Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    3 (60)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    701
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 701

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    3 (60)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    648
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 648

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    3 (60)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    618
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 618

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    3 (پیاپی 60)
  • صفحات: 

    187-198
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    274
  • دانلود: 

    136
چکیده: 

ضرایب پرداخت جزء لاینفک تضمین کیفیت اند، از آنجا که در تولید و اجرای آسفالت نمی توان تمام مشخصات را مطابق ضوابط تامین نمود، رابطه بین میزان کیفیت و پرداخت بایدتعیین شود. نتایج بررسی های انجام شده بر روی 21 طرح اختلاط به روش مارشال، 592 برگه آزمایش تضمین کیفیت و بازدیدهای میدانی از کارگاه های آسفالت نشان می دهد، در تهیه طرح اختلاط مواردی از عدم دقت در تعیین نوع ترافیک طرح، نمونه گیری ها و تعیین درصد قیر بهینه وجود دارد و از طرح اختلاط برای یک دوره چند ساله تولید واجرا استفاده شده است. دربررسی ها مشخص شد، آزمایشات مارشال که بر ضریب پرداخت تاثیرگذار است، بدون کالیبره کردن چکش ها انجام شده و در مواردی دارای اشتباه محاسباتی می باشد. در برخی از این پروژه ها علی رغم وجود درصد کمتر پارامترهای مارشال داخل مشخصات، از ضریب پرداخت بالاتری برخوردار شده اند که این موضوع قابل تامل بوده و ضمن توجه به مباحث و دلایل عدم انطباق مطروحه در این تحقیق، می تواند ناکارایی ضریب پرداخت انتخابی را مشخص کند و یا بیانگر این باشد که استفاده از نتایج تضمین کیفیت (QA) برای پذیرش و پرداخت به پیمانکار، بدون توجه به کنترل کیفیت (QC)، نمی تواند به عنوان راهکاری اساسی برای افزایش کیفیت روسازی های آسفالتی و منظور نمودن هزینه ها بر اساس چرخه عمر باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 274

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 136 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    3 (پیاپی 60)
  • صفحات: 

    1-9
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    639
  • دانلود: 

    666
چکیده: 

از روش های ارزان در تهیه ماتریس مبدا-مقصد برای سال پایه، تصحیح ماتریس مبدا-مقصدهای قدیمی بر اساس مقادیر مشاهده شده در برخی از کمان ها است. در هر یک از این روش ها به منظور بدست آوردن سهم حجم هر یک از کمان ها از تقاضای بین مبدا-مقصدهای موجود، ماتریس اولیه (و در تکرارهای بعدی، ماتریس اصلاح شده) به شبکه تخصیص داده می شود. از روش های نوین تصحیح ماتریس مبدا-مقصد، با وارد شدن مفهوم فازی، روش جریان فازی تصحیح شده است. این روش نیز همانند سایر روش ها در فرآیند تصحیح ماتریس، از تخصیص ماتریس بهره می گیرد. با توجه به اهمیت روش تخصیص استفاده شده در اصلاح ماتریس، این مقاله به اثرسنجی روش تخصیص ترافیک در روش تصحیح جریان فازی ترافیک می پردازد. نتایج نشان می دهد که استفاده از روش تعادل کاربر، نسبت به روش احتمالی و جزئی برتری داشته و مقدار ضریب خوبی برازش در روش تعادل کاربر برابر مقدار 0/82 است و این در حالی است که در روش احتمالی این شاخص برابر 0/72 و در روش جزئی دارای مقدار 0/67 است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 639

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 666 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    3 (پیاپی 60)
  • صفحات: 

    11-32
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    631
  • دانلود: 

    633
چکیده: 

