Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    4 (پیاپی 41)
  • صفحات: 

    303-306
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2110
  • دانلود: 

    877
چکیده: 

به کارگیری چراغ راهنما در گذرگاه های عابران پیاده تاثیر مستقیمی بر سلامتی عابران پیاده و میزان تاخیر وسایل نقلیه دارد. نظر به اهمیت موضوع عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از جانب برخی عابران پیاده و نقش آن در تعیین زمان بندی چراغ های راهنمایی، این واقعیت در این مقاله بررسی خواهد شد. در این راستا روابط بین طول فاز سبز مخصوص عابران و احتمال قانون گریزی آن ها بیان می گردد. مساله مطرح شده به عنوان یک مساله بهینه سازی زمان بندی چراغ با هدف کمینه کردن میانگین تاخیر وسایل نقلیه و طول فاز سبز مخصوص عابران به عنوان محدودیت مدل بندی می شود. همچنین الگوریتم جدیدی برای حل مساله مذکور معرفی می شود. در نهایت برای نشان دادن کارایی و نحوه پیاده سازی الگوریتم به حل مثال عددی می پردازیم.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2110

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 877 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    4 (پیاپی 41)
  • صفحات: 

    307-320
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1891
  • دانلود: 

    1260
چکیده: 

مساله مسیریابی وسیله نقلیه با ناوگان ناهمگن ثابت (HFFVRP) یکی از مهم ترین گسترش های مساله مسیریابی وسایل نقلیه (VRP) است. هدف مساله HFFVRP تحویل بهینه کالا به مشتریان از گره ای به نام انبار است به طوری که همه تقاضای مشتریان توسط ناوگانی ثابت و ناهمگن برآورده شود. حل این مساله که دارای کاربردهای فراوان در بخش صنعت و خدمات است به راحتی امکان پذیر نمی باشد بنابراین، در این مقاله یک روش تولید ستون (CG) برای حل HFFVRP ارایه می شود. الگوریتم پیشنهادی بر روی شانزده مثال استاندارد شامل 10 تا 50 مشتری مورد آزمایش واقع می شود. نتایج محاسباتی نشان می دهد که روش ابتکاری مبتنی بر CG در مقایسه با روش دقیق می تواند جواب های مناسبی را در یک زمان کمتر به دست آورد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1891

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1260 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    4 (پیاپی 41)
  • صفحات: 

    321-333
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1880
  • دانلود: 

    1523
چکیده: 

بسیاری از جاده ها در مناطق جنگلی در امتداد شیب تپه ها واقع شده اند. برای ساخت این جاده ها معمولا از روش خاکبرداری و خاکریزی استفاده می کنند. نشست یا تحکیم در خاکریزی که به اندازه کافی متراکم نشده است یا خزش خاکریز پایین شیب باعث ایجاد نشست و ترک در جاده می گردد. روش های رایج برای رفع مشکلات نشست خاکریز شیب مانند ساخت دوباره، ساخت سازه های نگهبان و … بسیار پرهزینه می باشد. روش Deep patch روشی کم هزینه است که برای افزایش پایداری این گونه شیب ها به کار می رود. در این روش قسمت بالایی از ناحیه ای که در آن نشست رخ داده است را بر می دارند و با مواد مسلح کننده که معمولا ژئوگرید است به همراه خاکریز متراکم پر می کنند. در این مطالعه از روش تعادل حدی جهت تعیین ضریب اطمینان یک سطح لغزش مسطح فرض شده در این شیب استفاده می گردد. در پایان نمودارهایی جهت تعیین ضریب اطمینان شیب های خاکی مسلح شده با ژئوسنتتیک ارایه می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1880

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1523 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    4 (پیاپی 41)
  • صفحات: 

    335-354
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1539
  • دانلود: 

    707
چکیده: 

یکی از پارامترهای کلیدی در طرح روسازی های آسفالتی مدول برجهندگی است. برای تعیین مدول برجهندگی روش های آزمایش استانداردی ارایه شده است که شامل اعمال بارگذاری نیم سینوسی نمونه ها در دماهای متفاوت و با زمان بارگذاری 0.1 ثانیه و دوره استراحت 0.9 ثانیه است. با توجه به طبیعت ویسکوالاستیک مخلوط های آسفالتی و تاثیر مقدار زمان اعمال بارگذاری، مقدار زمان استراحت و شکل پالس بار اعمالی بر مدول ارتجاعی مصالح آسفالتی، در این مقاله تاثیر زمان بارگذاری، دوره استراحت و شکل پالس بارگذاری بر مدول برجهندگی مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین در صورت امکان استفاده از دوره های استراحت کوچک تر، زمان انجام آزمایش مدول برجهندگی کاهش می یابد. برای این منظور، آزمایش مدول برجهندگی به روش کشش غیرمستقیم (IDT) روی نمونه های مخلوط آسفالتی تهیه شده با قیر اصلاح نشده و قیر اصلاحی با پلیمر SBS، با فرض اعمال بارگذاری نیم سینوسی و مربعی در دماهای 5، 25 و 40 درجه سانتی گراد و زمان های بارگذاری و استراحت متفاوت صورت گرفته است. سپس به کمک تحلیل رگرسیون، مدل هایی جهت پیش بینی مدول برجهندگی ارایه شد. با مقایسه نتایج آزمایشگاهی مشخص شد که بیشترین اثرات افزایشی روی مدول برجهندگی به ترتیب مربوط به کاهش دما، افزودن پلیمر SBS، کاهش زمان بارگذاری و کاهش نسبت زمان استراحت به زمان بارگذاری است. بیشترین اثرات کاهشی نیز به ترتیب مربوط به افزایش دما، تغییر شکل پالس به مربعی و افزایش زمان بارگذاری است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1539

