Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    21
  • صفحات: 

    15-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1910
  • دانلود: 

    468
چکیده: 

مقدمه و هدف: رسیدن به سن سالمندی از عمده ترین پیشرفت های بشر است، ولی طی کهولت سن، تغییراتی در کلیه اعضای بدن رخ می دهد که سبب افزایش اختلال در حفظ تعادل می شود که در این میان چرخه شبانه روزی بی تاثیر نیست. بنابراین، هدف تحقیق حاضر مقایسه تاثیر تمرینات تعادلی در صبح و بعد از ظهر بر تعادل ایستا و پویای سالمندان است.روش شناسی: در این پژوهش نیمه تجربی 36 نفر سالمند سالم بدون سابقه ورزشی منظم (سن 68.7±5.5 سال، قد 1.6±8.2 متر، وزن 68.4±8.9 کیلوگرم) بصورت در دسترس انتخاب شدند. آزمودنی ها به صورت تصادفی به دو گروه 12 نفره تمرین صبح و بعد از ظهر و یک گروه کنترل تقسیم شدند. گروه های تجربی به مدت هشت هفته تحت تمرینات تعادلی قرار گرفتند. برای ارزیابی تعادل ایستای آزمودنی ها از آزمون تعادل ایستادن تک پا و برای برآورد تعادل پویای آزمودنی ها از آزمون تعادل ستاره و محاسبات آماری با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 20 انجام گردید.یافته ها: نتایج تحقیق نشان می دهد که اعمال برنامه تمرین تعادلی می تواند باعث بهبود تعادل ایستا و پویا در هر دو زمان صبح و بعد از ظهر گردد، همچنین تفاوت معنی داری بین تعادل ایستا و پویای سالمندان در هر دو زمان صبح و بعد از ظهر مشاهده نگردید (p<0.05) به طوریکه تمرینات صبح تاثیر بیشتری بر تعادل ایستا و پویای سالمندان ندارد.بحث و نتیجه گیری: یافته های پژوهش نشان می دهد که تمرینات تعادلی با اعمال اضافه بار بر روی انتقال اطلاعات از طریق سیستم های حسی سه گانه دستگاه عصبی مرکزی (سیستم های بینایی، حسی- عمقی و دهلیزی) باعث بهبود تعادل می شود، همچنین نتایج بیانگر عدم تفاوت در اثربخشی تمرینات تعادلی در زمان های صبح و بعد از ظهر است، لذا به نظر می رسد که می توان از تمرینات تعادلی در زمان های مختلف، به عنوان یک فعالیت موثر در بهبود تعادل سالمندان استفاده کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1910

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 468 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    21
  • صفحات: 

    25-35
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1475
  • دانلود: 

    660
چکیده: 

مقدمه و هدف: ارتباط صنعت و دانشگاه موضوعی است که در دهه های اخیر در بسیاری از صنایع و دانشگاه های دنیا به عنوان راهکارهایی جهت افزایش درآمد، ارتقای علمی دانشگاه ها و صنایع و در نهایت توسعه کشور مطرح شده است. هدف از پژوهش حاضر شناسایی و رتبه بندی مزایای اکتسابی بخش تولیدی صنعت ورزش از ایجاد ارتباط با دانشگاه در گستره جغرافیایی ایران بود.روش شناسی: تحقیق حاضر از نوع کاربردی و با توجه به روش تحقیق از نوع توصیفی تحلیلی است. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه صنعت اشام 2008 استفاده شد که ضریب پایایی آن بر اساس روش آلفای کرونباخ (a=0.86) محاسبه گردید. جامعه آماری تمامی شرکت های تولیدکننده محصولات ورزشی سراسر ایران بوده است (220=N) که تعداد 140 شرکت، نمونه تحقیق را تشکیل دادند. جهت تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش از آمار توصیفی (جداول و نمودارها) و آمار استنباطی (آزمون فریدمن، یومن ویتنی و کروسکال والیس) و با استفاده از نرم افزار Spss استفاده گردید.یافته ها: بر اساس نتایج حاصل از آزمون فریدمن از میان عوامل مورد بررسی انواع مزایای اکتسابی صنایع از ایجاد ارتباط با دانشگاه، عامل تولید به عنوان مهم ترین عامل شناسایی شد، همچنین بر اساس نتایج آزمون کروسکال والیس اختلاف معناداری بین دیدگاه مدیران در خصوص عوامل مورد بررسی مزایای اکتسابی صنعت از برقراری ارتباط با دانشگاه بر حسب سطح تحصیلات، سابقه کاری و گستره فعالیت شرکت ها وجود داشت.بحث و نتیجه گیری: به طور کلی برای صنایع تولیدی محصولات ورزشی مهم ترین عامل جهت ارتباط با دانشگاه ها کسب منافع و مزایا به صورت مستقیم بوده که همانا این منافع و مزایا همان توسعه تولیدات شرکت بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1475

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 660 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    21
  • صفحات: 

    37-47
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    900
  • دانلود: 

    224
چکیده: 

