Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1372
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1372

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

دادور المیرا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    5-21
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1394
  • دانلود: 

    1658
چکیده: 

اقوامی که قرن ها در ناحیه ای زیسته اند، همواره شاهد وقوع رخدادهایی گوارا و ناگوار، دشوار و سهل بوده اند. پیروزی ها داشته اند و فتح ها، شکست ها و هزیمت ها، جهان گشایی ها و پهلوانی ها. راندن مهاجمان و پذیرا شدن آنان. گذشتگان رفتند و بستری از خاطرات حماسی برای آیندگان فراهم آوردند. خاطراتی که استواری مبانی ملیت آنان است، و از همین خاطرات است که اسطوره ها، افسانه ها، داستان ها و قصه ها پدید آمدند. داستان هایی که بیانگر عظمت، جلال قوم و جانفشانی ها و فداکاری ها بود. داستان هایی که خود منظومه هایی شدند، عظیم و جاودانه. جاودانه و جاودانگی های پهلوانان حماسی، رویین تنان قهرمان و نامیرایان تاریخ، موضوع مورد بحث این مقاله، برخاسته از اسطوره و پیوسته به تاریخ یا بالعکس است. منظومه هایی حماسی که گر چه در آغاز، هر یک به قومی تعلق داشته اند، اما امروزه همۀ آنان عضو خانوادۀ ادبیات داستانی جهانند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1394

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1658 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    23-32
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4217
  • دانلود: 

    1341
چکیده: 

از ویژگی های برجسته داستان های آنتون چخوف، نویسنده نوآور روسیه، ساده نویسی و کوتاه نویسی است. آثارش حجم کم، زبان شیوا و واژه های پرمعنا دارند. در این مقاله ابتدا به چگونگی فعالیت ادبی نویسنده و انتشار آثار اولیه وی با اسامی مستعار و سپس به ویژگی های محتوایی و نحوه به کارگیری کلمات و عباراتی که دارای مفاهیم درونی اند اشاره می شود، پس از آن ساختار داستان های اولیه او «مرگ کارمند»، «چاق و لاغر» و «بوقلمون صفت» مورد بررسی قرار می گیرند. از ویژگی های ساختاری داستان های چخوف، می توان به وجود قهرمان های پشت صحنه که نقشی سازنده در گسترش جریان اثر دارند، اشاره کرد. چخوف در داستان های اولیه خود، گاهی بدون اشاره به شکل ظاهری قهرمان و یا با اشاره هایی بسیار کوتاه، یعنی فقط در حد یک یا چند کلمه، به بررسی شخصیت آنان می پردازد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4217

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1341 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

قندهاری فیروزه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    33-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    910
  • دانلود: 

    881
چکیده: 

اسطوره، از دیدگاه پدیدار شناسی، باوری دینی، آیینی است. روایت درباره ایزدان یا ایزد گونه هایی است با قدرت های جسمانی و روحانی فوق طبیعی، که مردم آن را حقیقی پندارند. با نگهی به متون کهن در ادیان گوناگون به روایت هایی اسطوره ای بر می خوریم که قهرمانان آنان گاه پیام آوران دینی الهی اند چون نوح و سلیمان و گاه شهریاری ایزد گونه چون جم اوستایی که موضوع این مقاله است. مقاله حاضر اسطوره جم (جمشید) را در دو بخش بررسی می کند؛ نخست جم از کهن ترین مستندات هند و ایرانی (وادها و گاهان) بازیابی شده و در بخش های اسطوره ای که در آثار نویسندگان سده های نخستین اسلامی آمده، بیان می شود تا تحول بن مایه های این روایت کهن در اقوال و تفاسیر راویانش در گذر زمان ملاحظه شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 910

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 881 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ساجدی صبا طهمورث

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    45-56
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1078
  • دانلود: 

    810
چکیده: 

در سال 1975 و سپس در سال های بعد است که رولان بارت آشکارا از تأثیر پذیری خود از آندره ژید سخن می گوید و خوانندگان را به تأمل وا می دارد این اظهارات علنی در سال های بعد و در مصاحبه هایی که انجام می گیرد بارزتر می شود. اما آنچه که از دید همگان به دور مانده بود، اهمیت همین تأثیری پذیری از ابتدای جوانی او و دقیقاً از نخستین مقالات و تتبعاتش بود. بارت با گفتن این که ژید در جوانی او جایگاه بزرگی در مطالعاتش داشته است،دفعتاً به ایام اشغال خاک فرانسه در جنگ دوم توسط آلمان و اقامتش در آسایشگاهی برای مداوا بر می گردد، یعنی به محلی که نخستین مقاله هایش را در آنجا به آثار ژید اختصاص داده و یا این که تقلید از او آثاری را منتشر کرده بود. در این مقاله ما پیرامون تأثیر پذیری او از چندین اثر ژید، که منجر به تألیف چندین تتبع عالمانه شده و حتی به تأملات و آخرین گفته هایش در همین باره پرداخته و آنها را بررسی می کنیم.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1078

