Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

قدیمی اکرم

نشریه: 

رهیافت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    12-21
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1608
  • دانلود: 

    34
چکیده: 

انجمن های علمی از جمله نهاد های جامعه مدنی هستند که نقش موثری در تولید دانش و دستیابی به توسعه علمی دارند. در واقع انجمن های علمی زیربنای اصلی نهادهای مستقلی را تشکیل می دهند که اغلب آنها فراترازحد و مرزسیاسی، نژادی، قومی، مذهبی، جنسی و غیره، براساس ضرورتهای جهان دموکراسی و تقویت همبستگی های معنوی بشر، پدید آمده اند و فضای مناسبی را برای آزاد اندیشی و استقرار فرهنگ گفت و گو در راستای بسط و تحکیم جامعه مدنی حول محورخردورزی، تعهد، وفاق، آزادی و عدالت به ارمغان آورده اند.در این مقاله به اجمال به بررسی تاریخچه، ساختار، اهداف، وظایف و عملکرد انجمن های علمی کشور می پردازد. مهمترین ویژگی های انجمن های علمی عدم وابستگی آنها به دولت ها از نظر منابع مالی و نیروی انسانی، سرعت عمل، قدرت تصمیم گیری بالا، بوروکراسی محدود و سازوکار انعطاف پذیرشان می باشد که سبب افزایش کارایی آنها در سطح ملی و بین المللی بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1608

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 34 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نویسندگان: 

آراسته حمیدرضا

نشریه: 

رهیافت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    22-27
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1240
  • دانلود: 

    34
چکیده: 

این مقاله به بررسی فلسفه انجمن های علمی می پردازد. انجمن های علمی نقش فزاینده ای را در حمایت از دانش پژوهی و متخصصان ایفا کرده اند. یک نهاد علمی زمانی به طور اثربخش اداره می شود که از استقلال مناسبی برخوردارباشد. همچنین، با بهره مندی صاحب نظران از آزادی علمی و مشارکت آنها در امور دانشگاه است که با ارزش ترین اندیشه ها به منصه ظهور می رسد. اما نفوذ سیاست های دیوانسالاری دولتی به آموزش عالی، استقلال دانشگاهی، آزادی علمی و تصمیم گیری جمعی را محدود کرد. این موضوع منجر به سوق دادن برخی از فعالیت های تخصصی به درون انجمن های علمی گردید. اگر چه این نهاد ها در اشکال، اهداف، اندازه، کارکرد و ذی نفعان دارای تفاوتهای بسیاری هستند، اما رسالت آنها در بازآموزی، ارتباطات علمی، پژوهش و مشاوره خلاصه می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1240

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 34 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

منصوری رضا

نشریه: 

رهیافت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    29-36
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    829
  • دانلود: 

    34
چکیده: 

سالها است که به هنگام بحث در مورد توسعه و پژوهش همواره کوشش شده است موانع سر راه پژوهش بر شمرده شود. پژوهشگران نیز همواره در گفتارهای روزانه و مصاحبه ها به نمونه هایی از این موانع اشاره می کنند. در این مقاله استدلال می شود که با درک چگونگی توسعه و پژوهش و برنامه ریزی برای آن، به ویژه با درک تمایز میان سنجش تحقیق و توسعه و سنجش نوآوری که به خروجی توجه می کند، اصرار بر شناخت موانع، ما را ازدرک سازوکارهای رشد منحرف می کند، و به جای آن باید عامل های رشد پژوهش را شناخت. این چرخش بینش بنیاد برنامه ریزیها و مدیریت پژوهش کشور را دگرگون میکند. به پاره ای از این دگرگونی ها اشاره می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 829

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 34 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

موسوی میرفضل اله

نشریه: 

رهیافت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    37-57
تعامل: 
  • استنادات: 

    8
  • بازدید: 

    15346
  • دانلود: 

    34
چکیده: 

