Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    644
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 644

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1507
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1507

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    1-9
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1196
  • دانلود: 

    929
چکیده: 

مقدمه: ادراک زمان، یکی از بحث برانگیزترین مسایل در حیطه علوم شناختی است. یکی از نخستین مدل های ارایه شده برای ادراک زمان در مغز، مدل ساعت درونی است که بر اساس آن، قسمتی از مغز به عنوان سازنده گام های زمانی و قسمتی به عنوان شمارنده ی این گام ها عمل می کند. قسمتی نیز مسوولیت ذخیره سازی این زمان را در حافظه بر عهده دارد. با توجه به مطالعات پیشین، به نظر می رسد که امواج دلتا و بتا در بیش تخمینی و کم تخمینی افراد نقش داشته باشند، اگر چه نقش این امواج در ادراک بازه های زمانی درازمدت بررسی نشده است.روش: در این آزمون 33 نفر شرکت کردند که بنا به نحوه تخمین زمان در وضعیت ذهن آگاهی، در دو گروه بیش تخمینی و کم تخمینی جای گرفتند. در این مطالعه، برای ارزیابی ادراک زمان افراد در بازه های درازمدت، از یک تکلیف ذهن آگاهی استفاده شد. در حین انجام تکلیف، الکتروانسفالوگرافی ثبت شد تا کارکردهای مغز حین بیش تخمینی و یا کم تخمینی زمان بررسی شود. آنالیز طیفی در فرکانس های استاندارد و روی 19 الکترود سیستم 10 تا 20 انجام شد.یافته ها: مقایسه ی آماری پنج الکترودPz, Cz, Fz, C4, C3  حاکی از اختلاف معنادار دو گروه در توان مطلق باند فرکانسی بتای بالا (25 تا 30 هرتز) روی هر پنج الکترود بود.نتیجه گیری: این نتیجه می تواند در غالب نظریه نرده ای زمان و فعالیت عقده های قاعده ای به عنوان سازنده ی پالس در مکانیزم ساعت درونی قابل بحث و تاییدی بر این نظریه در بازه های درازمدت باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1196

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 929 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    10-19
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1524
  • دانلود: 

    786
چکیده: 

مقدمه: امروزه برای هدف گیری در بازار رقابتی، تبلیغات هم مهم ترین استراتژی به شمار می رود و هم استفاده از آن اجتناب ناپذیر شده است. از طرف دیگر، برای بالا بردن اثربخشی و کاهش آلودگی بصری تبلیغات، صحت و دقت در بهره گیری از ابزار تبلیغاتی الزامی است. هدف این پژوهش، بررسی نقش صحت در تبلیغات بیلبورد و آزمون بازاریابی اجتماعی با استفاده از عنصر شعار تبلیغاتی است. به این منظور، ادراک و حافظه آزمودنی ها با توجه به شعار اجتماعی با شناسایی لوگو ارزیابی شد.روش: در این پژوهش، 10 نفر از دانشجویان دکتری با استفاده از تکنیک ردیابی چشم آزمایش و ارزیابی شدند. در این آزمون، سه شرکت تولیدکننده ی سه برند چای که در تبلیغات خود از شعار اجتماعی و سه شرکت دیگر که برای سه برند چای خود از شعار تجاری استفاده کرده بودند، انتخاب و به غیر از پردازش تصویری با استفاده از آزمون ANOVA و الگوریتم رقابت استعماری، تحلیل آماری و خوشه بندی شدند.یافته ها: نتایج تعقیب بینایی نشان داد که تبلیغات دارای ماهیت اجتماعی می توانند بر رفتار تاثیر بسزایی بگذارند. نتایج تحلیل آماری و خوشه بندی نیز این تمایز را تایید کرد.نتیجه گیری: برای بالا بردن صحت تبلیغات محیطی باید بیلبورد را خلاقانه طراحی کرد؛ به طوری که درگیری ذهنی مصرف کنندگان افزایش یابد. ردیاب چشم توانست یک رتبه بندی دقیق از عناصر بیلبورد ارائه دهد. شاخص های این ابزار شناختی نشان داد که شعار اجتماعی می تواند بر ادراک و حافظه ی مصرف کنندگان با توجه به برند تاثیر بگذارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1524

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 786 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    20-27
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1160
  • دانلود: 

    956
چکیده: 

