در این مقاله کاربرد معادلات RANS با مدل های مختلف آشفتگی (k - e استاندارد، RNG k - e و (k - w مربوط به لزجت گردابی در انتقال گرما و خنک کاری غشایی پره های روتور توربین گازی با استفاده از یک نرم افزار دینامیک سیالات محاسباتی شبیه سازی و پاسخ دهی مدل های آشفتگی در دو حالت بدون خنک کاری غشایی و با خنک کاری غشایی در چند جریان جرمی خنک کاری مختلف برای به دست آوردن ضریب جابه جایی بر روی سطح پره روتور توربین گازی بررسی شده است. جریان تحلیل شده تراکم پذیر بوده و اعداد ماخ جریان ورودی 0.25 و خروجی 0.92 در پره می باشد. از میان مدل ها، در هر دو حالت در سطح فشار پره مدل k - w و در سطح مکش پره مدل k - e استاندارد نزدیک ترین نتایج را در مقایسه با داده های تجربی ارایه می کنند و مدل RNG k - e قادر به پیش گویی انتقال گرما بر روی سطح پره نمی باشد.