مقدمه و هدف: امروزه حضور تماشاچیان در رویدادهای ورزشی و خرید بلیط مسابقات و کالاهای ورزشی ضامن بقا و ادامه حیات سازمان های ورزشی است. شناخت انگیزه های مشارکت مشتریان در رویدادهای ورزشی می تواند به برنامه ریزی برای حضور آنها کمک فراوانی کند. بنابراین هدف از پژوهش حاضر، بررسی عوامل تاثیرگذار بر جهت گیری مشتریان نسبت به حضور در رویدادهای ورزشی دانشگاهی است.روش شناسی: جامعه آماری این تحقیق را دانشجویان دانشگاههای شهرستان شوشتر تشکیل می دهند که از میان آنها 270 نفر به روش نمونه گیری تصادفی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است و ابزار مورد استفاده عبارتند از دو پرسشنامه که یکی مربوط به متغیرهای عینی و دیگری پرسشنامه استاندارد پونس و همکاران (2006) مربوط به جهت گیری مشتریان به حضور در رویدادهای ورزشی. از آمار توصیفی و استنباطی شامل کولموگروف-اسمیرنف، همبستگی پیرسون و مدل سازی معادلات ساختاری جهت آزمون فرضیه ها استفاده شده است.یافته ها: نتایج نشان می دهد که متغیرهای اجتماعی (0.886)، شناختی (0.788) و احساسی (0.779) به ترتیب اولویت تاثیر مثبت و معنی دار بر جهت گیری دانشجویان نسبت به حضور در رویدادهای ورزشی دانشگاهی می گذارند.بحث و نتیجه گیری: مطابق نتایج، فراهم نمودن محیط مناسب جهت تسهیل فرایند اجتماعی شدن، تخلیه هیجانات و شناخت از طریق نهاد ورزش برای افراد حاضر در میادین ورزشی و همچنین ترغیب افراد دیگر به حضور از ضروریات است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 900

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 224 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    21
  • صفحات: 

    49-55
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    937
  • دانلود: 

    800
چکیده: 

مقدمه و هدف: پژوهشگران و مربیان اعتقاد دارند که نوع جهت دهی کانون توجه افراد می تواند تاثیر فوری بر اجرای آن ها داشته باشد. هدف این تحقیق، بررسی اثر کانون توجه مربوط و نامربوط و سطح مهارت بر دقت سرویس تنیسی والیبال تحت شرایط فشار روانی است.روش شناسی: این تحقیق از نوع نیمه تجربی است که به صورت میدانی انجام می شود. 60 دانشجوی دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد با دامنه سنی 18 تا 30 سال، شرکت کننده در درس تربیت بدنی (2) که همگی راست دست و با تکنیک صحیح سرویس تنیسی والیبال آشنا بودند، به روش نمونه گیری در دسترس به عنوان شرکت کننده در این تحقیق مشارکت کردند. شرکت کننده ها بعد از مشخص شدن اضطراب صفتی، با سیاهه SCAT و حذف افراد دارای اضطراب صفتی بالا و پایین، به منظور متجانس کردن افراد شرکت کننده، به دو گروه 30 نفری کانون توجه مربوط و نامربوط تقسیم شدند. دقت سرویس آزمودنی ها با استفاده از آزمون ایفر اندازه گیری، و برای ایجاد شرایط فشار روانی از روش مقایسه مجازی استفاده شد.یافته ها: نتایج آزمون تی مستقل، نشان می دهدکه بین نمرات آزمودنی ها، به تفکیک توجه مربوط و نامربوط تفاوت معنادار آماری وجود دارد (p<0.05). و میانگین نمرات دقت سرویس آزمودنی ها با توجه به کانون توجه مربوط (M=24.87±2.35) و نامربوط (M=31.87±2.85) است.بحث و نتیجه گیری: در این تحقیق وقتی از افراد خواسته می شود توجه مربوط به تکلیف داشته باشند آن ها سعی می کنند حرکات خود را به صورت گام به گام کنترل کنند در مقابل، توجه نامربوط به تکلیف به افراد اجازه می داد فرآیندهای خودکار و ناهوشیار حرکات را کنترل کنند، در نتیجه منجر به اجرای موثرتری می شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 937

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 800 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    21
  • صفحات: 

    65-74
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1293
  • دانلود: 

    269
چکیده: 

مقدمه و هدف: روش بازخوردهی مربیان در یادگیری وآموزش مهارت های ورزشی تاثیر به سزایی دارد ولزوم بررسی چگونگی ارائه بازخورد افزوده از سوی مربیان با تجربه کاری متفاوت، در جامعه ورزشی احساس می شود. لذا هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر تجربه مربیان بر کیفیت بازخورد افزوده، در هنگام آموزش یک مهارت حرکتی است.روش شناسی: جامعه آماری این مطالعه، مربیان تربیت بدنی شهر مشهد هستند.از بین داوطلبان واجد شرایط، هجده نفر بطور تصادفی به دو گروه 9 نفره مربیان با تجربه و کم تجربه (با سابقه بالای 5سال و زیر 3 سال) تقسیم شدند. مربیان طی یک جلسه، پس از 20 دقیقه آموزش تاس بدمینتون، از طریق بازخورد افزوده، تکنیک دانش آموزان را طی20 دقیقه تمرین اصلاح کردند. جهت ارزیابی کیفیت بازخورد افزوده مربیان، بر اساس ملاک های بازخورد افزوده، شامل هدایت، محتوای تکنیکی، هدف، نوع، زمان و ارتباط، از گروه ها فیلمبرداری و ضبط صدا به عمل آمد. سپس با کمک سه مربی با تجربه دیگر بازخورد مربیان مورد ارزیابی قرار گرفت. درنهایت از آزمون ناپارامتری خی دو برای تجزیه و تحلیل آماری در سطح معنی داری p£0.05 استفاده شد.یافته ها: بر اساس نتایج حاصل، از حیث فراوانی، مربیان باتجربه بازخورد افزوده بیشتری به ورزشکاران می دادند. همچنین مربیان با تجربه، از بازخوردافزوده با محتوای تکنیک اختصاصی وهدف اصلاحگری و ارزشگذاری مثبت بیشتریاستفاده نموده، اغلب بازخوردهای کلامی و مرتبط به بازخورد قبلی را به کار می برند. در مقابل، مربیان کم تجربه از بازخورد افزوده با محتوای تکنیکی عمومی تر و هدف ارزشگذاری منفی بیشتری استفاده نموده و سهم بازخوردهای غیر کلامی و نامرتبط به بازخورد قبلی در آنان بیشتر است.بحث و نتیجه گیری: به طور کلی می توان نتیجه گرفت در طی فرآیندآموزش و تمرین، سطح تجربه مربی تاثیر زیادی در کیفیت بازخورد افزوده وی داشته، که احتمالا می تواند از عوامل موفقیت مربیان با تجربه نسبت به کم تجربه ها باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1293

