Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    27
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3522
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3522

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    27
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    697
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 697

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    27
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    392
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 392

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    27
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    12
  • بازدید: 

    830
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 830

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 12 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    27
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    293-305
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    728
  • دانلود: 

    727
چکیده: 

مقدمه شایستگی بالینی پرستاران، عاملی موثر در تضمین کیفیت خدمات مراقبتی در دنیای پررقابت امروزی محسوب می شود؛ با توجه به نقش ارتباطی حیاتی پرستاران و ضعف قاطعیت موجود، جرات ورزی به عنوان یک سبک ارتباطی می تواند نقش موثری در ارتقای عملکرد و بهبود کیفیت مراقبت ها در شرایط پرتنش مراقبتی داشته باشد. این پژوهش با هدف تعیین تاثیر برنامه جرات ورزی بر شایستگی بالینی پرستاران بخش های مراقبت ویژه انجام شد. روش کار در یک کارآزمایی بالینی، 70 نفر از پرستاران بخش های مراقبت ویژه بیمارستان های شهرکرد در سال 1397 در دو گروه آزمون و کنترل قرار گرفتند. گروه آزمون تحت آموزش مهارت جرات ورزی طی شش جلسه 5/1 ساعته قرار گرفت، در حالی که گروه کنترل آموزش دریافت نکرد. در هر دو گروه، داده ها قبل، بلافاصله و سه ماه پس از مداخله با استفاده از پرسش نامه استاندارد شایستگی بالینی پرستاران CIRN به همراه اطلاعات دموگرافیک جمع آوری و با نسخه 17 نرم افزار SPSS و آزمون های آماری تی مستقل، آنالیز واریانس با تکرار مشاهدات و کای اسکوئر تحلیل شدند. یافته ها آزمون تی مستقل و کای اسکوئر، اختلاف معنی داری بین دو گروه آزمون و کنترل از نظر متغیرهای زمینه ای نشان نداد (05/0P). آزمون آنالیزواریانس با تکرار مشاهدات، تفاوت معنی داری را در روند تغییرات میانگین نمرات در سه مرحله سنجش (پیش، بلافاصله و سه ماه پس از مداخله) نشان داد (001/0>P). نتیجه گیری آموزش جرات ورزی باعث افزایش شایستگی بالینی پرستاران بخش های مراقبت ویژه می شود؛ از این رو بهتر است در دورهای آموزشی پرستاران به کار گرفته شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 728

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 727 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    27
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    306-314
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    840
  • دانلود: 

    772
چکیده: 

مقدمه آسم یکی از شایعترین بیماریهای مزمن تنفسی و یکی از معضلات اصلی سیستمهای بهداشتی درمانی در بسیاری از جوامع دنیا و از جمله کشور ما محسوب می شود. آموزش های بهداشتی و روش های اصلاحی و رفتاری مناسب از موثرترین و با صرفه ترین راه های پیشگیری و کنترل این بیماری است. مطالعه ی حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش خود مراقبتی بر آگاهی و نگرش بیماران مبتلا به آسم بیمارستان شهید بهشتی شهر همدان صورت گرفته است. روش کار پژوهش حاضر یک کار آزمایی بالینی تصادفی شده است. در این مطالعه نیمه تجربی، دو گروهی با طرح پیش آزمون و پس آزمون، 104 بیمار مبتلا به آسم به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به طور تصادفی به دو گروه آزمون (52 نفر) وگروه کنترل (52 نفر) تقسیم شدند. قبل از مداخله پرسشنامه های آگاهی، نگرش توسط هر دو گروه تکمیل شد. به گروه آزمون آموزش خود مراقبتی در چهارجلسه 60 دقیقه ای داده شد. 8 هفته بعد از اتمام مداخلات پرسشنامه ها توسط دو گروه تکمیل شدند. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 16 و با استفاده از آمار توصیفی و آزمون های تی مستقل و تی زوجی در سطح اطمینان95% تجزیه وتحلیل شدند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 840

