Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

کریمی مطهر جان اله

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    125-137
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1464
  • دانلود: 

    404
چکیده: 

در مقالۀ حاضر، ابتدا تاریخچۀ پیدایش و توسعۀ تاریخ ادبیات روسیه مورد مطالعه قرار می گیرد. تاریخ پیدایش ادبیات روسیه به اواخر قرن دهم، یعنی به زمان پذیرش مذهب مسیحیت به عنوان مذهب رسمی و دولتی روسیه بر می گردد. سپس سبک ها و آثار اولیۀ ادبیات روسیۀ باستان و همچنین موضوعات آنها بررسی می شوند. به رایج بودن سبک هایی مانند سالنامه نویسی، پندنامه نویسی، حکایت و سفرنامه نویسی نیز اشاره شده است، همچنین به صورت اجمالی، به ویژگی های آثاری مانند داستان سال های گذشته و کلامی در مورد هنگ ایگور پرداخته شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1464

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 404 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

معظمی گلنار

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    155-175
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    874
  • دانلود: 

    192
چکیده: 

لئوپولد سِدار سِنگور شاعر پرآوازۀ سیاهپوست سنگالی، در سال 1906 در سنگال دیده به جهان گشود و تحصیلاتش را در مدرسۀ مذهبی کاتولیک در داکار و کالج لیبرمان به پایان رساند و در سال 1928 برای تحصیلات عالی به پاریس رفت. وی در دبیرستان لوئی لوگران و دانشگاه سوربون به فراگیری فلسفه و ادبیات پرداخت و در سال 1935 به درجۀ استادی دستور زبان دانشگاه فرانسه رسید. وی در این دوره با نام آوران و افراد سرشناس چون ژرژ پمپیدو آشنا شد که این دوستی ها، سرآغازی برای رسیدن به موفقیت های آیندۀ شاعر جوان محسوب می شود. او علاقۀ زیادی به فراگیری و خواندن کتابهای نویسندگان و شعرای بزرگی چون مارسل پروست، ژان پل سارتر، پل کلودل، سن ژرژ پرس، آندره بروتن، و پل الوار داشت. او شاعری سوررآلیست بود که با استفاده از فضاهای خاص فرانسوی – آفریقایی موسیقاری، سنتی و اسطوره ای باعث خلق آثاری نو و سخت پیچیده گردید. به همین روی در نظر داریم که در این مقاله با روش «خرده خوانش» که ژان پی یر ریشار بنیانگذار آن بود و با تشریح بخشی از اشعار مجموعۀ اتیوپیک (حبشی ها) شاعر سنگالی، مضمون های مورد نظر وی را نشان دهیم. در این رهگذر، نکات مبهم و تاریک شعر این شاعر و زوایای اندیشه و آرمان های او از خلال تکرارها و تشبیهات و استعاره ها ارائه می شوند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 874

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 192 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

البرزی ورکی پرویز

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    3-14
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1457
  • دانلود: 

    601
چکیده: 

مقالۀ حاضر به بررسی مقایسه ای مقولۀ صفت در زبان های فارسی و آلمانی می پردازد. شناسایی صفت در زبان آلمانی با ملاک های ساخت واژی و نحوی صورت می گیرد. اما در زبان فارسی اغلب مرز دقیقی بین صفت و سایر مقولات دستوری وجود ندارد و شناسایی صفت به سادگی ممکن نیست. با این حال فارسی زبانان، ابزارهای مختلفی برای تشخیص این مقوله به کار می گیرند. در زبان آلمانی صفت وصفی به اعتبار جنس دستوری، شمار و حالت صرف می شود، در حالی که در زبان فارسی هیچ گونه مطابقت دستوری بین صفت و هستۀ اسمی مشاهده نمی شود. با وجود این، صفت در هر دو زبان دارای شباهت هایی است، برای مثال، صفت در هر دو زبان، از نظر نحوی دارای نقش های وصفی، اسنادی و قیدی یکسانی است. همچنین در هر دو زبان صفت های تفضیلی و عالی به صورت ساخت واژی ساخته می شوند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1457

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 601 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

بیات علی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    15-31
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    942
  • دانلود: 

    626
چکیده: 

