مقدمه: استفاده از تکنولوژی اطلاعات و اینترنت این امکان را برای اساتید و دانشجویان فراهم می کند که در سریعترین زمان ممکن به جدیدترین اطلاعات علمی دسترسی پیدا کنند. این موضوع به ویژه برای پژوهشگران کشورهای در حال توسعه سودمند میباشد چرا که اینترنت خلا اطلاعات را برطرف می کند. هدف از این مطالعه، بررسی میزان مهارت و استفاده از تکنولوژی اطلاعات و اینترنت در میان اساتید، دستیاران تخصصی و دانشجویان دندانپزشکی مشهد بود.مواد و روش ها: در این مطالعه توصیفی که در سال 1387 انجام شد پرسشنامه ای در اختیار کلیه اساتید، آسیستان ها و دانشجویان دانشکده دندانپزشکی مشهد قرار گرفت که حاوی سوالاتی در زمینه میزان مهارت و استفاده از کامپیوتر و اینترنت بود.یافته ها: میزان دسترسی به کامپیوتر در خانه و دانشگاه در میان اساتید، آسیستان ها و دانشجویان به ترتیب %53.5, %83.3 و 33% بود. 47.3% اساتید اعلام داشته بودند که در زمینه IT مبتدی هستند این رقم در میان آسیستان ها 76.7% و در میان دانشجویان 61.9% بود. اکثر اعضا هیات علمی (95.9%) و بیشتر دانشجویان (74.2%) و آسیستان ها (74.4%) پست الکترونیک داشتند. 41.2% دانشجویان با بانک های اطلاعات پزشکی آشنایی نداشتند این رقم در میان اساتید (13.5%) و آسیستان ها (11.6%) کمتر بود.نتیجه گیری: میزان دسترسی به کامپیوتر خانگی و میزان مهارت میان اساتید و دانشجویان دانشکده دندانپزشکی مشهد بیشتر از مطالعات مشابه بود.