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 707 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    4 (پیاپی 41)
  • صفحات: 

    355-377
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    659
  • دانلود: 

    690
چکیده: 

با گسترش استفاده از وسایل حمل و نقل، راه ها، بزرگراه ها و آزادراه ها به سرعت در حال توسعه هستند. پس از سپری شدن عمر مفید روسازی، کارگاه های ترمیم روسازی در مسیر ترافیک، استقرار می یابند. تراکم ترافیک در مناطق کارگاهی، اثراتی از قبیل افزایش زمان تلف شده استفاده کنندگان از راه، افزایش ریسک تصادفات و افزایش هزینه های حمل و نقل را در پی خواهد داشت. این تاخیر شامل تاخیر قبل و در هنگام عبور از منطقه کاری در اثر کاهش سرعت و بعد از خروج از منطقه کاری ناشی از بازگشت به سرعت اولیه، می باشد. هدف از این تحقیق، ارایه مدلی است که بتواند با طراحی بهینه طول این کارگاه ها و فواصل آنها از یکدیگر، زمان تاخیر ناشی از گلوگاه های به وجود آمده در اثر بستن قسمتی از خط عبور جاده را تا آنجا که ممکن است کمینه نماید. پس از کالیبراسیون نرم افزار AIMSUN برای شرایط حاکم در جاده های ایران، و شبیه سازی مناطق عملیاتی در این نرم افزار، تاثیر 7 پارامتر مختلف بر زمان تاخیر، بررسی شد. گروه اول پارامترها شامل: پارامترهای ترافیکی جریان که عبارتند از: دبی جریان و درصد کامیون عبوری، وگروه دوم پارامترها مربوط به هندسهی منطقه عملیاتی شامل تعداد کارگاه ها، طول کارگاه ها، فاصله بین کارگاه ها، شماره خط عبوری مسدود شده و نحوه چینش کارگاه ها در منطقه عملیاتی است. در ادامه بر اساس داده های استخراج شده از نرم افزار AIMSUN، مدلی جهت بهینه کردن زمان تاخیر در مناطق عملیاتی ارایه شده که می تواند با دریافت پارامتر های تعداد خطوط عبور، تعداد خطوط مسدود شده، دبی جریان ترافیکی و درصد کامیون عبوری از منطقه عملیاتی، طول و فاصله بهینه جهت کمینه شدن زمان تاخیر را به کاربر ارایه دهد. در پایان مدل ارایه شده با کد نویسی در نرم افزار MATLAB به صورت بسته نرم افزاری ارایه شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 659

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 690 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    4 (پیاپی 41)
  • صفحات: 

    379-389
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1864
  • دانلود: 

    1333
چکیده: 

حمل ایمن بار و مسافر برای مدیران حمل و نقل ریلی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به کارگیری روش های ایمن حمل ونقل، نیازمند شناخت کامل از عوامل به وجود آورنده شرایط غیر ایمن است که این امر با یادگیری از تجربیات گذشته محقق می گردد. سیستم علائم و ارتباطات راه آهن یکی از بخش های بسیار مهمی است که کنترل خرابی قطعات و تجهیزات علائمی و ارتباطی و در نتیجه فراهم نمودن شرایط ایمن حرکت قطارها بخشی از وظایف آن است. در این مقاله به تحلیل داده های مربوط به خرابی تجهیزات علائم الکتریکی و ارتباطی در راه آهن جمهوری اسلامی ایران پرداخته شده است. برای این منظور، تعداد 30235 اطلاعات ثبت شده مربوط به خرابی های تجهیزات علائم الکتریکی و ارتباطی از پایگاه داده راه آهن جمهوری اسلامی ایران مربوط به سال های 1390 و 1391 انتخاب شده است. برای تحلیل این اطلاعات از تکنیک قوانین انجمنی Apriori و تکنیک درخت تصمیم C5.0 استفاده شده است. مراحل اجرای پروژه داده کاوی بر اساس متدلوژی CRISP-DM انجام شده است. نتیجه این تحقیق می تواند در برنامه ریزی اقدامات لازم برای پیشگیری از وقوع خرابی ها و کاهش آن ها و در نتیجه تامین ایمنی تردد قطارها استفاده شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1864

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1333 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button