مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

1393 - 1390

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

گرجی محمود

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (پیاپی 16)
  • صفحات: 

    3-10
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3805
  • دانلود: 

    241
چکیده: 

یکی از مشکلات سوخت های مایع نگهداری طولانی مدت آن ها است، زیرا این سوخت ها نیز همانند سایر مواد شیمیایی به علت تمایل به انجام واکنش های مخرب، پس از گذشت مدت زمانی ویژگی های خود را از دست می دهند. این تغییر خصوصیات سوخت، بر خواص شیمی فیزیکی و در نتیجه عملکرد احتراقی آن تاثیرگذار است. این موضوع در انبارداری طولانی مدت سوخت، حائز اهمیت است. به همین دلیل لازم است تا عوامل موثر بر ماندگاری و انبارداری هر سوخت تعیین شود و با کنترل و یا کاهش این عوامل، زمان ماندگاری سوخت افزایش یابد. از سوخت های مهم مورد استفاده در موشک ها، سوخت دی متیل هیدرازین نامتقارن می باشد. مطالعات نشان می دهد که اکسیژن، دما و جنس مخزن نگهداری سوخت، از جمله عوامل موثر بر ماندگاری آن می باشند. با توجه به شرایط انبارداری، اکسیژن مهم ترین عامل موثر بر ماندگاری این سوخت می باشد. به همین دلیل تاثیر اکسیژن بر ماندگاری این سوخت به صورت تجربی بررسی شده است. نتایج نشان می دهد که ماندگاری این سوخت به شدت تابع اکسیژن است. محصولات عمده واکنش اکسیداسیون، شامل فرمالدئید دی متیل هیدرازون، دی متیل آمین، آمونیاک و آب می باشد. با فرض واکنش های مرتبه صفر و مرتبه اول برای اکسیداسیون این سوخت، ثوابت سرعت واکنش های مذکور در دمای انبارداری (25 درجه سانتی گراد) به ترتیب 0.011 mol.lit-1.min-1 و 0.00023 min-1 به دست آمد.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3805

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 241 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (پیاپی 16)
  • صفحات: 

    11-18
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    704
  • دانلود: 

    203
چکیده: 

پیشرانه های ژل، پیشرانه های جدیدی هستند که دارای مزایای پیشرانه های متعارف موشکی جامد و مایع می باشند. اکسیدکننده اسید نیتریک دودکننده قرمز حفاظت شده، به علت نقطه جوش خوب، نقطه انجماد مطلوب و چگالی بالا، اکسیدکننده مناسبی جهت ژل سازی می باشد. در این مقاله، ژل کننده های مختلفی که برای ساخت ژل IRFNA مورد استفاده قرار گرفته اند، معرفی شده، روش های ساخت این ژل مورد بررسی قرار گرفته و افزودنی هایی که جهت بهبود خواص به آن اضافه شده ارائه شده اند. در بین ژل کننده های مختلف، فیوم سیلیکا مناسب ترین عامل ژل کننده جهت ساخت ژل IRFNA می باشد. مکانیزم ژل شدن از طریق ایجاد پیوند هیدروژنی بین ژل کننده و IRFNA صورت می گیرد.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 704

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 203 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (پیاپی 16)
  • صفحات: 

    19-26
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3016
  • دانلود: 

    458
چکیده: 

فرمولاسیون پیشرانه های کامپوزیت دارای ذرات جامد آمونیوم پرکلرات و سوخت های فلزی همچون ذرات آلومینیوم می باشند که در ماتریس بایندری پیشرانه به طور یکنواخت توزیع شده است. وجود این ذرات جامد، مکانیسم احتراق پیشرانه کامپوزیت را تحت تاثیر قرار داده و باعث بهبود پارامترهای عملکردی راکت از جمله: افزایش ایمپالس ویژه و زمان سوختن طولانی تر می شود. در این مقاله سعی شده تا اثر شتاب و پدیده های ناشی از آن (شامل کلوخه ای شدن و تشکیل حفره توسط ذرات جامد درون ماتریس پیشرانه، بازخورد گرمایی و انتقال حرارت ناشی از کلوخه ها به سطح در حال سوزش پیشرانه) بر روی مکانیسم احتراق سوخت های جامد کامپوزیت، که منجر به افزایش سرعت سوزش پیشرانه می شود، مورد بررسی قرار گیرد. در ادامه تاثیر عوامل مختلفی مانند فشار، نرخ سوزش در حالت ایستا و محتوای آلومینیوم را بر روی افزایش سرعت سوزش پیشرانه تحت شتاب مورد ارزیابی قرار می گیرد.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3016

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 458 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (پیاپی 16)
  • صفحات: 

    27-38
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2250
  • دانلود: 

    545
چکیده: 

