Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    69
  • صفحات: 

    150-117
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    353
  • دانلود: 

    133
چکیده: 

ظرفیت سازمان های پلیس در اتخاذ شیوه های نوآورانه امور پلیسی به خوبی شناخته نشده است. در این مقاله، پذیرش یک نوآوری بخصوص-رویکرد پلیس اطلاعات محور-در ادارات پلیس نیوزیلند، مقایسه می شود. به این منظور، 386 پیمایش از ماموران پلیس و 32 مصاحبه صورت گرفته است تا دیدگاه ها و برداشت ها از عوامل سازمانی که بر اتخاذ رویکرد پلیس اطلاعات محور تاثیر می گذارند بررسی شود. ما دریافتیم که دیدگاه مدیران به فناوری و استفاده اثرگذار از فناوری در آغاز و تداوم استفاده از نوآوری نقش حیاتی ایفا می کنند. مقاله با بحث درباره نحوه برنامه ریزی ادارات پلیس برای اتخاذ رویکردهای نوآورانه و نوین برای کنترل جرایم به اتمام می رسد. ظرفیت سازمان های پلیس در اتخاذ شیوه های نوآورانه امور پلیسی به خوبی شناخته نشده است. در این مقاله، پذیرش یک نوآوری بخصوص-رویکرد پلیس اطلاعات محور-در ادارات پلیس نیوزیلند، مقایسه می شود. به این منظور، 386 پیمایش از ماموران پلیس و 32 مصاحبه صورت گرفته است تا دیدگاه ها و برداشت ها از عوامل سازمانی که بر اتخاذ رویکرد پلیس اطلاعات محور تاثیر می گذارند بررسی شود. ما دریافتیم که دیدگاه مدیران به فناوری و استفاده اثرگذار از فناوری در آغاز و تداوم استفاده از نوآوری نقش حیاتی ایفا می کنند. مقاله با بحث درباره نحوه برنامه ریزی ادارات پلیس برای اتخاذ رویکردهای نوآورانه و نوین برای کنترل جرایم به اتمام می رسد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 353

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 133 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    69
  • صفحات: 

    11-30
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    660
  • دانلود: 

    880
چکیده: 

نظام بودجه ریزی به عنوان یکی از خرده نظامهای مدیریتی و اقتصادی همواره مورد توجه دولتها و سازمانها بوده است. عوامل متعددی مانع اجرای بودجه ریزی عملیاتی در ادارات و دستگاه های اجرایی می باشد. بنابراین هدف پژوهش حاضر بررسی فراتحلیل مطالعات پیرامون تأثیر برنامه ریزی بر استقرار بودجه ریزی عملیاتی بود. روش تحقیق حاضر کمی از نوع فرا تحلیل است. جامعه آماری تحقیق، شامل71 مقاله درون مرزی است که تعداد 20 مقاله با استفاده از روش نمونه گیری غیرتصادفی هدفمند به عنوان نمونه وارد فرایند فراتحلیل شدند. پایایی شناسایی از طریق توافق داوران در انتخاب تحقیق ها و طبقه بندی آنها، پایایی کدگذاری از طریق توافق داورها در مورد استفاده از مفاهیم خاص برای کدگذاری متغیرها و پایایی سطح معنی داری و اندازه اثر از طریق توافق در محاسبات اندازه اثر در بین دو فرا تحلیل گر به دست آمد. یافته های پژوهش نشان داد از میان 4 متغییر و 49 اندازه اثر، )اندازه اثرها بین 1/0-3/0، 3/0-5/0، 5/0بودند و به ترتیب کم، متوسط و زیاد فرض شد (سهم عوامل فنی و فرآیندی با میانگین اندازه اثر 58/0 برای استقرار بودجه ریزی عملیاتی پررنگ تر بود. عوامل محیطی با میانگین اندازه اثر 53/0 و عوامل انسانی با میانگین اندازه اثر 51/0 و عوامل ساختاری با میانگین اندازه اثر 47/0 به ترتیب الویت اول تا چهارم بدست آمد. متغیرهای فنی و فرآیندی، محیطی، انسانی، ساختاری از عوامل برنامه ریزی برای استقرار بودجه ریزی عملیاتی بودند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 660