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 810 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

فرح بخش علیرضا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    57-73
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1275
  • دانلود: 

    845
چکیده: 

از نظرات الیوت بسیاری از شاعران مفهوم آزادی در شعر آزادی در شعر را به درستی درک نکرده اند؛ به این معنا که در نظر این دسته از شاعران، تنها و مهم ترین ویژگی شعر آزاد، نبود قافیه وزن، و یا دیگر عناصر انسجام بخش شعر سنتی است. این در حالی است که در نظر الیوت هیچ شعری نمی تواند آزاد باشد، زیرا گرچه شعر آزاد از ادات متعارف شعر سنتی بی بهره است، اما، برای اجتناب از هم گسیختگی ناگزیر باید از تکنیک هایی جایگزینی همچون هم آوایی، تکرار واژگان، و مکث سود جوید و هماهنگی و نظمی زیر بنایی و کلی را به نمایش بگذارد. از این روست که سرودن شعر آزاد به هیچ وجه آسان تر از سرودن شعر آزاد به هیچ وجه آسان تر از سرودن شعر قافیه دار و موزون نیست. آزادی شعر آزاد تنها به معنای آزادی در انتخاب قافیه، وزن، و یا زبان نثر گونه و محاوره ای است؛ به عبارت دیگر، آزادی شعر آزاد به شاعر این اختیار را می دهد که بنا به دلیلی موجه همچون تأکید بر معنا یا احساس خاص و یا بر انگیختن احساسی خاص در نزد خواننده، شعری را کاملاً به زبان محاوره ای و یا حتی بخش هایی از شعر خود را قافیه دار و موزون و بخش هایی دیگر را محاوره ای و نثر گونه بسراید. نتیجه طبیعی این دگرگونی و تنوع، ساختاری ناهمگون و به ظاهر نامنظم است، که در نظر الیوت خود یکی از نقاط قوت شعر به شمار می رود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1275

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 845 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

بیاد مریم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    75-86
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1337
  • دانلود: 

    1613
چکیده: 

شکسپیر از بسیاری جهات با سایر نمایشنامه نویسان تفاوت دارد که برجسته ترین این ویژگی ها؛ خلق شخصیت ها و موقعیت های تراژیک و کمیک. و نیز بعد تلفیق چیزهایی است که در ظاهر سنخیتی با هم ندارند. از جمله، شکسپیر بیش از هر کمدی نویس دیگری اسطوره ازدواج رمانتیک را در قالب کمدی پروراند. آنچه او را تا این اندازه منحصر به فرد می کند ورود وی ب درون ذهن و قلب شخصیت های در حین عیاشی یا دلقک بازی است. شکسپیر هیچگاه کمدی را در قالب مفهوم عرفی پذیرفته شده نمی آفریند. راز هنر وی در چگونگی واکنش خلاق نسبت به زندگی نهفته است. این مقاله تلاشی است برای بحث درباره هنر کمدی شکسپیر و تفاوت آن با اسلافش، بالاخص نویسندگان کمدی کلاسیک. نمایشنامه برگزیده شده برای این بحث «هر طوری که دوست داری»است که ویژگی های متنوعی در صحنه های بی پیرایه، ادبیات شبانی، عشق و ظاهر پردازی داراست.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1337

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1613 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

حقانی نادر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    87-98
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1367
  • دانلود: 

    755
چکیده: 

ابداع و استفاده از شیوه های گوناگون آموزش زبان خارجی همواره به هدف افزایش کمی و کیفی در مهارت های چهار گانه کلاسیک صورت گرفته است. پیشرفت های تکنولوژیکی در بعد استفاده از رسانه ها و تحولات علمی در رشته های مرتبط با یادگیری به طور اعم و آموزش زبان به طور اخص، تأثیر مستقیم در مقوله های نظری و عملی آموزش زبان دارد. چگونگی انتقال دانش و ایجاد و تقویت مهارت های کتبی و شفاهی با استفاده از یک شیوه آموزشی ثابت و یا ترکیبی از پارامترهای گوناگون دو یا چند شیوه، بارها در بستر فیزیکی مورد مداقه و بررسی قرار گرفته است. در مقاله حاضر ضمن بررسی قابلیت شیوه انتقالی که خود روشی تلفیقی و حاصل ابتکار آلمانی ها می باشد، امکان به کارگیری این شیوه در بستر الکترونیکی و در مقایسه با بستر فیزیکی از منظر چگونگی تقطیع محتوا، نظارت بر نحوه انتقال و نگرش به زبان آموز مورد بحث قرار می گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1367

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 755 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نویسندگان: 

زهرایی سیدحسن

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    99-111
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1136
  • دانلود: 

    783
چکیده: 