در این مقاله رتبه50 کشور اول از 150 کشور نمایه شده در موسسه اطلاعات علمی آمریکا از میان 227 کشور جهان، به لحاظ تولید علم در سال 2003 براساس تعداد مقالات و تعداد کل مستندات بررسی شده است. رتبه کشورها به لحاظ مطلق تولید علم و تولید علم بر جمعیت کشور مورد مقایسه قرار گرفته و در این مقاله گزارش می گردد. از لحاظ مطلق تولید علم، آمریکا رتبه اول و به لحاظ تولید علم بر جمعیت، سوئیس رتبه اول را کسب می نماید. با شاخص تولید علم نسبی (نسبت بر جمعیت) رتبه آمریکا بیستم می شود. این مطالعه نشان می دهدکه 10 کشور اول در تولید علم 59 % و 50 کشور اول 87 % مشارکت داشته و بقیه 100 کشور نمایه شده تنها در تولید علم 13% مشارکت دارند. کشور اول به لحاظ مطلق تولید علم با چاپ 239428 مقاله در چاپ 21% مشارکت دارد، در صورتی که کشور دهم با چاپ 25108 مقاله 2.2% مشارکت دارد. رتبه ایران در سال گذشته به 42رسید که جز29% اول از 150 کشور جهان در تولید علم قرار گرفت؛ این درحالی است که در سال 1993، رتبه 55 را داشت. در سالهای اخیر سرعت رشد مقالات نمایه شده ایران رتبه اول را در سطح جهان کسب نمود. علل این رشد بررسی شده است، هرچند این رشد، تنها نشان دهنده بخشی از تولیدات علمی ایران است که توسط این موسسه نمایه می شود. رشد10کشور اول با توجه به رسیدن به حداکثر تولیدات علمی از شیب کمتری برخوردار است که حفظ وضع موجود نیز در مورد این کشورها خود حائز اهمیت است. در منطقه، رشد ترکیه قابل ملاحظه بوده و تعداد 10356 مقاله در سال 2003 چشم گیراست. اما در مقایسه با سال 1993 یعنی در 11سال گذشته، رشد ایران حدود 12برابر و ترکیه 7.5 برابرشده است. در این مقاله شاخص رشد ارجاعات(ازلحاظ کیفی) گزارش می گردد. متوسط تعداد ارجاعات به مقالات ایران 3 می باشد، یعنی به هر مقاله به طور متوسط 3 ارجاع صورت گرفته است. البته این ارجاعات در رشته های مختلف، بین 0.7 تا 4.3 تفاوت می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 15346

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 34 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 8 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 13
نویسندگان: 

صبوری علی اکبر

نشریه: 

رهیافت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    58-64
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1694
  • دانلود: 

    34
چکیده: 

در سال های اخیر، بر اساس مقالات نمایه شده در موسسه اطلاعات علمی ISI)) اینگونه مشهود است که کره جنوبی میزان مشارکت خود را در تولید متون علمی به طور پیوسته افزایش داده است. به طور کلی کره جنوبی میزان مشارکت خود را در اطلاعات پایهISI  از 5 0.0 درصد در سال 1981 به 1.71 درصد در سال 2000 و سپس به 2.1 درصد در سال 2003 یعنی 42 برابر در مدت 23 سال افزایش داشته است. این افزایش همراه با رشد در تعداد مقالات بسیار تاثیرگذارIF)  بالا ( ارائه شده توسط موسسات کره جنوبی و همین طور ترقی ضریب تاثیر رشته های کلیدی ملی بوده است. در حال حاضر، کره جنوبی چهاردهمین کشور تولید کننده علم در جهان است. بیشترین تعداد مقالات در کره مربوط به علوم فیزیک می باشد. بیشترین مشارکت در تولید علم رشته های مختلف مربوط به علوم مواد می باشد، به طوری که در سال 2002 بیش از پنج درصد مقالات این شاخه از علم در کشور کره حاصل شده است. بعلاوه، تحقیقات در علوم مواد در کره جنوبی به گونه ای است که در آن متوسط تعداد ارجاعات به هر مقاله حاصل، بیشترین مطلوبیت را با مقدار متوسط جهانی دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1694

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 34 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نشریه: 

رهیافت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    65-70
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3427
  • دانلود: 

    34
چکیده: 

توسعه انسانی به معنی ارتقا توانمندی و ظرفیت نیروی انسانی و در نتیجه افزایش بهره وری فردی و اجتماعی او از طریق آموزش و حرفه آموزی است. امروزه کارشناسان توسعه اقتصادی بر این باورند که نیروی انسانی آموزش دیده و توسعه یافته مهمترین عامل تاثیرگذار در فرایند توسعه اقتصادی – اجتماعی کشورهاست. به همین جهت آنها بیش از پیش بر سرمایه گذاری در توسعه منابع انسانی تاکید می نمایند. از طرف دیگر، تحولات ناشی از جهانی شدن، رویکرد به توسعه منابع انسانی را تغییر داده و ویژگی های نیروی انسانی توسعه یافته و مورد نیاز بازار کار، ابعاد گسترده تری پیدا کرده است. در این مقاله، ویژگی های نیروی انسانی توسعه یافته، از دیدگاه صاحب نظران و کار فرمایان مورد مطالعه قرار میگیرد و سپس رویکرد مناسب برای دستیابی به توسعه منابع انسانی در ایران، پیشنهاد میگردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3427

