با پیشرفت روش های شبیه سازی عددی حجم محدود و تفاضل محدود در مدلسازی جریان های مادون صوت و مافوق صوت در مسیرهای مختلف از جمله جریان های داخل پره های توربین، بکارگیری تلفیقی روش های عددی حجم محدود و تفاضل محدود می تواند ویژگی های مثبت هر دو روش را همزمان استفاده نماید. نوآوری این مقاله بهبود روش حجم محدود از طریق تلفیق آن با روش تفاضل محدود در مدلسازی دو بعدی جریان مافوق صوت بین پره های ثابت توربین می باشد. در این تحقیق همچنین با استفاده از روش معکوس لون برگ مارکوارت، سهم بهینه گره ها یا محدوده بین ناحیه حل روش های حجم محدود و تفاضل محدود نیز تعیین می شود. با توجه به اهمیت ناحیه شوک در قسمت سطح مکش پره، تمرکز روش معکوس که منجر به بهبود روش حجم محدود دنتون می شود به این ناحیه معطوف شده است. نتایج مدل تلفیقی پیشنهادی به همراه بکارگیری روش معکوس در منطقه شوک سطح مکش پره در مقایسه با نتایج تجربی، انطباق بسیار مطلوبی بهمراه کاهش خطاهای عددی را در ناحیه مذکور نشان می دهد.