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 269 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    21
  • صفحات: 

    75-81
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    644
  • دانلود: 

    533
چکیده: 

مقدمه و هدف: در محیط پویا و غیر قابل پیش بینی عصر حاضر، سازمان ها با چالشی به نام مشروعیت سازمانی مواجهه هستند. بنابراین این پژوهش با هدف رابطه تامین منافع ذینفعان با مشروعیت سازمانی وزارت ورزش و جوانان انجام شد.روش شناسی: روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. مدیران و کارشناسان تمامی فدراسیون ها (n=154) (مهمترین ذینفع اولیه) و مدیران بخش خصوصی درگیر در ورزش شهر تهران (n=215) (مهمترین ذینفع ثانویه) به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته ای که روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفت. از نرم افزار spss و amos برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده گردید.یافته ها: نتایج پژوهش نشان می دهد تامین منافع فدراسیون های ورزشی به عنوان ذینفع اولیه با مشروعیت سازمانی رابطه معنی داری دارد (r=0.79, sig=0.001). همچنین تامین منافع بخش خصوصی با مشروعیت سازمانی وزارت ورزش و جوانان رابطه دارد (r=0.81, sig=0.001). از بین منافع فدرسیون های ورزشی، امور مربوط به اعزام تیمهای ورزشی به مسابقات برون مرزی با بار عاملی (0.85) و در بخش خصوصی هماهنگی بین وزارت ورزش باسایرنهادهای دولتی درارائه تسهیلات با بار عاملی (0.76) و در عامل مشروعیت بخشی وزارت ورزش و جوانان، موافقت اکثر ذینفعان در جامعه با فعالیتهای وزارت ورزش با بار عاملی (0.70) بیشترین اهمیت را دارد.بحث و نتیجه گیری: نتیجه گیری می شود که توجه به منافع و انتظارات ذینفعان می تواند بر مشروعیت در سازمانهای ورزشی تاثیر بگذارد و مشروعیت سازمانی می تواند در اجرای برنامه و سیاست ها سازمانی نقش تسهیل کننده ای داشته باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 644

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 533 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    21
  • صفحات: 

    75-81
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    937
  • دانلود: 

    459
چکیده: 

مقدمه و هدف: بدیهی است که تمامی اعمال بشر از جنبه فیزیولوژیکی و روان شناختی قابل بررسی است و با توجه به نقشی که جنبه های روانی در اعمال و رفتار بشر دارند، اهمیت دادن به مباحث روان شناسی ارزش و اعتبار ویژه ای دارد. هدف پژوهش حاضر، بررسی ارتباط خودشیفتگی و ادراک بدنی در مردان بدنساز است.روش شناسی: این پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی و جامعه آماری، شامل آن دسته از مردان بدنساز شهر تبریز بود که حداقل یک سال مداوم و در هفته حداقل دو روز به صورت منظم در سالن بدنسازی تمرین می کردند. با توجه به ویژگی های تعیین شده برای جامعه آماری، نمونه تحقیق تعداد 161 ورزشکار با میانگین سنی 24.96±6.528 است که به صورت در دسترس و داوطلبانه در تحقیق شرکت کردند. از مقیاس شخصیت خودشیفته (NPI) راسکین و هال (1979) و پرسشنامه آمادگی بدنی ادراک شده (PPFS) آبادی (1998) برای جمع آوری اطلاعات استفاده شد. داده ها با استفاده تحلیل رگرسیون بررسی شد.یافته ها: نتایج آزمون فرضیه های پژوهش نشان می دهد ترکیب بدنی و شرایط جسمانی در مجموع 22% از تغییرات خودشیفتگی ناسازگار و 15% از تغییرات خودشیفتگی سازگار را در مردان بدنساز تبیین می کنند. به علاوه همانگونه که نتایج این پژوهش نشان می دهد، ابعاد هر دو نوع خودشیفتگی با ادراک بدنی رابطه معنی داری دارند.بحث و نتیجه گیری: می توان گفت که ادراک بدنی می تواند از عوامل مهم در بروز خودشیفتگی، که یکی از مهمترین اختلالات شخصیتی محسوب می شود، در جامعه مورد تحقیق باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 937

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 459 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    21
  • صفحات: 

    83-92
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1425
  • دانلود: 

    467
چکیده: 