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 880 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    69
  • صفحات: 

    31-48
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    404
  • دانلود: 

    276
چکیده: 

حاکمیت شرکتی مفهومی فراسوی الزامات قانونی است و به مشارکت داوطلبانه برای توسعه پایدار اشاره دارد؛ با حاکمیت شرکتی از شکاف میان شرکت ها و ذی نفعان با کمک گزارش گری و افشای اطلاعات مالی کاسته می شود. این در حالی است که اطلاعات مالی، خود یکی از مهم ترین شاخص های ارزیابی کارایی مدیریت محسوب می شود. بدین ترتیب، این پژوهش با هدف دستیابی و استقرار حاکمیت شرکتی مبتنی بر اطلاعات مالی در سطح جامعه آماری متشکل از پرسنل بانک قوامین طراحی گردید. از آنجائیکه عوامل مستقیم و غیر مستقیم متعددی بر رابطه میان اطلاعات مالی و حاکمیت شرکتی تاثیر دارند، دو عامل شفافیت اطلاعات مالی و کیفیت اطلاعات مالی در قالب متغیرهای میانجی به مدل اصلی پژوهش وارد شدند. عوامل فوق با استفاده از جدول آثار مستقیم و غیر مستقیم در روش تحلیل مسیر شناسایی و اعتبار مدل و رابطه میان متغیر ها نیز با تکنیک تحلیل مسیر آزمون گردید. نتایج نشان داد حاکمیت شرکتی عمیقاً تحت تاثیر اطلاعات مالی است؛ در ضمن شفافیت اطلاعات مالی بیشترین تاثیر را در دستیابی به حاکمیت شرکتی در جامعه آماری مورد مطالعه دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 404

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 276 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    69
  • صفحات: 

    49-71
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    502
  • دانلود: 

    158
چکیده: 

زمینه و هدف: امروزه سرمایه انسانی جزء اصلی ترین سرمایه های راهبردی هر سازمان پویا است و مهمترین رکن در ارتقای عملکرد فردی و سازمانی محسوب می شود. شناخت متغیرهای اثرگذار بر عملکرد کارکنان، راهنمای مدیران در بهبود عملکرد سازمان خواهد بود. هدف این تحقیق بررسی رابطه هویت سازمان، جبران خدمت و عملکرد سازمان است. روش شناس: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نوع روش، پیمایش است. جامعه آماری تحقیق کارکنان ستاد فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بوده است که تعداد 306 نفر به عنوان نمونه مورد آزمون قرار گرفتند. برای سنجش متغیرها از پرسشنامه استفاده گردید. روایی پرسشنامه ها با استفاده از تحلیل تائید عاملی، مورد تایید قرار گرفت و برای سنجش پایایی از روش سنجش پایایی همبستگی درونی با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد. از تکنیک معادلات ساختاری، داده های جمع آوری شده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها و نتایج: بررسی فرضیات تحقیق نشان داد که هویت سازمان با جبران خدمات رابطه معناداری دارد و جبران خدمات با عملکرد سازمان رابطه معناداری دارد. همچنین جبران خدمت در رابطه هویت سازمان با عملکرد سازمان نقش میانجی گری دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 502

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 158 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    69
  • صفحات: 

    73-92
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1629
  • دانلود: 

    794
چکیده: 