مقدمه: در بیشتر جوامع مدرن، سالمندان بار سنگینی بر دوش خانواده ها تلقی می شوند. تغییر سریع ارزش های فرهنگی و اجتماعی بر کیفیت زندگی سالمندان اثر چشمگیری گذاشته که یکی از آنها کاهش میزان انعطاف پذیری شناختی و تاب آوری آنهاست. هدف این پژوهش، تعیین اثر آموزش ذهن آگاهی مبتنی بر پذیرش و تعهد، بر انعطاف پذیری شناختی وتاب آوری سالمندان است.روش: طرح این پژوهش نیمه آزمایشی با گروه آزمایش و کنترل بود که در آن به روش نمونه گیری در دسترس، 30 نفر از سالمندان مجتمع بهزیستی بهشهر انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه 15 نفری مداخله و کنترل جای داده شدند. شرکت کنندگان در دو مرحله ی پیش آزمون و پس آزمون با دو پرسش نامه ی انعطاف پذیری شناختی دنیس و وندروال (CFI) و تاب آوری کانر و دیوبدسون (CD-RIS) ارزیابی شدند. گروه آزمایش به مدت هشت جلسه 60 دقیقه ای (هفته ای یک جلسه) با پروتکل فلکسمن مورد مداخله قرار گرفت. داده ها با نسخه ی 20 نرم افزار SPSS و روش تحلیل کوواریانس بررسی شدند.یافته ها: یافته ها نشان دادند که گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل در مرحله پس آزمون در دو مولف انعطاف پذیری و تاب آوری (P<0.50) بهبود یافته است.نتیجه گیری: آموزش ذهن آگاهی مبتنی بر تعهد، موجب افزایش انعطاف پذیری شناختی و تاب آوری سالمندان می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1160

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 956 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    28-42
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    993
  • دانلود: 

    507
چکیده: 

مقدمه: هدف اصلی این پژوهش، بررسی مقایسه ای درک استعاره ی مفهومی کودکان عادی و کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر فارسی زبان بر اساس الگوی لیکاف و جانسون (1980) است.روش: پژوهش حاضر از نوع علی مقایسه ای است و نمونه ی مورد بررسی شامل 15 کودک عادی فارسی زبان مدارس عادی و 15 کودک فارسی زبان کم توان ذهنی آموزش پذیر مدارس استثنایی شهرستان جیرفت می شود که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. از این کودکان خواسته شد تا پرسش نامه ی درک استعاره ی مفهومی محقق ساخته را تکمیل کنند. برای تجزیه و تحلیل و همچنین آزمون فرضیه های پژوهش از آزمون تی برای مقایسه ی میانگین نمونه های مستقل و تحلیل چندمتغییره استفاده شد.یافته ها: نتایج این پژوهش نشان داد که میانگین درک استعاره مفهومی در کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر از کودکان عادی کمتر است (P<0.50).نتیجه گیری: عملکرد کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر در درک استعاره ی مفهومی با کودکان عادی تفاوت دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 993

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 507 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    43-56
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1823
  • دانلود: 

    1638
چکیده: 

مقدمه: "شادکامی" نام علمی ارزیابی افراد از زندگی است. فرد شادکام اطلاعات را طوری پردازش، تعبیر و تفسیر می کند که در نهایت، باعث احساس شادی و خوش بینی اش می شود. سرزندگی تحصیلی به پاسخ مثبت، سازنده و انطباقی به انواع چالش ها و موانعی که در عرصه ی مداوم و جاری تحصیلی تجربه می شوند اشاره دارد. به یقین، پیامد بامعنا زندگی کردن، احساس تسلط، آرامش، شادکامی و سرزندگی است. هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر آموزش معنادرمانی بر شادکامی و سرزندگی تحصیلی دانش آموزان دختر پایه دوم دوره دوم متوسطه و پاسخ به این سوال است که آیا آموزش معنادرمانی بر شادکامی و سرزندگی تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه تاثیر دارد؟روش: روش این پژوهش، آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون و پیگیری با گروه گواه و جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه ی دوم دوره دوم متوسطه شهر خرم آباد در سال تحصیلی 95-1394 بود. روش نمونه گیری تصادفی مرحله ای بود؛ به این صورت که ابتدا از دو ناحیه آموزش و پرورش شهر خرم آباد، ناحیه ی دو و از بین مدارس دخترانه متوسطه چندکلاسه، یک مدرسه انتخاب شد.سپس، از بین کلاس های دوم مدرسه مذکور، 32 نفر انتخاب شدند و در دو گروه 16 نفره ی آزمایش و گواه جای گرفتند. ابزارهای این پژوهش، فرم جدید (2001) مقیاس شادکامی آکسفورد (OHQ) و پرسش نامه سرزندگی تحصیلی حسین چاری و دهقانی زاده (1391) بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های آمار توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و آزمون های آمار استنباطی (تحلیل کوواریانس چندمتغیره و تک متغیره) استفاده شد.یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که آموزش معنادرمانی باعث افزایش شادکامی و سرزندگی تحصیلی دانش آموزان شده و این نتایج در مرحله پیگیری نیز باقی مانده است.نتیجه گیری: به معلمان پیشنهاد می شود در طول دوره آموزش، معنایابی را به دانش آموزان آموزش دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1823

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1638 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    57-69
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    651
  • دانلود: 

    540
چکیده: 