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 772 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    27
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    315-325
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1021
  • دانلود: 

    832
چکیده: 

مقدمه زنان نخست زا برای شروع و ادامه شیردهی با چالش های زیادی روبرو هستند. خودکارآمدی شیردهی یک متغیر روانشناختی و انگیزشی مهم و در عین حال تعدیل پذیر برای تداوم تغذیه با شیر مادر است. این مطالعه با هدف بررسی تاثیر آموزش از طریق فضای مجازی برخودکارآمدی شیردهی زنان نخست زا انجام شد. روش کار این مطالعه از نوع تجربی کلاسیک بر روی 65 نفر از زنان نخست زای 28-32 هفته مراجعه کننده به مراکز آمادگی برای زایمان شهرستان شاهرود در سال 1397 انجام شده است. نمونه گیری به صورت تصادفی ساده در دو گروه آزمون و کنترل انجام شد. گروه آزمون برنامه آموزش شیردهی را در 7 جلسه 60-45 دقیقه دریافت نمودند. داده ها با استفاده از پرسشنامه دموگرافیک و خودکارآمدی شیردهی جمع آوری و در نرم افزار21 SPSS V. وارد، سپس با استفاده از آزمون های آماری تی مستقل، تی زوجی و کواریانس در سطح معنی داری 05/0>p تجزیه تحلیل شد. یافته ها میانگین و انحراف معیار خودکارآمدی در گروه آزمون قبل مداخله 97/12 + 39/49، بعد مداخله 34/12 + 53 و در گروه کنترل قبل مداخله 95/13 + 03/45 و بعد مداخله 79/7 + 71/41 بود. بنابراین بعد از مداخله میزان خودکارآمدی گروه آزمون (35/0= P) نسبت به گروه کنترل (24/0= P) بیشتر شد. بحث با توجه به نتایج بدست آمده، آموزش از طریق فضای مجازی می تواند به عنوان یک روش جدید و موثر در خودکارآمدی شیردهی زنان نخست زا استفاده گردد. لذا به نظر می رسد بتوان با آموزش مادران، عوامل مرتبط با خودکارآمدی شیردهی را اصلاح نموده و متعاقبا وضعیت شیردهی را بهبود بخشید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1021

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 832 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    27
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    326-334
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    409
  • دانلود: 

    593
چکیده: 

مقدمه پرستاران موثرترین ارکان بیمارستان در ارتقای خدمات باکیفیت هستند و رفتارهای شهروندی سازمانی آنها، عاملی مهم جهت افزایش مراقبت های پرستاری محسوب می شود. انجام رفتارهای شهروندی سازمانی از افزایش هزینه های اضافی جلوگیری کند. مطالعه حاضر تلاشی در جهت تعیین رابطه ویژگی های دموگرافیک با رفتار شهروندی سازمانی پرستاران مراکز آموزشی و درمانی همدان بود. روش کار این مطالعه توصیفی تحلیلی از نوع همبستگی در سال 1395 انجام گرفت. نمونه پژوهش 200 پرستار بود که از پنج مرکز آموزشی درمانی، با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای (نسبتی) انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسش نامه های اطلاعات دموگرافیک و رفتار شهروندی سازمانی (OCB) پادساکف بود. داده ها با نرم افزار SPSS نسخه 21 و از طریق آزمون های آماری توصیفی و تحلیلی (تی تست، آنوا و ضریب همبستگی پیرسون) تحلیل شدند. یافته ها نتایج بیانگر سطح نسبتا مطلوب رفتار شهروندی سازمانی پرستاران بود و رفتار شهروندی سازمانی با سن (0/005 < P و 2/0 =r) و سابقه کار (0/029< P و 0/16=r) دارای ارتباط معناداری بود. میانگین نمره بعد نزاکت 0/5 ± 4/03، وظیفه شناسی 0/5 ± 4/3، جوان مردی 0/4 ± 3/83، فضیلت مدنی 0/3 ± 33/3 و نوع دوستی 0/4 ± 3/83 بوده و در کل میانگین نمره رفتار شهروندی سازمانی 0/3 ± 3/8 بود. نتیجه گیری رفتار شهروندی سازمانی پرستاران با افزایش سن و سابقه کاری آنها افزایش می یابد. بنابراین برای بهره گیری از مزایای رفتار شهروندی سازمانی در بیمارستان ها، باید توجه ویژه ای به آموزش و حمایت از نیروهای جوان تر معطوف شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 409

