روش بهسازی مختلفی در جهت افزایش مقاومت و کیفیت مهندسی خاک ها وجود دارد که یکی از مناسب ترین آن ها،تراکم دینامیکی می باشد,در این روش وزنه ای از ارتفاع مشخص رهاشده و در اثر برخورد به زمین باعث متراکم شدن خاک می شود,در این تحقیق ابتدا اقدام به انجام آزمایش های میدانی گردید سپس با استفاده نتایج بدست آمده در این بخش اقدام به مدلسازی تراکم دینامیکی خاک گردید,به منظور انجام مدلسازی تحقیق حاضر از نرم افزار دو بعدی FLAC استفاده گردید,نظر به اجرای طرح های مختلف در محدوده شهرستان آبادان این منطقه به عنوان محل اجرای طرح انتخاب گردید و پس از آزمایش های میدانی مشخصات مکانیکی خاک استخراج و سپس با تعریف الگوهای آزمایش اقدام به مدلسازی گردید,نتایج حاصل از تحقیق حاضر نشان می دهد برای کلیه شرایط مدلسازی حداکثر تغییر شکل خاک در محل ضربه کوبه مشاهده شد،این میزان در عمق خاک کاهش یافت,همچنین نتایج نشان می دهد که تنش مؤثر در خاک تحت تراکم دینامیکی با افزایش عمق کاهش می یابد,