مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

191
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

590
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

6

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چالشهای آموزش مجازی از دیدگاه اعضا هیات علمی و دانشجویان علوم پزشکی در دوران پاندمی کووید 19: یک تحلیل محتوای کیفی

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 63

چکیده

 مقدمه: با پیدایش ویروس کرونا نظام آموزشی نیز چون دیگر عرصه های جامعه با چالش های متعددی روبرو گردیده است. این پژوهش با هدف تبیین چالشهای آموزش مجازی از دیدگاه اعضا هیات علمی و دانشجویان علوم پزشکی در دوران کرونا انجام شد. روش کار: این مطالعه کیفی با نمونه گیری هدفمند از بین دانشجویان (16 نفر) و اساتید (6 نفر) کلیه رشته های دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در سال 1400 انجام گردید. پس از کسب رضایت آگاهانه از مشارکت کنندگان تمامی مصاحبه های نیمه ساختار یافته یک به یک ضبط, دست نویس و واکاوی داده ها به روش تحلیل محتوای کیفی انجام گرفت. ارزیابی درستی و قابلیت اطمینان این مطالعه از روش های مختلف مورد تایید قرار گرفت. یافته ها: از تحلیل داده ها دو درون مایه اصلی شامل "آشفتگی در سازماندهی" (با طبقات اصلی دغدغه های فنی, دغدغه های زمانی و بیگانگی آموزشی) و "بلاتکلیفی سازماندهی" (با طبقات اصلی ناهمگونی ریشه ای و ناهمگونی مدیریتی) به عنولن چالش های آموزش مجازی استخراج گردیدند. نتیجه گیری: از یافته های بدست آمده چالش هایی از جنس مدیریت و سازمان در ارتباط با تاکید مدیران بر اهمیت آموزش مجازی و مسئله حمایت از این آموزش مطرح است. توجه به چالش ها و موانع موجود در آموزش مجازی می تواند کیفیت آموزش عالی را به مراتب ارتقا دهد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

گلی، حمیده، محمودی، مختار، و انصاری، مژگان. (1401). چالشهای آموزش مجازی از دیدگاه اعضا هیات علمی و دانشجویان علوم پزشکی در دوران پاندمی کووید 19: یک تحلیل محتوای کیفی. آموزش پرستاری، 11(2 )، 53-63. SID. https://sid.ir/paper/1004235/fa

Vancouver: کپی

گلی حمیده، محمودی مختار، انصاری مژگان. چالشهای آموزش مجازی از دیدگاه اعضا هیات علمی و دانشجویان علوم پزشکی در دوران پاندمی کووید 19: یک تحلیل محتوای کیفی. آموزش پرستاری[Internet]. 1401؛11(2 ):53-63. Available from: https://sid.ir/paper/1004235/fa

IEEE: کپی

حمیده گلی، مختار محمودی، و مژگان انصاری، “چالشهای آموزش مجازی از دیدگاه اعضا هیات علمی و دانشجویان علوم پزشکی در دوران پاندمی کووید 19: یک تحلیل محتوای کیفی،” آموزش پرستاری، vol. 11، no. 2 ، pp. 53–63، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1004235/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button