداری، با محیط بسیار پیچیده تری نسبت به دهه ی قبل روبه رو می باشند و برای کسب وحفظ مزیت رقابتی، ناگزیرند به تغییری متناسب با تغییرات محیط تن دهند. سیستم بانکداری سنتی، کارایی لازم را نداردو بانکداری جامع، خدماتی متنوع تر را برای مشتریان متنوع تر به همراه خواهد داشت. باتوجه به پارادایم انسان گرای بنیادی در تحلیل نظریه های اجتماعی وتاکید بر موثربودن نیروی انسانی توانمند در اجرای صحیح بانکداری جامع در کشورمان هدف از این پژوهش ارایه مدل بانکداری جامع با تاکید بر توانمندسازی ومهارت افزایی کارکنان بانک می باشد. در این تحقیق از روش دلفی فازی جهت انتخاب خبرگان وطبقه بندی پاسخ آنها ودر نهایت اجماع پاسخها استفاده شد. سناریوهای بانکداری جامع در سه سطح عملیاتی پایین، متوسط وبالا مشخص گردید که با استفاده از روش گراف فازی جهت شروع مراحل دیمتیل فازی در اختیار خبرگان قرار گرفت. سپس از روش هیبریدی دیمتیل فازی وگراف فازی، روابط عوامل 11گانه در بانکداری جامع نسبت به هم مشخص گردید ودر مرحله بعدی ضرایب حاصل از گراف فازی در اختیار خبرگان قرار گرفت ومراحل ساختاردهی به عوامل توسط دیمتیل فازی انجام پذیرفت. نتایج این پژوهش پس از ارایه مدل نشان می دهد عواملی نظیر توانایی کارکنان در تصمیم گیری؛ پذیرش مسولیت در اجرای تصمیم؛ دسترسی به ابزارهای مرتبط با تصمیم گیری ومنابع خود کارآمدی کارکنان در توانمند سازی کارکنان واجرای صحیح بانکداری اختصاصی؛ شرکتی؛ کسب وکار و سرمایه گذاری موثر است و مهارتهای احساس شایستگی؛ انگیزش؛ مشارکت پذیری؛ احساس موثر بودن؛ فناوری اطلاعات در بانکداری خرد ومجازی وعوامل آموزش وپاداش در تمامی انواع بانکداری جامع موثر هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 518

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 596 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مدیریت فردا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    63
  • صفحات: 

    217-227
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    480
  • دانلود: 

    195
چکیده: 

داشتن روحیه و رفتار کارآفرینی برای شرکت های کوچک و متوسط امری ضروری و اجتناب ناپذیر است، تا بتوانند خود را با شرایط و تغییرات محیطی وفق دهند. این رفتار باید در دل فرهنگ آن سازمان نهادینه شود. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نوع مطالعات توصیفی-همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش را مدیران کسب و کارهای کوچک و متوسط شهر سنندج تشکیل می دهند که اسامی شرکت های کوچک و متوسط به تعداد 120 شرکت توسط شرکت شرکهای صنعتی سنندج اعلام شد. که با توجه به تعداد شرکت ها و استفاده از جدول مورگان تعداد 92 از صاحبان این صنایع کوچک متوسط به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. همچنین در پژوهش حاضر برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از ابزار پرسشنامه استفاده شد. پس از تکمیل پرسشنامه ها، داده های گردآوری شده با کمک نرم افزار کامپیوتری SPSS در دو حوزه توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان می دهد که فرهنگ سازمانی با رفتارهای کارآفرینانه ارتباط دارد. ولی مدیران این کسب و کارها در میان ابعاد فرهنگ سازمانی بیش ترین بها را به ارزش های بنیادین داده و همچنین از نظر آن ها هدف گذاری رابطه ی معکوسی با رفتارهای کارآفرینانه داشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 480

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 195 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0