مقدمه و هدف: دولت ها باید گسترش ورزش همگانی را سرلوحه برنامه های دراز مدت خود قرار دهند، در غیر این صورت باید در انتظارآمار نگران کننده بیماری، غیبت از کار، افزایش مرگ و میر وکاهش سطح بهداشت عمومی باشیم. هدف از این پژوهش، توصیف وضعیت موجود ورزش همگانی استان خوزستان وتدوین راهبردهای توسعه آن است.روش شناسی: روش تحقیق دراین پژوهش توصیفی و از نوع مطالعات میدانی است. ابزارجمع آوری داده ها شامل مصاحبه و تبادل نظربا مسوولان، جستجو در منابع کتابخانه ای و پیشینه ها و همچنین پرسشنامه محقق ساخته که روایی صوری و محتوایی آن از سوی چندتن از استادان صاحب نظر بررسی و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ (86 درصد) تایید گردید. جامعه آماری این پژوهش را 104 نفر از استادان مدیریت ورزشی، مدیران ادارات تربیت بدنی، مدیران هیات ها وکارشناسان ورزشی همگانی استان خوزستان تشکیل می دهند. هم چنین داده های پژوهش با استفاده از آمارتوصیفی و آزمون فریدمن تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: یافته های پژوهش نشان می دهدکه استان خوستان با 4300000 نفر جمعیت تنها 125000 نفر به عنوان ورزشکار در ورزش همگانی مشارکت دارند و به ازای هر 46 ورزشکار یک مربی در زمینه ورزش همگانی فعالیت دارد همچنین در زمینه ورزش همگانی خوزستان، 10 نقطه قوت، 14 نقطه ضعف، 8 نقطه فرصت و 10 نقطه تهدید وجود دارد. که پس از تجزیه و تحلیل آنها در ماتریس (SWOT) و بحث و تبادل نظر گروهی مشخص شد که جایگاه راهبردی ورزش همگانی خوزستان در منطقه WT قرار دارد و در نهایت، بر اساس تحلیل های استراتژیک اقدام به تدوین راهبردهای لازم برای توسعه ورزش همگانی در این استان شد.بحث و نتیجه گیری: مهم ترین راهبردهای لازم برای توسعه وپیشرفت ورزش همگانی خوزستان عبارتنداز: تدوین برنامه راهبردی برایت وسعه ورزش همگانی، توسعه و ترویج فرهنگ ورزش ازطریق رسانه ها و تغییر ساختار ورزش همگانی. نتایج این تحقیق با بیشتر پیشینه های مورد بررسی همخوانی دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1425

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 467 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    21
  • صفحات: 

    93-102
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2647
  • دانلود: 

    894
چکیده: 

مقدمه و هدف: شناخت و آگاهی از مهارت های ارتباطی، سبکهای رهبری مدیران، فرهنگ سازمانی و اثربخشی سازمانی مدیران ورزشی و تبیین روابط بین آنها هدف عمده این تحقیق بود.روش شناسی: تحقیق حاضر از نوع همبستگی می باشد که به روش پیمایشی انجام گردید. جامعه آماری پژوهش را مدیران ورزشی سازمانهای ورزشی منتخب ایران بودند. از میان 669 نفر جامعه آماری 245 نفر به عنوان نمونه آماری تحقیق به صورت تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری پژوهش شامل پرسشنامه های مهارت های ارتباطی بارثون جی (1990)، سبکهای رهبری باس و آولیو (1996)، فرهنگ سازمانی دنیسون (2007) و اثربخشی سازمانی هسو (2002) بود. از روش های آماری توصیفی و استنباطی برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده گردید.یافته ها: بر اساس نتایج به دست آمده، وجود دارد رابطه معنی داری بین مهارت های ارتباطی، فرهنگ سازمانی، سبک رهبری و اثربخشی سازمانی بین مدیران ورزشی وجود دارد. نتایج حاصله از اجرای مدلهای تحلیل مسیر خروجی نرم افزار نشان دهنده مناسب بودن برازش مدل معادلات ساختاری است. (RMSEA=0.032، GFI=932، AGFI=0.905).بحث و نتیجه گیری: از آنجا که رهبران تحول گرا، به واسطه سطح قابل قبولی از مهارت های ارتباطی که به صورت بالقوه در آنها نهفته و یا کسب نموده اند بصورت غیر مستقیم از طریق فرهنگ سازمانی تاثیر مثبتی بر روی اثربخشی سازمانی دارند، لذا توصیه می شود مهارتهای ارتباطی، به عنوان یکی از فاکتورهای اثر گذار در انتخاب مدیران ورزشی برای سازمان های ورزشی، مد نظر متولیان قرار گیرد. در نهایت به مدیران عالی رتبه ورزش پیشنهاد می گردد در فرایند انتخاب مدیران برای سازمانهای ورزشی مدل ارائه شده در این تحقیق به عنوان مرجع در نظر گرفته شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2647

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 894 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    21
  • صفحات: 

    103-110
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1594
  • دانلود: 

    623
چکیده: 