امروزه با افزایش جمعیت و کمبود شدید فضا برای احداث ساختمان ها و معابر از جمله راه ها در مجاورت یکدیگر، ترجیح عمومی به سمت ساخت ساختمان هایی است که احداث آن ها با گودبرداری های عمیق و نیمه عمیق همراه است، ولی تغییر مصالح یک شیروانی از خاک به سنگ، شرایط پایداری و تحلیل آن را به صورت بارزی تحت اثر قرار می دهد. در یک شیروانی سنگی، سطوح ضعیفی وجود دارند که جهت داری و چگالی آن ها الگوهای متنوعی از ریزش را تشکیل می دهند. در این تحقیق، به بررسی و تحلیل پایداری استاتیکی و دینامیکی دیواره ی سنگی ناشی از گودبرداری به عمق 15 متر در لایه سنگی شیل واقع در شهرک شهید کشوری-اصفهان با در نظر گرفتن اثرات ناهمسانگردی ساختاری ناشی از حضور بلوک ها و درزه های سنگی و فشار آب حفره ای و همچنین بررسی جوانب این ناپایداری ها پرداخته شده است. چالش اساسی موجود در این نوع شیروانی ها، حضور مصالح سنگی و روی دادن ریزش های بلوکی همزمان با تراوش آب از میان درزه ها است. برداشت اطلاعات از طریق روش خط برداشت و تحلیل های آماری در نرم افزار DIPS انجام گردیده و در نهایت تحلیل استاتیکی، دینامیکی و هیدرواستاتیکی با استفاده از نرم افزارUDEC صورت پذیرفته است. نتایج نشان می دهند که دیواره مورد مطالعه در حالت استاتیکی و دینامیکی پایدار، ولی با اعمال جریان هیدرولیکی دچار ناپایداری شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 631

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 633 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    3 (پیاپی 60)
  • صفحات: 

    33-46
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    528
  • دانلود: 

    601
چکیده: 

کم بودن سطح ایمنی ترافیک، مانعی جدی برای توسعه پایدار است. ایمنی عابران پیاده از مسائل مهم پیش روی پژوهش گران ایمنی حمل و نقل است. تقاطع های بدون چراغ به دلیل فقدان کنترل کننده های ترافیکی و تعداد برخوردهای بالا بین عابر و وسیله، مکانی مخاطره آمیز برای عابران پیاده محسوب می شوند. تداخل عابران پیاده با موتورسیکلت ها و متغیرهای موثر بر شدت این تداخل ها، از مسائلی هستند که کمتر مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته اند. داده های مورد استفاده در این تحقیق با استفاده از روش پردازش تصاویر بدست آمده اند. تاثیر متغیرهای مختلف مرتبط با عابر پیاده و موتورسیکلت سواران بر شاخص تداخلی زمان تا تصادف با استفاده از مدلسازی رگرسیون خطی انجام شد. تقاطع مورد بررسی در این تحقیق، در محل تقاطع خیابان وصال شیرازی (خیابان اصلی) به بزرگمهر (خیابان فرعی) است. در نهایت، پس از انجام تحلیل ها مشخص شد در درصد قابلیت اعتماد 95 درصد، متغیرهایی از جمله جهت حرکت عابر پیاده، گروهی بودن حرکت عابران پیاده و جهت حرکت موتورسیکلت به ترتیب با ضرائب 0/22-، 0/28، 0/32-در شاخص زمان تا تصادف تاثیرگذار بودند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 528

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 601 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    3 (پیاپی 60)
  • صفحات: 

    49-63
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    407
  • دانلود: 

    605
چکیده: 

در این تحقیق، تاثیر مشخصات بارهای دو نوع از هواپیماهای سنگین مسافری بر روی پتانسیل رشد ترک انعکاسی در روسازی مرکب فرودگاه ها مورد مطالعه قرار گرفته است. دو نوع هواپیما شامل بوئینگ 747 و ایرباس A380، که از سنگین ترین هواپیماهای مسافربری موجود هستند مورد استفاده قرار گرفته اند. محورهای این هواپیماها در موقعیت های مختلفی از محل درز طولی و ترک موچود در لایه آسفالتی قرار گرفته اند و ضرایب شدت تنش ها و کرنش کششی در نوک ترک موجود در لایه آسفالتی محاسبه شده و مورد تحلیل و مقایسه قرار گرفته اند. تحلیل ها با مدلسازی المان محدود سه بعدی تعمیم یافته در نرم افزار آباکوس انجام گرفته اند. لایه آسفالتی به صورت ویسکوالاستیک خطی در نظر گرفته شده و سایر لایه ها و بستر الاستیک خطی در نظر گرفته شده اند. نتایج نشان می دهند که مقدار ضریب شدت تنش بحرانی مود 1 هواپیمای بوئینگ از هواپیمای ایرباس بزرگتر است و مقادیر ضریب شدت تنش بحرانی مود 2 و 3 هواپیمای ایرباس از هواپیمای بوئینگ بزرگتر هستند. همچنین نتایج بیانگر این است که با حرکت محورها در راستای طولی ترک مقدار کرنش کششی بحرانی روند کاهشی داشته و مقدار آن نسبت به بارگذاری در مرکز به ترتیب در هواپیمای ایرباس تا42/87درصد و در هواپیمای بوئینگ تا 89/23 درصد کاهش می یابد. با حرکت محور ها در راستای عرضی ترک مقدار کرنش کششی بحرانی روند افزایشی داشته که به ترتیب در هواپیما ایرباس تا 26/73درصد و در هواپیمای بوئینگ تا 93/17درصد افزایش می یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 407