ساختار زبان اردو با توجه به پیشینۀ تاریخی آن دارای شکل های قابل توجهی است که مطالعه و تحقیق و دقت در این اشکال، به شناخت بیشتر آن کمک می کند. از سویی، مصدر از عوامل ساختاری زبان است و از آنجا که در زبان اردو بیشتر واژگان از دیگر زبان ها اخذ شده اند، مصدرهای ساده ترکیبی و جعلی موجود در آن، با توجه به گسترش میزان پذیرش کلمات دیگر زبان ها در این زبان جنبه های متفاوتی دارند. بررسی زمینه های ساختاری و شکل ساختار آنها، در شناخت بیشتر این زبان حائز اهمیت است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 942

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 626 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

پاکت چی احمد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    33-46
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    647
  • دانلود: 

    270
چکیده: 

معناشناسی تاریخی، یا به تعبیر دیگر مطالعه در فرایند شکل گیری معنا، ابزاری کارآمد برای شناخت مفاهیم مربوط به فرهنگ های گذشته و پیوستگی های آن با فرهنگ های کنونی است. در مقالۀ حاضر، معنای واژۀ روسی cчаcтье با همین رویکرد مورد بررسی قرار گرفته است. نخست با بررسی ریشه شناختی بر روی واژه، نشان داده شده که چگونه این واژه در مراحل تاریخی شکل گیری زبان، با ترکیب پیشوند «с» و واژۀ «часть» به عنوان معنای اسمی پایه ساخته شده است. سپس در مقایسه میان فرآیند ساخت معنای cчаcтье  در روسی و برخی واژه های هم ارز در چند زبان دیگر هندواروپایی، نشان داده شده است که چگونه مفهوم часть (بخت، قسمت) در جهان بینی اسلاوی، زمینه ساز شکل گیری این معنای مرکب گشته است. در ادامه، سیر تغییرات رخ داده دربارۀ معنای ċчаċтье بررسی شده و مسیر آن تا ساخت مفاهیم نوین پی گرفته شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 647

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 270 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    47-66
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1435
  • دانلود: 

    545
چکیده: 

تحقیق حاضر با هدف بررسی تأثیر صدای پس زمینه ای بر درک شنیداری زبان آموزان و نیز بررسی نقش ماهیت صدا در این تأثیرگذاری انجام شد. دربارۀ نقش ماهیت صدا، سه ویژگی از مجموعه ویژگی های آن مورد مطالعه قرار گرفت. این سه ویژگی عبارت بودند از: کلامی یا غیرکلامی بودن صدا (یعنی این که صدا صدای انسان باشد یا غیر انسان)، معنادار یا بی معنا بودن صدا (یعنی این که صدای کلامی برای زبان آموزان قابل فهم باشد یا خیر) و این که صدای معنادار به زبان مادری زبان آموزان باشد یا به زبانی که در حال فراگیری آنند. برای پیشبرد این اهداف، ده متن از طریق یک نوار صوتی به زبان آموزان شرکت کننده در تحقیق ارائه شد. دو متن از این ده متن بدون صدا (یعنی کاملاً واضح) بودند و هشت متن دیگر در پس زمینه خود صدا داشتند. این صدا یا پارازیت رادیویی (به عنوان جایگزین صدای سفید که صدای غیر کلامی استاندارد محسوب می شود) بود و یا صدای کلامی به زبان روسی به عنوان صدای بی معنا و کاملاً ناآشنا)، زبان انگلیسی (به عنوان زبان دوم زبان آموزان) یا زبان فارسی (به عنوان زبان مادری زبان آموزان). تحلیل آماری داده ها نشان داد که صدای پس زمینه ای تأثیر منفی عمده ای بر درک شنیداری زبان آموزان دارد. هم چنین مشخص شد که تأثیر منفی صدای غیرکلامی بیشتر از صدای کلامی است. از سوی دیگر، معنای صدا به لحاظ آماری نقش چندانی در تأثیرگذاری منفی بر درک شنیداری نداشت، و سرانجام آن که صداهای زبان مادری و زبان دوم تأثیر منفی یکسانی بر درک شنیداری زبان آموزان داشتند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1435

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 545 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    67-82
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1473
  • دانلود: 

    618
چکیده: 

