Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نشریه: 

مهارت آموزی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    7-20
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    304
  • دانلود: 

    471
چکیده: 

توجه به کارآفرینی و آموزش آن، طی سال های اخیر در سطح تحصیلات عالی مطرح گشته؛ و نیاز به دانش آموختگان کارآفرین، در راستای توسعه برنامه های آموزشی پایدار، جهت ترویج کارآفرینی در کشور افزایش یافته است. بر این اساس هدف از این پژوهش شناسایی عوامل موثر بر توسعه کارآفرینی با رویکرد اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی (موردمطالعه: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان) می باشد. روش تحقیق حاضر توصیفی از نوع پیمایشی و از منظر هدف، کاربردی است. روش گردآوری اطلاعات نیز به صورت میدانی و کتابخانه ای بوده و روش نمونه گیری به صورت نمونه گیری تصادفی ساده می باشد. افراد جامعه آماری تحقیق حاضر جهت گردآوری داده ها شامل اساتید دانشگاهی خبره درزمینه مدیریت کارآفرینی و مدیران خبره حوزه اشتغال و کارآفرینی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان تعیین گردید. این پژوهش نظام یکپارچه آموزشی کارآفرینانه، رهبری کارآفرینانه، توسعه کارآفرینی، چشم انداز کارآفرینانه دانشگاه، اشتعال پذیری دانش آموختگان، استقرار فرهنگ کارآفرینانه، زیرساخت های دانشگاهی، ویژگی کارآفرینانه فردی دانش آموختگان، و پژوهش های نوآورانه را به عنوان مولفه های اصلی شناسایی کرده است که جهت اعتبار سنجی آن ها از روش دلفی و برای سنجش روایی، مقدار آماره تی مورداستفاده قرار گرفت. نتایج حاصل از روایی نشان داد که کلیه متغیرهای پژوهش از روایی مناسب برخوردار می باشند. بنابراین پیشنهاد می گردد مدیران ذی ربط با تکیه بر مولفه ها و زیر مولفه های این پژوهش زیرساخت های لازم را در محیط های آموزشی ایجاد نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 304

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 471 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مهارت آموزی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    21-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    213
  • دانلود: 

    461
چکیده: 

پژوهش حاضر باهدف ارایه الگوی شایستگی های حرفه ای مربیان مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای شهر تهران انجام شد. پژوهش ازنظر هدف کاربردی، ازنظر داده ها کیفی و ازنظر روش اجرای پژوهش داده بنیاد خود ظهور است. جامعه پژوهش حاضر شامل کلیه متخصصان و صاحب نظران آموزش های فنی و حرفه ای(که سوابق علمی و اجرایی در آموزش های فنی و حرفه ای دارند) و اساتید دانشگاهی(عضو هیات علمی، دارای سوابق پژوهشی مرتبط با آموزش های فنی و حرفه ای) بودند که با بهره گیری از روش نمونه گیری هدفمند گلوله برفی تعداد 30 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. با انجام 25 مصاحبه، تشخیص محقق این بود که اطلاعات به دست آمده به نقطه اشباع رسیده است. ابزار گردآوری داده ها بررسی اسناد ملی و بین المللی مرتبط و همچنین مصاحبه اکتشافی نیمه ساختاریافته بود. درنهایت از روش داده بنیاد و کدگذاری برای طبقه بندی داده ها استفاده شد. در مورد اعتبار مطالعه علاوه بر مطالعه مبانی نظری از شیوه بررسی به وسیله اعضای پژوهش استفاده گردید. یافته ها بیانگر آن بود که الگوی شایستگی های حرفه ای مربیان مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای شهر تهران دربرگیرنده ابعادی چون شایستگی اولیه (پایه ای)، شایستگی های میان فردی، شایستگی های فکری – ذهنی، شایستگی های اجرایی و شایستگی های اخلاقی می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 213

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 461 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مهارت آموزی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    45-71
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    349
  • دانلود: 