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 605 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

خواجه دزفولی امین

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    3 (پیاپی 60)
  • صفحات: 

    65-81
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    511
  • دانلود: 

    666
چکیده: 

براساس ادبیات موضوع، خستگی بتن مهمترین عامل از بین رفتن روسازی دال خط راه آهن می باشد. در این مقاله، روشی ساده توسعه داده شده است تا با کمک آن بتوان عمر روسازی دال خط را تخمین زد. به این منظور با کمک مدل نظری تیر دوگانه قرار گرفته بر روی بستر ارتجاعی، تاریخچه زمانی تنش تجربه شده توسط دال بتنی ناشی از عبور یک چرخ قطار تقریب زده می شود. در ادامه و با کمک روش سیلان باران، تعداد سیکل های دامنه تنش تجربه شده توسط دال بتنی ناشی از عبور ناوگان تقریب زده می شود. در نهایت و با توجه به مدل رفتاری خستگی بتن ناشی از تنش های کششی و براساس اصل ماینر، عمر دال بتنی تخمین زده می شود. نتایج بدست آمده نشان می هد که افزایش ضخامت روسازی دال خط و مقاومت فشاری 28 روزه بتن باعث افزایش شدید طول عمر روسازی می شوند. همچنین افزایش سختی بستر روسازی منجر به افزایش خفیفی در عمر روسازی می شود. افزایش بار محوری قطار و کاهش سرفاصله زمانی اعزام قطار تاثیر بسیار مخربی بر کاهش عمر روسازی دال خط دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 511

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 666 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    3 (پیاپی 60)
  • صفحات: 

    83-93
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    725
  • دانلود: 

    645
چکیده: 

در دنیای رقابتی امروز و تلاش برای تولید بیشتر و کسب حداکثر سود در صنعت معدنکاری، تجزیه وتحلیل رفتار سیستم ناوگان حمل ونقل اهمیت بسزایی دارد. اطلاعات موجود از نرخ خرابی و زمان تعمیر قطعات یک سیستم اغلب نادقیق و دارای عدم قطعیت هستند، بنابراین تجزیه وتحلیل قابلیت اطمینان و پیش بینی الگوی رفتار سیستم بر اساس آن ها بسیار دشوار است. در تحقیق حاضر، آنالیز رفتار و تحلیل قابلیت اطمینان سیستم شاول به عنوان یکی از مهم ترین ماشین آلات ناوگان حمل ونقل معدن روباز تحت شرایط عدم قطعیت با استفاده از اعداد فازی مثلثی و روش لامبدا-تاو انجام شد. این دستگاه از هفت زیرسیستم سری (کابل، باکت، بازو، چرخ زنجیر، موتور و گیربکس، پنوماتیکی و الکتریکی) تشکیل شده و دارای تابع توزیع خرابی وایبول است. رفتار سیستم توسط شاخص های مختلف قابلیت اطمینان نظیر نرخ خرابی، زمان تعمیر، میانگین زمان بین خرابی، تعداد خرابی مورد انتظار، قابلیت دسترسی و قابلیت اطمینان بررسی شد. نتایج نشان می دهد که اطلاعات خرابی نسبت به اطلاعات تعمیر از عدم قطعیت کمتری برخوردار است و پس از گذشت 10 ساعت شاخص RAM کاهش می یابد. آنالیز رفتار سیستم می تواند به عنوان ابزاری سودمند در انتخاب استراتژی مناسب نگهداری و تعمیر و بهبود عملکرد سیستم مورد استفاده قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 725

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 645 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    3 (پیاپی 60)
  • صفحات: 

    95-109
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    558
  • دانلود: 

    593
چکیده: 

