Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    63
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    396
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 396

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    63
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1309
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1309

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    63
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    970
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 970

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    63
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1068
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1068

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    63
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    686
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 686

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    63
  • صفحات: 

    4-28
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1084
  • دانلود: 

    479
چکیده: 

هدف: هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل مؤثر بر تعهد زناشویی از نظر زوج های ایرانی بود. روش: این پژوهش به شیوه کیفی و با استفاده از روش تحلیل محتوا انجام شد. بر اساس روش نمونه گیری هدفمند و معیار اشباع نظری، تعداد 10 زوج در این مطالعه شرکت کردند. برای گردآوری اطلاعات از روش مصاحبه نیمه ساختاریافته عمیق استفاده شد. یافته ها: بعد از تحلیل محتوای داده ها، سه مقوله اصلی شایستگی زوجی، شایستگی فردی و عوامل زمینه ای شناسایی شدند. شایستگی زوجی دارای 12 مقوله فرعی بود که عبارتند از: دلگرمی و اطمینان بخشی، اصالت، مدیریت تعارض ها، نگرش شوخ طبعانه، هماهنگی و مشورت، شفافیت نقش ها، شبکه اجتماعی، پشتیبانی و همراهی، صداقت، متصور شدن آینده ای برای رابطه، تلاش برای برقراری ارتباط و ارائه یادآوری های ملموس؛ و شایستگی فردی دارای 4 مقوله فرعی: الگوگیری از خانواده اصلی، تجارب خانواده اصلی، اعتقادات و ارزش های مذهبی و معنوی، نگرش مثبت به ازدواج؛ و عوامل زمینه ای شامل یک مقوله فرعی با عنوان ویژگی های جمعیت شناختی بود. نتیجه گیری: افزایش تعهد زناشویی و پایداری ازدواج، مستلزم به دست آوردن و داشتن مهارت ها در هر سه حوزه است و با توجه به نقش هر حوزه می توان با ساخت بسته آموزشی مبتنی بر این عوامل باعث بهبود تعهد زناشویی شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1084

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 479 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    63
  • صفحات: 

    29-49
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    705
  • دانلود: 

    361
چکیده: 

هدف: هدف پژوهش حاضر، الگوسازی معادلات ساختاری تأثیر سرمایه فرهنگی بر خشونت خانگی علیه زنان است. روش: این پژوهش، با استفاده از روش تحقیق پیمایشی و نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای، بر روی 309 نفر از زنان متأهل 15 تا 60 ساله شهر مهریز انجام گرفت. داده ها با استفاده از پرسشنامه های محقق ساخته سرمایه فرهنگی و خشونت خانگی علیه زنان جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و الگوسازی معادلات ساختاری انجام شد. یافته ها: نتایج نشان داد که بین سرمایه فرهنگی زنان و ابعاد آن (سرمایه فرهنگی تجسم یافته، سرمایه فرهنگی عینیت یافته و سرمایه فرهنگی نهادینه شده) با خشونت خانگی علیه زنان رابطه معکوس و معنادار وجود دارد (001/0p<). مدل معادلات ساختاری نشان داد که میزان تأثیر سرمایه فرهنگی بر خشونت خانگی علیه زنان، 36/0-است که نشان دهنده رابطه معکوس این دو متغیر می باشد. به عبارت دیگر، افزایش سرمایه فرهنگی باعث کاهش خشونت خانگی علیه زنان می شود. نتیجه گیری: ارتقای سطح سرمایه فرهنگی به منزله یکی از منابع در دسترس خانواده ها و زنان می تواند احتمال بروز خشونت خانگی را کاهش دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 705

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 361 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    63
  • صفحات: 

    50-66
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    679
  • دانلود: 

    430
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش زوج درمانی سیستمی _ رفتاری بر بهزیستی روانی زوج های ناسازگار انجام شد. روش: این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون _ پس آزمون با گروه کنترل و مرحله پیگیری بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیه زوج ها تشکیل می دادند که به مراکز مشاوره سیاوشان، آوای مهر، کامران و مرکز تخصصی اعصاب و روان شهر تهران در سال 1394 مراجعه نموده بودند. جهت انجام پژوهش حاضر 16 زوج (32 نفر) از مراجعه کنندگان به این مراکز با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی در گروه های آزمایش و کنترل قرار گرفتند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه بهزیستی روانی ریف(1967) بود. قبل از اجرای مداخله آموزشی، اعضای هر دو گروه به وسیله پیش آزمون مورد سنجش قرار گرفته و سپس طرح درمان طی 10 جلسه (هفته ای یک جلسه) در گروه آزمایش اجرا شد. پس از اتمام جلسات درمان پس آزمون و پس از دوماه آزمون پیگیری انجام شد. داده های جمع آوری شده با استفاده از تحلیل واریانس طرح ترکیبی و آزمون تعقیبی بونفرنی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که زوج درمانی سیستمی _ رفتاری منجر به افزایش معنی دار میانگین نمرات بهزیستی روانی زوج های گروه آزمایش در مراحل پس آزمون و پیگیری شده بود (001/0>p). نتیجه گیری: با توجه با پایین بودن بهزیستی روانی زوج های ناسازگار، بر اساس یافته های حاصل از پژوهش حاضر، می توان از زوج درمانی سیستمی _ رفتاری جهت بهبود بهزیستی روانی این زوج ها بهره برد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 679

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 430 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    63
  • صفحات: 

    67-80
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    681
  • دانلود: 

    582
چکیده: 