    504
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر شناسایی مولفه های مدیریت استراتژیک آموزش های فنی و حرفه ای به منظور اعمال مدیریت استراتژیک بهینه در تقابل و سازگاری با محیط است. پژوهش ازنظر هدف کاربردی، ازنظر روش اجرا توصیفی پیمایشی مقطعی و ازنظر داده ها، آمیخته (کیفی و کمی) است. در بخش مطالعه کتابخانه ای 28 منبع معتبر بر اساس اشباع نظری نمونه گیری شد و مولفه های استراتژیک آموزش فنی و حرفه ای بر اساس گرندد تیوری 12 مولفه و 35 زیرمولفه شناسایی و برای مدیریت استراتژیک به طور عام 6 مولفه و 22 زیرمولفه شامل کاوش مفهومی، پویش محیطی، استراتژی سازی، پیاده سازی و ارزشیابی دستاوردها و راهبری و پایش استراتژیک شناسایی شد. یافته های پژوهش شامل اشتغال (اشتغال پذیری و خوداشتغالی، کارآفرینی، نوآوری و خلاقیت)؛ جذابیت آموزشی (تنوع مخاطبین، بهبود دسترسی، افزایش کشش و جذابیت آموزش)؛ یادگیری مادام العمر (یادگیری بزرگسالان، ارتقای مهارت شاغلین، توانمندسازی افراد)؛ تقاضامحوری (پیمایش کارفرمایان، اطلاعات بازار کار نیازسنجی، سرشماری جمعیتی)؛ شناسایی تغییرات شغلی؛ پژوهش محوری: (مطالعات تطبیقی، مطالعات پیگیرانه و رصد وضعیت اشتغال)؛ انعطاف پذیری صندوق توسعه مهارت آموزی، واقعی سازی تعرفه های آموزش و آزمون)؛ تقویت یاران آموزشی؛ بهبود نظام سنجش؛ تضمین کیفیت (توسعه حرفه ای مربیان، نظام صلاحیت حرفه ای مربیان، آموزش مبتنی بر شایستگی، برنامه درسی مبتنی بر صلاحیت حرفه ای، اعتباربخشی موسسات و رتبه بندی، استانداردهای مدیریت آموزش، مشاوره و هدایت آموزشی و شغلی) می باشد. در ادامه با انجام مصاحبه نیمه ساختارمند شامل 6 پرسش الزامی و یک پرسش اختیاری با 10 نفر از خبرگان، نسبت به پیونددهی و سازمان دهی مولفه ها به منظور تدوین مدل کیفی نهایی و اعتبارسنجی آن اقدام شد و درجه تناسب مدل 95 درصد به دست آمد. در پایان پیشنهادت متعددی ارایه شد که مدیران سازمان آموزش فنی و حرفه ای با شناخت مولفه های فوق می توانند مدیریت استراتژیک را با موفقیت اعمال نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 349

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 504 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مهارت آموزی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    73-96
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    294
  • دانلود: 

    212
چکیده: 

حکمرانی د رآموزشهای مهارتی برای توسعه پایدارمنابع انسانی با مشارکت و ساز و کار تعاملی سه بخش دولت، بخش خصوصی و جامعه مدنی امکان پذیراست. این تحقیق با تاکید بر اهمیت توسعه انسانی، در جست و جوی شناخت الزامات تحقق حکمرانی آموزش های مهارتی برای رسیدن به اشتغال پایدار منابع انسانی می باشد. پژوهش حاضر با هدف ارا یه الگوی حکمرانی آموزش های مهارتی در سطح فروملی در استان تهران انجام شده است. در بخش کیفی، یک فرم مصاحبه نیمه ساختار یافته که براساس کد گذاری باز و کدگذاری محوری تهیه و سپس به روی خبرگان از طریق کد گذاری انتخابی به وسیله مصاحبه، فن دلفی و بارش فکری اجرا شد. این روند تا اشباع نظری استمرار که در این مرحله ابعاد مولفه و شاخص توسط خبرگان مشخص شد. مجددا الگو بر اساس ابعاد، مولفه وشاخص ها ترسیم وتوسط خبرگان مورداعتبار یابی قرار گرفت. در بعد کمی: فرم مصاحبه اشباع شده را از طریق وزن دهی به شاخص ها، به پرسشنامه تبدیل و بر روی گروه نمونه ای که تصادفی انتخاب شدند اجرا و در نهایت به مدد آزمون تحلیل عاملی تاییدی یافته های بعد کمی توسط کاربران مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. اعتبار ابزار سنجش در بخش کیفی، به مدد مصاحبه، فن دلفی، بارش فکری و اجماع سه سویه بدست آمد. در نهایت با بررسی های انجام شده سه بعد: آموزش های مهارتی و کارآفرینی، حکمرانی، آموزش های مهارتی کیفی وبازار محور و 27 مولفه و 173شاخص سازنده احصاءگردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 294