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 34 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نویسندگان: 

فاضلی عصمت

نشریه: 

رهیافت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    72-83
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    698
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف این مقاله مروری بر تاثیر فناوری در آموزش و ظهور آموزش باز و انعطاف پذیر (OFL) است. فناوری با پیشرفت روزافزون تاثیر شگرفی در ارتقا و تحول آموزش داشته است. چنانکه آموزش با بهره گیری از فناوری مراحلی را طی کرده که مراحل توزیعی، تعاملی و اشتراکی، نام گرفته اند. در هر یک از این مراحل آموزشی، به ترتیب، استاد یا معلم مداری، دانشجو یا فراگیر مداری و تیم آموزش مداری مطرح بوده است. فناوری اطلاعات و ارتباطات، و شبکه جهانی وب در جهت ارتقا آموزش از راه دور امکان برنامه ریزی آموزش باز و انعطاف پذیر را فراهم ساخته اند. چنین آموزشی دارای مزایای متعددی مانند عدم وجود شرایط ورودی، محدودیت زمانی، استفاده از روش معین، و محدودیت منابع است. با این وصف، ارتباط رودررو و جنبه عاطفی این گونه آموزش ضعیف است. بهترین روش برای آموزش اشتراکی استفاده از شبکه جهانی وب است. با این حال، انتخاب یک چارچوب کاملا مطمئن و کارآمد برای چنین آموزشی مشکل است. استفاده از طرح توانمندی ذهنی ششگانه بلوم در ارائه مطالب در محیط وب شاید بتواند بر سهولت کار بیافزاید. بر حسب طرح مزبور، مطلب ارائه شده باید متناسب با مرحله یادگیری – که آغاز آن «کسب دانش» و نهایتش مرحله «ارزشیابی و قضاوت» است – باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 698

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

رهیافت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    85-91
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    664
  • دانلود: 

    34
چکیده: 

بنیاد علمی اروپا یاEuropean Science Foundation (ESF)  در سال 1974 میلادی تاسیس شد. اعضای این بنیاد را شورای تحقیقاتی، آکادمی ها و موسسات علمی از 29 کشور اروپایی تشکیل می دهند و در مجموع 76 عضو دارد. هدف از تاسیس این بنیاد کمک به پیشبرد علم و دانش و ارتقا آن در سطح اروپا می باشد. به بیان دیگر،ESF  همچون بستری است که با گرد هم آوردن دانشمندان برجسته و عوامل سرمایه گذار، سعی در برنامه ریزی و به اجرا درآوردن توانایی های علمی موجود در کل قاره اروپا دارد تا به این وسیله، شرایط رشد علم را تحقق بخشد. در این مقاله اهداف، ساختار، برنامه های علمی و شیوه های عملکرد بنیاد علمی اروپا (ESF)  باختصار شرح داده شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 664

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 34 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

رهیافت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    92-103
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    643
  • دانلود: 

    34
چکیده: 

آکادمی علوم استرالیا – به شکل امروزی خود – از سال 1954 با هدف پیشبرد علوم در استرالیا تشکیل شد. مجموعه ای مستقل و غیرانتفاعی می باشد و هر چند از حمایتهای دولتی برخوردار است، التزام قانونی به دولت ندارد. آکادمی در حال حاضر 372 عضو دارد. نحوه عضویت در آکادمی به 3 شکل اعضای اصلی، اعضای منتخب ویژه و اعضای وابسته صورت می گیرد. اعضای آکادمی به صورت افتخاری با شرکت در شورا، کمیته ها و به عنوان مشاور با آکادمی همکاری می کنند. آکادمی علوم استرالیا با دارا بودن مجموعه بزرگی از متخصصان همواره به عنوان یک مشاور معتبر در تصمیم گیری ها و سیاست گذاری به دولتمردان کمک نموده است و همچنین با در نظر گرفتن نیازها و وضعیت استرالیا، اولویت های بخش پژوهش را تبیین نموده و بدین ترتیب در رشد اقتصادی استرالیا نقش مهمی ایفا کرده است. از سوی دیگر آکادمی با حمایت از ایجاد ارتباطات گسترده با دانشمندان برجسته در سطح جهان، فرصتی را فراهم می آورد تا پژوهشگران استرالیایی ضمن تبادل افکار با همکاران خود بتوانند از جدیدترین فناوری نیز استفاده کنند. آکادمی در بخش آموزشی نیز فعال عمل کرده است و تا کنون کتب معتبر آموزشی زیادی را منتشر کرده است. آکادمی علوم استرالیا هر ساله به منظور تشویق پژوهشگران جوایز متعددی را نیز اهدا می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 643