مقدمه و هدف: در جهان مدرن امروزی هر چیزی در اطراف ما می بایست به خود و بدن وابسته باشد. تصویر بدنی بازنمایی درونی ظاهر بیرونی فرد است که این بازنمایی ابعاد جسمانی، ادراکی و نحوه نگرش فرد نسبت به بدن خود را در بر می گیرد و بدن و توانائی خود را درک می کند. هدف این پژوهش، بررسی نقش آگاهی از دارا بودن ناهنجاری های جسمانی در تعیین تصویر بدنی صحیح و عزت نفس دختران دانشجو دانشگاه تبریز می باشد.روش شناسی: روش انجام تحقیق، از نوع علی - مقایسه ای است. افراد به روش نمونه گیری تصادفی ساده مورد غربالگری قرار گرفتند و 200 نفر از افراد دارای ناهنجاری، با بهره گیری از صفحه شطرنجی و آزمون نیویورک انتخاب شدند. شرکت کنندگان، دفترچه ای متشکل از پرسشنامه اطلاعات فردی، مقیاس تصویر بدنی ادراک شده (Silhouette figure rating) و پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ، را تکمیل نمودند و به دو گروه تقسیم شدند (گروه (1) افرادی که از دفورمیتی خود اطلاع داشتند و گروه (2) از دفورمیتی خود ابراز بی اطلاعی کردند).یافته ها: بر اساس داده های تحقیق بیشترین شیوع ناهنجاری در کل افراد مربوط به لوردوز (گودپشتی) با 98.9% و کمترین شیوع ناهنجاری مربوط به پای پرانتزی با 6.7% بود. نتایج آزمون خی دو تفاوت معنی داری بین فراوانی های ناهنجاریهای اندام فوقانی و تحتانی دو گروه در سطح P0.05 نشان نداد. با استفاده از رگرسیون ساده خطی نشان داده شد که تصویر بدنی تقریبا 11% واریانس شاخص توده بدنی را در دو گروه تبیین می کرد (t=4.8 و beta=0.34). با استفاده از آزمون T استیودنت آماری تفاوت معنی داری در میزان عزت نفس دو گروه مشاهده نگردید (t=0.55، p³0.05).بحث و نتیجه گیری: نتایج به دست آمده حاکی از وجود عزت نفس پایین و یکسان بودن ادراک صحیح از تصویر بدنی در هر دو گروه است. از آنجایی که عزت نفس تحت تاثیر خودارزیابی فرد از ظاهرش و میزان رضایت او از این حوزه قرار می گیرد، وجود دفورمیتی و تغییر شکل بدنی ارزیابی از خود را تحت تاثیر قرار داده و کاهش عزت نفس افراد را به دنبال خواهد داشت. همچنین آگاهی از نوع و میزان دفورمیتی تنها امل موثر بر سطوح عزت نفس نمی باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1594

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 623 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    21
  • صفحات: 

    111-117
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3792
  • دانلود: 

    750
چکیده: 

مقدمه و هدف: مهارت های حرکتی بنیادی اساس رشد مهارت های ورزشی را تشکیل می دهند، که برای کودک راهی جهت جستجوی محیط و کسب دانش در دنیای پیرامون است.هدف از انجام این پژوهش مطالعه تاثیر فعالیت های تربیت بدنی در مدارس بر رشدکمی و کیفی مهارت بنیادی ضربه با پا در دانش آموزان پسر مقطع اول ابتدایی می باشد. روش شناسی: شرکت کنندگان در این مطالعه از کلیه دانش آموزان پسر سالم و غیر ورزشکار، پایه اول ابتدایی شهرستان کرج که در سال 92-91 مشغول تحصیل بودند تشکیل شده است. با توجه به حجم وسیع جامعه مورد پژوهش برای انتخاب نمونه از روش نمونه های در دسترس استفاده شد. در نهایت 30 نفرپس از تکمیل پرسشنامه ویژگی های فردی از مدرسه ابتدایی حکیم انتخاب، و پس از انجام پیش آزمون رشد حرکتی درشت اولریخ 2000، به صورت تصادفی در سه گروه همتا سازی شدند. گروه اول در 16 جلسه 45 دقیقه ای فعالیت های تربیت بدنی مدرسه را انجام دادند، گروه دوم در این مدتبازی های آزاد انجام می دادند و گروه سوم (کنترل) فعالیتی نداشت.در اینپژوهش برای آزمون فرضیه از روش های گلموگرف- اسمینرنوف و تحلیل کواریانس استفاده شد. سطح انتخاب شده برای نشان دادن تفاوت آماری P<0.01 نظر گرفته شد.یافته ها: نتایج حاصل از تحلیل کواریانس نشان داد بین میانگین باقیمانده نمرات ضربه با پا آزمودنی ها بر حسب عضویت گروهی تفاوت معناداری وجود دارد (P<0.01). میزان این تاثیر در رشد کمی (0.52) و در رشد کیفی (0.40) برای گروه فعالیت های تربیت بدنی در مدارس بوده است، همچنین تفاوت بین گروه بازی های آزاد با کنترل معنادار نبود.بحث و نتیجه گیری: برنامه های مداخله با درگیر کردن کودکان در فرایندهای زیربنایی حرکت، رشد مهارت های بنیادی را در پی داشته است، که این خود منجر به شرکت در فعالیت های سازمان یافته در آینده می شود. بنابراین با غنی سازی محیط آموزشی می توان فرصت رشد مهارت های بنیادی که اساس رشد مهارت های ورزشی هستند فراهم نمود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3792

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 750 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    21
  • صفحات: 

    119-127
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2037
  • دانلود: 

    549
چکیده: 

مقدمه و هدف: هنگامی که اجرای یک عمل از یک طبقه اعمال دارای برتری می شود مهارت برجسته بوجود آمده است که این برتری در اجرا نسبت به بقیه اعمال آن طبقه، در نتیجه میزان انبوهی از تمرین آن عمل خاص می باشد. هدف پژوهش، بررسی ظهور مهارت برجسته و بازآزمایی فرضیه زمینه بینایی در بدمینتون بود.روش شناسی: این پژوهش از نوع تحقیقات توصیفی- همبستگی بوده که با استفاده از بازیکنان بدمینتون شهر تهران در سه سطح مهارت (خبره، ماهر، کم تجربه) و تکلیف سرویس بلند با دو شرایط محیطی (زمین معمولی و زمین بدون خطوط) انجام شد. آزمودنی ها (هر گروه 10 نفر، میانگین سنی 23.13±3.85) تعداد 100 سرویس را از 5 نقطه پارامتری (2.5، 3، 3.5، 4، 4.5 متری از تور) با استفاده از آزمون استاندارد اسکات و فاکس (اسکات و فرنچ 1959) در هر یک از شرایط محیطی اجرا کردند. از روش های آمار استنباطی (آزمون های کالموگروف - اسمیرنوف، t تک نمونه ای، ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل واریانس یکطرفه) به منظور تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد.یافته ها: نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد مهارت برجسته در اجرای گروه خبره و کم تجربه دیده نشد اما دقت گروه ماهر در نقطه 3 متری (زمین معمولی) بطور معنی داری از پیش بینی معادله رگرسیون بالاتر بود (p<0.05).بحث و نتیجه گیری: گروه ماهر در زمین معمولی دارای مهارت برجسته در نقطه 3 متری از تور بودند. اما این مهارت برجسته بوجود آمده از تمرین در این نقطه، هنگام حذف نشانه های بینایی (زمین بدون خطوط) از بین رفت که حمایتی از فرضیه زمینه بینایی بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2037