عملکردهای ترافیکی در بخش های متراکم جاده ها بسیار پیچیده هستند و یک تحلیل جامع از فعل و انفعالات بین وسایل نقلیه جهت درک رویدادها در گلوگاه های ترافیکی و توصیه راه حل هایی برای آن ضروری است. این مسئله، توسعه تئوری های ترافیکی برای توضیح رفتار راننده در سطح خردنگر را نیاز دارد که یکی از عناصر اصلی آن، رفتار تغییرخط است. در این تحقیق، اثرات عملکردی تغییرخط وسایل نقلیه قبل از گردش به راست جهت خروج از تقاطع و پس از گردش به راست جهت ادغام به مسیر بعدی، در درصدهای مختلف حجم ترافیکی گردش به راست در مجاورت سه تقاطع چراغدار "فلزی-ملت، سیمین و شیخ صدوق" در شهر اصفهان با استفاده از نرم افزار ایمسان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. ابتدا در ساعت اوج از شرایط میدانی سه تقاطع مذکور فیلمبرداری صورت گرفت. سپس با انجام بازدید میدانی و همچنین مشاهده فیلم های برداشت شده، مشخصات هندسی و ترافیکی تقاطع ها استخراج و با اطلاعات دریافتی از شهرداری اصفهان تکمیل شد. در ادامه دو پارامتر اصلی مدل تغییرخط ایمسان شامل فاصله تا ناحیه 1 و فاصله تا ناحیه 2، با مقادیر پیشنهادی برآورد شدند. در نهایت برای بهینه سازی چراغ ترافیکی سه تقاطع تحت سناریوهای مختلف از نرم افزار سینکرو استفاده شد و حاصل بهینه سازی سیکل آن تقاطع ها جهت شبیه سازی وارد نرم افزار ایمسان شد. نتایج شبیه سازی تقاطع ها در نرم افزار ایمسان نشان داد استفاده از مقادیر پیشنهادی به جای مقادیر پیش فرض نرم افزار برای فاصله تا ناحیه 1 و 2، شاخص عملکردی زمان سفر را در سه تقاطع فلزی-ملت، سیمین و شیخ صدوق به ترتیب (1+) تا (9-)، (0) تا (15-)، و (0) تا (5-) درصد تغییر می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 558

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 593 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    3 (پیاپی 60)
  • صفحات: 

    111-125
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    566
  • دانلود: 

    705
چکیده: 

لجستیک جهانی شامل ارسال کالا در سطح خشکی و دریا می شود. در خشکی، از وجه های حمل و نقل مانند قطار و کامیون جهت جابجایی کالاها استفاده می شوند. طراحی شبکه حمل و نقل و ارتباط بین خشکی و دریا، شامل تعیین مراکز توزیع در خشکی و نحوه ارتباط آن ها با بندرهای دریایی است. تعیین بهینه مکان و ظرفیت مراکز توزیع و تعیین بهینه نوع وجه حمل و نقل در ارسال کالاها بین بنادر دریایی، مراکز توزیع و گره های مشتری، اهمیت بالایی در کارایی شبکه توزیع دارد. در این تحقیق، یک مدل برنامه ریزی ریاضی دو هدفه جهت مکان یابی مراکز توزیع ارائه می شود که در آن از حمل و نقل چندوجهی جهت ارتباط بین بندر و خشکی استفاده می شود. در این مدل، جریان عرضه و تقاضای داخلی و خارجی هر گره، در نظر گرفته شده و هدف آن تعیین مکان مراکز توزیع یا ترمینال هایی در خشکی است با این هدف که هزینه های حمل و نقل و همچنین آلودگی ناشی از وجوه حمل و نقل کمینه شود. در این پژوهش از روش اپسیلون محدودیت اصلاح شده جهت حل مسئله استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد جهت احداث مراکز توزیع و توسعه وجه های حمل و نقل می بایست بالغ بر 96 تا 106 میلیارد دلار سرمایه گذاری نمود. همچنین میزان تولید گاز کربن دی اکسید در هر کدام از این سرمایه گذاری ها چیزی حدود40 تا 56 میلیون تن در سال خواهد بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 566

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 705 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    3 (پیاپی 60)
  • صفحات: 

    127-139
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    535
  • دانلود: 

    627
چکیده: 

