Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    61
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    833
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 833

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    61
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    2473
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2473

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    61
  • صفحات: 

    20-25
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2510
  • دانلود: 

    189
چکیده: 

مقدمه: حاملگی نابجای سرویکال، یک وضعیت بالینی نادر است و شایعترین علامت آن، خونریزی واژینال می باشد که با جفت سرراهی، تشخیص افتراقی دارد. سونوگرافی ترانس واژینال جهت تشخیص، و سونوگرافی سه بعدی و ام آر آی در تایید تشخیص حاملگی نابجای سرویکال کمک کننده می باشند.گزارش مورد: بیمار، خانم 25 ساله با حاملگی اول و خونریزی واژینال بدون درد در سه ماهه اول و سونوگرافی 14 هفتگی مبنی بر قرارگیری کامل جفت روی کانال سرویکس و چندین بار تکرار خونریزی در سه ماهه دوم و سوم، در هفته 37 بارداری به دلیل درد زایمان، تحت عمل سزارین قرار گرفت. حین سزارین به نظر می رسید که جفت از قدام تا خلف، سوراخ داخلی سرویکس را کاملا پوشانده است. در قسمت بالای حفره ای که جنین خارج شده بود، فوندوس رحم در حد حاملگی 10 هفته وجود داشت. به دلیل عدم کنترل خونریزی، هیسترکتومی انجام شد و بیمار پس از 2 هفته بستری، بدون هیچ گونه عارضه ای مرخص شد. پاتولوژی جایگزین جفت داخل کانال سرویکس را گزارش کرد (حاملگی سرویکال).نتیجه گیری: بالاترین سن حاملگی سرویکال که تاکنون گزارش شده، 14 هفته بوده است، در حالی که بیمار حاضر، اولین موردی بود که حاملگی سرویکال تا سن 37 هفته ادامه پیدا کرده بود. از آنجایی که بر اساس شرح حال و سونوگرافی های انجام شده، برای بیمار جفت سرراهی تشخیص داده شده بود، لذا توصیه می شود تمام بیماران باردار که با خونریزی واژینال مراجعه می کنند و در سونوگرافی، جفت پرویا گزارش می شود، از نظر حاملگی سرویکال با سونوگرافی سه بعدی یا ام آر آی بررسی شوند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2510

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 189 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2013
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    61
  • صفحات: 

    1-18
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    80
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 80

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    61
  • صفحات: 

    1-8
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    854
  • دانلود: 

    239
چکیده: 

مقدمه: رضایت ارباب رجوع، وسیله ای ارزشمند جهت ارزیابی عملکرد برنامه ریزان سیستم بهداشتی و درمانی و راه گشایی برای برنامه ریزان ارتقاء شیوه های خدمات می باشد. مطالعه حاضر با هدف تعیین تاثیر آموزش الکترونیک بر رضایت مندی زنان نخست زا درباره مراقبت های دوران پس از زایمان انجام شد.روش کار: این مطالعه نیمه تجربی و آینده نگر در سال 92-1391 بر روی 72 نفر از مادران نخست زا در دوره پس از زایمان و مراجعه کننده به بیمارستان شهید بهشتی شهر اصفهان انجام شد. نمونه ها به صورت تصادفی انتخاب و به دو گروه مداخله (آموزش الکترونیک) و کنترل (کتابچه) تقسیم شدند. پرسشنامه رضایت زنان در مورد مراقبت های پس از زایمان در هر دو گروه در قبل و دو هفته پس از آموزش تکمیل شد. داده ها پس از گردآوری با استفاده از نرم افزار آماری SPSS (نسخه 11.5) و آزمون های آماری تی تست و تی زوجی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. میزان p کمتر از 0.05 معنی دار در نظر گرفته شد.یافته ها: بر اساس نتایج آزمون تی مستقل، نمره رضایت قبل از مداخله در هر دو گروه آموزشی تفاوت آماری معنی داری نداشت (p=0.030) در حالی که 2 هفته بعد از مداخله، دو گروه از این نظر تفاوت آماری معنی داری داشتند (p=0.010). علاوه بر این بین افزایش نمره رضایت در هر دو گروه نیز ارتباط آماری معنی داری وجود داشت (p=0.014).نتیجه گیری: برنامه آموزش الکترونیک می تواند باعث افزایش سطح رضایت زنان نخست زا در دوران پس از زایمان شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 854

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 239 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    61
  • صفحات: 

    9-19
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    2510
  • دانلود: 

    541
چکیده: 

مقدمه: بررسی کیفیت زندگی و عوامل تاثیرگذار بر آن در نوجوانان، باعث به وجود آمدن یک دیدگاه کلی از وضعیت سلامت آنان و ارائه راهکارهای مربوط به سیاست گذاری و برنامه ریزی های بهداشتی در جامعه می شود. مطالعه حاضر با هدف تعیین ارتباط بین سبک زندگی و کیفیت زندگی مرتبط با سلامت در دختران نوجوان دبیرستانی شهرستان مشهد انجام شد.روش کار: این مطالعه همبستگی در سال 1391 بر روی 810 دانش آموز دختر از دبیرستان های شهرستان مشهد انجام شد. افراد به روش نمونه گیری طبقه ای- خوشه ای انتخاب شدند. پرسشنامه های مشخصات فردی، توانایی ها و مشکلات نوجوانان، ارتقاء سلامت نوجوان و کیفیت زندگی مرتبط با سلامت نوجوانان توسط افراد تکمیل شد. داده ها پس از گردآوری با استفاده از نرم افزار آماری SPSS (نسخه 11.5) و آزمون های آماری ضریب همبستگی اسپیرمن، تی مستقل، من ویتنی، کروسکال والیس، آنالیز واریانس یک طرفه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. میزان p کمتر از 0.05 معنی دار در نظر گرفته شد.یافته ها: بین نمره کل کیفیت زندگی با سبک زندگی و ابعاد آن، همبستگی معنی داری وجود داشت (p<0.001). از بین ابعاد سبک زندگی، «رشد معنوی» و «مدیریت استرس»، به ترتیب بیشترین همبستگی و «رفتار تغذیه ای» کمترین همبستگی را با کیفیت زندگی داشتند. بین نمره کل سبک زندگی با کیفیت زندگی و ابعاد آن نیز همبستگی معنی داری وجود داشت (p<0.001) و از بین 10 بعد کیفیت زندگی، دو بعد «سلامت روانی» و «سلامت جسمی» به ترتیب بیشترین همبستگی و «پذیرش اجتماعی»، کمترین همبستگی را با سبک زندگی داشتند. همچنین بین تمام ابعاد سبک زندگی با ابعاد کیفیت زندگی همبستگی مثبت و معنی داری وجود داشت (p<0.05) و تنها همبستگی بین 3 بعد «تغذیه» (p=0.174)، «روابط بین فردی یا حمایت اجتماعی» (p=0.860) و «فعالیت فیزیکی و ورزش» (p=0.071) از سبک زندگی با بعد «پذیرش اجتماعی» از کیفیت زندگی از نظر آماری معنی دار نبود.نتیجه گیری: بین سبک زندگی و کیفیت زندگی مرتبط با سلامت و ابعاد آنها در نوجوانان، ارتباط معنی داری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2510

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 541 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button