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 549 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    21
  • صفحات: 

    129-137
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1993
  • دانلود: 

    1605
چکیده: 

مقدمه و هدف: اماکن ورزشی چه در بخش خصوصی چه در بخش دولتی نقش مهمی در عمومی کردن ورزش در جهت تامین سلامت جامعه، ایجاد انگیزه، جذب جوانان به ورزش قهرمانی و تربیت ورزشکاران در رشته های مختلف ورزشی، دارند.هدف از انجام این پژوهش، بررسی ارتباط بین رضایت مشتری و مشتری گراییو مقایسه این دو دراماکن ورزشی دولتی و خصوصی استان مازندران است.روش شناسی: پژوهش حاضر، توصیفی و از نوع همبستگی و به شکل میدانی است وجامعه آماری، مشتریانسالن های چندمنظورهکه حداقل6ماه سابقه فعالیت ورزشی در آن مکان را داشتند که ازاین میان 400 نفر ازمشتریان مرد و زنتصادفابه پرسشنامه پاسخ دادند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد سنجش رضایت مشتری آمریکایی (ACSI) و پرسشنامه مشتری گرایی داناواناست. در تجزیه و تحلیل داده ها از آماری توصیفی و استنباطی (کلموگراف اسمیرنوف، ضریب همبستگی اسپیرمن، دوربین واتسون، رگرسیون چندگانه، آزمون یومان ویتنی، T مستقل) استفاده شده است.یافته ها: ارتباط معنی داری بین مشتری گرایی با رضایت مشتری (p=0.01، r: 0.63) وجود دارد. بین ابعاد مشتری گرایی با رضایت مشتری شامل خشنودی مشتری (p=0.01، r: 0.564)، شناخت نیاز مشتری (p=0.01، r: 0.504) تامین نیاز مشتری (p=0.01، r: 0.505)، برقراری ارتباط با مشتری (p=0.01، r: 0.435) ارتباط معنی داری وجود دارد.رگرسیون چندگانه نشان داد در میان ابعاد مشتری گرایی، بعد خشنودی مشتری در پیش بینی رضایت مشتری سهم بیشتری داشت. بین رضایت مشتری سالن های ورزشی دولتی و خصوصی تفاوت معنی داری (p=0.09 و t=+0.519) وجود ندارد به گونه ای که رضایت مشتری در اماکن دولتی بیشتر از خصوصی بود (میانگین رضایت مشتری در دولتی x=3.39 و در خصوصی x=3.34) به دست آمد. مشتری گرایی نیز در سالن های دولتی و خصوصی تفاوت معنی داری نداشت (p=0.67 و t=+0.270) و تنها در ابعاد خشنودی مشتری (p=0.04 و t=-0.546) و شناخت نیازهای مشتری (p=0.583 و t=-0.184) تفاوت معنی داری مشاهده شد.طی آن خشنودی و شناخت نیاز مشتری در بخش خصوصی بیشتر بود.بحث و نتیجه گیری: با توجه به اینکه در اماکن ورزشی خصوصی استان مازندران، رضایت کمتری نسبت به بخش دولتی احساس می شود، بخش خصوصی این استان باید برای جلب رضایت مشتریان به مشتری گرایی روی بیاورد تا مشتریان در قبال هزینه بیشتری که نسبت به بخش دولتی پرداخت می کنند، خدمات بهتری کسب نمایند. مدیران سالن های ورزشی نیز باید قبل از هرچیز به هوشیاری مشتریان در درک کیفیت خدمات توجه نمایند و حتی نیازهای مشتری را قبل از خود او پیش بینی کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1993

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1605 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    21
  • صفحات: 

    139-148
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    766
  • دانلود: 

    304
چکیده: 

مقدمه و هدف: این مقاله به بررسی سبک جدید رهبری یعنی سبک رهبری خدمتگزار می پردازد. سبک رهبری خدمتگزار یکی از سبک های نوین رهبری می باشد که در این مقاله ضمن تبیین تعریف و بیان این سبک، جهت درک بیشتر به ویژگی های این سبک نیز می پردازد. هدف از این پژوهش، بررسی ارتباط بین سبک رهبری خدمتگزار با انسجام گروهی تیم های والیبال نشسته بانوان درمسابقات قهرمانی کشور بود.روش شناسی: روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری این تحقیق، کلیه بازیکنان والیبال نشسته در مسابقات قهرمانی کشور در سال 1391 به تعداد 196 نفر در غالب 19 تیم بود. تمام جامعه آماری به عنوان نمونه تحقیق، قرار گرفتند. برای ارزیابی رهبری خدمتگزار، از پرسشنامه ارزیابی رهبری خدمتگزار تیم های ورزشی (SOLAST) که توسط آزادفدا (1391) از روی پرسشنامه ارزیابی رهبری خدمتگزار سازمانی لاب (1999) تنظیم شده است و برای انسجام گروهی از پرسشنامه محیط گروهی (GEQ) کارون، ویدمایر و براولی (1985) استفاده شد. و برای تحلیل داده ها از آزمون های پارامتریک در سطح معنی داری P£%5 استفاده گردید. برای تعیین نرمال بودن توزیع ها از آزمون کولموگروف اسمیرنوف و برای تحلیل داده ها از همبستگی پیرسون استفاده شد.یافته ها: نتایج حاصل از یافته های تحقیق نشان داد که بازیکنان تسهیم رهبری را به عنوان پایین ترین و ارج نهادن به افراد را به عنوان بالاترین بعد رهبری خدمتگزار در تیم های ورزشی خود شناسایی کرده اند و انسجام گروهی (انسجام تکلیف و انسجام اجتماعی) با سبک رهبری خدمتگزار رابطه مثبت و معنا داری دارد. به طورکلی بین سبک رهبری خدمتگزار و انسجام گروهی با ضریب همبستگی 0.523 رابطه معناداری وجود دارد.بحث و نتیجه گیری: نتیجه نشان داد که سبک و رفتار مربیان، انسجام تیمی و پویایی گروه را در هر سطوحی در ورزش تحت تاثیر قرار داده و تاثیر انسجام تیمی با هر دو بعدخود (اجتماعی و تکلیف) بر ادراک بازیکنان از رفتار مربی تاثیر می گذارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 766