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 593 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    27
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    335-343
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    453
  • دانلود: 

    514
چکیده: 

مقدمه امروزه علیرغم تمرکز بر راهبردهای مراقبت خانواده-محور، شناخت کمی در مورد درک بیماران بزرگسال از حضور اعضای خانواده در زمان مراقبت های اورژانسی و پروسیجر های تهاجمی وجود دارد. این مطالعه با هدف مقایسه تاثیر حضور و آموزش قبل از حضور اعضای خانواده بر میزان اضطراب بیماران تحت پروسیجر های تهاجمی پرستاری بستری در بخش اورژانس طراحی شده است. روش کار در این مطالعه کارازمایی بالینی تصادفی سازی شده 90 نفر از بیماران تحت اعمال تهاجمی و اعضای خانواده آنها بر اساس معیار های ورود انتخاب و به روش تصادفی کمینه سازی در سه گروه 30 نفره (با حضور اعضای خانواده آموزش دیده، با حضور اعضای خانواده آموزش ندیده و بدون حضور اعضای خانواده) قرار گرفتند. اضطراب بیماران با استفاده از پرسشنامه اشپیلبرگر قبل و بعد از اعمال تهاجمی اندازه گیری شد. داده ها با استفاده از نسخه 16 نرم افزار SPSS و با استفاده از آزمون های مجذور کای، کروسکال والیس، t زوج و ANOVA در سطح معنی داری 05/0 تجزیه و تحلیل شد. یافته ها سه گروه از نظر ویژگی های جمعیت شناختی بیماران و اعضای خانواده همسان بودند. هر سه گروه در مرحله بعد از مداخله میانگین نمره اضطراب پایین تری نسبت به قبل از مداخله داشتند (P=0. 001). در مقایسه بین گروهی، تفاوت معنی داری بین میانگین و انحراف معیار نمره اضطراب قبل (P=0. 131) و بعد از مداخله (0. 309) P=) مشاهده نشد. نتیجه گیری حضور اعضای خانواده و دریافت آموزش قبل از حضور نتوانست از اضطراب بیماران تحت پروسیجر های تهاجمی پرستاری بکاهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 453

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 514 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    27
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    344-351
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    495
  • دانلود: 

    601
چکیده: 

مقدمه و هدف این مطالعه با هدف تعیین تاثیر مشاوره قبل از زایمان بردانش و عملکرد زنان نخست باردار نسبت به مراقبتهای پس از زایمان انجام گرفت. مواد و روش ها پژوهش نیمه تجربی حاضر در سال1396در مراکز جامع سلامت شهر همدان انجام شد. مشارکت کنندگان در این پژوهش96 زن نخست باردار 34-32 هفته بودند که توسط نمونه گیری طبقه بندی شده انتخاب شدند و در دو گروه 48 نفره آزمون و کنترل قرار گرفتند. داده های مربوط به دانش با استفاده از پرسشنامه قبل از مداخله و42 روز پس از زایمان جمع آوری شدند، ارزیابی عملکرد با استفاده از سامانه کشوری سیب 42 روز پس از زایمان صورت گرفت، 3 جلسه مشاوره هفتگی در خصوص مراقبتهای پس از زایمان برای گروه آزمون برگزار شد، تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزارSPSS نسخه 20 انجام شد. یافته ها بر خلاف گروه کنترل، میانگین نمرات دانش مادران از مراقبت های پس از زایمان در گروه آزمون قبل و پس از مداخله از1/7± 17 به6/6± 2/31 افزایش یافت و اختلاف معنا داری با گروه کنترل پیدا کرد(05/0