هدف: این مطالعه باهدف بررسی رابطه بین کیفیت زندگی و خودکارآمدی با مؤلفه های سلامت عمومی در بین دانشجویان انجام شد. روش: این پژوهش از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد واحد رودهن میباشد و نمونه مورد مطالعه شامل 150 نفر از دانشجویان است که بهصورت روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. جهت جمع آوری دادهها از مقیاس کوتاه ارزیابی کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی، پرسشنامه خودکارآمدی عمومی شوارتز و جروسلم (1979) و مقیاس سلامت عمومی گلدبرگ (1972) استفاده شد. داده ها با آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون تحلیل شدند. یافتهها: نتایج بدست آمده نشان داد که بین کیفیت زندگی و خودکارآمدی با سلامت عمومی در دانشجویان رابطه معناداری وجود دارد و این دو متغیر قادر به پیشبینی سلامت عمومی دانشجویان هستند (01/ 0p<). نتیجهگیری: این یافته نشان میدهد که با افزایش کیفیت زندگی و خودکارآمدی در دانشجویان مؤلفه های سلامت عمومی نیز در آنان افزایش می یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 681

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 582 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    63
  • صفحات: 

    81-98
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1348
  • دانلود: 

    1034
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر بازی درمانی بر کاهش نشانگان اختلال سوگ در کودکان انجام شد. روش: این پژوهش از نوع طرح های شبه آزمایشی به صورت پیش آزمون_ پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه ی پژوهش شامل کودکان سوگوار دبستانی بین سنین 10-7 ساله تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان شیراز در سال 1393 بود. نمونه گیری به شیوه هدفمند، از میان این کودکان صورت گرفت. تعداد 45 نفر از این کودکان از طریق برنامه ی غربالگری توسط تیم متشکل از روانشناسان و مشاوران کمیته امداد امام خمینی (ره)، دچار اختلال سوگ تشخیص داده شدند و از بین آن ها، 30 کودک به عنوان نمونه انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه آزمایشی و گواه گمارده شدند. به منظور جمع آوری اطلاعات مقیاس سوگ طولانی مدت کودکان (IPG-C) که توسط اسپویچ و همکاران (2011) تدوین شده است، استفاده شد. داده ها با استفاده از تحلیل کواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: نتایج تحلیل کواریانس نشان دادکه میانگین نمرات نشانگان اختلال سوگ در گروه آزمایش کاهش معنی داری نسبت به گروه کنترل داشت (001/0P<). نتیجه گیری: بازی درمانی در کودکان بر کاهش نشانه های سوگ موثر بود. بنابراین توجه به بازی درمانی به عنوان یک روش درمانی در کار با کودکان مفید است و می توان از این شیوه درمانی برای کمک به سلامت و بهداشت روانی کودکان استفاده نمود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1348

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1034 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    63
  • صفحات: 

    99-125
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    406
  • دانلود: 

    176
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر آموزشهای ارائه شده از طریق بروشور در ارتقای سطح آگاهی و مهارتهای تربیتی اولیای دانشآموزان انجام گرفت. روش: با توجه به ماهیت موضوع و اهداف پژوهش، طرح پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری این پژوهش، شامل کلیه اولیای دانشآموزان و مدیران مدارس شهر تهران بود که نمونه ای به تعداد100 نفرااز اولیای دانشآموزان و 360 نفراز مدیران با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس از مناطق آموزشی شهر تهران انتخاب شد. از پرسشنامه محققساخته برای جمع آوری داده های پژوهش استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های آمار توصیفی و آزمون T تک نمونه ای استفاده شد. یافته ها: نتایج حاصله از این پژوهش نشان داد که از نظر اولیای دانشآموزان و مدیران مدارس آموزشهای ارائه شده از طریق بروشور به میزان زیادی در ارتقای سطح دانش و آگاهی اولیای دانش آموزان مؤثر بوده است. همچنین از نظر اولیای دانشآموزان و مدیران مدارس آموزشهای ارائه شده از طریق بروشور به میزان زیادی در غنی سازسی مهارت های تربیتی آن ها در ابعاد افزایش رفتارهای مطلوب در فرزندان، ایجاد رفتارهای مطلوب در فرزندان، ارتقای سطح بهداشت روانی، افزایش مهارت های زندگی، بهبود روش های تربیتی و رفتار با فرزندان و کاهش تنش های درون خانواده مؤثر بوده است. نتیجه گیری: آموزشهای ارائه شده از طریق بروشور میتواند به افزایش سطح آگاهی و مهارتهای تربیتی اولیای دانشآموزان کمک کند

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 406

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 176 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    63
  • صفحات: 

    126-145
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1006
  • دانلود: 

    854
چکیده: 

هدف: این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین دینداری و مسئولیت پذیری با تعهد زناشویی در دانشجویان انجام شد. روش: پژوهش حاضر از نوع مطالعات توصیفی _ همبستگی است. جامعه آماری پژوهش تمامی دانشجویان متأهل مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان در سال 1394 بودند. از این جامعه نمونه ای به تعداد 299 نفر (159 مرد و 140 زن) با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه های تعهد زناشویی آدامز و جونز (1997)، دینداری گلاک و استارک (1965) و مسئولیت پذیری هریسون گاف (1987) گردآوری و با استفاده از تحلیل همبستگی و رگرسیون چندمتغیری به روش گام به گام تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها: تمام ابعاد دینداری با تعهد زناشویی همبستگی مثبت معنی دار داشت (05/0>p)؛ همچنین نتایج تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد که دو متغیر مسئولیت پذیری و دینداری، در مجموع 50 درصد از تغییرات تعهد زناشویی را پیش بینی می کنند. نتیجه گیری: یافته ها نشان داد که افزایش باورهای دینی و مسئولیت پذیری با افزایش تعهد زناشویی در دانشجویان همراه است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1006

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 854 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0