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 304 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    21
  • صفحات: 

    149-156
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2142
  • دانلود: 

    514
چکیده: 

مقدمه و هدف: یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر رضایتمندی مشتریان کیفیت خدمات ارائه شده توسط باشگاه های بدنسازی می باشد، لذا سنجش میزان رضایتمندی مشتریان برای یافتن کمبودها و برای ارائه خدمات مناسب تر امری ضروری است. هدف اصلی این پژوهش بررسی کیفیت خدمات باشگاه های بدنسازی شهر اهواز از دیدگاه مشتریان در سال 1391 بود.روش شناسی: تحقیق حاضر توصیفی پیمایشی و به روش میدانی انجام شد. جامعه آماری کلیه مشتریان زن و مرد باشگاه های بدنسازی شهر اهواز بودند (950=N). با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس تعداد 300 پرسشنامه توزیع شد که در نهایت تعداد 273 پرسشنامه تکمیل شده جمع آوری شد (158 زن و 115 مرد). ابزار گرد آوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته حاوی 22 سوال در زمینه رضایتمندی مشتریان از کیفیت خدمات بود. پایایی پرسش نامه از طریق آلفای کرونباخ (0.94)، روایی سازه از طریق تحلیل عاملی و کفایت نمونه گیری (KMO=0.90) محاسبه شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش های آمار توصیفی و استنباطی (آزمون دوجمله ای و آزمون یومن ویتنی) انجام شد.یافته ها: یافته های توصیفی نشان داد مشتریان از کیفیت خدمات کارکنان باشگاه های بدنسازی شهر اهواز رضایت کلی دارند (M=3.96). نتایج آزمون دو جمله ای بین رضایتمندی مشتریان باشگاه های بدنسازی از کیفیت خدمات، در دو گروه راضی و ناراضی تفاوت معنی داری نشان داد، لیکن نتایج آزمون یومن ویتنی بین رضایتمندی مشتریان زن و مرد تفاوت معنی داری نشان نداد.بحث و نتیجه گیری: علیرغم رضایتمندی کلی مشتریان باشگاه های بدنسازی شهر اهواز از کیفیت خدمات باشگاه های بدنسازی، اولویت بندی عوامل موثر نشان داد کیفیت برنامه های تمرینی این باشگاه ها مهمترین عامل تاثیرگذار در رضایتمندی مشتریان می باشد. بر اساس یافته های تحقیق پیشنهاد می شود مدیران باشگاه های بدنسازی، برای وفاداری بیشتر مشتریان، به ارتقاء کیفیت برنامه های تمرینی توجه بیشتری داشته باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2142

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 514 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    21
  • صفحات: 

    157-166
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1064
  • دانلود: 

    359
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1064

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 359 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    21
  • صفحات: 

    167-174
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    429
  • دانلود: 

    155
چکیده: 

مقدمه و هدف: یکی از مهمترین روش های ارزیابی برونداد علمی محققان استفاده از شاخص هرش می باشد. از مهمترین مزایای این شاخص سنجش همزمان کمیت وکیفیت بروندادهای علمی می باشد. که بر همین اساس هدف مقاله حاضر ارزیابی کمی و کیفی انتشارات پژوهشگران پرکار علوم ورزشی دنیا و ایران در پایگاه استنادی وب آوساینس بین سال های 2000 تا2011میلادی با استفاده از شاخص هرش بود.روش شناسی: پژوهش حاضر از نوع کاربردی - توصیفی بود، که برای جمع آوری داده ها از روش تحلیل استنادی استفاده شد. جامعه آماری این تحقیق را پژوهشگران حوزه تربیت بدنی و علوم ورزشی که در بین سال های 2000 تا 2011 میلادی مدرک علمی نمایه شده در پایگاه استنادی وب آو ساینس (مجلات آی.اس.آی) داشتند تشکیل می داد که از این بین، بیست نفر از پژوهشگرانی که بیشترین مدارک علمی نمایه شده در حوزه تربیت بدنی و علوم ورزشی را داشتند به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. داده های اصلی پژوهش حاضر شامل تعداد مقالات و تعداد استنادات به مقالات 20 پژوهشگر پرکار بود، که از طریق جست و جو در پایگاه استنادی وب آوساینس جمع آوری شد.یافته ها: بالاترین نمره هرش برای پژوهشگران خارجی و ایرانی در حوزه تربیت بدنی و علوم ورزشی به ترتیب برابر با 51 و 7 بدست آمده است. همچنین میانگین نمره هرش پژهشگران خارجی 37.40 و داخلی 4 بدست آمده بود، که به لحاظ آماری نیز این اختلاف میان نمره هرش پژوهشگران داخلی و خارجی در سطح (P<0.001) معنادار بود.بحث و نتیجه گیری: مدارک نمایه شده از طرف پژوهشگران ایرانی از نظر کمی و کیفی در مقایسه با برخی از نویسندگان سایر کشور ها فاصله زیادی دارد. بهبود این وضعیت نیازمند به توجه، رسیدگی و اتخاذ روش هایی برای ارتقا کیفیت مدارک علمی تولید شده می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 429