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 212 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

دارئی مهدی

نشریه: 

مهارت آموزی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    97-112
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    322
  • دانلود: 

    567
چکیده: 

نگهداری و تعمیرات ایفاگر نقشی کلیدی در بسیاری از پارامتر های موثر آموزش همچون قابلیت اطمینان، دسترسی، کیفیت آموزش، کاهش ریسک، افزایش بازدهی و ایمنی تجهیزات می باشد. هدف کلی فرآیند نگهداری و تعمیر، افزایش منافع حاصل از انجام عملیات و بهینه کردن هزینه های چرخه عمر با در نظر گرفتن کلیه ملاحظات ایمنی و مقوله های زیست محیطی می باشد. لذا انتخاب یک استراتژی بهینه نگهداری و تعمیرات به منظور افزایش قابلیت دسترسی و اطمینان تجهیزات آموزشی بدون افزایش هزینه از الزامات یک محیط آموزشی می باشد. عدم توجه به این مساله در حال حاضر یکی از مشکلات فراروی سیستم آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای می باشد. در این پژوهش با بررسی بکار گیری تکنیک تحلیل سلسله مراتبی)AHP(و مقایسه روش های نت موجود بهترین روش نگهداری تجهیزات و اموال سازمان را در کارگاه ها، مورد مطالعه قرار گرفت و آنچه از تحلیل و مقایسه های زوجی گزینه ها منتج گردید، برتری معنادار استراتژی نگهداری و تعمیرات مبتنی بر قابلیت اطمینان (RCM) نسبت به سایر گزیه های نت را مشخص نمود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 322

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 567 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مهارت آموزی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    27
  • صفحات: 

    113-128
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    292
  • دانلود: 

    483
چکیده: 

هدف از این پژوهش تاثیر الگوهای بازی مدارانه آموزشی به منظور فراگیری پرسپکتیو و نقشه کشی صنعتی بوده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و روش جمعآوری داده ها توصیفی-پیمایشی میباشد. جامعه آماری پژوهش تمامی دانشجویان دانشکده های مکانیک، شیمی و صنایع در مقطع کارشناسی در دانشگاه کاشان در سال 1398 به تعداد 233 نفر بوده است، با توجه به فرمول کوکران، تعداد نمونه مورد نیاز، 145 نفر که با نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب گردید. ابزار گرداوری اطلاعات، پرسشنامه گیمفیکیشن (محقق ساخته) و پرسشنامه عملکرد تحصیلی فام و تیلور (1999) بوده است. روایی محتوایی پرسشنامه به تایید جمعی از صاحب نظران رسید. هم چنین جهت بررسی روایی سازه از سه شاخص پایایی مرکب، متوسط واریانس استخراج شده و بار عاملی استفاده گردید و جهت سنجش پایایی و قابل اعتماد از ضریب آلفای کرونباخ با استفاده از نرم فزار Spss که بیشتر از 0. 7 محاسبه گردید، استفاده شد. نتایج حاصل از پژوهش با نرم افزار Smart PLS نشان میدهد که گیمفیکیشن بر خودکارآمدی، تاثیرات هیجانی، برنامه ریزی، فقدان کنترل پیامد و انگیزش در دانشجویان رشته طراحی صنعتی تاثیر دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 292

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 483 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button