تنوع مسکن از جمله عناصر کلیدی برنامه ریزی شهری معاصر به شمار می آید که به سبب مزایای اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی آن، از سوی الگواره های نوین توسعه پایدار شهری (نظیر جنبش نوشهرسازی و رشد هوشمند شهری) مورد استقبال و تاکید فراوان قرارگرفته است. با این حال، در نظام برنامه ریزی شهری ایران به این اصل توجه چندانی نشده است و چنین غلفتی نه تنها باعث کاهش سطح زیستپذیری شهری شده بلکه در ابعاد وسیع تر بر ناپایداری آنها نیز دامن زده است. از آنجایی که ابعاد این موضوع تاکنون در مطالعات برنامهریزی شهری ایران به درستی مشخص نشده است، لذا مقاله حاضر با هدف واکاوی و ریشهیابی مفهوم گوناگونی مسکن شهری از یک سو و شناسایی اثرات آن در انتخاب وسیله سفرهای درون شهری با توجه به نمونه محله بنیاد شهر قم به رشته تحریر درآمده است. روش تحقیق به کار گرفته شده در این مطالعه از نوع توصیفی-تحلیلی است و اطلاعات مورد نیاز نیز از طریق بررسی ها میدانی، پرسشنامه و. . . گردآوری شد. نتایج حاصل از این بررسی نشان می دهد که سطح پایین تنوع مساکن در محله بنیاد سبب شده تا جابه جایی ساکنین این محله 44 درصد با خودرو شخصی، 6/33 درصد بصورت پیاده روی و 8/13 درصد بصورت سواری و 2/7 درصد بصورت حمل ونقل عمومی و 7/1 درصد سایر روش ها جابجا می شوند، به بیانی دیگر این شرایط باعث شده تا میزان سفرها برون محله ای ساکنین، هزینه های جابه جایی و میزان مصرف انرژی آنان افزایش یابد و خلاصه اینکه سطح زیست پذیری و پایداری این نواحی به شدت تحت الشعاع چنین مسئله ای قرار گیرد، که نشان می دهد پیش شرط اصلی ایجاد محیط های مسکونی پایدار ایجاد تنوع در الگوهای ساخت مسکن می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 535

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 627 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    3 (پیاپی 60)
  • صفحات: 

    141-157
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    713
  • دانلود: 

    806
چکیده: 

جمهوری اسلامی ایران به دلیل ارتباط با آب های آزاد، اهمیت زیادی برای ایفای نقش ترانزیت کالا دارد. آسیب شناسی وضعیت موجود ترانزیت چند وجهی و تعیین راهبردهای موفقیت آن در ایران، اهداف اساسی این پژوهش می باشند. در این پژوهش با استفاده از روش گراندد تئوری و مصاحبه عمیق، و از طریق کد گذاری باز، محوری و عمیق به شناسایی عوامل موثر بر موفقیت ترانزیت چندوجهی در ایران پرداخته شده است و مشخص گردیده است که نظام ترانزیت ایران براساس الگوی فوق در چه وضعیتی است و چگونه می توان وضعیت موجود را بهبود بخشید. جامعه آماری را صاحب نظران و خبرگان حمل و نقل و ترانزیت کالا، تجار و بازرگانان، تشکیل می دهند و تجزیه و تحلیل اطلاعات با نرم افزار Maxqda، انجام شده است. با انجام این پژوهش، علل و عوامل عدم توسعه ترانزیت کشور در حوزه های مختلف شناسایی و در شش دسته و 32 عامل اصلی دسته بندی شده اند و راهکارهای بهبود آنها پیشنهاد گردیده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 713

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 806 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    3 (پیاپی 60)
  • صفحات: 

    159-169
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    406
  • دانلود: 

    586
چکیده: 

امروزه در فرآیند برنامه ریزی توسعه، شناخت و تبیین سطوح توسعه یافتگی نواحی و آگاهی از نقاط قوت و ضعف آن ها اهمیت بسیاری دارد، بخشحمل ونقل بدلیل برقراری ارتباط میان سایر بخش هاازبخش­ هایکلیدیکشور در امر توسعه محسوبمی­ شود. از این رو پژوهش حاضر باهدف سطح بندیمیزانتوسعه یافتگیبرمبنایشاخص هایحمل ونقل جاده ای انجام شده است. اینپژوهشازلحاظهدف گذاری، کاربردیوازلحاظ روش شناسی توصیفی-تحلیلیاستکهدرآنازروشنظرخواهیازکارشناسانونیزمطالعاتکتابخانه ایاستفاده شده است. جامعهآماریتمامی شهرستان های استان خوزستاناستکهازنظرشاخص های حمل ونقل جاده ای بااستفادهازمدل V-PROMETHEE و تحلیل گایاموردارزیابیقرارگرفته اند. جهت وزن­ دهی به شاخص ها از مدل ANPاستفاده شده است. بر اساس نتایج بدست آمده از 24شهرستان استان، 2 شهرستان کاملاً برخوردار، 3 شهرستان برخوردار، 5 شهرستان نسبتاً برخوردار، 6 شهرستان نابرخوردار و 8 شهرستان کاملاً نابرخوردار از توسعه می باشند. شهرستان خرمشهر با Phi (592/0) و شهرستان باوی با Phi(412/0-) در رتبه های اول و آخر قرار دارند. به طورکلی نتایجبدستآمدهبیانگر این می باشد که شکافعمیقیبین شهرستان هایاستانازلحاظبرخورداریازسطوح توسعه وجوددارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 406