«ضمیر» ار جمله اقسام کلماتی است که تعابیر متفاوتی در خصوص ماهیت و جایگاه ان در نظام اقسام کلمات از سوی زبان شناسان و دستورنویسان روس مطرح می شود. اکثر زبان شناسان روس، با تأکید بر نقش«اشاره یا کنایه ای» بودن ضمیر به منزله یکی از مهمترین مشخصه های دستوری آن، از تعیین «ضمیر» به عنوان یک قسم کلمه مستقل خودداری نموده اند و آن را بیشتر به عنوان «کلمه ضمیر گونه» به اقسام کلمات مختلف نسبت می دهند. در این مقاله سعی شده است که در نتیجه بررسی مشخصه های صرفی و نحوی ضمایر و انطباق این مشخصه ها با معیار هایی که بر اساس آن ها وجود دیگر اقسام کلمات مستقل اثبات می گردد، «ضمیر» نیز به عنوان یک قسم کلمه مستقل و هم وزن با دیگر اقسام کلمات تعیین شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1136

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 783 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

رضایی عباسعلی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    111-122
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    4053
  • دانلود: 

    4372
چکیده: 

اضطراب آزمون یکی از ویژگی های شخصیتی است که مشخصاً و بیشتر برای دانشجویان پیش می آید. شایان ذکر است که اضطراب را، گاه با فشار و ترس مترادف می گیرند. مدسن اظهار می دارد که اکثر دانش آموزان یا دانشجویان پیش از زمان شرکت در یک آزمون دچار حالت اضطراب می شوند. گاه میزان اما مقدار کمی از اضطراب به حدی بالاست که تأثیر منفی بر کنش آنان در آزمون می گذارد. اما مقدار کمی ار اضطراب موجب تحرک و انگیزه بیشتری می شود. ساراسون و سایرین معتقدند که اضطراب آزمون، همه را در تمام سطوح آموزشی تحت تأثیر قرار می دهد. بسیاری از دانش آموزان / دانشجویان برای مقابله با تأثیرات منفی اضطراب، از راهبردهای آزمون استفاده می کنند و رضایی یکی از عواملی که باعث استفاده بیشتر شرکت کنندگان در آزمون سنجش یادگیری  از راهبردهای آزمون می شود بروز اضطراب و ترس از پایین آمدن نمره آنان می داند. مقاله حاضر به بحث تحلیلی پیرامون اضطراب آزمون می پردازد و برآن است تا نکاتی پیرامون راهبردهای مقابله با آن را بررسی می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4053

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 4372 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

لسانی حسین

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    123-137
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1019
  • دانلود: 

    1752
چکیده: 

در زبان های فارسی و روسی، با توجه به ساختار نحوی، واژه در جمله می تواند نقش های زیادی ایفا کند. نقش اسم در جمله، بستگی به واژه ای دارد که از لحاظ نحوی تحت تأثیر آن قرار می گیرد. دستورنویسان زبان فارسی، با توجه به وظیفۀ اسم در جمله برای آن نقش های مختلفی را در نظر گرفته اند. این نقش ها، عموماً از لحاظ تعریف در یک چهار چوب قرار می گیرد. زبان شناسان روسی برای نقش های اسم، معمولاً از نام های یکسان استفاده می کنند؛ اخیراً دستور نویسان زبان فارسی، با پژوهش و مطالعاتشان توانسته اند، نقش های اسم را به طور کامل طبقه بندی کرده و برای هر کدام از این نقش ها، تعاریف مشخص و قابل درک ارائه دهند که در این مقاله به نقطه نظرات دستور نویسان زبان فارسی، از لحاظ تعداد نام گذاری نقش های اسم پرداخته خواهد شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1019

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1752 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    139-151
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    883
  • دانلود: 

    715
چکیده: 

این تحقیق با توجه به اهمیت راهبر فراشناختی در ایجاد زبان آموزان خود اتکا که از مسائل مطروحه در بحث های جدید آموزش زبان انگلیسی است، در جهت بررسی روایی و پایایی خودارزیابی و تأثیر توانش زبان، جنسیت و پیش آگاهی از سنجش عینی صورت گرفت. در این تحقیق از دو گروه متفاوت آزمودنی استفاده گردید. کلیه آزمودنی ها، توان خود را در زمینه های مهارت شنیداری، ساختار زبان و مهارت خواندن بر حسب در صد خود ارزیابی کردند و سپس نتایج خود ارزیابی ها و نتایج حاصله از آزمون تافل تجزیه و تحلیل آماری شد. نتایج حاصله نشان داد که خود ارزیابی از نظر پایایی و روایی قابل قبول است و باید از اهمیت بالای در آموزش و ارزشیابی برخوردار باشد. ضمناً نتایج نشان داد که توانش زبانی و جنسیت از نظر آماری تأثیری قابل تأمل در روایی و پایایی خود ارزیابی ندارند. ولی پیش آگاهی از آزمونی که به منظور تطابق خود ارزیابی ها با نمرات عینی استفاده می شود، تأثیر قابل توجهی در روایی خودارزیابی دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 883

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 715 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button