مقدمه: نوستالژی یکی از هیجانات پیچیده است که در چند دهه گذشته بر سر دلالت و کارکردهای آن چالش های جدی وجود داشته است. در این راستا تحقیق حاضر تلاشی است برای گردآوری شواهدی در زمینه بدن مندی هیجان نوستالژی و نیز دلالت های مرتبط با تعادل حیاتی و سلامت جسمانی این هیجان در افرادی که دچار بیماری عروق کرونر قلب می باشند.روش: مشارکت کنندگان تحقیق 30 نفر از بیمارانی بودند که عمل آنژیوگرافی انجام داده و در بخش بستری بودند. پژوهش در قالب یک طرح آزمایشی دو گروهی با تقسیم تصادفی و پس آزمون بود. ابزارهای مورد استفاده عبارت بود از دماسنج با درجه سانتی گراد، آزمون وارسی دستکاری، دستگاه سنجش فشارخون، ظرف حاوی یخ و زمان سنج دستی، مقیاس سنجش ادراک شدت درد، پرسشنامه نوستالژی باچو.یافته ها: نتایج نشان داد که تفاوت معناداری میان دو گروه در میزان دمای ادراک شده، میزان تاب آوری در برابر درد، و میزان ادراک شدت درد وجود داشت، و افراد گروه آزمایش دمای بالاتری را ادراک می کردند و تاب آوری بیشتری در برابر درد از خود نشان می دادند و همچنین شدت درد ادراک شده ی پایین تری را گزارش می کردند. فشار خون افراد دو گروه تفاوت معناداری نداشت.نتیجه گیری: نتایج به دست آمده به عنوان شاهدی بر فرضیه بدن مندی هیجانات و کارکرد مثبت نوستالژی برای تعادل حیاتی مورد بحث قرار گرفت و دلالت های آن برای پژوهش های آینده و نیز فعالیت های مراقبتی- درمانی مورد توجه قرار گرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 651

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 540 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    70-83
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1022
  • دانلود: 

    832
چکیده: 

مقدمه: هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش واسطه ای هویت اخلاقی در رابطه میان باورهای اساسی و بهزیستی ذهنی است.روش: به همین منظور، 495 دانشجوی دختر و پسر دوره کارشناسی با میانگین سنی 21 (اواخر نوجوانی و ظهور بزرگ سالی) از دانشگاه های شهر تهران به روش تصادفی انتخاب شدند و به سیاهه باورهای اساسی (BBI)، مقیاس بهزیستی ذهنی (شامل مقیاس رضایت از زندگی و مقیاس های عاطفه مثبت و عاطفه ی منفی) و مقیاس هویت اخلاقی (MIQ) پاسخ دادند.یافته ها: یافته های تحلیل مسیر نشان داد که برازش مدل مورد نظر مناسب است. همچنین ضرایب مسیر حکایت از تاثیر غیرمستقیم باور به دنیای معنادار و دنیای نیک نهاد با واسطه عامل یک پارچگی اخلاقی از هویت اخلاقی (از میان باورهای اساسی) بر بهزیستی ذهنی دارد. همچنین نتایج پژوهش، فقدان نقش واسطه ای مولفه های هویت اخلاقی را در رابطه میان باور به حمایت دیگران، خود مطلوب و روابط مطلوب با بهزیستی ذهنی نشان می دهد.نتیجه گیری: به نظر می رسد که هویت اخلاقی می تواند میان برخی روابط باورهای اساسی و بهزیستی ذهنی نقش واسطه داشته باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1022

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 832 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    84-93
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    959
  • دانلود: 

    258
چکیده: 

مقدمه: هدف این مطالعه، بررسی روند تحول انواع توجه در کودکان پیش دبستانی پنج تا هفت ساله بوده است.روش: برای اجرای این پژوهش توصیفی- مقطعی، در سال 1395، از مراکز پیش دبستانی شهر تبریز، 200 کودک (100 دختر و 100 پسر) پنج تا هفت ساله به صورت نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. روند تحول انواع توجه با استفاده از آزمون انواع توجه حافظی و همکاران (1395) تعیین شد و برای تجزیه و تحلیل داده ها، روش تحلیل واریانس دوراهه به کار رفت.یافته ها: نتایج نشان دادند که به جز توجه شنوایی کودکان دختر و پسر پیش دبستانی، نمرات انواع توجه (انتخابی، تقسیم شده، معطوف شده و همچنین نمره کل توجه)، با در نظر گرفتن سن، افزایش یافته است. دو جنس، به غیر از توجه انعطاف پذیر، انتخابی و تقسیم شده، در بقیه موارد تفاوت معنادار داشتند. به استثنای توجه انتخابی، تقسیم شده و معطوف شده، در بقیه ی موارد، تعامل بین جنسیت و سن معنادار بود (p£.50).نتیجه گیری: توجه در کودکان پیش دبستانی پنج تا هفت ساله ماهیت تحولی پیچیده ای دارد که به بررسی و مطالعات بیشتر نیاز دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 959

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 258 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button