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 586 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    3 (پیاپی 60)
  • صفحات: 

    171-185
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    635
  • دانلود: 

    743
چکیده: 

استفاده از انواع مصالح بازیافتی در بتن غلتکی به تازگی در صنعت ساختمان مورد توجه قرار گرفته است. مشکل عمده استفاده از مصالح بازیافتی در بتن افت مشخصات مکانیکی آن می باشد. به این ترتیب استفاده از افزودنی های مختلف جهت بهبود خصوصیات مکانیکی مخلوط ها به نحوی که اجرایی و مقرون به صرفه باشد، توصیه شده است. در این مقاله از خرده لاستیک بازیافتی در ساخت نمونه های بتن استفاده شده و تاثیر خاکستر بادی و نانوسیلیس در اصلاح مشخصات مکانیکی بتن مورد بررسی قرار گرفته است. جهت برنامه ساخت نمونه ها از روش تاگوچی در طراحی آزمایشات استفاده گردیده و بهینه سازی مخلوط نهایی با استفاده از این روش انجام پذیرفته است. در ساخت نمونه ها از 40%تا 70% خاکستر بادی (جایگزین سیمان)، 0تا 30% خرده لاستیک (جایگزین مصالح سنگی) و 0تا 3 % نانو سیلیس (جایگزین سیمان) استفاده شده است. همچنین برای طرح آزمایشات از آرایه متعامد L16 و ترکیب سطوح و نسبت S/N بزرگتر بهتر است، استفاده شده است. روش تاگوچی روش مناسبی برای بهینه سازی مخلوط و طرح است و برای تعیین مخلوط بهینه مورد استفاده قرار گرفته است. هدف از بهینه سازی ماکزیمم سازی مقاومت فشاریو خمشی نمونه است. بایستی در نظر داشت که افزودن خرده لاستیک در بتن باعث کاهش مشخصات مکانیکی مخلوط خواهد شد. جهت دستیابی به مخلوط مناسب و برطرف ساختن افت مشخصات بتن از از نانوسیلیس در ترکیب مخلوطها استفاده شده است. بر اساس نتایج بدست آمده از ماکسیمم سازی مقاومت فشاری 28 روزه نمونه ها و مقاومت فشاری و کششی آنها و با استفاده از روش بهینه سازی به روش تاگوچی تحلیل ها انجام پذیرفته است. در نهایت نتایج حاکی از این بود که میزان بهینه جایگزینی 27% حجمی خرده لاستیک بازیافتی، جایگزینی 50 % سیمان با خاکستر بادی و افزودن 2 % نانوسیلیس در مصالح سیمانی میتواند بیان کننده خصوصیات مخلوط بهینه باشد

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 635

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 743 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

hamidiju ramak | KAVOUSI A.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2019
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    3 (60)
  • صفحات: 

    187-197
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    166
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Pay factors are an integral part of the quality assurance. Since the production and supply of asphalt cannot meet all the specifications in accordance with the criteria, determining the relationship between quality and payment is important. The results of the studies on 21 Marshall mix design and 592 sheets of quality assurance and field inspections from asphalt plants show that in preparing the mixing design some cases of inaccuracy in determining the type of traffic, sampling, determining the optimum bitumen content and using The mixing plan is seen for a period of several years. In general, quality control has been low in the 12 projects examined, and there are no recommendations for general technical specifications. Marshall's experiments in this study that affect the pay factor are performed without hammer calibration and are sometimes computable mistakes. It was also found that in some of these projects, in spite of the lower percentage of Marshall parameters inside the specification, they had a higher pay factor, which could be considered And considering the reasons for the non-conformance in this research, it can determine the ineffectiveness of the selected pay factor or indicate that the use of (QA) results for acceptance and payment to the contractor, regardless of quality control (QC) Cannot be used as a way to increase the quality of asphalt pavements and to include costs based on the life cycle.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 166

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button