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 495

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 601 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    27
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    352-360
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3859
  • دانلود: 

    922
چکیده: 

زمینه و هدف زخم بستر عارضه ای است که بسیاری از بیماران بستری مبتلا می شوند. از وظایف پرستاران، مراقبت در سطوح مختلف پیشگیری است. هدف از این مطالعه تعیین تاثیر ماساژ روغن زیتون و بادام شیرین در پیشگیری از زخم بستر بیماران بستری در آی سی یو می باشد. مواد و روش ها این پژوهش، مطالعه ای از نوع کارآزمایی بالینی تصادفی دو سو کور است که روی90 بیماری که در ICU بیمارستان میبد بستری شدند، انجام گرفت. بیماران به روش نمونه گیری هدفمند و به روش تخصیص تصادفی بلوکی در دو گروه آزمون و یک گروه کنترل قرار گرفتند. یک هفته در گروه های آزمون روی نواحی مورد نظر روزانه یک بار و هر بار 3-1 میلی لیتر روغن زیتون و یا بادام شیرین ماساژ داده می شد، از مراقبت معمول پوست شامل تغییر پوزیشن در هر دو ساعت و تشک مواج نیز برخوردار بودند. گروه کنترل فقط مراقبت معمول پوست را دریافت کرد. داده های مربوطه با استفاده از پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک و برادن، قبل و بعد از مداخله گردآوری شده و با نرم فزار spss16 و با استفاده از آزمو نهای کای اسکوئر، تست دقیق فیشر و آزمون آنالیز واریانس تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها در گروه روغن زیتون 5/16%، در گروه بادام شیرین 2/23% ودر گروه کنترل 40%دچار زخم بستر شدند. میزان بروز زخم بستر در گروه های آزمون کمتر از گروه کنترل بود. نتیجه یافته ها نشان داد ماساژ زیتون و بادام شیرین بر پیشگیری از زخم بستر موثر می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3859

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 922 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    27
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    361-369
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    725
  • دانلود: 

    662
چکیده: 

سابقه و اهداف افراد مبتلا به صرع به منظور سازگاری با تشنج و مدیریت بیماری، نیاز به یادگیری شناسایی عوامل برانگیزاننده تشنج و به کار بردن اقدامات احتیاطی به منظور به حداقل رساندن آسیب تشنجی دارند. لذا مطالعه حاضر با هدف تعیین تاثیر به کار گیری برنامه آموزشی بر خودمدیریتی بیماران مبتلا به صرع انجام گرفت. مواد و روش ها این پژوهش به روش نیمه تجربی بر روی 90 بیمار مبتلا به صرع مراجعه کننده به انجمن صرع ایران انجام گرفت. نمونه گیری به روش در دسترس بوده و نمونه ها به روش تخصیص تصادفی در دو گروه کنترل (45 نفر) و گروه آزمون (45 نفر) قرار گرفتند. افراد گروه آزمون در سه جلسه آموزش حضوری شرکت کردند. سپس داده ها به روش آمار توصیفی (فراوانی، میانگین، انحراف معیار) و استنباطی (آزمون های آماری تیt مستقل و t زوجی) و آزمون کولموگروف اسمیرنوف با استفاده از نرم افزار spss22 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها نتایج مطالعه نشان داد که قبل از اجرای برنامه آموزشی، دو گروه کنترل و آزمون در همه ی ابعاد بعد خودمدیریتی دارویی، اطلاعات تشنج، ایمنی و کسب اطلاعات تفاوت معنی داری نداشتند (05/0 P). بحث و نتیجه گیری اجرای برنامه آموزشی خودمدیریتی، تاثیر مثبتی در ارتقای رفتارهای خودمدیریتی افراد مبتلا به صرع داشت. اجرای چنین برنامه هایی به منظور سازگاری بیشتر افراد مبتلا به صرع با بیماری خود، توصیه می گردد. [a1]؟ [a2] آزمون های اماری؟

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 725

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 662 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button