یکی از برجسته ترین ویژگی های تعامل بین معلمان و دانش آموزان دریافت بازخورد می باشد. در این تحقیق انتظار بازخورد در کلاس های درس زبان انگلیسی و رابطۀ ان با «موفقیت دانش آموزان» در مقطع راهنمایی و دبیرستان مورد بررسی قرار گرفت. بررسی های انجام شده نشان دهندۀ انتظار بازخورد نسبتاً بالا و رابطۀ مثبت میان دو متغیر «انتظار بازخورد» و «موفقیت دانش آموزان» است. میزان موفقیت و سطوح آموزشی بر انتظار بازخورد تأثیر قابل ملاحظه ای دارد. بررسی آزمون های تحلیل واریانس نشان می دهد که انتظار بازخورد در سطوح سوم راهنمایی و سوم دبیرستان، نسبت به سایر سطوح بیشتر است. از دیگر اهداف این تحقیق بررسی نوع نگرش دانش آموزان ایرانی به بازخوردی است که آنان از معلمان و همکلاسی های خود دریافت می کنند. نتایج مقایسۀ میانگین ها نشان می دهد که این دانش آموزان، بازخورد از معلمان خویش را ترجیح می دهند تحلیل واریانس چند متغیره نیز بیانگر تأثیر سیستم آموزشی بر نوع نگرش دانش آموزان، نسبت به بازخورد است. در سطوحی که امتحانات به صورت نهایی برگزار می شوند، دانش آموزان خواهان دریافت بیشتر بازخورد از معلمان و همکلاسی های خود می باشند. در نهایت این پژوهش عوامل فرهنگی مؤثر بر این نوع نگرش را مورد بررسی قرار داده و پیشنهاد می کند که برای تغییر این نوع نگرش، یادگیری گروهی باید مورد توجه قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1473

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 618 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

علوی فریده

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    83-108
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1111
  • دانلود: 

    532
چکیده: 

از زمان شکل گیری «رئالیسم» یا واقع گرایی در نظریه ها و اندیشه های فلسفی توسط افلاطون و ارسطو، و ظهور دیر هنگام آن در عرصۀ ادبیات، مفهوم رئالیسم همواره دستخوش دگرگونی ها و تحولات بسیار اساسی بوده است. علی رغم سابقۀ دو هزار و پانصد سالۀ آن در عرصه های فلسفی و ادبی، غالباً قرن نوزدهم میلادی معرف عصر طلایی رئالیسم داستانی در فرانسه است. اما انی شهرت، مدیون تلاش هایی است که از سه دورۀ پیش از آن صورت گرفته است. از عصر باروک تا شکوفایی رئالیسم در آغاز قرن نوزدهم، ادبیات داستانی فرانسه شاهد دورۀ بازنگری اساسی در زمینۀ تبیین مفهوم رئالیسم داستانی گردید. این بازنگری همواره با توجه به مفهوم «واقعیت» صورت گرفته است. این مقاله ضمن بررسی در ریشه های معنایی «واقعیت» در رئالیسم، به پژوهشی در سیر تحول رئالیسم داستانی در سه دورۀ کلیدی و اساسی در عرصۀ ادبیات فرانسه در واپسین سال های عصر باروک تا پایان قرن هجدهم میلادی می پردازد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1111

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 532 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

غلامی حسین

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    109-124
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    885
  • دانلود: 

    526
چکیده: 

پیشوند 3а– یکی از پرکاربردترین پیشوندها است. این پیشوند به فعل پایه معانی مختلفی می دهد، از عمده ترین معانی این پیشوند می توان معانی «شروع عمل» و «مکان انجام عمل» را نام برد. برای درک هر چه صحیح تر معنی و مفهوم «مکان انجام عمل» این پیشوند، نیاز به بافت جملات دقیقی داریم تا بتوانیم معانی مکانی این پیشوند را در موقعیت های مختلف مکانی درک کنیم، در این مقاله کوشیده ایم تا قواعد کلی در زمینۀ موارد کاربردی این پیشوند، در بیان معانی ارائه گردد، تا زبان آموز بتواند به آسانی به تفاوت های موجود پی ببرد و نقش آن را در بافت های جملات در ترکیب با افعال و معانی آن به خوبی درک کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 885

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 526 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

کریمی مطهر جان اله

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    48-56
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1819
  • دانلود: 

    385
چکیده: 

