مقاله ای با عنوان تاثیر نرم افزار کارآموزی داروخانه بر دانش دانشجویان داروسازی دانشگاه علوم پزشکی زابل، و دیدگاه دانشجویان نسبت به آن در مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی دوره 12 و شماره 12 در اسفند 1391 به چاپ رسیده است. این مطالعه به صورت نیمه تجربی، بر روی 44 نفر از دانشجویان دانشکده داروسازی زابل انجام شده است، که در گروه شاهد (22 نفر) از روش متداول آموزش تلفیقی کلاس های نظری و آموزش عملی در داروخانه استفاده شده است، و در گروه تجربی (22 نفر)، از آموزش های نظری (مشابه گروه شاهد) همراه با استفاده از نرم افزار کارآموزی داروخانه و سپس آموزش عملی در داروخانه استفاده گردیده است. در پایان طی برگزاری آزمون کتبی از هر دو گروه، میانگین نمرات دو گروه مقایسه شده است. در انتهای جلسه آموزشی، نظرات دانشجویان گروه تجربی با پرسشنامه محقق ساخته روا و پایا، جمع آوری و مورد بررسی آماری با شاخص های آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و همچنین آزمون تی مستقل قرار گرفت. میانگین نمره امتحان کتبی بعد از آموزش درگروه تجربی 3.89±13.1 بود که به طور معناداری بالاتر از همین نمره در گروه شاهد (3.71±10.75) بود (p=0.046). بر این اساس محققان نتیجه گرفتند که کیفت یادگیری در گروه تجربی بالاتر می باشد. ضمن تشکر و تبریک به نویسندگان مقاله بابت طراحی متد جدید و به کارگیری و آزمایش آن، چند نکته در مورد این مقاله قابل بحث می باشد...