آلودگی زیست محیطی ناشی از به کارگیری سرب در صنایع نظامی و اثرات نامطلوب آن بر روی کارکنان تولیدکننده مهمات حاوی سرب و همچنین کاربران و مصرف کنندگان مهمات مشکل جدی صنایع نظامی است. ترکیبات منفجره اولیه مانند آزید سرب و استفینات سرب که جزء اصلی آغازگرها و ترکیب پرمصرف در صنایع نظامی تولیدکننده چاشنی، آتشزنه و دتوناتور هستند حاوی سرب بوده و از جمله موادی هستند که در فهرست جایگزین ها قرار دارند. این مقاله مروری است بر مواد منفجره اولیه سبز که با طبیعت سازگار بوده و جایگزین مناسبی برای ترکیباب سرب دار در آغازگرها هستند.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2250

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 545 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (پیاپی 16)
  • صفحات: 

    39-51
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    902
  • دانلود: 

    277
چکیده: 

یکی از عوامل موثر در انتخاب یک ترکیب پیشرانه در صنایع موشکی، تاخیر در احتراق است. در برنامه های کاربردی پیشرانش، بهینه سازی زمان تاخیر در احتراق بسیار مهم است. در موشک ﻫﺎی با پیشرانه مایع، احتراق خودبهﺧﻮدی یا هایپرگولیتی خاصیت بسیار مفیدی است که باعث روشن نمودن مطمئن موتور می شود. تاخیر زیاد در احتراق سبب تجمع پیشرانه ای می شود که در محفظه احتراق واکنش نداده است و این امر موجب ناپایداری احتراق می شود که نتیجه آن اعمال تنش ﻫﺎی مکانیکی بر بدنه و سخت افزار موشک می باشد. از طرف دیگر، زمان تاخیر در احتراق خیلی کوتاه می تواند موجب آسیب به انژکتور شود. از این ﺭو، در این مقاله ضمن تعریف تاخیر در احتراق و محدوده و ارتباط آن با سوخت های هایپرگول، به بیان اهمیت بررسی و روش های اندازهﮔﻴﺮی آن پرداخته می شود و در نهایت پارامترهای موثر بر تاخیر در احتراق مورد تحلیل قرار می گیرد.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 902

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 277 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (پیاپی 16)
  • صفحات: 

    53-59
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1754
  • دانلود: 

    320
چکیده: 

در این مقاله استفاده از نانوذرات آلومینیوم در پیشرانه های جامد بر پایه آمونیوم پرکلرات (AP) مورد بررسی قرار گرفته است که شامل بررسی تاثیر افزایش نانوذرات آلومینیوم به عنوان سوخت فلزی به پیشرانه های جامد بر عملکرد و کارایی آنها از قبیل سرعت سوزش، دمای شروع احتراق و کاهش اندازه ذرات خاکستر باقیمانده می باشد. مطالعات اخیر نشان می دهد که اضافه کردن نانوذرات آلومینیوم به فرمولاسیون های سوخت جامد مرکب موجب افزایش قابل توجهی در نرخ سوزش، کوتاه تر شدن زمان تاخیر اشتعال و زمان سوختن کلوخه های ذرات آلومینیوم در پیشرانه می گردد. با کاهش اندازه ذرات آلومینیوم، احتراق به سطح سوزش پیشرانه نزدیک تر شده و موجب افزایش نرخ سوزش می گردد.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1754

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 320 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    1 (پیاپی 16)
  • صفحات: 

    61-70
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    605
  • دانلود: 

    219
چکیده: 

در مقاله حاضر، روشی به منظور بررسی امکان وقوع تراک در جریان های با سرعت زیاد مبتنی بر داده های تجربی موجود ارائه می‎شود. به این منظور جنبه های مختلفی از مساله که با استفاده از شرایط مورد نیاز برای وقوع موج تراک بدست می آیند مورد ارزیابی قرار گرفت. این موارد عبارتند از: محدوده تراک پذیری مخلوط و اثر افزودنی های خنثی، نوع انسداد، هندسه و ابعاد، نوع آغازش شامل آغازش مستقیم و آغازش آرام، و ویژگی های خاص مخلوط نظیر فشار، دما و سرعت. نمونه اطلاعات موجود در هر یک از موارد فوق و نحوه استفاده از آن ها برای تحلیل مساله مورد نظر ارائه شد. این روش به طور خاص در تخلیه یک جت مافوق صوت حاوی هیدروژن، در اتمسفر هوا در سه حالت مختلف کارکرد اعمال شد. در هر سه حالت مشخص شد که محدوده خطر از نظر نسبت هوا به سوخت در ناحیه 2 الی 8 متری دهانه خروجی قرار دارد. از طرفی در روند بررسی داده های تجربی موجود مشخص شد که وجود بخار آب (افزودنی موجود در مخلوط) باعث کاسته شدن احتمال وقوع تراک می شود و طبق نتایج موجود بیشترین درصد بخار آب مجاز برای تراک پذیر بودن مخلوط 30% تعیین شده است. با توجه به درصد بالای بخار آب موجود در محدوده خطر مشخص شد که این ناحیه تراک پذیر نیست.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 605

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 219 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button