در مقاله حاضر تأثیر متقابل ادبیات فارسی و روسی بررسی می شود. نخست به این مطلب اشاره می شود که مقایسه نباید در حد مشابهت های سطحی باشد، بلکه باید منبع ادبی پیدایش یک اثر را به ما نشان دهد و دورنمای جدیدی را برای درک بهتر اثر و نویسنده در مقابل خواننده بگشاید. سپس، به طور اجمال، به تأثیر ادبیات فارسی بر نویسندگان روسی و همچنین به تأثیر آثار لف تالستوی و آنتون چخوف بر نویسندگان معاصر ایران پرداخته می شود، همچنین به علتِ توجهِ زیادِ نویسندگان و مترجمانِ ایرانی به آثارِ نویسندگانِ روسی اشاره می شود. آن دسته از نویسندگان روسی، مانند لف تالستوی، که در آثارشان مسائل و پدیده های اجتماعی را از دید اخلاقی و مذهبی بررسی می کردند، همچنین آنتون چخوف، به خاطر سبک و موضوعات داستان هایش، بیشتر توجه نویسندگان و مترجمان ایرانی را به خود جلب کردند.  

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1819

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 385 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    139-154
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1315
  • دانلود: 

    617
چکیده: 

در مقالۀ حاضر مفاهیم تنفر، حقارت، عشق در آثار لرمانتف مورد بررسی قرار گرفته و دیدگاه خاص نویسنده در رابطه با این واژگان بیان می شود. ابتدا این مفاهیم به طور مختصر در آثار منظوم مثل «شاعر» و «اندیشه ها» و سپس به صورت مفصل در آثار منثور لرمانتف مثل رمان «وادیم» و داستانهای «شاهزاده مری»، «شاهزاد لیگوفسکایا» و رمان «قهرمان دوران ما» بررسی می گردند. همچنین سعی شده شکل گیری و تکامل جهان بینی قهرمانان آثار لرمانتف از زاویۀ این مفاهیم نشان داده شوند، که نتیجۀ این تکامل تغییر انسان از موجودی عامی و خودخواه به موجودی والا و اخلاقی می باشد. جمع بندی جنبۀ اخلاقی و فلسفی این مسأله به صورت زیر می باشد: زندگی انسان ها در حقارت موجب عدم درک تفاوت بین تنفر/ نیستی و عشق/ هستی می گردد. به همین دلیل انسانی که در حقارت زندگی می کند، به نظر می رسد تأثیر گذار نیست و به عبارت دیگر او حق انتخاب «له» یا «علیه» را ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1315

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 617 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

MOAZZAMI G.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2003
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    155-176
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    382
  • دانلود: 

    362
چکیده: 

Leopold Sedar Sengor, the Senegalese most renowned black poet was born in 1906 in Senegal. He completed his studies in the a Catholic school in Dakar and Liberman College and in 1928 went to Paris to pursue his higher education. He learned literature and philosophy in Louis le Grand and Sorbonne University. In 1935, he was appointed professor of Grammar in France. He was a surrealist poet whose modem and very sophisticated poems shrouded in specific French-African atmosphere, music, traditions and legends. In this article, by using the microlecture method, first devised by Jean Pierre Richard, and by analyzing some of Sedar Senghor"s Ethiopian poems, his themes will be shown. In this way, the poet"s ideas, will be depicted through the analysis of his use of similies, metaphors, repetition of certain concepts, negritude, and Creole.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 382

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 362 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ولی پور علیرضا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    177-192
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1290
  • دانلود: 

    562
چکیده: 

قرآن کتاب راهنمای هدایت و تربیت انسان است، این آخرین پیام الهی برای بشریت، تاکنون به بیش از 140 زبان مختلف جهان ترجمه شده است زبان های اروپایی، در تعداد و کثرت ترجمه ها بر اغلب زبان های دیگر دنیا برتری دارند. 120 نوع ترجمه انگلیسی، حدود 50 ترجمۀ فرانسوی، و 10 ترجمه به زبان روسی، بیانگر گوشه ای از این حقیقت است. بدون تردید ترجمه ای کامل از قرآن مجید با توقع انعکاس همۀ دقایق و عمق مفاهیم آن ممکن نیست. سعی ما در این مقاله مقایسه و تطبیق ترجمه های معاصر قرآن در زبان روسی، با متن اصلی قرآن و نیز با ترجمه های متفاوت بوده است. امید است کمکی باشد برای تأیید ادعای حق و رد ادعای ناحق مترجمان قرآن در مورد چگونگی و کیفیت ترجمه های قرآن در زبان روسی.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1290

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 562 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3