Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    9-10
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2502
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2502

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    10-9
  • صفحات: 

    60-82
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1259
  • دانلود: 

    396
کلیدواژه: 
چکیده: 

این پژوهش به بررسی تاثیر جرات آموزی به شیوه شناختی- رفتاری در مقایسه با شیوه رفتاری بر رفتار جراتمندانه دانش آموزان پرداخت. آزمودنیها 27 دانش آموز کم جرات پسر دبیرستانی شهرستان بیرجند بودند که به وسیله آزمونهای مقیاس ترس از ارزیابی منفی و پرسشنامه جرات ورزی (درجه ناراحتی، نرخ بروز رفتار) مورد ارزیابی قرار گرفته و به طور تصادفی در دو گروه آزمایشی و یک گروه کنترل جایگزین شدند. و تعداد 6 جلسه دو ساعته جرأت آموزی گروهی به شیوه رفتاری برای گروه آزمایش یک و تعداد 6 جلسه جرأت آموزی گروهی به شیوه شناختی- رفتاری برای گروه آزمایش 2 برگزار شد. بلافاصله پس از درمان و یک ماه پس از آن ارزیابی های مرحله دوم و مرحله سوم با استفاده از همان آزمونها انجام شد. و سرانجام با استفاده از تحلیل مانوا و آزمون پیگیری LSD با استفاده از نرم افزار کامپیوتریSPSS  نتایج تحلیل شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1259

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 396 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    10-9
  • صفحات: 

    9-41
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    3397
  • دانلود: 

    2058
کلیدواژه: 
چکیده: 

انگیزه نگارش این مقاله تأسیس "سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران" و ضرورت طرح خط مشی چنین سازمانی براساس تجارب تاریخی مشابه در جهان است. لذا تکیه اصلی مقاله مروری بر تلاش روانشناسان و مشاوران جهان در بعد کسب هویت حرفه ای (تخصصی) و دستاوردهای آنهاست. علل شکل گرفتن سازمانهای صدور صلاحیت نامة تفاوت چهار مفهوم اساسی "صلاحیت بخشی"، "پروانه"، "گواهینامه"، و "اعتبار بخشی" و نکات مربوط به هر کدام توصیف شده است. "صلاحیت بخشی" یک مفهوم کلی است. "پروانه" و "گواهینامه" مربوط به صلاحیت افراد و شرایط کسب آنهاست. "اعتبار بخشی" مربوط به صلاحیت مؤسسات آموزش عالی برای صدور مدارک علمی مورد تأیید "سازمان نظام..." است. تدوین شرایط صحیح اعطای "صلاحیت نامه" به افراد و مؤسسات و اعمال عملکرد علمی و اخلاقی راه درازی است که "سازمان نظام..." برای معماری و سازمان دادن به روانشناسی و مشاوره کشور در پیش دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3397

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2058 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

نریمانی محمد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    10-9
  • صفحات: 

    42-59
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    4617
  • دانلود: 

    1841
چکیده: 

برای این که بتوان به ترک اعتیاد افراد کمک کرد در کنار مرحله سم زدایی استفاده از فنون روان درمانی و بعد از آن در مرحله توانبخشی ضرورتی دو چندان پیدا می کند هدف اصلی این مطالعه ارایه مدل توانبخشی مناسب مبتنی بر فنون درمان شناختی رفتاری بوده است تا این مدل در مراکز درمانی مورد استفاده قرار گیرد و نشان داده شود که این مدل در ترک اعتیاد و توانبخشی افراد معتاد چقدر موثر است. در این طرح برای جمع آوری اطلاعات از تکنیک مصاحبه استفاده شده است، همچنین برای رسیدن به اهداف مطالعه از روش تحقیق تک آزمودنی از نوع طرح AB استفاده شده است. نتایج مطالعه نشان می دهد که در مرحله سم زدایی و توانبخشی معتادین استفاده از فنون درمان شناختی رفتاری اثربخشی بالاتری دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4617

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1841 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

AHMADY A.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2004
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    9-10
  • صفحات: 

    60-82
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    237
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