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 155 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    21
  • صفحات: 

    175-183
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1093
  • دانلود: 

    430
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1093

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 430 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    21
  • صفحات: 

    185-192
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1030
  • دانلود: 

    262
چکیده: 

مقدمه و هدف: انجام انواع فعالیت های بدنی، به ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی افراد وابسته است. هدف این پژوهش، شناخت رابطه بین متغیرهای اجتماعی و انجام فعالیت بدنی در بین دانشجویان دانشگاه یزد است.روش شناسی: این پژوهش با روش پیمایشی و به صورت مقطعی انجام شده است. داده های این پژوهش از 349 نفر از دانشجویان مقاطع مختلف دختر و پسر علوم انسانی دانشگاه یزد جمع آوری گردیده است. ابزار گردآوری داده ها مقیاس طراحی شده بر مبنای نظریه شناختی اجتماعی است. آلفا کرومباخ بدست آمده از نمونه اولیه نشان می دهدکه سوالات پرسشنامه پایایی بالاتر از 0.75 دارد.یافته ها: نتایج آزمون همبستگی پیرسون، نشان می دهد که، لذت بخشی فعالیت بدنی، موانع خودکارآمدی، استراتژی های خودکارآمدی، متغیرهای خارجی تاثیرگذار، حمایت اجتماعی دوستان، حمایت اجتماعی خانواده، با انجام فعالیت بدنی رابطه مثبت معنی داری دارند. یافته های رگرسیون گام به گام نشان می دهد که حمایت اجتماعی دوستان در قدم اول و استراتژی های خودکارآمدی در قدم دوم از عوامل اصلی در مدل ارائه شده برای شناخت رفتار فعالیت بدنی در این نمونه هستند. این دو عامل در مدل مجموعا 19.4 درصد از واریانس انجام فعالیت بدنی را تبیین نمودند.بحث و نتیجه گیری: این پژوهش استفاده از نظریه شناختی اجتماعی را برای شناخت عوامل موثر بر انجام فعالیت بدنی در بین دانشجویان مورد تایید قرار داده است. تحلیل رگرسیون گام به گام نشان می دهد که پیش بین های حمایت اجتماعی دوستان و استراتژی های خودکارآمدی بخش کمی از واریانس انجام فعالیت بدنی را تبیین نمودند. لذا نیاز به پژوهش در مورد سایر متغیرهای موثر بر مشارکت در فعالیت بدنی وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1030

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 262 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    21
  • صفحات: 

    193-197
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    569
  • دانلود: 

    209
چکیده: 

مقدمه و هدف: میزان آگاهی، گرایش مثبت و تداوم عملکرد مناسب و خودکارآمدی در کنترل بیماری های مزمن از جمله دیابت موثر می باشد.در حال حاضر دیابت یکی از مشکلات بهداشتی جهانی است وبا توجه به افزایش روز افزون این بیماری در کشورمان ایران، هدف پژوهش حاضر تعیین اثر 8 هفته تمرین مقاومتی بر خودکارآمدی عمومی مردان دیابتی بود.روش شناسی: جامعه آماری تحقیق حاضر 30 مرد بزرگسال از مرکز انجمن دیابت شهرستان قائم شهر با میانگین سنی 60-40 سال تشکیل می دادند که 20 نفر برای شرکت در تحقیق داوطلب شدند.ازاین تعداد، 12 نفر به طور تصادفی به عنوان نمونه های تحقیق در نظر گرفته شدند. این افراد به مدت 8 هفته، هر هفته 3 روز، هر روز به مدت 60 دقیقه برنامه تمرین مقاومتی فزاینده با شدت 80-50 درصد یک تکرار بیشینه شامل 10 ایستگاه (پرس سینه، باز شدن زانو، پروانه ای، خم شدن زانو، کشش دوطرفه به پایین، خم شدن بازو، قایقی نشسته، بلند کردن پاشنه، باز شدن بازو و درازنشست) با زمان فعالیت 60-45 ثانیه و زمان استراحت 60-30 ثانیه بین ایستگاه ها اجرا کردند. اطلاعات مربوط به خودکارآمدی عمومی این افراد قبل و بعد از اتمام دوره تمرینی توسط مقیاس خودکارآمدی عمومی (GSE- 10) سال (1981) که حاوی 10 سوال بود بدست آورده شد. برای تحلیل داده هااز آزمون t وابسته با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 18 استفاده شد.یافته ها: نتایج نشان داد، 8 هفته تمرین مقاومتی تاثیر معناداری بر میزان خودکارآمدی عمومی مردان دیابتی نداشت (p<0.1).بحث و نتیجه گیری: یافته های این پژوهش از نقش تمرینات مقاومتی در بهبود خودکارآمدی عمومی مردان دیابتی حمایت نمی کند، ممکن است کوتاه بودن دوره تمرینی (8 هفته) مورد استفاده در این پژوهش یکی از دلایل عدم تاثیر این تمرینات باشد که تحقیقات بعدی در این زمینه را می طلبد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 569

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 209 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button