مدیریت کارکنان ناکارآمد یکی از چالش های بزرگ مدیریت دردنیای امروز است. حل این مساله می تواند باعث اثربخشی نظام مدیریتی شود. سازمان ها به عنوان سیستم های فنی-اجتماعی مورد مطالعه قرار می گیرند و انسان نقش مهمی در این سیستم ایفا می کند. منابع انسانی سرمایه های اصلی سازمان ها و مولد مزیت رقابتی برای آن ها محسوب می شوند. مدیریت نامناسب کارکنان ناکارآمد، منجر به بروز ناکارآمدی در سایر افراد سازمان و کاهش بهره وری سازمانی میشود. تجارب سازمان ها نشان می دهد می توان کارکنان ناکارآمد را به موثرترین کارکنان سازمان مبدل ساخت. بنابراین دستیابی به الگویی مناسب برای مدیریت کارکنان ناکارآمد در هر سازمانی به خصوص آن هایی که با حجم زیادی از کارکنان روبرو هستند، ضرورت دارد. این پژوهش با رویکرد توصیفی-تحلیلی و به صورت مقطعی انجام و اطلاعات جمع آوری شده از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته با 20 نفر از مدیران ارشد و میانی معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران با استفاده از روش تحلیل مضمون مورد بررسی قرار گرفه است. تحلیل های صورت گرفته حاکی از آن است که مدیران بر اساس انتخاب روش برخورد با کارکنان ناکارآمد می توانند نقش اساسی در بهبود عملکرد کارکنان ناکارآمد ایفا نمایند و از طرفی اثربخشی روش های مدیریتی خود را در تمام ابعاد افزایش دهند. نتایج این تحقیق در قالب الگوی مدیریت اثربخش در ناکارآمدی کارکنان ارائه شد که در آن چهار مرحله شامل شناسایی نشانه های ناکارآمدی، شفاف سازی انتظارات مدیر از فرد و ایجاد تعهد، حمایت از فرد جهت رفع ریشه های ناکارآمدی و اتخاذ رویکرد انضباطی غیرتنبیهی به عنوان شیوه های مدیریت ناکارآمدی تعریف شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1629

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 794 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

منتظری محمد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    69
  • صفحات: 

    91-113
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    482
  • دانلود: 

    247
چکیده: 

انگیزه خدمت محور مفهومی جدید در ادبیات مدیریت دولتی است که عوامل انگیزشی کارکنان بخش عمومی را از بخش خصوصی متمایز می کند. هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر عدالت سازمانی بر انگیزه خدمت محور در کارکنان نیروی انتظامی شهرستان سیرجان می باشد. این پژوهش، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری آن شامل کلیه کارکنان نیروی انتظامی شهرستان سیرجان بوده که بر اساس جدول مورگان و به روش طبقه ای تصادفی تعداد 200 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها شامل دو پرسشنامه عدالت سازمانی و انگیزه خدمت محور بود. پایایی بر اساس ضریب آلفای کرونباخ تایید شد و برای تعیین روایی از تحلیل عاملی تاییدی استفاده گردید. جهت آزمون فرضیه های تحقیق از معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار لیزرل نسخه 5/8 استفاده شد. یافته های پژوهش از جمله ضریب مسیر 77/0 بین عدالت سازمانی و انگیزه خدمت-محور نشان می دهد که عدالت سازمانی تاثیر مثبت و معناداری بر انگیزه خدمت محور کارکنان دارد. همچنین از بین ابعاد عدالت سازمانی، عدالت رویه ای و عدالت تعاملی بر انگیزه خدمت محور تاثیر داشته و بر خلاف انتظار، تاثیر عدالت توزیعی بر انگیزه خدمت محور معنادار نیست. با توجه به نیاز نیروی انتظامی به کارکنانی با انگیزه خدمت محور بالا، مدیران باید تلاش کنند تا عدالت سازمانی و به ویژه عدالت رویه ای و عدالت تعاملی ارتقاء یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 482

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 247 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

darouch estive | mazrol loren

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2019
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    69
  • صفحات: 

    117-150
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    89
  • دانلود: 

    325
چکیده: 

The capacity of police organizations to adopt innovative practices is poorly understood. This article compares and contrasts the uptake of one particular innovation: intelligence-led policing (ILP), in New Zealand, using a survey of 286 officers and 32 depth interviews to explore police attitudes and perceptions of the organizational factors influencing the adoption of ILP. We found that leadership and effective use of technology were critical to initiating and sustaining innovation. We conclude with a discussion of how police departments might best plan for and execute the adoption of new, innovative approaches to crime control. The capacity of police organizations to adopt innovative practices is poorly understood. This article compares and contrasts the uptake of one particular innovation: intelligence-led policing (ILP), in New Zealand, using a survey of 286 officers and 32 depth interviews to explore police attitudes and perceptions of the organizational factors influencing the adoption of ILP. We found that leadership and effective use of technology were critical to initiating and sustaining innovation. We conclude with a discussion of how police departments might best plan for and execute the adoption of new, innovative approaches to crime control.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 89

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 325 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0