This research investigates the effectiveness of cognitive-behavioraJ and behavioral assertiveness training approaches on the assertive behavior of unassertive students. The subjects were ~v unassertive high school male students of Birjand city that were randomly selected. They were randomly placed in two experimental and one control group. They were tested with Watson & friend fear of negative evaluation scale and Gambrill & Richey assertion inventory (discomfort scale and response probability scale). Exprimental groups were treated with ,12hours assertion training (six 2 hour sessions)using behavioral and cognitive-behavioral procedures respectively. U sing the same tests no longer than end of the therapy and a month later, the second and third evaluations were conducted. And the results were analysed with MANOVA test and the follow-up test of LSD, using SPSS software. According to the research hypotheses assrtion training decreases subjects scores onthe post-test and follow-up test in the fear of negative evaluation scale and assertion inventory (discomfort scale and response probability scale). The results showed that except for the cases of fear of negative evaluation the differences between the two training groups and control group in discomfort scale and in response probability scale were significant (P There was a significant difference between behavioral and congnitive-behavioral groups only in subscale of response probibility in follow-up test.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 237

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    10-9
  • صفحات: 

    83-102
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3304
  • دانلود: 

    2282
کلیدواژه: 
چکیده: 

تحقیق حاضر به منظور بررسی ویژگیهای روانسنجی (پایایی، روایی و تحلیل عوامل) پرسشنامه افسردگی کودکان (کواکس، 1918) در دانش آموزان دختر و پسر سال سوم راهنمایی و اول دبیرستان اهواز می باشد. 400 دانش آموز دختر و پسر مدارس راهنمایی و دبیرستانی با روش تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. نتایج تحلیل عوامل با استفاده از تحلیل مؤلفه های اصلی شش عامل را به دست داد. در این میان، عامل اوّل بیشترین سهم واریانس سؤالات پرسشنامه را تبیین می نماید. به علاوه، ضرایب پایایی باز- آزمایی 0.81، تنصیف 0.83 و آلفای کرونباخ 0.88 برای کل پرسشنامه به دست آمد.همچنین ضریب همبستگی بین پرسشنامه افسردگی کودکان و فرم کوتاه مقیاس افسردگی کودکان 0.36 در کل نمونه، 0.55 برای دختران و 0.22 برای پسران محاسبه شد. به علاوه، از مجموع 400 دانش آموز 101 نفر (25.6 درصد) از آنها افسرده تشخیص داده شدند. (یک انحراف معیار بالای میانگین)تحلیل واریانس عاملی نشان داد که بین دانش آموزان دختر و پسر و دانش آموزان عرب زبان و فارس زبان از لحاظ میزان افسردگی تفاوت وجود ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3304

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2282 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    10-9
  • صفحات: 

    103-117
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2517
  • دانلود: 

    998
کلیدواژه: 
چکیده: 

پژوهش حاضر به منظور بررسی و مقایسه منبع کنترل و رضایت زناشویی در بین زنان شاغل و خانه دار صورت گرفته است. هدف از اجرای این پژوهش، بررسی تأثیر منبع کنترل بر رضایت زناشویی زنان شاغل و خانه دار و مقایسه هر یک از این متغیرها در بین این دو گروه بوده است. و جامعه پژوهش شامل کلیه معلمان شاغل در دبیرستان و زنان خانه دار شهر تهران بوده است. نمونه تحقیق 200 نفر زنان شاغل (معلم) و خانه دار که از طریق مراجعه به دبیرستانهای 5 منطقه آموزش و پرورش تهران به شیوه خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل دو پرسشنامه منبع کنترل راتر I-E و رضایت زناشویی (Enrich) بود. جهت تجزیه و تحلیل یافته ها، علاوه بر روشهای آمار توصیفی از آزمونt و تحلیل واریانس یک طرفه استفاده شد. در نهایت، تحلیل آماری بر روی داده های این پژوهش نشان می داد که بین منبع کنترل و رضایت زناشویی در زنان شاغل و خانه دار رابطه معناداری وجود ندارد از طرف دیگر، یافته ها نشان می دهد که بین منبع کنترل زنان شاغل و خانه دار تفاوت معنادار وجود دارد مبنی براینکه زنان خانه دار، منبع کنترل بیرونی تری نسبت به زنان شاغل داشتند. همچنین نتایج حاکی از این است که بین میزان رضایت زناشویی زنان شاغل و خانه دار تفاوت معناداری وجود دارد و زنان خانه دار رضایت بیشتری از زندگی زناشویی خود دارند. اما در سایر ابعاد یعنی تأثیر سن، تعداد فرزندان، مدت ازدواج و میزان درآمد خانواده بر رضایت زناشویی تأثیر معناداری به دست نیامد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2517

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 998 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button