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 34 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

رهیافت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    32
  • صفحات: 

    105-111
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2232
  • دانلود: 

    34
چکیده: 

نانوتکنولوژی در لغت به معنای علم مطالعه ذرات بسیار کوچک است. گاهی از آن به عنوان علم ذرات بسیار کوچک نام برده و به عنوان تکنولوژی ساخت وسایل در مقیاس اتمی یا مولکولی تعریف می شود. پیشوند نانو از کلمه یونانیnanos  به معنای یک بیلیونیم است. دانشمندانی که در زمینه نانوتکنولوژی کار می کنند، در مقیاس نانو وارد شده و ذراتی را مطالعه می کنند که صد هزار بار کوچکتر از قطر مو می باشند. ساخت وسایلی با اندازه کمتر از 100 نانومتر محصول نانوتکنولوژی است. اندازه یک مولکول یک نانومتر می باشد، از این رو نانوتکنولوژی علم مطالعه در حد مولکول است. مقیاس نانو، مرز نامشخصی بین دنیای کلاسیک و مکانیک کوانتوم بوده از اینرو درک نانوتکنولوژی حاکی از ورود تحولی نو در توانائیها و قابلیت ها می باشد. ساخت ماشین های نانو، نانوالکترونیکها و سایر وسایل نانو، بدون شک مشکلات بسیاری را که بشر امروزه با آن مواجه است، حل خواهد کرد زیرا اندازه کوچک این وسایل، این امکان را فراهم می سازد که فرآیندها، پدیده ها، و خصوصیات زیستی، شیمیایی و فیزیکی پیشرفته و نوظهور را نمایان سازند. هنگامی که ترکیبات ساختاری ویژه در محدوده یک تا صد نانومتر قرار دارند از خود صفات فیزیکی متفاوتی نشان می دهند. در حال حاضر نانوتکنولوژی در مرحله شکوفا شدن است و هم اکنون توانایی ساخت ماده در مقیاس اتمی وجود دارد و محصولات فراوانی یافت می شوند که نتیجه مستقیم افزایش توانایی برای ساخت ترکیبات با اندازه های کمتر از صد نانومتر است. ساخت آیینه هایی که بخار نمی گیرند، تلویزیون های با صفحه نمایش مسطح، نقاشی های تقلید زیستی با زاویه تماس 180 درجه و تهیه ویتامین های حلال چربی در نوشیدنی های آبکی، برخی از اظهارات اولیه نانوتکنولوژی است. این تکنولوژی برای اهداف بسیار پیچیده نیز می تواند استفاده شود، به عنوان مثال ممکن است روزی علم نانو به تولید ماشین های میکروسکوپی منجر شود که آسیب های بدن را در سطح سلول برطرف نماید. پیشرفتهای فراوان در علم کامپیوتر، داروسازی و پزشکی زمانی صورت میگیرد که پتانسیل واقعی نانوتکنولوژی حاصل شود. علم نانوتکنولوژی زمینه میان رشته ای است که ارتباط نزدیک رشته هایی از قبیل فیزیک، زیست شناسی، شیمی، مهندسی، کامپیوتر و ... را نیاز دارد. مراکز نانوتکنولوژی در سراسر دنیا سرمایه گذاری بسیار کرده تا بتوانند از این بازار گرم علمی سهم بیشتری ببرند. این پیشرفت سریع با پیدایش رو به افزایش واژه نانو در مجلات و اخبار مشهود است. ایران نیز باید با بهره گیری از توان بالای علمی دانشمندانی که در افزایش سطح تولید علم کشور موثرند و با بهره گیری از اندیشه آنها در این وادی قدم گذارد تا در آینده ای نه چندان دور، بتواند تولیدکننده محصولات نانوتکنولوژی در کشور باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2232

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 34 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1